Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na 6-calową felgę możesz śmiało zakładać opony 205.

 

A z tych dwóch marek ciężko coś doradzić, są na bardzo podobnym poziomie. A czemu nie np. Dębica? Albo Hankook?

Opublikowano

ja do e46 zamówiłem Nokiany Wr 2 i zobaczymy jak się będą spisywać....

a co do opon to wskazane jest już zmienić na zimówki....?

podobno zimówki można używać poniżej +7 C ale taka opona wiem że bez śniegu na mokrym zachowuje się bardzo źle ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Niby masz rację ale RunFlat'y głównie stosowane są dla podwyższenia bezpieczeństwa a nie żeby dojechać na nich jak się opona przebija. Tak że dla bezpieczeństwa chyba lepsze są RunFlaty, oczywiście z ich wadami w postaci trudności z wymianą ;-)
Opublikowano
Powiem Ci że jak pozbywałem się moich letnich RF, to po zdjęciu przedniej opony od wewnętrznej strony było pionowe pęknięcie tego grubego boku opony, wszystko trzymało się na włosku. niby bezpieczniej ale jak już coś walnie to z hukiem. Na nasze drogi uważam że mimo wszystko lepsze są normalne opony.
Opublikowano

Na mokrym większość zimówek kiepsko sobie radzi, szczególnie w wyższych temperaturach.

 

A jak się zastanawiasz czy już zmieniać czy poczekać to pomyśl jaka opona zachowa się gorzej - zimowa na mokrym czy letnia na śniegu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co prawda mam e90 ale też się zastanawiałem nad oponami czy RF czy normalne i kupiłem RF Pirelli Sotto Zero i jestem w lekkim szoku. Letnie mam Bridgestone RF i auto twarde jak wóz drabiniasty, woził w koleinach, że szok. Te Pirrelki są nawet, nawet. Jeździ się jak na zwykłych oponach. Nie nosi w koleinach i ładnie tłumi na nierównościach. Zobaczymy jak będzie przy niższych temperaturach. U mnie póki co rano było -2.
Krzysztof
Opublikowano

zakupiłem UNIROYAL MS plus 66 - Nówki sztuki. w rozmiarze 195/65/15 tylko nie wiem ile mam je nabić...

 

a tak na marginesie jeżeli chodzi o ciśnienie, to trzymać się należy oznaczeń fabrycznych jeżeli chodzi o alumy?? 235/45/17 pokazuje że ma być 1.9 przód i 2.3 tył i tak ustawiać??

Opublikowano

W rozmiarze 225/50/R17 z RunFlat o indexie V znalazłem tylko Hankook i Nokian.

Kurcze, naprawdę nikt nie produkuje RunFLatów w tym rozmiarze o indexie wyższym niż H poza wyżej wymienionymi?

Opublikowano
To wez Hankook. Wbrew obiegowym opiniom, ktore nazwe Hankook kojarza z Daewoo Tico albo innymi Lanosami, to b. dobre opony. Uwazam, ze to obecnie opony o najlepszym stosunku ceny do jakosci - np. letnie S1Evo w testach pokonaly najlepsze produkty Pirelli, Conti czy Bridgestony (przy cenie nizszej o 30%), a zimowe Icebear sa na dobrym poziomie.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
W rozmiarze 225/50/R17 z RunFlat o indexie V znalazłem tylko Hankook i Nokian.

Kurcze, naprawdę nikt nie produkuje RunFLatów w tym rozmiarze o indexie wyższym niż H poza wyżej wymienionymi?

Nikt. I co z tego? Masz wybór spośród dwóch bardzo dobrych marek. Z których ja osobiście polecałbym Hankooka. Podobnie, jak mój przedmówca, który Hankooki ćwiczył także na torze i było :cool2:

 

A Icebear W300 używa kilku znajomych, zarówno w małych osobówkach, jak i w SUV-ach typu Volvo XC90 i wszyscy są zadowoleni.

 

Jak się zdecydujesz to daj znać, może wykombinuję jakąś dobrą cenę :)

Opublikowano
Kolego jak napisałem wyżej zakupiłem już 195/65/R15 indeksy 91 T i nie wiem jakie ciśnienie ustawić. mam narazie tak jak wszędzie czyli 1.9 z przodu i 2.3 z tyłu.
Opublikowano

Tak myślałem...

 

Kupiłeś opony mniejsze niż homologowane do Twojego samochodu, co gorsza o niższym indeksie nośności! Teraz jedyne co ci mogę doradzić to dużo wyższe ciśnienie niż nominalne i broń Boże pełnego obciążenia samochodu! Po pierwsze ryzykujesz wystrzał opony, po drugie kłopoty z prowadzeniem, a po trzecie kłopoty z wypłatą odszkodowania w razie nie daj Boże wypadku, czy stłuczki.

Opublikowano

Wybór jest jaki jest.

Mam do tej pory Nokiany zimówki w Mondeo 215/50/R17 - do końca zadowolony nie byłem, bardzo głośne i średnio skuteczne.

Hankook - nie wiem, nie testowałem. Poczytam w necie i może się zdecyduję, niemniej Korea...to jakoś mnie hamuje przed tym zakupem ;-)

Opublikowano

Ta, jak mówisz, Korea produkowana jest na Węgrzech, w jednej z najnowocześniejszych fabryk opon w Europie. A montowana jest na pierwsze wyposażenie do takich samochodów jak: Ford Mondeo, VW Golf MkV, niektórych Jaguarów.

 

Jeżeli to za słabe argumenty, to zobacz jak skoczyli do przodu z samochodami - porównaj ich samochody sprzed 10-15 lat i obecne. A potem zrób to samo z samochodami np. niemieckimi. Gdzie widzisz większy postęp?

Opublikowano
Poczytaj uważnie testy opon (najlepiej właśnie niemieckie) to zobaczysz, że w dziedzinie opon w wielu przypadkach Koreańczycy wyprzedzili Niemców. I nie tylko Niemców, opony Hankook wielokrotnie WYGRYWAJĄ testy!
Opublikowano
A jaki jest potrzebny indeks nośności potrzebny?? Kolego znam ludzi którzy jeżdżą tymi Beemkami z takim właśnie rozmiarem i nie mają problemów takich jak Ty wspominasz, jakieś problemy z prowadzeniem itp. Większe ciśnienie?? dlaczego?? Znaczy bo nie wiem poprostu jakie daćdo tych opon. Ludzie też się dziwią jak na 235/45/17 karze sobie pompować 1.9 z przodu y 2.3 z tyłu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.