Skocz do zawartości

Tryb awaryjny.Czy to problem z elektryką?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje BMW E39 520 M52MTU 99R AUTOMAT

 

Wczoraj podczas powolnej jazdy na parkingu marketu zapaliły mi się trzy kontrolki:ASC,ABS i tryb awaryjny(wykrzyknik w zębatym kółku).

Tak nagle???Przestało mi działać kilka rzeczy:Prędkościomierz,chwilowe spalanie,kontrolka stanu paliwa świrowała(raz pól baku raz pusto),

licznik przestał naliczac przejechane kilometry.

Dodam że po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu ciągle to samo.Odłączyłem akumulator i po ponownym podłączeniu bez zmian.

 

Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem?

Opublikowano

troche jest o tym na forum!!! prawdopodobnie padl ci czujnik ABS-u poszukaj na forum jest jeden duzy watek o tym problemie!!!

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

:?:

No możliwe że jest to awaria któregoś z czujników ABS.Przeszukałem forum i jest tam troszkę tego na ten temat,ale moja usterka jest troszke inna bo auto przechodzi w tryb awaryjny.Powiem,że dziś już ten problem ma z głowy na jakiś czas bo podczas pracy silnika odłączyłem przepływomierz i auto zgasło.Zapaliłem na odłączony przepływomierzu i był nadal tryb awaryjny.Zgasiłem podłączyłem przepływomierz i po raz kolejny odpaliłem auto i już jest normalnie.Więc na pewno czeka mnie wizyta w warsztacie i diagnostyka komputerowa i zlokalizowanie usterki.

Dam znać na forum jak już będę pewny co dolega mojej E39.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wizycie na kompie jestem w kropce!Po podpięciu pod komputer nie pokazało żadnego błędu związanego z ABS czy ASC !!!Elektryk powiedział że poprostu w tym momencie nie palą sie kontrolki a błędy takie mogą sie same kasować.Oczywiście 20funtów lżejszy:(

Zaproponował mi żeby podjechać w momencie kiedy kontrolki się zapalą.Oczywiście ku mojemu zaskoczeniu dał mi 10 dni na ponowne darmowe podłączenie.

Opublikowano

Proszę niech ktoś coś poradzi bo już nie wiem co robić!!!

 

Tak jak pisałem w poście wyżej miałem podłączyć auto pod kompa gdy kontrolki się zapalą.Więc jak tylko kontrolki się zapaliły śmigam do mechanika na komputer.Lecz niestety żadnego konkretnego błędu?!Tylko to co mi się powtórzyło od ostatniego razu to coś takiego jak:

Sygnał CAN ASCI

BUS CAN brak EGS

 

Czy ktoś wie o co w tym chodzi?Bo on konkretnie nie potrafił mi wytłumaczyć.

Opublikowano
EGS pochodzi z niemieckiego, a po angielsku "electronic gearbox control". Jednym słowem masz problem ze sterownikiem skrzyni automatycznej. Jeżeli magistrala CAN zgłasza brak EGS, to znaczy, że nie ma komunikacji.
Opublikowano

:?: :?: :?: :?:

Problem z sterownikiem skrzyni biegów?A ktoś miał podobny przypadek?

Jedno co zauważyłem to jak odłączę serownik od Abs i Asc to kontrolki świecą cały czas ale auto nie przechodzi w tryb awaryjny i działają wszystkie biegi.

 

Jeśli to jest faktycznie sterownik skrzyni biegów to gdzie można to zlokalizować???

Opublikowano
Jeżeli masz "anglika" to pod lewym filtrem pyłkowym masz skrzynkę sterowników, jeśli kierownica po normalnej stronie ;-), to skrzynka po prawej.
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego sterownika skrzyni.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie jego działania???Ja nie miałem wcześniej raczej problemów ze skrzynią biegów.Biegi przerzucało mi normalnie.

Czy jest ktoś na forum co miał taki problem?

Opublikowano
Jedyne co Ci doradzę, to podpiąć się pod GT1 i przetestować wszystko co się wiąże z EGS-em. Być może problem dotyczy zaśniedziałych pinów we wtyce. Dla świętego spokoju odepnij wtykę od sterownika i przemyj piny CONTACT CLEANER-em, preparatem do czyszczenia połączeń elektrycznych.
Opublikowano

Witam.

Przetestowałem na kompie wszystko co jest możliwe i wychodzi na padnięty sterownik Abs!

Sprawdziłem z elektrykiem połączenie między listwą Can a sterownikiem Abs i wszystko jest ok.

Próbował połączyć się kilkakrotnie z sterownikiem Abs i nie odpowiadał.Czyli postawiliśmy na padnięty sterownik.

Jakieś porady???Czy wkładać używkę czy dać do regeneracji?Jeśli wymieniać na używany to na co zerknąć???

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Więc już wszystko postaremu.Czyli hula aż miło.Dałem sterownik do regeneracji kolega z forum Biały2005 zajmuje się naprawą sterowników.Naprawde polecam miły kontakt.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam kolego mi tez sie tak ostatnio stało ale mi tylko wyskoczył tryb awaryjny (wykrzyknik w kole zębatym) :(( wczesniej przed tym trybem awaryjnym swiecił mi ASR i nie mogłem go wyłaczyc jaka moze byc przyczyna Ty juz miałes z tym doczynienia wiec ??? jesli zgasze silnik to jest ok na chwile do puki nie wbije 3 na tip troniku i mija moment i wyskakuje mi tryb awaryjny i wbija mi sie 4 bieg co jest grane ??? mam 4 bieg i 5 co robic
Opublikowano
Co do ASC i ABS wszystko jest ze sobą powiązane tzn. z czujnikiem ABS. Przy obecnej aurze czujniki z tyłu e39 lubią zamarzać. Wtedy niestety nie działa ABS i ASC. Czasami od naprawy czyli wymiany czujnika ABS ratuje nas garaż i nocka auta w nim ewentualnie co mniej przyjemna ściągnięcie koła i próba wyczyszczenia czujników. Czujnik ABS idzie sprawdzić oporomierzem. Pamiętam, że kiedyś gdzieś tam mi się obiło o uszy od mechaników. Jeśli opór jest poniżej 650 miliczegoś to czujnik do wywalenia. Podobno nowy ma 1000 miliczegoś. Szwagier u siebie tak sprawdzał (mechanik) i potwierdziło się.
Opublikowano

Proponowałbym dla wykluczenia usterki abs czy asc odłaczyc sterownik abs znajdujacy sie pod maska po lewej stronie auta.

Ja rozpoznałem ta usterke w taki sposob:

Jak miałem podłaczony sterownik ABS to po jakims czasie wrzucało mi tryb awaryjny i miałem tylko jeden bieg nic nie mogłem przełanczac.Postanowiłem dla swietego spokoju odłaczyc kostke by zobaczyc i ewentułanie wykluczyc uszkodzenie jakiegos elementu lub sterowania skrzyni.Po odłaczeniu sterownika nie działały mi zegary:predkosciomierz,wskaznik paliwa,ekonomizer.Ale skrzynia pracowała normalnie i pozwoliło mi to na korzystanie z auta w normalny sposob oprucz Abs i Asc oczywiscie :)

 

Sterownik dałem do regeneracji odebrałem podłaczyłem i jest ok.Zrobiłem jakies 3 tys km i narazie jest git.

Jak regeneracja sterownika to na forum poszukaj uzytkownika Biały

  • 6 lat później...
Opublikowano

EGS pochodzi z niemieckiego, a po angielsku "electronic gearbox control". Jednym słowem masz problem ze sterownikiem skrzyni automatycznej. Jeżeli magistrala CAN zgłasza brak EGS, to znaczy, że nie ma komunikacji.

 

KOLEGO A JEŚLI MI SIĘ ŚWIECI SAMO DSC i błąd Magistrala CAN : brak odbioruw układzie EGS? A mam BMW w Manualu i nie bylo automatem ? To co to może być ?

Opublikowano
Myślę, że to znaczy "udaj się do fachowca", a po wszystkim będziesz mógł się podzielić wiedzą z kolegami z forum. Powodzenia
Opublikowano
auto diagnozuje DELPHI - łączy się z hamulcami itp - ABS, itp wszytsko gaśnie świeci tylko DSC brak reakcji na guzik DSC i bład taki jak w poprzednim poście . Wszystkie wzkażniki działają poprawnie predkosciomierz spalanie komputer itp jedynie swieci DSC . czytam i czytam ... dziś zmieniłem czujnik ABS w tylnym leweym kole używany SIEMENS i nadal ten sam błąd i DSC swieci . Czytałem coś ze może czujnik pedału sprzęgła czy jest to możliwe?
Opublikowano
Myślę, że to znaczy "udaj się do fachowca", a po wszystkim będziesz mógł się podzielić wiedzą z kolegami z forum. Powodzenia

 

Super pomysł kolego ale jestes dowcipny :) a może któryś z kolegów miał podobny przypadek ? A nie tylko do fachowców wysyłać z czego 90% jest bez bazy najlepiej by chciali pół auta wymienić

Opublikowano
Do diagnostyki BMW z tych roczników należy używać testera BMW GT1 (DIS). Możesz oczywiście też podłączyć nowszy, tj. ICOM. Często inne testery jak Delphi czy Bosch pokazują bzdury podczas testu BMW. Najprawdopodobniej masz tylko problem z układem DSC, co było częste w tych rocznikach, a tester Delphi wprowadza Cię w błąd.
Opublikowano
Do diagnostyki BMW z tych roczników należy używać testera BMW GT1 (DIS). Możesz oczywiście też podłączyć nowszy, tj. ICOM. Często inne testery jak Delphi czy Bosch pokazują bzdury podczas testu BMW. Najprawdopodobniej masz tylko problem z układem DSC, co było częste w tych rocznikach, a tester Delphi wprowadza Cię w błąd.

 

a kolego jaki problem może być związany z DSC wiesz może ? co sprawdzić ?

Opublikowano
Pompa DSC ma zintegrowany sterownik i on często szwankował. Wprawdzie dużo częściej w ASC, ale w DSC też się zdarzało. Brak komunikacji z DSC oznacza zazwyczaj, że masz pompę do wymiany bo elektronika jest "upalona". Na początku jednak wyciągnij wtyczkę i przepłucz zmywaczem do kontaktów. To jest miejsce, które często zalewamy płynem do spryskiwaczy i jeśli uszczelka wtyczki straci już swoje właściwości, to wilgoć może się tam dostać, a po czasie utworzy się nalot na pinach.
Opublikowano
Pompa DSC ma zintegrowany sterownik i on często szwankował. Wprawdzie dużo częściej w ASC, ale w DSC też się zdarzało. Brak komunikacji z DSC oznacza zazwyczaj, że masz pompę do wymiany bo elektronika jest "upalona". Na początku jednak wyciągnij wtyczkę i przepłucz zmywaczem do kontaktów. To jest miejsce, które często zalewamy płynem do spryskiwaczy i jeśli uszczelka wtyczki straci już swoje właściwości, to wilgoć może się tam dostać, a po czasie utworzy się nalot na pinach.

 

 

Mówisz kolego o tej duże kości która jest przy pompie po lewej stronie ... ok jutro sprawdzę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.