Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w 750


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy jest możliwość zwiększenia mocy w silniku m73 ?? Widziałem duzo M70 z większa moca ok 350 - 360 km.

Czy można taki zabieg wykonać ?? I czy to w ogolę podzespoły wytrzymają...

pzdr

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
Zawsze jest możliwość podniesienia mocy np poprzez wymianę calego układu wylotowego ale tak się zastanawiam czy w 750 to potrzebne? ;)

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Opublikowano
Bardzo rzadko brakuje mi mocy, dużo bardziej przeszkadza ogranicznik v-max...
Opublikowano
Pytam z ciekawości...a co do tej mocy to racja...użytkuje autko od 4 lat i miałem tylko jednego konkurenta na trasie było to Porsche Cayman S . Do prędkości 100 km/h żadnych szans, ale powyżej tej prędkości Porsche już takie mocne nie było :) Pozdro
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
ja się dowiem jakie są koszty i jakie ewentualne konsekwencje...w E32 M70 podnoszą moc i jakoś jeżdzą..
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dziale od E31 jest ktoś kto sprzedaje chipa do V12 tylko nie pamietam czy do E32 czy E38
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

chip do wolnossacego??hmm mija sie z celem....i sory ale troche smieszy:> juz lepszym rozwiazaniem bedzie wgrac do kompa nowy program, pozmieniac dawki itd....odciecia etc....a jesli chodzi o v-max 740 poleci 284km/h:> mysle ze 750 nie duzo wiecej...

wyciecie katow zawsze pomoze, zmienienie calego wydechu na wieksza srednice, wkladka K&N filtra powietrza ( nie stozek!) , no i program...moze z procedura startu:) znajomy ma procedure w 540 i porsche nie ma szans:> pali laczka a on juz zapina dwojke:P

przy okazji zapytam, na trasie nie znalazl sie mocniejszy?rozumiem ze porsche na starcie ma wieksze szanse, ale np 740i w manualu ma jak to sie mowi buta wiekszego od 750:>

Opublikowano
chip do wolnossacego??hmm mija sie z celem....i sory ale troche smieszy:> juz lepszym rozwiazaniem bedzie wgrac do kompa nowy program, pozmieniac dawki itd....odciecia etc....a jesli chodzi o v-max 740 poleci 284km/h:> mysle ze 750 nie duzo wiecej...

wyciecie katow zawsze pomoze, zmienienie calego wydechu na wieksza srednice, wkladka K&N filtra powietrza ( nie stozek!) , no i program...moze z procedura startu:) znajomy ma procedure w 540 i porsche nie ma szans:> pali laczka a on juz zapina dwojke:P

przy okazji zapytam, na trasie nie znalazl sie mocniejszy?rozumiem ze porsche na starcie ma wieksze szanse, ale np 740i w manualu ma jak to sie mowi buta wiekszego od 750:>

Kolego, jest porsche i porsche. Nie porównuj jakiejs tam 540 do 911, to jest smieszne i obraża porsche. Pościgaj się tą 540 z przeciętną 911 turbo z napędem na 4 koła.

Opublikowano

Witam,

 

Jesli chodzi o 745 to faktycznie poleci 284km/h i jest to ograniczone powierzchnia czolowa auta co dalej przeklada sie na wspolczynnik oporu powietrza Cx, w przypadku 750 po zdjeciu blokady zaplonu pojedzie 297 km/h i to wszystko.

 

750 V12 ma spore rezerwy mocy.

Mozna zalozyc ciensza uszczelke pod glowice i uzyska sie extra 25 koni (zwiekszenie cisnienia sprezania oraz sily tlokowej pchajacej tlok).

Jakis czas temu robilem projekt zestawu turbo z intercoolerem klientowi i wyszlo, ze spokojnie mozna wyciagnac 1050 koni oraz 1200 Nm momentu przy 1.5 Bara doladowaniu. Majac 1050 KM auto fizycznie moze rozpedzic sie do 430 km/h przy oryginalnej skrzyni oraz przekladni w dyferencjale. Placi sie straszna cene za kazdy dodatkowy km/h predkosci.

Zrobienie takiego zestawu nie jest problemem, cala sztuka polega na upchnieciu tego pod maska :)

Oczywiscie trzeba zmnienic przeniesienie napedu, wtryski, pompe paliwa, komp silnika, hamulce, szerokosc opon aby to przeniesc na asfalt i jeszcze pare dodatkow...

 

Ruszanie oryginalnego wydechu i zamiana go na "sportowy" na wlasna reke mija sie z celem gdyz on juz jest zrobiony na pol-sportowy.

Dolot, walki, wydech, katalizator, tlumiki i rura wydechowa juz fabrycznie policzone sa na wykorzystanie doladowania rezonansowego i pieknie to dziala. To samo jest w pozostalych V8 oraz 6 cylindrowkach.

Mozna zrobic go na "sportowy" ale trzeba to policzyc i bedzie.

 

Moge pomoc jesli ktos bedzie zainteresowany. Spotkamy sie, porozmawiamy ..

Pozdrawiam,

Jacek

Opublikowano

kolega dobrze radzi, i z pewnoscia skorzystam z pomocy:) bo wlasnie chce zaprojektowac sobie wydech.

 

a co do porsche, ehehe nie chcialem nikogo obrazac, ale wiem co widzialem. i to bylo porsche turbo carrera 4....na starcie porsche z tylu, ale pod koniec Bmw nie mialo szans:( mowilem kolego tylko o starcie, jak jest dobrze zrobiona procedura, to baaaaardzo duzo zmienia. siedze w tym od dawna wiem co mowie:) i klocic sie z nikim zamiaru nie mam....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli chodzi o 745 to faktycznie poleci 284km/h i jest to ograniczone powierzchnia czolowa auta co dalej przeklada sie na wspolczynnik oporu powietrza Cx, w przypadku 750 po zdjeciu blokady zaplonu pojedzie 297 km/h i to wszystko.

 

Co to jest 745 E38, bo ja nie widziałem takiego modelu na oczy? Znam 740 i 750 :)

Opublikowano

Witam,

 

Oznaczenia w BMW pochodza od pojemnosci skokowej silnika. BMW wprowadzajac silniki 4.4 L (M62) a nastepnie 4.4 L z Vanosem na walku dolotowym (M62TU) nasywalo E38 modelami 745. Troche to dziwne bo powinni je nazywac 744.

Wiec 745 jezdzily sobie po swiecie lecz na bagaznikach w tych modelach umieszczano znaczek 740 (mylace) lub nic tam nie umieszczano.

W moim przypadku nie mam plakietki i chce aby tak pozostalo - zgodnie z historycznym oryginalem.

 

W miedzyczasie w roku 1998 BMW pracowalo juz nad nowym modelem E65 745i (plakietki byly juz przygotowane) z silnikiem M62TU 4.4 L z Vanosem z zmienionym oprogramowaniem i nazwano go N62 (nowy 62).

Silnik ten istnial do roku 2005 kiedy to jeszcze raz go poprawiono dodajac Vanos na walku wydechowym (jeszcze raz 4.4 L z 2 Vanosami) nazwano go N62N. Zaczeto je montowac w 750i a V12 trafily do 760i.

I tak pozostalo do dzisiaj.

Jesli wiec szanowny Kolega poczol sie urazony to nie ma najmniejszego powodu. Obaj jezdziny z tym samym silnikiem, z tym, za ja nie mam Vanosa.

Pozdrawiam,

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik ten istnial do roku 2005 kiedy to jeszcze raz go poprawiono dodajac Vanos na walku wydechowym (jeszcze raz 4.4 L z 2 Vanosami) nazwano go N62N. Zaczeto je montowac w 750i a V12 trafily do 760i.

 

Ja się nie urażam, tylko jeśli ktoś pisze że ziemia jest kwadratowa, to chciałbym temat wyprostować. Niestety w Twojej wypowiedzi znalazły się same bzdury.

 

1. BMW nie oznacza modeli zgodnie z pojemnością od dłuższego czasu, przykładów nie będę przytaczał bo jest ich mnóstwo. Nie ma czegos takiego jak 745i w E38. BMW nigdy tych aut w ten sposób nie oznaczało.

 

2. Silnik N62 posiada podwójny Vanos oraz nowość - Valvetronic. Wcześniej w M62 też wydaje mi się był już podwójny Vanos, jednak nie jestem pewien więc nie będę tutaj dyskutował (nie jestem w temacie bo silnik ten jest poza moim zainteresowaniem hobbystycznym :) ).

 

3. W roku 2005 wprowadzono zaktualizowaną wersję N62 (tzw. technical update). Nie wnosił on nowych technologii, a udoskonalał istniejące. Zmieniła się też pojemność z 4.4 na 4.8. Tu można sprawdzić oznaczenia (gdyby ktoś nie wierzył temu, co napisałem na swoim blogu): http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N62.

 

4. Do dzisiaj nic nie pozostało, bo od roku pańskiego 2008 (września) sprzedawany jest model z nowym silnikiem N63 o pojemności 4.4 biturbo. Z racji tego, że używa turbo, nie stosuje sie w nim Vanosa ani Valvetronica, bo nie jest potrzebny - o sprawne zasilanie powietrzem dbaja gwizdki. Zastosowano w tym silniku również wtrysk bezpośredni (poprzednie V8, z N62 na czele, były wolnossące). Model oznaczany jest jako 750i.

 

Z chęcią podyskutuje o technologiach BMW, ich wadach i zaletach, jednak mam przy tym prośbę by przytaczać fakty a nie informacje wyssane z palca.

Opublikowano
kolega dobrze radzi, i z pewnoscia skorzystam z pomocy:) bo wlasnie chce zaprojektowac sobie wydech.

 

a co do porsche, ehehe nie chcialem nikogo obrazac, ale wiem co widzialem. i to bylo porsche turbo carrera 4....na starcie porsche z tylu, ale pod koniec Bmw nie mialo szans:( mowilem kolego tylko o starcie, jak jest dobrze zrobiona procedura, to baaaaardzo duzo zmienia. siedze w tym od dawna wiem co mowie:) i klocic sie z nikim zamiaru nie mam....

Spoko, nikogo nie obrażasz. Ale porsche to porsche. Zadne bmw, audi czy mercedes nie może się z tym równac. Carrera to zabawka :wink: Dobra, koniec off topu.

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych kolegow,

 

W tak zwanym miedzyczasie wyciagnalem dane silnikow 4.4 L M62B448 S1, S2 (Vanos) oraz do 750 B54122 produkowanego od 09/1998 oraz starszego z BMW ETK. Akurat te silniki mieszcza sie w zakresie tego postu.

Zaladowalem dane silnikow do programu do obliczania ich parametrow i oto co otrzymalem:

silnik 4.4 L (4397 cc^3) v8 S1 oraz S2:

- obecnie silnik generuje 65 koni mechanicznych z 1 litra przy 6000 obr/min, przy AFR 11.7 oraz sprezu 10.5

Mozna go bezpiecznie dociazyc do poziomu 97 koni mechanicznych z 1 litra przy 6000 obr/min, przy zachowaniu AFR 11.7 oraz sprezu 13.3

Oczywiscie wiaze sie to z poglebieniem wybran w tlokach pod zawory dolotowe i wydechowe o 1.6 mm

Szacowana moc to 425 koni przy 6000 obr/min, 490 Nm.

Maksymalny wymagany wydatek paliwa wtryskiwaczy 306 cc/min. Pompa paliwa 147 L/h.

Maksymalny wymagany czas otwarcia wtyskiwacza 13.75 milisekundy (przy wtrysku sekwencyjnym - nie polowkowym, dla 90% sprawnosci objetosciowej, wieksza szerokosc impulsu mialaby sens dla doladowanego silnika o sprawnosci objetosciowej powyzej 100%).

Szacowany czas do 100 dla e38 z takim silnikiem to 4.0 s.

Szacowany spadek zycia silnika: 50%

silnik 5.4 L (5443 cc^3) v12:

- obecnie silnik generuje 60 koni mechanicznych z 1 litra przy 6000 obr/min, przy AFR 12.7 oraz sprezu 10.5

Mozna go bezpiecznie dociazyc do poziomu 92 koni mechanicznych z 1 litra przy 6000 obr/min, przy zachowaniu AFR 11.7 oraz sprezu 12.8

Oczywiscie wiaze sie to z poglebieniem wybran w tlokach pod zawory dolotowe i wydechowe o 2 mm

Szacowana moc to 500 koni przy 6000 obr/min, 580 Nm

Maksymalny wymagany wydatek paliwa wtryskiwaczy 241 cc/min. Pompa paliwa 174 L/h.

Maksymalny wymagany czas otwarcia wtyskiwacza 14.41 milisekundy (przy wtrysku sekwencyjnym - nie polowkowym, dla 90% sprawnosci objetosciowej, wieksza szerokosc impulsu mialaby sens dla doladowanego silnika o sprawnosci objetosciowej powyzej 100%).

Szacowany czas do 100 dla e38 z takim silnikiem to 3.5 s.

Szacowany spadek zycia silnika: 50%

 

Da sie to wyciagnac z tych silnikow, pozostaje jeszcze problem przeniesienia momentu na kola (skrzynia, sprzeglo), opony, hamulce. 580 Nm to max co moze przeniesc fabryczny automat.

 

Oczywiscie mozna tak dopasowac zmiany w silniku aby w jak najwiekszym stopniu zuzyc zapas wytrzymalosci obecnej skrzyni, korbowodow, panewek, chlodnicy wody, ...

 

Ciekawy temat .....

Pozdrawiam,

Jacek

Edytowane przez Jacek_e38
Opublikowano

oo ale ciakawe zestawienie:> a czy do tych czasow byla brana pod uwage skrzynia biegow?o ile mi wiadomo 5.0 oraz 5.4 nie mialy skrzyn manualnych, a w 4.0 oraz 4.4 wystepowaly:>

 

no i ponawiam pytanie....jak podniesc moc w silniku 4.0 m60b40 ?nie zakladajac duzych kosztow?nie mowie tutaj o jakims wies tuningu!

 

// pomozcie mi w tym temacie viewtopic.php?f=75&t=122902&start=0

Opublikowano

Witam Red_man

 

Zaladuje dane twego silnika do programu i zobacze co da sie wykrecic. Podaj prosze z ktorego roku masz auto i czy jest w automacie czy w manualu.

Wszystkie dane auta podejze sobie w ETK.

Dopasuje parametry do max. momentu przenoszonego przez skrzynie i zobaczymy. W tym przypadku gumowe sprzeglo pomiedzy skrzynia a walem ukreci sie przed osiagnieciem przez skrzynie max. przenoszonego momentu wiec trzeba by je zmienic na inne.

Podniesienie kompresji i sily tlokowej to najlatwiejsza zmaina jaka mozna zrobic.

Bez obawy o "wiejski tuning" - narzedzie jest profesjonalne i zarabia na utrzymanie :)

Przed kolektorem dolotowym mozna zmienic istniejaca "puszke rezonansowa" na przeprojektowana - przelotowa o wiekszym wspolczynniku wypelnienia. Nie mowie tutaj o pudle z filtrem, mozna go zostawic. Mozna rowniez odizolowac filtr oraz dolot termicznie i dolozyc chwyt powietrza wykozystujacy spietrzenie dynamiczne powietrza. Proste zabiegi a przy tym skuteczne i tanie.

Jesli chodzi o delikatne uturbienie to mozna to zrobic za minimum 15000 zl.

Czysto sportowy dolot z wydechem bez projektowania dedykowanych 4 walkow - minimum 3000 zl.

Sportowy dolot, wydech, dedykowane liczone 4 walki pod konkretny silnik (nigdy nie kupuje sie zestawow w sklepach), komputer, strojenie - minimum 10000.

 

Pozdrawiam,

Jacek

Opublikowano

e38 740 rok 1995 luty manualna przekladnia:)

spore wydatki, heh uturbianie mnie nie interesuje wogole, myslalem o wydechu innym, dolocie jak piszesz:) czekam na info:D:D:D:D:D

Opublikowano
Bmw juz od dawna nie nazywa aut od pojemnosci przynajmnie nie zawsze :P co do pomyslu o 1000 km z m70/73 to chyba niewiesz co piszesz :mrgreen: instalacja turbo a raczej bi-turbo ok nie ma problemu sprezarki ktore dadza potencjal do 1000 km to pikus wtryski tak samo do tego jakis Stand alone powiedzmy Megasquirt tez da rade tylko powiedz mi jedno ja ominac to ze glowica jest 2 zaworowa i ogolnie nie da rady napompowac tyle powietrza i wachy zeby starczylo na 1000 km do tego skad wezmiesz kuty wal :twisted: bo tloki i korby idzie dostac aleczy blok to wytrzyma??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Szanowny Kolego M-Technik,

 

Prosze uwaznie czytac post, napisalem ze 500 koni dla 5.4 L silnika v12 to graniczna bespieczna wartosc.

Jezeli chcemy isc dalej to wiaza sie to z powazna przerobka glowicy, dodanie 2 turbin, stadardowe zakucie silnika, przerobka skrzyni, walu, dyfra, polosi napedowych. Podzespoly do tych komponentow liczy sie a nastepnie zamawia w Niemczech lub w USA (po 3 miesiacach jest zrobione), skrzynie trzeba przeliczyc - walki i kola zebate zwykle i planetarne trzeba zrobic z mocniejszych materialow. To spokojnie mozna zrobic w Polsce. Do tego dochodza hamulce, zasilanie w paliwo, sterowanie, ...

 

Hmmm .... 1000 km z wolnossacego silnika bez turbiny .... to musialby byc duzy silnik - oczywiscie jak na skale samochodow osobowych.

 

Red_man, dzieki za informacje o silniku, zaladuje dane i zobacze co da sie uzyskac.

 

Pozdrawiam,

Jacek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.