Skocz do zawartości

330Ci sprzęgło + skrzynia biegów 5-bieg !! naprawione


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej

Pytanie do kolegów z silnikami m54.. zauważyłem że jak lece obrotami prawie do końca i energicznie zmieniam bieg, poczym pedał znowusz w podłoge to np obroty na jakie powinien obrotomierz spać to 4tys, a on spada do 4tys skacze jakby trzymało go sprzegło do 4,5 nie przyśpieszająć, poczym spada do 4 i zaczyna ciągnąć.. Dzisiaj w mieście jadąc i dociskając pedał w podłoge miałem podobne zachowanie na niższuch obrotach i to bez redukcji biegu....

Mysłałem że to może sprzegło bo działo się to tylko po zmianie biegów, ale po tym co dzisiaj mi się przydażyło czyli takie zamulenie bez redukcji myśle że może to pedał??

 

Czy ktoś może potwierdzić że miał coś podobnego?? Czy wymiana pedału gazu wystarczy??

Edytowane przez premier
Opublikowano

Czy jest zależność od temperatury silnika ?

 

Moim zdaniem to sprzegło , ale możesz skasować adaptację przepływomierza i pedału gazu. Jednak awaria pedału gazu objawia się inaczej. Albo nie działa, albo w małym zakresie. Wzrastające obroty to raczej poślizg sprzegła.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

hej

rozmawialem z moim mechanikiem i tez doszlismy do wniosku ze to poczatki slizgania sie sprzegla..... czyli pare PLNow pojdzie, moze i dobrze bo i tak chcialem wyciagac skrzynie zeby zrobic blokade 5 biegu... a bede mial tak jak lubie na tip top

Opublikowano

Zanim wydasz pare PLNow mozesz sprobowac usunac CDV - clutch delay valve, nie wiem jak fachowo to sie zwie po polsku, cos w rodzaju zaworu opozniajacego wylaczanie sprzegla. Bylo o tym juz na forum - poszukaj/pogoogluj.

Usuniecie cdv poprawi szybkosc wylaczania sprzegla - mniejsze uslizgi, wada - straci sie troszke na konforcie, ale jak ktos potrafi operowac pedalem sprzegla to na pewno sobie poradzi.

Opublikowano
hej

rozmawialem z moim mechanikiem i tez doszlismy do wniosku ze to poczatki slizgania sie sprzegla..... czyli pare PLNow pojdzie, moze i dobrze bo i tak chcialem wyciagac skrzynie zeby zrobic blokade 5 biegu... a bede mial tak jak lubie na tip top

a co da Ci blokada 5 biegu? rozumiem że masz manual...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tak mam manuala i jak jest zimny to skrzynia w pozycji neutralnej leci max w prawa strone jak sie rozgrzeje to jest ok, juz mam kupiony kapselek i tulejke jeszcze czekam na sprezynke i tablokade i bede wymienial...
Opublikowano

hello

po 6 godz walki udalo sie, sprzeglo wymienione + zrobinona skrzynia biegów, teraz skrzynia wraca do pozycji neutralnej za kazdym razem!! podezjewam ze inne patenty by nie wyszly, tarcza byla przypalona i byla o 4 mm ciensza niz oryginal. wszystko zamienione na zestaw LUK-a czyli tak jak wychodzi w oryginale z fabryki

Przy poprzednim sprzegle pedal byl wysoko i byl twardy , teraz jest miekko, auto zaczelo jezdzic jak 330ci :evil: nic sie nie slizga.

 

auto zrobione na tip top jak lubie :8)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
hello

po 6 godz walki udalo sie, sprzeglo wymienione + zrobinona skrzynia biegów, teraz skrzynia wraca do pozycji neutralnej za kazdym razem!!

Opisz może co i jak - przyda się innym. Kilka tematów było z pytaniem o to - wiem, bo sam zakładałem jeden jak szukałem 33otki ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano (edytowane)

koszt czesci to okolo 50zl, pisze okolo bo mi wyszlo 70, w skrzyni biegow mozna naprawic ciezko wskakujacy wsteczny oraz 5 bieg.

ja kupilem i to i to , tak na wszelki wypadek, koszt maly a mam pewnosc ze w serwisie nikt nic nie pomyli.

problem skrzyni jest znany BMW, wyszczegolnione sa modele z wadliwymi skrzyniami.

http://images43.fotosik.pl/219/18c3d400693667ebm.jpg

 

zamawiamy czesc o nr 23 11 7 542 726, w serwisie byli zaskoczeni jak im wyskoczylem z tym nr ale zamowili,koszt 12 zl... :duh:

http://images50.fotosik.pl/219/68cdc219c00eb3b4m.jpg

 

po wyciagnieciu skrzyni mamy dwa otwory, 1- naprawa biegu wstecznego, 2-naprawa 5-biegu

http://images39.fotosik.pl/216/022dac2d062cefcfm.jpg

 

zciskamy szczypcami zawleczke podwazamy srubokretem i wyskakuje, nastepnie uderzamy delikatnie w kapselek, ustawi sie delikatnie w poprzek i podwarzamy malym plaskim srubokretem.

 

http://images37.fotosik.pl/215/e40711cfbc690737m.jpg

wyciagamy sprezyne.

 

http://images36.fotosik.pl/106/aa335e33caa250f8m.jpg

zciskamy tulejke , my plaskim srubokretem po calej dlugosci ja zgielismy i wtedy dopiero wyszla /wyciagnelismy malymi obcazkami/.

Jak wyciagniemy tulejke mamy dostep do bolca atakujacego

 

 

 

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!

zamawiajac sam zestaw naprawczy sugerowany przez bmw /numery napisalem wyzej/ dostajemy zawleczke, kapselek zaslaniajacy, tulejke !! i to wszystko!!

ja domowilem sprezynke i bolec atakujacy, nie wiem czemu bmw tego nie zaleca ... sprezyna ktora wyjelismy miala taka sama dlugosc ale byla bardziej miekka i bardziej sie uginala!! Wiec to tez moze miec wplyw na wyskakiwanie biegu, na jego sile!!

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/330Ci-M54/LHD/N/2001/browse/manual_transmission/s5d_z_inner_gear_shifting_parts/

zamowilem na wszelki wypadek elementy 11.12.13.14 czyli wsteczny i 5-bieg...teraz byl juz komplet.

Nalezy tez uwazac przy wbijaniu tulejki, bmw ma fajny sprzet do tego ale nie chcieli mi sprowadzic bo podobno tylko serwis moze to miec, i znowusz byli zdziwieni ze im wyjechalem z nr narzedzi :D , wiec zeby bylo miekko i nie rozbic tulejki dorobilismy trzonek po mlotku i delikatnie wbilismy tulejke :D sama glebokosc wbicia tulejki nie jest bardzo istotna tzn zeby byla mm wyzej czy nizej bo ona tylko prowadzi bolec atakujacy, nie moze byc tylko za nisko zeby nie blokowala biegu...jak ktos rozbierze to zobaczy o co kaman ...

 

 

to tak na szybko jak ktos potrzebuje wiecej info to pisac.... koszt czesci 50zl :cool2: ... dobrze ze zeszlo mi sie z wymiana sprzegla to zrobilismy za jedna robota...moja rada kupic tylko jeden zestaw wsteczny lub 5 bieg, a dwa zestawy sugerowane przez bmw za 12 zl, jakby ktos zniszczyl tulejke wbijajac, my troszke stresu mielismy.

Edytowane przez premier
  • Członkowie klubu
Opublikowano

ASO jak zwykle zaskoczone... szukając 330tki zadzwoniłem do nich (wszystkich w Wwie) - pierwszy raz słyszeli o takim przypadku, mówię, że nawet w TIS jest opisane jako typowa usterka - nie pomagało...

 

Skopiowałem Ci ten wątek do działu "zrób to sam" :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

tez myslalem o przeniesienu tego do "zrób to sam" :) lub napisaniu nowego tematu.. Mysle ze moze sie to komus przydac bo tez nigdzie nie znalazlem konkretnej odp...

powodzenia przy wymianie, jak ktos che to zostal mi atakujacy i sprezynka od wstecznego, dopuki wiem gdzie to mam moge oddac w dobre rece :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Premier, ma pytanie w związku z postem. Ostatnio zauważyłem, dzieje się to czasem - incydentalnie, że jak wrzucę 5 bieg i potem chce zredukować, np. na 3 bieg lub luz to mam wrażenie że dźwignia zmiany biegów nie wskakuje na "środek" tylko trzyma położenie 5 -go biegu, czyli zamiast wrzucić 3 bieg wrzucam ponownie 5-ty bieg :roll: . ? Acha, wszystkie biegi wchodzą jak po maśle i bez oporów.
Opublikowano
hej, tak dokladnie o to chodzi, teraz jest zimno i olej moze troszke zgestial i latem Ci sie poprawi, jak nie to moj opis jak najbardziej dotyczy twojej sytuacji.
Opublikowano
Dzięki za sugestie. Fakt, jak wyjadę z garażu w którym mam stałą temp. 5-7st. na zimnym silniku i na zewnątrz jest mróz, to się to czasem odzywa. Jak zagrzeje się silnik i pewnie olej w skrzyni też, wszystko wraca do normy. Będę obserwował przypadłość i ewentualnie wymienię cześć, bo widzę że nie jest droga. :cool2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
hej, tak dokladnie o to chodzi, teraz jest zimno i olej moze troszke zgestial i latem Ci sie poprawi, jak nie to moj opis jak najbardziej dotyczy twojej sytuacji.

 

 

Mam jedno pytanie, czy wymiana tych zawleczek, sprężynek wiąże się z demontażem skrzyni, czy można dokonać to na samochodzie jak będzie na kanale? Mechanik mi mówi żebym się nie przejmował i jeździł jak na ciepłym silniku będą problemy ze wszystkimi biegami to wtedy naprawiać. Jednak mnie to denerwuje :mrgreen:

Opublikowano

trzeba wyciagmnac skrzynie..niestety..

ja to zrobilem chyba z 2-3 tyg po zakupie samochodu, naprawde po naprawie tego czerpie sie wieksza frajde z 3,0, nie trzeba sie spinac czy bieg wskoczy czy nie :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałbym ponowić wątek, gdyż nie wszystko jest dla mnie jasne, choć wydaje się, że jest wyłożone łopatologicznie.

Mam podobny problem w mojej e36 328i z 1997r. Jak rozumiem jest to ta sama skrzynia biegów. Generalnie nie mam problemów z wstecznym tylko 5tką, ale jeśli już mechanik i tak będzie demontował skrzynię, to czemu i tego nie zrobić profilaktycznie. Czy w związku z tym powinienem kupić 2 zestawy nr 23 11 7 542 726? Oba identyczne, możliwe do naprawy wstecznego i 5tki? Czy też jeden zestaw obejmuje jednocześnie części do naprawy biegu 5go i wstecznego? Jednocześnie Premier podaje, że zakupił części nr 11.12.15.15. Czyli oprócz zestawu naprawczego trzeba zamówić nr 11, 12 i 2x 15 (nie wystarczy 1x 15)?

Do tego pytanie z 4 obrazka zamieszczonego w poście Premiera, gdzie informują, żeby zwrócić uwagę na prawidłowość założenia "locking pin". O co tu chodzi?

Przepraszam za może idiotycznie proste pytania, ale nie jestem mechanikiem i tego typu sprawy to dla mnie czarna magia, którą muszę się zajmować, aby doprowadzić moją bunię do dawnej świetności :)

Opublikowano (edytowane)
Chciałbym ponowić wątek, gdyż nie wszystko jest dla mnie jasne, choć wydaje się, że jest wyłożone łopatologicznie.

Mam podobny problem w mojej e36 328i z 1997r. Jak rozumiem jest to ta sama skrzynia biegów. Generalnie nie mam problemów z wstecznym tylko 5tką, ale jeśli już mechanik i tak będzie demontował skrzynię, to czemu i tego nie zrobić profilaktycznie. Czy w związku z tym powinienem kupić 2 zestawy nr 23 11 7 542 726? Oba identyczne, możliwe do naprawy wstecznego i 5tki? Czy też jeden zestaw obejmuje jednocześnie części do naprawy biegu 5go i wstecznego? Jednocześnie Premier podaje, że zakupił części nr 11.12.15.15. Czyli oprócz zestawu naprawczego trzeba zamówić nr 11, 12 i 2x 15 (nie wystarczy 1x 15)?

Do tego pytanie z 4 obrazka zamieszczonego w poście Premiera, gdzie informują, żeby zwrócić uwagę na prawidłowość założenia "locking pin". O co tu chodzi?

Przepraszam za może idiotycznie proste pytania, ale nie jestem mechanikiem i tego typu sprawy to dla mnie czarna magia, którą muszę się zajmować, aby doprowadzić moją bunię do dawnej świetności :)

 

hej

jak dobrze pamietam zestaw naprawczy byl odrazu na 5 i wsteczny, jak zamowisz to zobaczysz ile kapselkow jest.

Co do czesci to juz poprawilem nr to nie byla dwa razy 15, tylko jak dobrze pamietam czesci 11.12.13.14

/oba otwory sa w tej samej plaszczycnie gora-dol a nie odsuniete na bok co widac na schemacie/

nawet w schowku mam zestaw bolca atakujacego i sprezynki do wstecznego to moge foto strzelic

 

 

"locking pin" jak zle zalozysz to bolec atakujacy nie bedzie sie cofal, on jest tak naciety ze pod sila lewarka cofa sie do tylu, jak go obrocisz o 180' to naciecia nie ma..o to chodzi, ktos kto bedzie to rozbieral zauwazy bo to jest oczywiste

Edytowane przez premier
  • 1 rok później...
Opublikowano
Podbijam. Czeka mnie ta sama operacja -> sprzeglo + 5-tka. Wymieniales tez kolo dwumasowe przy okazji?
Opublikowano
Podbijam. Czeka mnie ta sama operacja -> sprzeglo + 5-tka. Wymieniales tez kolo dwumasowe przy okazji?

 

nie bylo takiej potrzeby, auto od wymiany smiga do dzis juz u drugiego wlasciciela

Opublikowano
nie bylo takiej potrzeby, auto od wymiany smiga do dzis juz u drugiego wlasciciela

 

U mnie minimalnie sie slizgalo (180kkm) i chcialem je zrobic przy wiekszym serwisie (razem z ta piatka i paroma pierdolami), ale znajomy szuka teraz e46 coupe dla siebie, chcial sie przejechac, ruszyl pod gorke i... ;) ruszyl tak, ze sprzeglo jest do zrobienia na juz.

 

Rozeslalem zapytania o cene sprzegla i jeden ze sprzedawcow zasugerowal mi, ze razem ze sprzeglem musze wymienic tez dwumas, bo sprzeglo padnie - stad bylo moje pytanie.

Opublikowano
jak CI auto nie szarpie tylko slizga to wg mnie nie ma potrzeby, po mojej zmianie auto przelecialo na nowym sprzegle kolo 20-30tys i nie bylo zadnych niepokojacych objawow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.