Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna jestem użytkownikiem bmw e60 530d z 2003 r. Dodam, że ne jestem specem w temacie diagnozy usterek samochodowych...

W samochodzie pojawił się problem z akumulatorem. Wiem, że kilka tematów związanych z akumulatorem przewijało się na forum, jednak pomimo tego postanowiełem podzielić się z Wami swoim problemem, bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem w innych postach.

 

Otóż pewnego dnia jadąc sobie do pracy wyświetliły się wszystkie możliwe (tak myslę) kontrolki na tablicy rozdzielczej i na wyślwietlaczu lcd. Po chwili auto straciło wspomaganie kierownicy i po prostu zgasło. Przy próbie ponownego odpalenia słychac było charakterystyczne "strzelanie" - znaczy - totalnie padł akumulator. Po podładowaniu akumulatora na kablach (swoją drogą widok musiał być kozacki - nowa A6 złączona kablami z E60 ) auto zapaliło i jakoś udało się dojechać do warszatu. Tam pan machanik (nie elektryk!) podpiął miernik pomiaru ładowania i wyszło 13,7-13,8. Stwierdził, że ładowanie jest w nowrmie, nie ma żadnych dużych wahnięć, nawet przy pełnym obciążeniu, więc akumulator do wymiany. Podjechaliśmy autem do sąsiedniego sklepu z akumulatorami. Przed zakupem poprosiliśmy pana sprzedawcę, żeby sprawdził, czy akumulator na pewno jest trafiony. Okazało się, że na mierniku wyszło, że jest jak nowy (ma ok. 2 lat). Wróciliśmy do mechanika, który skasował błedy na komputerze i powiedział, że wzystko gra. Pojechaliśmy zatem. Autko jeździło jeszcze dzień cały i wszystko było ok. Po weekendzie jednak sytuacja powtórzyła się, jednak już odpalić się go z kabli nie udało. Poprzedni właściciel mówił mi że miał taki problem z akumulatorem, że przez noc potrafił mu się rozładować do zera, ale po rozpięciu takich dwóch kabelków przy akumulatorze (nie wiem jak one się nazywają) problem zniknął. Jak widac do chwili obecnej...

 

Czy ma ktos pomysł co to może być???? Dlaczego auto potrafi zgasnąć w trakcie jazdy, skoro jest ładowanie????

 

Byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje...

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich Klubowiczów.

Opublikowano

Czolem,

 

temat przerabialem na wlasnej skorze: wszystkie mozliwe bledy podczas jazdy, ladowanie niby w normie, aku tez i problemy z odpaleniem. U mnie przyczyna byl reglator napiecia na alternatorze, stad wszystkie wariactwa elektroniki. Proponuje od tego zaczac.

 

pozdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Okazało się że rzeczywiście był to regulator napięcia. Ale nie tylko. Padła też minusowa klema przy akumulatorze... Naprawa trochę trwała (część sprowadzano z Monachium), ale usterka usunięta. Co prawda pojawiła się nowa - całkowity brak komunikacji w aucie - nie ma bluethoota, telefonu, SOS BMW... Nie wiem co tym począc... :-( Po prostu BMW...

 

POzdrawiam

Opublikowano
...jęzeli przed "padnięciem" regulatora wszystko chodziło, to obecne problemy związałbym właśnie z tą awarią...chyba bez diagnostyki się nie obejdzie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.