Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przeszukałem forum, ale nie znalazłem interesujacych mnie informacji.

Mam E39 530D, chcę ściągnąć kolektor dolotowy i go wyczyścić, przy okazji wymieniłbym przewody gumowe sterowania zaworkami, no i zaworek od EGR, sprawa jednak nasuwa mi kilka pytań.

 

1. Czy jest pod nim uszczelka?

2. Jeżeli jest, to czy nalezy ją wymienić przy takim demontarzu?

3. Czy uszczelkę dostanę w sklepie z częściami, czy trzeba walić do ASO?

4. Czym najlepiej ten kolektor wyczyścic?? jaka chemia?? np.: Soda kaustyczna?

5. Czy wymagany jest klucz dynamometryczny do ponownego przykręcenia kolektora? (z jaką siłą ma byc dokręcony?) Czy może po prostu solidnie dokręcić te 18 (?) śrub?

 

Z góry wielkie dzięki za info.

 

Pozdrawiam Jacek

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
Podziekował po stokroć:)
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano

1. Nawet 6 uszczelek

2. Ja bym to uczynił, choć na oko zwykle wyglądają nieźle.

3. ASO

4. Np.Wurth do czyszczenia gaźników

5. Dokręć solidnie bez dyno, ale jeżeli bardzo chcesz podam Ci ile momentu przyłożyć książkowo.

Opublikowano
Dzięki Pimposh za wskazówki:) uwzględnie je w weekendowym "Monster garage" ;)
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.