Skocz do zawartości

E65 - pytania początkującego użytkownika


itomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam kilka pytań do osób posiadających już jakiś czas e65

 

1. podczas jazdy czasami podświetlają się tarcze zegarów (prędkościomierza i obrotomierza) - po chwili to podświetlenie gaśnie, zauważyłem że przy obrotomierzu pojawia sie w okolicach 6tys obrotow taka ciemniejsza kreska od 6tys to 7 tys.

2. jak sprawdzic temperature silnika w e65? przekopalem cala instrukcje, forum i nie znalazlem tego

3. czy ktos mial juz z was problem z lekkim wyciekiem na przekladni? czytalem ze to moga byc złącza doprowadzące płyn ale na 100% nie wiem

4. przy odpalaniu auto troche sie kolysze, ale po chwili dziala ok. swiece wymienione, ale to nie one byly przyczyna. wczesniej jezdzilem v6 chryslerem 300m i czegos takiego nie mialem albo bylo krocej (okolo 0,5 sekundy, tutaj jest ok. 0,7 - 1 sekunda)

z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To informacja, ze silnik jest zimny i pokazuje na obrotomierzu do jakich obrotów mozna go krecic. Ogolnie jak jest zimny, to trzeba unikac krecenia go wysoko.

2. Kładac ręke na silniku :D (nie zartuje) - wskaźnika nie ma.

3. Mialem lekkie pocenie sie, wymieniono simering w serwisie i od tego czasu 0 wycieków. To tez dość standardowe. Serwis nieautoryzowany. Przy Twoim przebiegu warto wymienic tez olej i filtr w skrzyni, powinna płynnieh po tym chodzić.

4. Sprawdź cewki, możliwe ze masz padnięte. U mnie były źle założone 2 i miałem podobnie. Teraz jak rano odpalam na zimnym, to autem nawet nie zatrzęsie, tylko równo wskakuje na obroty i trzyma. Poezja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję za informacje. Odnośnie temperatury silnika - pytam się bo miałem poprzednio chryslera 300m i nieciekawy przypadek z przegrzaniem się silnika przez zatkanie takich małych kanalików w głowicy - od tego czasu mam zboczenie i ciągle patrzę na temperaturę silnika auta jakim jadę a tu klops :) nie widać temperatury :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 2 pytania :)

 

1. zaraz po uruchomieniu silnika, gdzieś w środkowej części samochodu (może trochę bardziej z tyłu niż na środku) słychać szybkie klekotanie przez chwileczę jakiegoś metalu, takie trrrrryyyt (myślę że dobrze określiłem ten dźwięk :lol: ), co to może być i czy to jest normalne?

2. jakie obroty ma wasze auto na biegu jałowym (P) jak już jest rozgrzane? Moje ma cały czas 500 , ani więcej ani mniej, silnik pracuje przy tym bardzo równo, nie trzęsie samochodem. nie wiem czy to nie za mało, może jakiś czujnik padł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten dźwięk trrryyyt :P spod tylnej części samochodu? jakiś elektromagnes to jest może bo taki dziwięk wydaje. A może coś w katalizatorze?

 

Tez to mialem, akurat nie slysze, bo prosilem w serwisie zeby to naprawili.

 

Tam jest taka blaszka na jednym z tlumikow, ktora go zamyka. Otwiera sie dopiero przy wyzszych obrotach. Chodzi o to, ze na niskich obrotach ma byc cisza, a wyzej masz slyszec ladnie ryk silnika. Po odpaleniu na zimnym ta blaszka czasami stuka. Pewnie ja przeczyscili albo coś, nie wiem, ale u mnie jest cisza jak odpalam.

 

PS. Katalizatory są 2 i są tuż za silnikiem, za kolektorem wydechowym (albo polaczone z nim jak jedna czesc, nie pamietam juz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.