Skocz do zawartości

Problem z centralnym zamkiem w E90


paypal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 535
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli muszę kupić cały kompletny zamek? Oglądałem zdjęcia na allegro i tam widać że składa się on jakby z dwóch części. Jedna to zamek (u mnie działa bez problemu) i druga to mechanizm powodujący zamykanie i otwieranie po impulsie z pilota i to wg mnie jest uszkodzone. Przed chwila zrobiłem ponowną diagnostykę i sprawa wygląda tak. Z pilota zamyka wszystkie drzwi - choć na kilkanaście prób raz rygiel (dzyndzel którym ręcznie blokujemy zamek)wciągnęło tylko trochę i drzwi pozostały nie zaryglowane, następnie jak ponownie użyłem przycisk w kluczu pozostałe drzwi się otworzyły a te felerne zamknęły - ale to stało się tylko raz. W pozostałych próbach z pilota otwiera wszystkie drzwi z wyjątkiem tylnych prawych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek jest rozbieralny ale stanowi jedną całość (E90 E91), musiałeś patrzeć na coś innego w allegro.

 

Silniczek czasem się daje naprawić, zwykle jest błąd w lutowaniu koło komutatora, ale trzeba przez lupę oglądać bo mały jest.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto naprawione - zamek wymieniony na nowy. Z ciekawości rozebrałem aby zobaczyć co tak naprawdę się stało. Okazało się, ze rozpadł się szczotko-trzymacz jednego z silników (są dwa). Niestety usterka nienaprawialna - tylko wymiana. I tu jest pytanie - przypadek czy niska trwałość?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem ponieważ od jakiegoś czasu nie otwiera mi się jeden z zamków w tylnych drzwiach. O tyle dziwna sprawa że zamek zamyka się normalnie z kluczyka ale nie otwiera go centralny zamek. Męczy m nie już otwieranie drzwi od środka. Na co należy zwrócić uwagę? Czy można się jakoś do tego samemu zabierać? Proszę o pomoc. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, drzwi przód od pasazera, wczoraj było tak że jak dałem zamknij to zamek robił (trrrry,) tak jak by próbował wciągnąc rygielek ale nie dal rady, szarpał go. W końcu chyba przepalił sie bezpiecznik, jeszcze nie sprawdziłem. Rozumiem że to prawdopodbnie padł silniczek?, Ktos pisal że można kupic nowy zamiennik za 150zł macie namiar?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie niespodzianka ASO Katowice 140zł.

 

Ale jeszcze podraże temat zanim kupie:). Sprawdziłem bezpieczniki sa ok, odchyliłem tapicerke by sprawdzic czy rygielek się poprostu nie wypiął ale jest ok. Centralny zamek normalnie zamyka wszystkie troje drzwi a pasażera też się zamyka słychac ale rygiel nie wskakuje, i po otworzeniu nie wyskakuje. 140zł nie majątek więc kupie nowy, chyba ze jest na to jakas rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zamykania jest jeden silnik, a od otwierania drugi. Niestety nie są jednakowe. Za 140 zł kupuj w ciemno i wymień sam. 1 godzina roboty (łącznie z piwem).

 

To akurat to nie jest prawda. Zamykanie i otwieranie to jeden silniczek, a blokada zamka to drugi.

 

Ale przy tych objawach, to na pewno silniczek zamka. Wymiana zamka poradzi.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od zamykania jest jeden silnik, a od otwierania drugi. Niestety nie są jednakowe. Za 140 zł kupuj w ciemno i wymień sam. 1 godzina roboty (łącznie z piwem).

 

To akurat to nie jest prawda. Zamykanie i otwieranie to jeden silniczek, a blokada zamka to drugi.

 

Ale przy tych objawach, to na pewno silniczek zamka. Wymiana zamka poradzi.

 

Wydawało mi się że tak jest, bo w moim przypadku podobnie jak u autora wpisu drzwi zamykały się, ale nie otwierały. Uszkodzony był komutator jednego silnika. Drugi silnik (mniejszy) był całkowicie sprawny. Jeśli ten sam służy do zamykania i otwierania nie działały by obie funkcje. Poza tym co to znaczy blokada zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zamykania jest jeden silnik, a od otwierania drugi. Niestety nie są jednakowe. Za 140 zł kupuj w ciemno i wymień sam. 1 godzina roboty (łącznie z piwem).

 

To akurat to nie jest prawda. Zamykanie i otwieranie to jeden silniczek, a blokada zamka to drugi.

 

Ale przy tych objawach, to na pewno silniczek zamka. Wymiana zamka poradzi.

 

Wydawało mi się że tak jest, bo w moim przypadku podobnie jak u autora wpisu drzwi zamykały się, ale nie otwierały. Uszkodzony był komutator jednego silnika. Drugi silnik (mniejszy) był całkowicie sprawny. Jeśli ten sam służy do zamykania i otwierania nie działały by obie funkcje. Poza tym co to znaczy blokada zamka.

 

 

A ile Cię to kosztowało i czy robiłeś to sam czy ktoś Ci to robił??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten sam służy do zamykania i otwierania nie działały by obie funkcje. Poza tym co to znaczy blokada zamka.

 

Jak zamyka, to kręci w jedną stronę a jak otwiera, to w przeciwną. Czasami nie startuje w jedną stronę a startuje w drugą i masz wtedy ten efekt co obserwowałeś u siebie.

Drugi silniczek służy do blokady zamka i w położeniu zamkniętym nie otworzysz zamka nawet za pomocą klamki od środka. Zabezpiecza to przed otwarciem drzwi w przypadku wybicia szyby. Jak drzwi są odblokowane, to otwierasz zamek za drugim pociągnięciem klameczki od środka :)

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w zeszłym tyg. Tylny prawy, raz działał, raz nie działał, potem już tylko nie działał ani w jedną ani w drugą, tzn chciał, ale słychać było terkotanie jakby coś przeskakiwało w środku.

Rozebrałem, wyciągnąłem zamek, o dziwo jest to nierozbieralne. Są śrubki które mozna odkrecić i lekko odchylić obudowe, ale metalowa blacha obudowy jest znitowana, więc nie idzie tego wybebeszyć.

jednak to lekkie rozchylenie plastikowej obudowy pozwoliło dojść cienkim śrubokrętem i wepchnąć trybik na właściwe miejsce. Czemu zeskoczył, nie mam pojęcia, ale zabieg pomógł i central działa.

 

Na początku polecam i tak rozebrać tapicerke, wyciągnąc cały zamek na wierzch, podłączyć kablami i sprawdzić, może po prostu kostka nie kontaktuje, styk zaśniedział etc...

Na chłopski rozum, jeżeli dalej nie bedzie działał, można sie pokusić o rozebranie drugich drzwi i podłączenie go pod inny kabel. I tu konkluzja, jeżeli bedzie działał, to coś z przewodami, jezeli bedzie wykazywał chęć działania, czyli tak jak w moim przypadku, bedzie terkotał, to mozna próbować naprawić poprzez popukanie/nastawienie trybu w prawidłowe miejsce, jezeli dalej nie działa... to raczej padniety silnik/płytka/jakieś gówienko w środku.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, wyciągnąłem zamek, o dziwo jest to nierozbieralne. Są śrubki które mozna odkrecić i lekko odchylić obudowe, ale metalowa blacha obudowy jest znitowana, więc nie idzie tego wybebeszyć.

 

Muszę tu sprostować, cały element metalowy się odpina, więc jest jak najbardziej rozbieralne. Trzeba było trochę mocniej napierać :)

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dzwonie zamówić zamek i okazuje się że dziś zamek do drzwi pasażera kosztuje 270zł i jest na miejscu :mad2: a w sobotę go nie było i kosztował 140zł. Handlowiec powiedział że 140 zł kosztuje do drzwi kierowcy. Chyba zadzwonię do innego ASO by się upewnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Muszę dobrać się do mojego zamka (przednie drzwi). W ASO za wymianę chcą 300zł :evil:

Dużo jest roboty z rozebraniem tapicerki?

Trzeba kleić folię? Jest coś na co trzeba zwrócic szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rozbieraniem tapicerki, w sensie zdjeciem boczka - to prosta sprawa, natomiast trzeba zwrócić uwagę na klejenie tej pianki/foli wygłuszającej i uszczelniającej. jestem zdania, że jak raz ją sie rozklei to będzie się rozklejała juz cały czas i moze cięknac woda do środka. U siebie musiałem odkleić cała pianke, wyczyscis z fabrycznego kleju i podkleić jeszcze raz profesjonalnym klejem elastycznym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli odklejasz piankę gdzieś w górnym rogu to może i nie będzie problemu ale u mnie po doposażeniu w podgrzewane lusterka zaczeło przeciekac na dole, podklejałem i dociskałem 2 razy w odstępie roku a potem i tak trzeba było zrobić od początku do końca

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paypal, udało ci się rozwiązać problem z tym zamkiem ? mam to samo. Nie otwiera, tylko kluczykiem. ale to sie stało jednocześnie ze zresetowaniem wszystkich ustawień komputera - rano po prostu nie otwierał sie zamek, jezyk przestawil sie na niemiecki, wyzerowaly sie inne ustawienia - stacje radia, indywidualne, swiatla dzienne, itp - po prostu reset ustawien.

Juz tak mi sie kilka razy zrobilo - sam reset ustawien - ale zwykle "odzyskiwał" wszystkie ustawienia po następnym odpaleniu.

To moze byc akumulator ? Wprawdzie od 3 lat nie wymieniałem, ale autko kupiłem roczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.