Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przymierzam się do zakupu zimówek do mojej 5ki co do rozmiaru to zdecydowałem się na 215/60/16 natomiast nie mogę się zdecydować jakie opony.

Pod uwagę biorę:

 

TOYO S942 Snowprox - za przemawia to że są asymetryczne ,mają chyba osłonę rantu i mają przystępną cenę opinie użytkowników które znalazłem w internecie też raczej pozytywne.

 

FALKEN HS-439 podobnie jak Toyo asymetryczny bieżnik osłona rantu i w większości pozytywne opinie użytkowników droższe niż Toyo ale cena przystępna.

 

BARUM Polaris 2 w tym przypadku za przemawia to, że 2 ostatnie zimy jeździłem w mojej E-36 316i na poprzedniej wersji tej opony czyli Polaris i jestem zadowolony natomiast na nie przemawia to że opona nie jest asymetryczna i nie ma osłony rantu (aczkolwiek to ostatnie akurat nie jest dla mnie jakoś szczególnie ważne)

 

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia i sugestie to będę wdzięczny - jeszcze do dziś brałem pod uwagę tylko Barum Polaris2 bo ogólnie jeżdżę na Barumach ostatnie lata i w zimę i w lato w E-36 (w lato oczywiście na letnich :D ) aczkolwiek słyszałem, że do E60/E61 opony powinny być asymetryczne bo inne lubią szybko się ząbkować (kupiłem auto z wyząbkowanymi kierunkowymi pirelli) letnie do e61 kupiłem asymetryczne 225/55/16 Barum bravuris 2 asymetryczne i gdyby nie to że nie mają osłony rantu przez co tracą troszkę na wyglądzie i funkcjonalności podczas parkowania to bym był 100% zadowolony. Niestety zimowe Barum-y nie są asymetryczne i to mnie troszkę ostudziło przed ich zakupem.

 

pozdrawiam

 

Kowal E-36/E-61

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeżdziłem na dunlopach M3,ale jak zmieniłem na Pirelli.

Pirelli Sottozero-super.

Poszukaj Pirelli w dobrej cenie.

Opublikowano

Opony Toyo i Falken to szrot. Opinie uzytkownikow sobie daruj - to, ze brat ciotki wujka znajomego mial Toyo i sie dobrze jezdzilo, to raczej malo znaczy. Zreszta w testach np. ADAC to Toyo i Falken wypadaja lepiej tylko od chinszczyzny typu Goodride albo Wanli.

Lepiej kup np. Dunlop WinterSport 3D albo SottoZero.

 

PS. Przenosze watek na wlasciwe forum.

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a Barum co to to niby jest jak nie low cost? Wszystko co wymieniles moze poza Toyo to opony z najnizszego segmentu lepsze moze jedynie od chinszczyzny. Sprawdzales jakie to wogole ma indeksy predkosci? Podejrzewam ze Barum i Falken moze nie miec w ofercie opon o wystarczajacych parametrach dla BMW E60 a tym bardziej do wersji 530.
Opublikowano
No a Barum co to to niby jest jak nie low cost? Wszystko co wymieniles moze poza Toyo to opony z najnizszego segmentu lepsze moze jedynie od chinszczyzny.
A Toyo to niby pierwsza liga? To taki sam low cost jak pozostałe, tyle że z lepszym marketingiem.
Sprawdzales jakie to wogole ma indeksy predkosci? Podejrzewam ze Barum i Falken moze nie miec w ofercie opon o wystarczajacych parametrach dla BMW E60 a tym bardziej do wersji 530.
A TY sprawdzałeś? To jak nie sprawdzałeś to nie wprowadzaj człowieka w błąd. Barum to taka sama firma jak wiele innych w tym segmencie cenowym i oferuje wystarczające parametry do większości samochodów. A na zimę na pewno lepsze od Toyo.
Opublikowano
Witam, moglibyście polecić jakieś opony zimowe?? tzn jakie kupować, słyszałem że kierunkowe sie nie sprawdzają w tylnim napędzie. pytam bo jest to ciężkie auto no i ma tył napęd, a to inna bajka :-)
Opublikowano

Ja mam na tyle Continental Winter Contact TS (bieżnik jak w TS 810) - asymetryczne i dają radę. Na przodzie mam Nokiany WR i również ładnie się spisują. Wszystkie w rozmiarze 205/55/16.

Pzdr

Opublikowano
[...]słyszałem że kierunkowe sie nie sprawdzają w tylnim napędzie[...]

 

Bo??? Mi się wydaje, że kierunkowe są OK bez względu na rodzaj napędu, bo to coś co jest pomiędzy powierzchnią bieżnika, a nawierzchnią drogi jest rowkami odprowadzane na boki... Można też załośyć opony asymetryczne, część z powierzchni bieżnika działa podobnie. Są one jednocześnie bardziej uniwersalne, bo poszczególne fragmenty szerokości bieżnika odpowiadają za przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni.

Poza tym w zimówkach najbardziej istotne są lamelki - im więcej tym lepiej, bo przy poślizgu opony (jest zawsze! nawet jak się jedzie po suchej nawierzchni), zmniejszają sztywność klocków, odginają się i wtedy tworzą się "ząbki"/"schodki", które zwiększają przyczepność.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
no właśnie myślałem nad 195/65/15 ale właśńie czekam na wasze sugestie bo to moja dopiero pierwsza zima z moją BEEM :-) zastanawiam się poprostu nad oponami markowymi używanymi, chińskimi nowymi, lub bierznikowanymi. Tylko bardzo bym prosił o rozważne wypowiedzi, a nie darcie sie że w życiu bierznikowane jak sam nie sprawdził. Bo ja np kupiłem używane VREDESTEINY na lato i później nowe GOODRIDE chińskie i nigdy już nie kupie uzywanych letnich opon oryginalnych. Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów. Ja zrobiłem na oponach trasę 4000km do Bułgarii i jechałem ze średnią prędkością 160km/h w 4 osoby i bagażnik po dach. uważam te opony za świetny wybór. Dlatego chcę zasięgnąć opini tych który mają sprawdzone rzeczy.
Opublikowano

Jak masz tyle problemów to od siebie radzę Ci zrezygnować z dalekowschodnich wynalazków... Już lepiej kup opony mniej renomowanego producenta, ale w miarę europejskiego i nowe... Swego czasu w Olsztynie produkowane były jednocześnie opony Kormoran, Michalin i Euromaster... Nie będę wspominać o różnicach cenowych mimo, że zjeżdżały z sąsiednich taśm...

Swego czasu jak koreańczycy zalali swoimi wynalazkami Europę, to okazało się, że ich opony może i są dobre, ale wysiadają przy polskich oponach, bo wprawdzie wytrzymują duże przebiegi, ale niestety kosztem przyczepności... Po prostu ich opony mają więcej "kału" niż "czuku" (bieżnik opony to odpowiednia do warunków i wyważona proporcja sadzy i kauczuku).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
W zadym wypadku nie montuj 195 sa za waskie, ja mialem takie krotki czas i sie ich pozbylem bo auto plywalo jak lodka - E39 jest ciezka. Wiadomo w zimie nie jezdzi sie szybko ale nawet przy suchej nawierzchni i gwaltownym manewrze moze postawic cie bokiem. Kupilem uzywki continentala 225 w dobrym stanie ok 7mm bieznika z orginalnymi alufelgami BMW 15" za 900 zeta (komus ukradli auto a zimowki zostaly) i bylem bardzo zadowolony. Jak bedziesz bral uzywki to patrz zeby nie byly starsze niz 3 lata. Guma twardnieje i juz tak sie nie trzymaja - tym bardziej zimowki robione sa z miekkiej mieszanki gum.
Opublikowano

Na chwilę obecną mam letnie RunFlat'y.

Auto nie ma koła zapasowego ani dojazdówki.

Czas teraz na zimówki - kupić GoodeYear UltraGrip 7+ - zwykłe (nie Run Flat) i zakupić dodatkowe koło zapasowe?

Ten UltraGrip ma super wyniki w testach.

Czy może mierzyć w RunFlat'y zimowe - np. Goodyear Eagle UG GW3 225/50R17 94 H RUNFLAT ?

Index prędkości H (210km/h) będzie ok dla 520d? W zasadzie nie ma RunFlatów z wyższym indexem prędkości stąd się zastanawiam nad normalnymi ale z indexem V (240km/h)

Opublikowano
Czas teraz na zimówki - kupić GoodeYear UltraGrip 7+ - zwykłe (nie Run Flat) i zakupić dodatkowe koło zapasowe?

(...)

Czy może mierzyć w RunFlat'y zimowe - np. Goodyear Eagle UG GW3 225/50R17 94 H RUNFLAT ?

W zasadzie oba pomysły są dobre. Pytanie tylko, co zrobisz z kołem zapasowym? Będziesz woził w bagażniku żeby ci zawadzało?

 

Index prędkości H (210km/h) będzie ok dla 520d? W zasadzie nie ma RunFlatów z wyższym indexem prędkości stąd się zastanawiam nad normalnymi ale z indexem V (240km/h)
A po co? Będziesz jeździł zimą ponad 210km/h? Niższy indeks prędkości dla opon zimowych jest typową praktyką.
Opublikowano
Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów.
Buuuuuahahahahahahahahaha :duh: :duh: :duh:

To się ubawiłem! Niczym się nie różnią w tym sensie że czarne i okrągłe, to fakt. Bo w dziedzinie parametrów jezdnych różnią się WSZYSTKIM! Do spokojniej jazdy po suchym to wszytko się nada. Ale pojedź na tanich chińskich oponach obciążonym samochodem w deszczu to się przekonasz, że jednak się RÓŻNIĄ!

Opublikowano

No może 210km/h to nie ale jadąc na narty na Autobahnie w Niemczech 180/190 bez bólu, a czasem i nawet > 200.

Zima/lato nie ma znaczenia. Znaczenie ma pogoda. Jak jest piękny słoneczny dzień, suchutki asfalt, to czy jest -5 czy +20 to nie ma znaczenia że przy -5 jedzie się gorzej niż przy +20.

Dlatego index H średnio mnie zadowala.

W mondku miałem zimówki do 240km/h (na autostradzie 180/190 spoko szedł) i w beci nie chciałbym być gorszy ;-)

Poza tym wychodzę z założenia że skoro ma index do 210 (H) to jak pojadę 200 to jestem na styku a wolałbym zapas.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Chińskie opony niczym nie odbiegają od wiodących producentów.
Buuuuuahahahahahahahahaha :duh: :duh: :duh:

To się ubawiłem! Niczym się nie różnią w tym sensie że czarne i okrągłe, to fakt. Bo w dziedzinie parametrów jezdnych różnią się WSZYSTKIM! Do spokojniej jazdy po suchym to wszytko się nada. Ale pojedź na tanich chińskich oponach obciążonym samochodem w deszczu to się przekonasz, że jednak się RÓŻNIĄ!

 

Kolego napisałem wyżej jakbyś nie zauważył oczywiście, że proszę o rozsądne wypowiedzi tak jak koldzy wyżej fachowe i pomocne. A twoja wypowiedz może jedynie zdradzać twoją "wiedzę". - Jak wspomniałem wcześniej mam właśnie chińskie tanie opony mianowicie GOODRIDE SA-05 o rozmiarze 235/45/R17 i byłem na nich w Bułgari w 4 osoby i zładowanym autem po dach. jechałem w deszcz i po suchym i z dużymi prędkościami chwilami 180km/h na zakrętach oczywiście z rozsądku około 150km/h i opony zachowują się rewelacyjnie, ale wydaje mnie się że Tobie Kolego nie pasuje poprostu napis: Made in China i tyle.

 

Opony te uważam za bardzo dobrą alternatywe naprawde. zapłaciłem 250zł za sztuke nową oczywiście. Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??

 

Wracając do tematu, właśńie się zastanawiam czy nie lepiej kupić np: Continentale używane niż nowe chińskie, gdyż nie mam z takimi oponami doświadczenia w zimę, a wyznaje też dosyć prostą zasade że jak kraj w którym nie ma zimy może produkować dobre opony zimowe, np: HISZPANIA. a z tym rozmiarem kolego mnie troszeczke zaskoczyłeś... bo wydawało mi się że im cieńsza opona tym lepiej...

Opublikowano
Ja właśnie kupiłem MICHELIN Pilot Alpin PA3 225/50R17 98V XL długo szukałem i czytałem opinie, i chyba dokonałem dobrego wyboru. Dam znać po pierwszym śniegu
Opublikowano
Kolego napisałem wyżej jakbyś nie zauważył oczywiście, że proszę o rozsądne wypowiedzi tak jak koldzy wyżej fachowe i pomocne. A twoja wypowiedz może jedynie zdradzać twoją "wiedzę".

Masz absolutną rację. Moja wypowiedź zdradza wiedzę. Nabytą przez kilka lat pracy w hurtowni opon, na dziesiątkach szkoleń, testów i setkach opinii fachowców i użytkowników. A że ci to nie w smak, twoje prawo.

na zakrętach oczywiście z rozsądku około 150km/h
Tak, to rzeczywiście bardzo rozsądne, 150km/h w zakrętach samochodem pełnym ludzi...
Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??
Nie jest najważniejsze ile masz gwarancji tylko ile razy będziesz musiał z niej korzystać. Poza tym gwarancja obejmuje wady towaru, a my rozmawiamy o jego parametrach użytkowych w porównaniu z innymi towarami. Pytasz ile sezonów się jeździ na oponach? Są ludzie, którzy jeżdżą i 5-6. I co to ma do rzeczy?
wydawało mi się że im cieńsza opona tym lepiej...
W pewnym sensie tak. Ale nie cieńsza niż przewiduje producent samochodu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Otrzymałem 2 letnią gwarancję pisemną. Czy jeżeli opona byłaby totalnym bublem to dawałaby firma 2 letnią gwarancję?? A ile sezonów jeździ się na oponach??
Nie jest najważniejsze ile masz gwarancji tylko ile razy będziesz musiał z niej korzystać. Poza tym gwarancja obejmuje wady towaru, a my rozmawiamy o jego parametrach użytkowych w porównaniu z innymi towarami. Pytasz ile sezonów się jeździ na oponach? Są ludzie, którzy jeżdżą i 5-6. I co to ma do rzeczy?

 

Gwarancja nie obejmuje wypadnięcia na zakręcie z powodu aquaplanningu .... Obyś się nie musiał nigdy przekonać, że te kilkanaście/kilkadziesiąt km/h więcej zanim to zjawisko wystąpi naprawdę robi różnicę. O tak prozaicznych sprawach jak wydłużona droga hamowania nie wspomnę bo to chyba "oczywista oczywistość"

Opublikowano

Koledzy nie chodzi mi o kłótnie ani o ubliżanie żadzemu z was i nie miałem zamiaru żadną swoją wypowiedzią tego czynić, lecz o radę. Poprostu wydawały mi się górnolotne stwierdzenia że jak z Chin to lipa, bo większość tak ludzi do tego podchodzi. A ja poprostu staram się racjonalnie dokonać wyboru. A co do prędkości w zakrętach 150km/h autem pełnym ludzi, wydaje mi się że na węgrzech na autostradzie gdzie średnio wiedzą co to zakręt taka odpowiedzialność nie powinna być oceniana z góry. Może i jestem młody, ale do wyścigów auta nie kupiłem, osiągam swoim TDS 6.8l na 100km, jazdą mieszaną codzienną 100kilometrów trasą i 45km w mieście. Ale nie o to chodzi w tym temacie.

 

Więc wysuwam sie ponownie z prośbą o rade, chińszczyznę sobię odpuszcze w tym momencie. tylko teraz moje pytania o rozmiar, firmy może do polecenia itp.

Opublikowano
Ja zrezygnowałem z RF na letnich i zimowych , na polskie drogi są za twarde. W serwisie za 800 zl kupijesz zestaw dojazdowy który pasuje do pod podłogę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.