Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w 750


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy może ktoś wyjaśnić prostemu informatykowi, dlaczego mówicie o "kutych" elementach silnika? Jakie są więc te zwykłe elementy które nie wytrzymają większej mocy i z czego są robione? Dzięki!
Opublikowano

750 V12 ma spore rezerwy mocy.

Mozna zalozyc ciensza uszczelke pod glowice i uzyska sie extra 25 koni (zwiekszenie cisnienia sprezania oraz sily tlokowej pchajacej tlok).

Jakis czas temu robilem projekt zestawu turbo z intercoolerem klientowi i wyszlo, ze spokojnie mozna wyciagnac 1050 koni oraz 1200 Nm momentu przy 1.5 Bara doladowaniu. Majac 1050 KM auto fizycznie moze rozpedzic sie do 430 km/h przy oryginalnej skrzyni oraz przekladni w dyferencjale. Placi sie straszna cene za kazdy dodatkowy km/h predkosci.

Zrobienie takiego zestawu nie jest problemem, cala sztuka polega na upchnieciu tego pod maska :)

Oczywiscie trzeba zmnienic przeniesienie napedu, wtryski, pompe paliwa, komp silnika, hamulce, szerokosc opon aby to przeniesc na asfalt i jeszcze pare dodatkow...

 

Wiec tak nie dokonca niedokladnie wyczytalem ale nie oto mi chodzi :twisted:

No wlasnie chodzilo mi o problem glowicy :wink: choc ktos na forum pisal ze ta od m50 sie nadaje a druga trzeba zrobic odbicie lustrzane choc nie widzialem takiego projektu wiec to moze tylko mit :mrgreen:

Jacku czy ty nie jestes z Płocka?? :norty:

 

Czy może ktoś wyjaśnić prostemu informatykowi, dlaczego mówicie o "kutych" elementach silnika? Jakie są więc te zwykłe elementy które nie wytrzymają większej mocy i z czego są robione? Dzięki!

 

te zwykle sa odlewane i posiadaja wady takie jak nierównomierna struktura, pecherze, a nawet niechciane wtrącenia. kute elementy są teoretycznie tego wszystkiego pozbawione, a w miare ujednolicona struktura zapewnia stabilność kształtu, a wszystko dzieki innej technologi produkcji najpierw odkuwka a potem skrawanie :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Podstawowym problemem w glowicy 2 zaworowej do silnika 5.4 L sa wlasnie te 2 zawory. Idac dalej, trzeba zwiekszyc powierzchnie przez ktora wpada powietrze do cylindra, zwiekszyc podcisnienie w cylindrze w chwili otwarcia zaworu dolotowego, np poprzez zmiane walu na taki z wiekszym wykorbieniem - skok tloka zwiakszy sie i zwiakszy sie podcisnienie. Mozna rowniez policzyc walki, ktore szybciej otwieraja zawory i zwiekszy sie ilosc powietrza wpadajaca do cylindra.

Mozna zwiekszyc na max. srednice cylindrow i zalozyc maksymalne nadmiarowe pierscienie (+0.50mm) na obecne tloki. Zwiekszy sie powierzchnia robocza tloka oraz pojemnosc silnika a moc podskoczy o jakies 30 koni.

Polaczenie tego z zmiana walu oraz skoku podciagnie silnik pod 500 koni przy 2 zaworach na cylinder.

Jesli chcemy isc dalej nalezy zmienic glowice na 4 zaworowa lub zalozyc turbo. Ale to juz inna bajka.

 

Co do glowic to mozna zerknac na glowice M50B25, maja bardzo zblizone srednice tlokow a wiec podobne jest rozstawienie tlokow oraz mocowanie glowicy, ale nalezy przyzec sie im na "zywo". Inna sprawa jest naped walkow od walu korbowego. Potrzebne jest szczegolowe sprawdzenie. Moze da sie przelozyc z drobnymi "poprawkami".

 

A tak poza tym, przeliczylem silnik V8 "red_mana" i mozna wykrzesac z niego do 400 KM przy delikatnych (tanich) zmianach.

Pozdrawiam,

Jacek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To ja powiem tak - nie da rady zrobić 1000 koni z silnika m70/m73 - jedne z najlepszych zestawów Dinana dają trochę ponad 600 koni, znam też przerobioną 850 z dwoma kompresorami o mocy 600 koni. Nie będę mówił, że mieli skrzynię, bo to oczywiste - trzeba to rozsądnie użytkować i tyle(chyba jakaś customowa mogła by to wytrzymać, bo nic co z palety BMW nie wytrzymuje takich obciążeń) Poza tym gwarantuje Ci, że nie odprowadzisz ciepła, chyba, że zainstalujesz chłodnicę wielkości niemałego żagla.

 

Teraz na poważnie - proponowałbym zostawić jak jest, ew. zastosować chipy, te z ósemek się nie nadają, bo są do m70. Ja akurat mam takie zamontowane, trochę zrywniejsze auto się zrobiło. Tak na prawdę to warto tylko wydech zrobić u jakiegoś magika znającego się na rzeczy, da się wtedy wykrzesać spokojnie 30-40 kucy + program 30 koni i wychodzi prawie okrągła liczba :D Moja rada, nie dajcie nikomu dotykać tego silnika, bo popsuje :mrgreen: Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

odświeżam temat :wink:

Jako że w moim 750 już trochę mało mi mocy, a próby sprzedaży za rozsądne pieniądze i zmiana na mocniejszą idą w złym kierunku więc szukam opcji zapasowej

chciałbym w w m73N podciągnąć moc do około 400 koni, auto z przełomu 99/00

W planach jest wydech

układ dolotowy - jaki? może jakieś linki, to byłbym wdzięczny

No i co dalej? Turbo to wydatek w granicach 20tys więc raczej odpada

chodzi by nie zdzierało portfela

a wrzucenie skrzyni od M5 e39 i np tylnego mostu? Z przykrością bym się pozbył automatu, ale jak by miało mi to podnieść osiągi...

pozdrawiam

Opublikowano
Heh kolego po taniości nie da rady zrobić nic konkretnego. Po 1: skrzynia od m5 nie podejdzie, jeśli już to 850/850CSi a to spory wydatek. Jeśli chcesz zostawić automat to też niewiele da się zrobić bo 5hp30 nominalni ma przenieść 560 Nm max co wytrzyma(jeśli jest w bdb stanie) 600 Nm. Można też zwiększyć pojemność, do 5.6 lub 6.0, można by wtedy uzyskać moc od ok 380 do 400 koni i monnet na granicy wspomnianych 600Nm bez przerabiania głowic ma 24 zaworowe, al koszta też będą spore. możesz spróbować jakiegoś chipa ale moim zdaniem nie da to nic lub niewiele. Ot taka ciekawostka :D Wniosek jest taki chcesz BMW, V12 i ponad 400 kucy zbieraj :mrgreen: na e65
Opublikowano

miała być e65 ale nie mogę mojej sprzedać za godziwe pieniądze

skrzynia z M5 podchodzi, bo widziałem już na forach tego typu modyfikacje ;) ale to by była ostateczność

Przy rozwiercaniu będzie trzeba chyba zmieniać tłoki itp? Niestety nie znam się na tym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.