Skocz do zawartości

320d sztywne koło zamiast dwumasy w M47.Jakie wady i zalety?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

wartało by tez dodać, że zestawy valeo to nie są takie sztywne całkiem zestawy. Tam po prostu funkcję sprężyn ze środka koła zamachowego, przerzucono na sprężyny włożone w tarczę sprzęgła, więc myślę, że dla co po niektórych różnica była by wręcz niezauważalna.

Tak patrzyłem czy czasem nie pasowało by od land rovera free landera 2.0 td4 bo w końcu tam siedzi silnik z bmw M47 tylko słabsza wersja.

Ale o dziwo we free landerze siedzi też koło dwumasowe i do tego tarcza sprzęgła jest dodatkowo ze sprężynami. nie spotkałem się z czymś takim, dziwne, takie podwójne tłumienie.......

prawie wszystkie benzynowe silniki w bmw też mają koło dwumasowe, ale pewnie w benzynach jest ono trwalsze ze względu na mniejszy Nm.

Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Odpowiedzi 186
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Spójrzcie koledzy na fotki wyżej i znajdźcie jakąkolwiek różnice między tymi dwoma sprzęgłami...NIE MA!!! "a jeśli nie ma różnicy, to po co przepłacać" :wink:...jedyna różnica i to zasadnicza to fakt, że zostaje nam w kieszeni 240zł :cool2:

 

wow, nieźle :D

 

Mimo to dla porównania przedstawiam na fotce poniżej w jakich jeszcze innych modelach było montowane to sprzęgło...jak widać daje sobie radę z 2.5l dieslem o mocy 143KM, a co za tym idzie jeszcze większa ilość Nm!!! :D Myślę zatem, że jest to najlepsza metoda na zakup naprawdę dobrego jakościowo kompletu z nazwijmy to "rezerwą mocy" za całkiem małe pieniądze...poniżej foto z poszczególnymi modelami.i

 

z katalogu wynika, że 2.0d 136KM i 2.5tds 143KM mają dokładnie tyle samo Nm (po 280), więc nie powinno być problemów :cool2:

Opublikowano
Spójrzcie koledzy na fotki wyżej i znajdźcie jakąkolwiek różnice między tymi dwoma sprzęgłami...NIE MA!!

 

haha no co ty :D

 

no wiesz jakby ci to powiedzieć - te rysunki wszędzie są takie same

 

 

to że oba mają po 228mm też o niczym nie świadczy, jednakowa średnica a zdolność przenoszenia momentu może być zupełnie inna

Opublikowano
kolego poprzeglądaj dokładnie real oem ok

 

spokojnie

z twojego postu wynikało jakoby porównywanie obrazków z realoem miało o czymś świadczyć

ja tylko zwróciłem uwagę żeby nikt przypadkiem nie wzorował się obrazkami...

 

bo jeszcze ktoś posiadający np. 330d 204KM kupi sprzęgło od 320d 136KM bo obrazki były identyczne :lol:

Opublikowano

Witam

Niestety najprawdopodobniej koło dwumasowe w moim E46 2.0d 110KW strzeliło więc trochę informacji które zebrałem a które mogą się wam przydać.

 

Do E46 2.0d 150km 110KW silnik M47N (do silnika 100KW silnik M47 jest trochę taniej)

Ceny: Dwumasowe+sprzęgło oczywiście wszystko nowe

Sklep: ok. 4000 zł (LUK)

Allegro: ok. 2400 zł (LUK)

 

Do E46 2.0d 100KW (tylko takie występuje)

Ceny „jednomasowego” z firmy Valeo oczywiście nowe

Sklep: ok. 2400 zł

Allegro: ok. 1700 zł

 

Jeśli chodzi o koło „jednomasowe” z firmy Valeo to na infolinii tej firmy powiedzieli mi że nie produkują jeszcze tej części do wersji 2.0d 110KW oraz dla 3.0d więc pozostaje tylko dwumasowe. Valeo aktualizują produkty 2 razy w roku i najbliższa aktualizacja będzie pod koniec roku. W ostatniej aktualizacji nie dodali nic do BMW więc istnieje szansa choć nie wiadomo jaka że coś dodadzą w najbliższej aktualizacji.

 

A teraz pytania

1. Czy wie ktoś czym się różni silnik 2.0d M47 od M47N oczywiście nie chodzi mi o moc i moment obrotowy tylko o budowę? Czy moc jest zwiększona tylko komputerem ? czy różnica jest w mocowaniach silnik skrzynia?

2. czy skrzynie biegów stosowane do tych dwóch silników są różne i czym się różnią?

3. czy wiecie co to jest tarczka regulująca tarcie? Wszystkie zestawy (koło dwumasowe i sprzęgło) są sprzedawane bez tej tarczki i nie wiem do czego ona służy i czy da się poprawnie zamontować te elementy bez tej tarczki?

 

Zastanawiam się czy do mojego silnika M47N czyli 110KW nie mógł bym zamontować „jednomasowego” z firmy Valeo bo sprzęgło powinno wytrzymać, tylko nie wiem czy mocowania są takie same?

Opublikowano
Witam

Niestety najprawdopodobniej koło dwumasowe w moim E46 2.0d 110KW strzeliło więc trochę informacji które zebrałem a które mogą się wam przydać.

 

Do E46 2.0d 150km 110KW silnik M47N (do silnika 100KW silnik M47 jest trochę taniej)

Ceny: Dwumasowe+sprzęgło oczywiście wszystko nowe

Sklep: ok. 4000 zł (LUK)

Allegro: ok. 2400 zł (LUK)

 

to cena za dwumas+sprzęgło razem czy za sam dwumas?

 

A teraz pytania

1. Czy wie ktoś czym się różni silnik 2.0d M47 od M47N oczywiście nie chodzi mi o moc i moment obrotowy tylko o budowę? Czy moc jest zwiększona tylko komputerem ? czy różnica jest w mocowaniach silnik skrzynia?

 

M47N różni się tym, że ma zasilanie common-rail zamiast pompy VP44. poza tym ma inną pojemność skokową (1951ccm vs 1995ccm)

 

2. czy skrzynie biegów stosowane do tych dwóch silników są różne i czym się różnią?

 

tego nie wiem, ale sprzęgła na 1000% są inne.

Opublikowano
Witam

Niestety najprawdopodobniej koło dwumasowe w moim E46 2.0d 110KW strzeliło więc trochę informacji które zebrałem a które mogą się wam przydać.

 

Do E46 2.0d 150km 110KW silnik M47N (do silnika 100KW silnik M47 jest trochę taniej)

Ceny: Dwumasowe+sprzęgło oczywiście wszystko nowe

Sklep: ok. 4000 zł (LUK)

Allegro: ok. 2400 zł (LUK)

 

to cena za dwumas+sprzęgło razem czy za sam dwumas?

 

Podane ceny dotyczą kompletu czyli koło dwumasowe i sprzęgło razem, obie części nowe firmy LUK

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Zastanawiam się czy do mojego silnika M47N czyli 110KW nie mógł bym zamontować „jednomasowego” z firmy Valeo bo sprzęgło powinno wytrzymać, tylko nie wiem czy mocowania są takie same?

 

No właśnie też się nad tym zastanawiam. W katalogu valeo jest napisane:

"BMW: 3 series E46 (03/98>08/05) 318d, 320d"

 

Czyli według katalogu powinno pasować do wersji 110KW. Jeżeli któryś z kolegów wie coś więcej na ten temat to może mógłby się podzielić tym na forum?

Opublikowano
Zastanawiam się czy do mojego silnika M47N czyli 110KW nie mógł bym zamontować „jednomasowego” z firmy Valeo bo sprzęgło powinno wytrzymać, tylko nie wiem czy mocowania są takie same?

 

No właśnie też się nad tym zastanawiam. W katalogu valeo jest napisane:

"BMW: 3 series E46 (03/98>08/05) 318d, 320d"

 

Czyli według katalogu powinno pasować do wersji 110KW. Jeżeli któryś z kolegów wie coś więcej na ten temat to może mógłby się podzielić tym na forum?

 

nie wiem czy pasuje, ale nie montuj tego. szkoda twojego samochodu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Widzę, że od listopada temat ucichł, ale przez ten czas ktoś może się pokusił o to koło zamiast dwumasy ? Jestem ciekaw czy się sprawdza bo też niedługo czeka mnie wymiana. Jak dojeżdżam do świateł itp. bez wciśniętego sprzęgła na "luzie" to szarpie silnikiem (jak mam wciśnięte sprzęgło jest ok). Kumpel ma tak samo w VW Golf IV TDI, był u mechanika i ma dwumase do wymiany.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
a odbiegając już od dyskusji czy ze sztywnym by było dobrze czy nie, to jeśli ktoś by sie decydował na zestaw valeo ze sztywnym kołem za 1600zł, to czy nie to samo kupić sobie nowy komplet sprzęgła za 600zł a swoje stare dwumasowe zaspawać? ( i się robi sztywne)słyszałem ze tak niektórzy "zdolni majstrowie" w polskich warsztatach gdzie dzieją sie różne dziwne rzeczy tak robią, ale czy to prawda .... tylko czy da radę dokupić tarczę sprzęgła z tymi sprężynami jak w valeo właśnie, czy oni to tylko w komplecie z tym sztywnym sprzedają.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
a odbiegając już od dyskusji czy ze sztywnym by było dobrze czy nie, to jeśli ktoś by sie decydował na zestaw valeo ze sztywnym kołem za 1600zł, to czy nie to samo kupić sobie nowy komplet sprzęgła za 600zł a swoje stare dwumasowe zaspawać? ( i się robi sztywne)słyszałem ze tak niektórzy "zdolni majstrowie" w polskich warsztatach gdzie dzieją sie różne dziwne rzeczy tak robią, ale czy to prawda .... tylko czy da radę dokupić tarczę sprzęgła z tymi sprężynami jak w valeo właśnie, czy oni to tylko w komplecie z tym sztywnym sprzedają.

 

a jak takie zaspawane koło wyważyć?? tu heftne troche więcej a tam troche mniej?? :D jak padnie mi dwumas to kupie zestaw z jednomasem i zobaczymy jak bedzie... podobno skrzynia pada od wibracji ale wątpie w to stare diesle mercedesa czy vw nie miały dwumasów i jeździły i jeździły...

Opublikowano
a odbiegając już od dyskusji czy ze sztywnym by było dobrze czy nie, to jeśli ktoś by sie decydował na zestaw valeo ze sztywnym kołem za 1600zł, to czy nie to samo kupić sobie nowy komplet sprzęgła za 600zł a swoje stare dwumasowe zaspawać? ( i się robi sztywne)słyszałem ze tak niektórzy "zdolni majstrowie" w polskich warsztatach gdzie dzieją sie różne dziwne rzeczy tak robią, ale czy to prawda .... tylko czy da radę dokupić tarczę sprzęgła z tymi sprężynami jak w valeo właśnie, czy oni to tylko w komplecie z tym sztywnym sprzedają.

 

a jak takie zaspawane koło wyważyć?? tu heftne troche więcej a tam troche mniej?? :D jak padnie mi dwumas to kupie zestaw z jednomasem i zobaczymy jak bedzie... podobno skrzynia pada od wibracji ale wątpie w to stare diesle mercedesa czy vw nie miały dwumasów i jeździły i jeździły...

 

ale miały sprzęgło ze "sprężynkami". ty nie masz. i nie miały 300Nm momentu tylko najwyżej połowę tego. zrobisz co zechcesz, ale nie płacz potem jak ci będą plomby w zębach wypadać od wibracji przenoszonych na ręce od drążka zmiany biegów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja mam pytanie, czy ktoś zastanawiał się jak wygląda później kwestia wymiany samego sprzęgła ?

Skoro mamy koło sztywne, to jego awaria odpada, więc pozostaje sama wymiana sprzęgła. Nie widziałem w ofercie Valeo zestawu sprzęgła do tej modyfikacji, a kupno całego zestawu z kołem sztywnym jest z deka bez sensu.

Czy ktoś coś wie na ten temat ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
no i tutaj się zaczynają "schody" bo jak wiadomo tarcze do dwumasu i jednomasu różnią się znacząco tłumieniem drgań. Wydaje mi się, że tutaj trzeba by było szukać tarczki wzmocnionej, albo swapować z jakiegoś innego silnika.
Opublikowano

No i właśnie oto mi chodzi :D

Czyli rozwiązanie to nie jest typowo bez wad :)

Nie wiem, czy da się z czegoś dobrać, bo producent (valeo) chwali się, że właśnie te tłumiki są większe i lepsze :mrgreen:

Chyba, że pozostaje wymieniać same okładziny cierne ale to już rzeźba totalna i zamiast samochodu dla mas mamy "robiony ręcznie" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
osobiście do doładowanego diesla nie założyłbym jednomasu... fakt faktem niby wzmocniona tarcza, ale ja nie wierzę że długo by wytrzymała przenosić tak wysoki Nm z niskich obrotów. Upieprzyłoby skrzynię lub wał korbowy i wtedy to byłby płacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.