Skocz do zawartości

320d webasto - czy mam w aucie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam bmw e46 2.0d 136km 99r mam problem z webasto znaczy sie jest puszka zamontowana kolo silnika a niemam nic do obslugi tego ani zadnego panelu sterujacego
Opublikowano

Webasto to system ogrzewania postojowego... więc powinno się mieć nad nim kontrolę...

W/g mnie powinieneś mieć pilota by zdalnie na kilkanaście minut przed wyjściem z domu włączyć ogrzewanie.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam jezeli masz ogrzewanie postojowe jak ja w swojej buni to powinienes miec moduł sterujacy w schowku pasażera tam sie ustawia 3 cykle zalanczania webasto tzn godzine włączenia. Posiadam takze pilota do webasto, ktorym tez moge je zalaczyc. Dodam jeszcze ze czas podgrzewania to ok 30 min z ustawiona temperatura na klimatroniku 22 stopni i 5 stopni na dworze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość posiada samo dogrzewanie silnika ale są tez egzemplarze tak jak u kolegi waski9227 ktore maja rozbudowany system webasto z ogrzewaniem postojowym wnetrza autka. Jesli nie masz nic do sterowania nim to znaczy ze masz samo dogrzewanie silnika i włączy sie automatycznie przy niskiej temperaturze.
Opublikowano

Kolega nie sprecyzowal o co mu dokladnie chodzi, wiec nie wiadomo o co tak naprawdę pyta:

- pierwsza możliwość - dogrzewacz elektryczny, umiejscowiony z przodu po prawej stronie nad kołem,

- piecyk webasto, u mnie znajduje się także z przodu, po prawej stronie, ale za zderzekiem, ze zderzaka wychodzi rurka wydechowa webasta.

 

Webasto moze pracowac albo jako dogrzewacz, jak silnik pracuje, albo jak ogrzewanie postojowe, ale wtedy potrzebne są dodatkowe elementy: dodatkowa pompka wody, centralka sterujaca, no i sterowanie - pilot, albo zadajnik czasowy. Może byc dodatkowy akumulator ale nie koniecznie.

Opublikowano

to opiszę wam waszą zagadkę z webasto....

otóż bardzo dużo samochodów ma tylko dogrzewacz elektryczny ... taka srebrna puszka.. z tym nic nie da się zrobić!

ale równie dużo aut ma webasto które pracuje jako dogrzewacz silnika jeśli temp. zewn. spadnie poniżej +5 C ale tu możemy zrobić z niego niezależne ogrzewanie postojowe....

pierwszą rzeczą którą musimy zrobić to dokupić sterowanie do niego tj. pilota z centralką lub/i timer do załączania webasto.....( chyba że mamy dużą NAvi ) ,

drugą rzeczą jest zamontowanie tego plus przekaźnik do sterowania klimatronikiem i ponowne kodowanie webasta Disem .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Kolego Siekiera, mylisz ogrzewanie postojowe ze zwykłym dogrzewaniem silnika.

 

Nie mylę tylko odpowiadam na pytanie - padło słowo webasto więc o nim piszę...

Jak ktoś zapyta o rozrusznik a będzie miał na myśli alternator to jeśli z kontekstu zdania nie wywnioskuję, że się pomylił napiszę mu o rozruszniku.

 

A propos tego elektrycznego dogrzewacza silnika .... czy to ustrojstwo właczone na postoju ( po przeróbkach oczywiście) nie zabije przypadkiem AKU w kilka( naście) minut ??

Jeśli dogrzewanie silnika jest przewidziane podczas jego pracy to mamy zapewniony obieg płynu poprzez pompę cieczy chłodzącej. Przerabiając to na webasto chyba musimy dodatkowo pompowac tą ciecz sami...

A teraz ostatnie najwłaściwsze pytanie...

Czy dużo jest zachodu (robota/kasa) zamontować webasto - w moim przypadku ... Co oprócz webasta (nie wiem na ile są kompletne te z Aledrogo) musiałbym dokupić - już widzę że potrzeba sterowania w schowku. Czy te wspomniane webasta posiadają pompkę cieczy, siakiś wydech ....??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

ja powiem Ci tak.. że mam typ WEBASTO THERMO TOP Z/C i ono już ma pompkę wody...

mi zostało tylko dokupienie pilota z centralką koszt od 400-600zł i kodowanie ok. 100zł i to wszystko!

oczywiście nie piszę o podłączeniu tego wszystkiego ale schematy są dzięki jednemu koledze z forum także nie będzie problemu...

co do akumulatora to piszą w instrukcji od Webasta że samochód po grzaniu samochodu przez piecyk powinien przejechać min. 20 km.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
...pilota z centralką koszt od 400-600zł i kodowanie ok. 100zł ...

Do tego webasto z Aledrogo ok 400-600zł.... Gra warta świeczki...

...co do akumulatora to piszą w instrukcji od Webasta że samochód po grzaniu samochodu przez piecyk powinien przejechać min. 20 km...

Tu raczej chodziło mi o przypadek wykorzystania elektrycznego dogrzewacza jako webasto (w/g pomysłu któregoś z moich poprzedników) - pobór prądu na grzanie + pompka, ale to się mija z celem.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
a czy ktoś zna na miary na kogoś w warszawie kto montuje takie centralki z pilota/zegar tak aby zrobic ogrzewanie postojowe. U mnie w 530 d jest webasto thermo top z/c ale tylko jako dogrzewanie silnika.
Konrad
Opublikowano

Kupiłem niedawno e46 '98r i dostalem do niego pilota webasto bez bateri, tylko z logo audi ,wiec myslalem ze to nie działa, że mam tylko dogrzewanie silnika. Wkoncu z ciekawosci podłaczyłem, tak na sprawdzenie zwykle paluszki(bo te oryginalne jakies takie dziwne małe, cieżko dostać) ...i okazalo sie że działa. W środku nie mam zadnego sterowania tylko tym pilotem. Wiec nie wiem czy ktos zgubił oryginalny pilot i przesterował taki z audi czy może dorabiał całkiem wszystko.

 

No i też ciekaw jestem jak to jest z aku. Ktoś pisał ze ogrzanie srodka auta kosztuje nas pozniej 20km jazdy. Takie to troche na oko napisane. Ja ciekaw jestem czy silnik odpali po takim nocnym ogrzewaniu auta, czasem zdarza mi sie spać w samochodzie na wyjazdach :lol: a teraz coraz zimniej :lol:

Jak kupie baterie to potestuje ile żre tego prądu.

Opublikowano

W mojej instrukcji piszą, aby czas ogrzewania nie był dłuższy niż poźniej czas jazdy - czyli 20 min grzejesz, poźniej 20 min jedziesz albo dłużej.

W webasto zasilania wymagają: elektronika sterująca, pompka paliwa, świeca - palnik, pompka wody (w wersji ogrzewania postojowego). Do tego dmuchawa, jeżeli ma być ogrzane wnętrze auta.

 

Do mojego pilota wchodzą baterie 12V (paluszkopodobne). Logo na pilocie nieważne, ważne żeby wersja pilota pasowała do centralki, np do centralki T80 pasuje pilot T80 i z tego co wiem T90 też.

 

Nie polecam przerabiania elektrycznego dogrzewacza na ogrzewanie postojowe. Webasto przy mocy grzewczej 4-5kW, pobiera średnio ok 3A z akumulatora (o ile dobrze pamiętam) i paliwka ok 0,3-1,0 l/h.

Nie wiem jaką moc ma dogrzewacz elektryczny, bo nie jest opisany, ale grzałka elektryczna przy mocy 1kW i zasilaniu z 12V musi pobierać ponad 80A. Czyli akumulator 80Ah wyssa w ok 1h (teoretycznie :reading: ).

Opublikowano

 

No i też ciekaw jestem jak to jest z aku. Ktoś pisał ze ogrzanie srodka auta kosztuje nas pozniej 20km jazdy. Takie to troche na oko napisane.

 

nic nie jest na oko pisane tylko dane wzięte z instrukcji retrofit BMW

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

No i też ciekaw jestem jak to jest z aku. Ktoś pisał ze ogrzanie srodka auta kosztuje nas pozniej 20km jazdy. Takie to troche na oko napisane.

nic nie jest na oko pisane tylko dane wzięte z instrukcji retrofit BMW

 

Tylko co ma aku wspólnego z późniejszą drogą przejazdu... jak rozładowanie pozwoli odpalić to już dalej jedziemy na alternatorze - chyba że później aku musi być przez 20km doładowywane do pierwotnego stanu naładowania. Jeśli to o paliwie mowa to niech będzie równe 20km czyli 1/5 spalania na 100-kę , co przy ok 7 litrach/100 daje ok 1,4 litra na jednorazowe podgrzanie... w miesiącu takich podgrzewań robi się trochę... ale nie bądźmy drobiazgowi - za luksus się płaci.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

"na oko" to chodziło mi o to, że dziwnie pisać 20km bo to chyba od dynamiki jazdy zalezy i czy np swiatla właczone,radio a poza tym na postojku po odpaleniu silnika też ładuje sie aku, wiec chyba prosciej było by napisać ile musi wtedy ładować.

No nic kupie baterie(do mojego wchodzą 2x1.5v małe paluszki) to sam sprawdze co i jak bo ciekaw jestem czy w zimie przenocuje w aucie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.