Skocz do zawartości

320d sztywne koło zamiast dwumasy w M47.Jakie wady i zalety?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
z Dumasem sie wstrzymuje bo sie okazała ze gumy na wahaczu sa walnięte i jak hamuje to kierownica lata lewo/prawo. Moze to tez byc powod drgan przy przyspieszaniu

 

A i u mnie dziwna sprawa, wszyscy mechanicy jednogłośnie ze dwumasówka, a po wymienie poduszek pod silnikiem samochód jak nowy, żadnych drgań, szarpnięć czy stuków. Jednak poprawna diagnoza to podstawa. Pozdrawiam wszystkich :)

  • Odpowiedzi 186
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to sie pochwal jakie miales obiawy. U mnie drgania na wolnych obotach, szarpniecie przy gaszeniu i co najgorsze przy przyspieszaniu takie ze az sie boje ze cos sie urwie.
Opublikowano
Wyeliminowane drgania na wolnych obrotach, szarpanie przy ruszaniu, przy gaszeniu szarpniecie zostalo ale bez wyraznego stukniecia, nic nie stuka juz przy zmianach biegow, i jakby pedal sprzegla przestał drgać, ale to jest akurat dziwne bo to nie powinno miec zwiazku, moze mialem wrazenie ze sprzeglo drzy bo cala karosersia sie trzesla.
Opublikowano

panowie jak byscie mogli mi napisac ile kosztuje te rzeczy i gdzie je najlepiej kupic ?

 

poduszki pod silnik ? ile sztuk?

 

poduszki pod skrzynie? ile sztuk?

 

dwumas?? jak firma? bmw e46 2.0 disel 2000 rok

 

mam ten sam problem szarpanie przy ruszaniu i wibracje ? dzieki

Opublikowano

Ja tez mam tak samo ze przy ruszaniu trzesie. zacząłem od poduszek pod silnikiem i jak wyjezdzałem z serwisu to byłem zadowolony gdyz wszystkie objawy zniknęły

po tygodniu jazdy powróciło telepanie budą przy ruszaniu

Opublikowano
kupowałem oryginalne chyba ze 180 za sztuke, a mechnik wziął 100 za wymiane. tak wiec nie jest to tani interes. wymiana nie jest trudna ale trzeba miec kanał, jakiś podnosnik który można użyc do podniesienia silnika od spodu no i jakis sprytny prsegubowy klucz aby odkręcić srubę od góry. tak wiec jak nie mamy tych rzeczy to nie ma sie co brac samemu
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświerzę temat. Czy ktoś mógłby napisać jak sprawuje się ten zestaw VALEO ze sztywnym kołem zamachowym. Bo sam niedługo będę musiał wymienić bo dwumas mam na wykończeniu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie polecam zamiennikow na gomie.juz lepiej kupic ten zestaw valeo.ja kupilem zamiennik za 450zeta i po kilku kilometrach powyrywalo ograniczniki na amortyzatorze,ku mojemu zdziwieniu smiga to juz 2 lata.nastepny raz na bank sztywne.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

W e46 2.0d 150km mam do zrobienia koło zamachowe dwumasowe. Nowe koło dwumasowe firmy LUK kosztuje 2800zl a sprzęgło 1200zl. Nie uśmiecha mi się wydawać takiej sumy, używanych części nie stosuje więc jedynym rozwiązaniem była regeneracja. Poczytałem jednak i znalazłem zestaw Kit4P firmy Valeo. Po przeczytaniu kilku artykułów do których linki były zamieszczone na stronie firmy doszedłem do wniosku że to może być całkiem dobre rozwiązanie zwłaszcza że nowy cały zestaw (sztywne koło zamachowe, docisk, tarcza, łożysko) kosztuje 2400zl.

 

Czy ktoś to zakładał i jak się spisuje?

Czy będzie to najlepsze rozwiązanie czy jednak regeneracja będzie lepsza?

 

Valeo dostępne dla samochodów z listy:

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/19478266284C10FFE545913.pdf?rnd=796

Opublikowano
Czy będzie to najlepsze rozwiązanie czy jednak regeneracja będzie lepsza?

 

masz na myśli regenerację koła dwumasowego? hm... pierwsze słyszę o czymś takim, możesz napisać coś więcej na ten temat?

Opublikowano

Regenracja oczywiście dotyczy koła dwumasowego.

 

Jeśli chodzi o to co zrobiła firma Valeo to z tego co czytałem to ich rozwiązanie wygląda dużo lepiej niż dwumasowe jednak chciał bym znać opinię jak się to sztywne koło sprawuje.

 

Czy ktoś już to już zakładał i ile jak się sprawuje??

Opublikowano
Regenracja oczywiście dotyczy koła dwumasowego.

 

Jeśli chodzi o to co zrobiła firma Valeo to z tego co czytałem to ich rozwiązanie wygląda dużo lepiej niż dwumasowe jednak chciał bym znać opinię jak się to sztywne koło sprawuje.

 

no dobra, ale ja nie pytałem o sztywne koło zamachowe, tylko o regeneracje dwumasa. na czym to polega i ile kosztuje?

Opublikowano

Jeśli chodzi o regeneracje dwumasowego to nie wiem jak to dokładnie robią.

Moge jedynie podejrzewać że wymieniają elementy ruchome czyli spręzyny znajdujące się w dwumasie element trzymający te sprężyny.

Dokładne info co i jak to u ludzi robiących takie regeneracje.

Jeśli chodzi o cenę to słyszałem różnie, gdzieś w poznianiu podobno robią regeneracje samego kola dwumasowego za około 600zł.

Podobno też gdzieś przy zielonej górze to robią i tam jeden znajomy zrobił to za około 2500zł z tym że wymienili mu sprzęgło przy tej operacji na nowe.

Ogólnie rzecz biorąc dwumas to przerąbana i droga sprawa.

Opublikowano
Jeśli chodzi o regeneracje dwumasowego to nie wiem jak to dokładnie robią.

Moge jedynie podejrzewać że wymieniają elementy ruchome czyli spręzyny znajdujące się w dwumasie element trzymający te sprężyny.

Dokładne info co i jak to u ludzi robiących takie regeneracje.

 

hm, to może być ciekawe. w sumie koło dwumasowe to nie jest jakiś tak skomplikowany/precyzyjny element taki jak np. wtryskiwacz, więc regeneracja powinna być w miarę prosta.

Opublikowano

Sam mam teraz problem bo musze dwumasowe naprawic.

Teraz tylko pozostaje pytanie czy lepiej je zregenerowac i przy okazji wymienic sprzeglo na nowe czy zastosowac zestaw firmy Valeo którego działanie wydaje się lepsze i tańsze w daleszej eksploatacji. Co robić?

Opublikowano
Wbije się w temat przede mną zakup 330d bo chyba na nie padnie i tu moje pytanie... Czy ktoś wie czy idzie dobrać jakieś sztywne koło od jakiegoś starszego modelu + sprzęgło bo zależy mi na wytrzymałości gdyż będę dużo kilosów latał a z tego co słyszę to dwumas słaby jest...
Opublikowano
Wbije się w temat przede mną zakup 330d bo chyba na nie padnie i tu moje pytanie... Czy ktoś wie czy idzie dobrać jakieś sztywne koło od jakiegoś starszego modelu + sprzęgło bo zależy mi na wytrzymałości gdyż będę dużo kilosów latał a z tego co słyszę to dwumas słaby jest...

 

Sam mam teraz problem bo musze dwumasowe naprawic.

Teraz tylko pozostaje pytanie czy lepiej je zregenerowac i przy okazji wymienic sprzeglo na nowe czy zastosowac zestaw firmy Valeo którego działanie wydaje się lepsze i tańsze w daleszej eksploatacji. Co robić?

 

ja bym zregenerował lub zakupił nowe koło dwumasowe. owszem, dwumas czasem pada, ale nie aż tak często - wytrzymuje spokojnie kolejne 200 tysięcy km (a przy odpowiednim traktowaniu samochodu duuużo więcej jeszcze...). nie słyszałem o nikim, kto wymieniałby dwumas więcej niż raz przez cały okres użytkowania samochodu. sztywne koło zamachowe może się opłacać tylko w przypadku gdy planujemy używać tego samochodu jeszcze przez 10 i więcej lat, albo zrobić nim jeszcze z 300 tys km...

 

bass.tek:

na razie nie myśl o takich rzeczach. jeśli kupisz już sprawne 330d to do awarii dwumasa możesz jeździć jeszcze ładnych parę lat. wtedy wymienisz go na nowego i znów możesz mieć z 10 lat spokoju. chyba że zamierzasz robić po 100 tys rocznie, wtedy prawdopodobnie możesz założyć zestaw sztywnego koła zamachowego Valeo taki jak jest do 320d (z tego co wiem 320d po lifcie i 330d mają to samo sprzęgło, więc powinien pasować - jeśli nie, to niech ktoś mnie poprawi).

Opublikowano
jceel masz trochę racji ale obawiam się że jak już coś kupię to dwumas będzie i tak do wymiany w najbliższym czasie...

 

oczywiście z takimi kosztami trzeba się liczyć i mieć jakiś zapas gotówki przy zakupie, ale nie byłbym takim pesymistą - dwumas to nie jest coś co pada co miesiąc... a nawet jeśli byłby do wymiany to wymienisz go na nowy i potem masz spokój praktycznie do końca użytkowania samochodu :cool2:

Opublikowano
No właśnie ale gdybam czy jest sens wymiany na nowy skoro sztywne koło jest wytrzymalsze a z tego co czytam jedynym minusem są drgania...
Opublikowano
No właśnie ale gdybam czy jest sens wymiany na nowy skoro sztywne koło jest wytrzymalsze a z tego co czytam jedynym minusem są drgania...

 

o tym musisz już sam zdecydować. mnie drgania by przeszkadzały, nie po to kupiłem R6 żeby mi coś trzęsło :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.