Skocz do zawartości

Problem z centralnym zamkiem w E90


paypal

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka

Wczoraj opadła mnie dziwną przypadłość, o tuż chciałem otworzyć auto jak zwykle i auto odmówiło posłuszeństwa, po kilku próbach nic, otwierał za to bagażnik i próbował ryglować, natomiast na otwieranie w ogolę nie reagował.

Po otwarciu kluczykiem zauważyłem że po resetowały sie indywidualne ustawienia :roll: Dobra po ustawiałem wszystko od nowa i wio.

Dzis rano normalnie, po pracy tez, a po drodze wstąpiłem na chwile do sklepu i po powrocie znowu nie chce sie otworzyć, otworzyłem z kluczyka ale tym razem nie zresetowały sie ustawienia ind. Chwile pobawiłem sie pod domem i teraz raz działa kluczyk raz nie (włącznie teraz z zamykaniem)

Ktoś miał taką przypadłość?

 

 

 

 

Poprawka, już nie działa w ogole pilot :mad2:

Bezpieczniki całe, auto w środku rygluje normalnie i otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 535
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

mam problem, oba piloty centralnego zamka przestały działać, sprawdziłem wiązkę do "płetwy" bagażnika, zrobiłem chwilowo te blaszki na zawiasach, bo obie były pęknięte, moduł antenowy suchy jak pieprz, żadnych oznak korozji, niestety dalej brak centralnego z pilotów. Akumulatorki są sprawne wg ISTA-P. Da się gdzieś w ISTA sprawdzić który aktualnie pilot ma wciskany guzik żeby sprawdzić czy sygnał jest odbierany? Nigdzie nie mogłem znaleźć tej funkcji. Druga sprawa, chciałem się dobrać do modułu comfort access control unit A215, ISTA i cała reszta schematów pokazuje przedział bagażnika z prawej strony nad akumulatorem, niestety jest tam pusto, ani tego ani innego modułu tam nie ma, ktoś podpowie gdzie można tego jeszcze szukać? Nie chcę rozbierać całego samochodu w drobny mak :(.

H2nwqNCG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ostatnio też zaczoł mi wariowac pilot od centralnego czasem wcale nie łapie a czasem normalnie. . Z kluczyka czy kokpitu działa normalnie. Tak jak by rado słabo łapało. . Czy w sedanie też sprawdza się wiązke w klapie ? I gdzie jest diversary w sedanie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

W mojej E90 miałem problem z centralnym zamkiem. Wszystkie drzwi oprócz pasażera były otwarte. Nie działało otwieranie/zamykanie ani z kluczyka, ani z guzika z centralki, ani automatyczne ryglowanie podczas jazdy. Winny okazał się bezpiecznik 57. Wymieniłem na 20 Amper i teraz działa otwieranie z pilota, z centralki. Ale zamyka i otwiera wszystkie drzwi oprócz kierowcy. Wymieniać od razu dwa zamki i się nie bawić w nic innego?

Dostęp komfort działa bez problemu zarówno zamykanie jak i otwieranie.

Zamykanie i otwieranie z kluczyka też działa.

Zamek podczas otwierania czasami, ale bardzo sporadycznie lubił wydawać jakieś dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie chcialem otwierac nowego tematu takze odswieze troche ten.


Mój problem: wszystkie drzwi oprócz prawych tylnych się zamykają/otwierają z pilota jak i z guzika w srodku auta, podczas jazdy takze. Jedyną opcją na otwarcie tych drzwi jest chwycenie za klamkę od wewnatrz. Ktos mial kiedys podobny problem? Szukalem troche w internecie i mysle ze to jakis tam mechanizm od centralnego, jakies kolko zebate, które sie pewnie połamało.. Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wątpię, żeby blokada dla dzieci miała z tym coś wspólnego. Przestawiałem to już kilka razy bo też wpadłem na taki pomysł, ale nic z tego. Najbardziej prawdopodobnym jest, że padł po prostu mechanizm do otwierania drzwi przez centralke. Tylko czy takie coś idzie kupić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam


Ja mam taki problem z pilotem w swojej e91 2006r


Kroki jakie podjąłem:

1. Sprawdziłem kable w klapie są OK

2. Zrobiłem test pilota na lotce ( przylozyłem pilot do lotki i naciskałem otworz zamknij nic sie nie dzieje)

3. Bezpieczniki - OK

4. Odczyt błędów ISTA D - brak jakichkolwiek błędów.

5. Radio jak i wszystkie szyby działają.

6. Centralny z przycisku na descy rodzielczej normalnie zamyka i otwiera auto.

7. Moduł diversity po otworzeniu był wilgotny. (Jeżeli byłby zepsuty to powinien pokazać błąd w ISTA D?)

8. Otworzyłem nierozbieralny kluczyk i napięcie na akumulatorku wynosi 3.30V

9. Jak nacisnę guzik otwierania na pilocie to zapala się na pomarańczowo przycisk "start - stop"

10. Otwierając samochód manualnie z wkładki pojawia się alarm i dopiero się wyłącza po włożeniu kluczyka do stacyjki.


Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić, jestem w kropce.



Może Panowie wiecie czy pilot trzeba zakodować tak aby otwierał i zamykał auto? Jeżeli trzeba kodować pilot tak jak w e46 to proszę o poradę jak to zrobić.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie w stanie pomóc w mojej sytuacji?

Mam problem z centralnym i drugim kluczykiem. Pierwszy działa bez problemu natomiast z drugiego da się odpalić normalnie auto ale nie reaguje na przyciski.

Nie wiem czy w BMW można jakoś zakodować kluczyk, czy w ogóle mógł się rozkodować, czy problem leży jeszcze w innym miejscu. Historia drugiego klucza jest dla mnie trochę niezrozumiała ponieważ jest otwarty (rozcięty, bo się go nie otwiera) i tłumaczeniem sprzedawcy było to, że była słaba bateria (tylko, że tam siedzi akumulator, który jest ładowany podczas jazdy, ale "specjalista", który miał wymienić "baterię" o tym nie wiedział) i otworzył kluczyk. Niestety przy okazji rozciął jedną ścieżkę (zaznaczona czerwonym kółkiem), reszta wygląda normalnie, druga strona nie ruszona, wszystko fabryczne. Najpierw sprawdzałem i napięcie wynosiło 2.75V następnie po dłuższej jeździe wzrosło do 2.92V więc ładowanie i sam akumulator działają (widać, że nie był wymieniany, luty są fabryczne). W ramach testów prowizorycznie połączyłem przerwaną ścieżkę przewodem, przejście jest ale nic się nie zmieniło. Auto odpala, nie reaguje na żadne przyciski.

Może trzeba wykonać jakąś adaptację lub jeszcze jakąś instrukcję?


eb4f47db09ba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, przeczytałem właśnie cały temat ale opisze jeszcze swój problem, może ktoś miał podobnie.

Bmw e91 318d 2008r

Od jakiegoś czasu miałem słaby akumulator (jeszcze oryginalny BMW) auto paliło normalnie ale za kazdym razem restartował sie zegarek, licznik dzienny kilometrów. Dwa dni temu rano otworzyłem auto zajechałem do pracy i auto nie chciało się już zamknąć pilotem, tylko kluczykiem. Po zamknięciu kluczykiem też sie nie otwiera. Zrestartowały się tez niektóre ustawienia w aucie (np. światła do jazdy dziennej, potrójne migniecie kierunkowskazem po lekkim naciśnięciu-teraz miga raz, zniknęły zapamietane stacje radiowe itp). Myślałem ze to wina akumulatora więc wymieniłem go na nowy agm 95ah, zarejestrowałem go w aucie przy pomocy Carly for BMW (chociaż do wyboru sa tylko 90 lub 110 ah wybralem 90). Po wymianie wróciły nawet ustawienia indywidualne tzn znowu miałem zapamiętane stacje a kierunki znowu migały 3 razy po lekkim wciśnięciu, niestety dalej nie działało zamykanie i otwieranie z pilota. Na drugi dzień ustawienia indywidualne ponownie zniknęły, auto nadal nie otwiera sie z pilota, kluczem otwiera sie wszystko, tak samo przyciskiem w środku auta, bezpieczniki 56 i 57 są dobre, pilot tez nie reaguje trzymany z tyłu przy górnej części klapy. Próbowałem też ruszać wiązka z prawej strony otwartej klapy i równocześnie naciskałem pilot, nic nie reagowało. Carly for BMW nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych.

Co robic? Rozcinać gume na wiązce przewodów i je sprawdzać czy może w takim wypadku szukać rozwiazania gdzies indziej. Myślicie ze to coś sie namieszało przez ten akumulator czy np padl ten wzmacniacz z tylu w klapie lub wiązka a akumulator to tak się tylko zbiegl w czasie przypadkiem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. jako żeby nie zakładać nowego tematu ani też z braku czasu nie czytałem całego tematu. ale może ktoś miał takowy problem z centralnym, takie są moje objawy

pacjent e91. otwieranie z pilota nie reaguje, otwarcie z kluczyka otwierają się same drzwi kierowcy i nic więcej. przyciskiem ze środka zamyka tylko te drzwi kierowcy i już zero reakcji na naciskanie. z pilota naciskając zamknięcie zamyka te otwarte drzwi. (słychać jakby w każdych drzwiach cykanie silniczków czy czegoś tam innego) ale nic poza tym.

nie wiem czy to ważne ale jak przytrzymam otwieranie to szyby jadą w dół jak zamknięcie to w górę, więc chyba moduł komfortu działa

auto też troche stało nie odpalane. teraz auto odpala normalnie, ale czy jest szansa że aku słaby/niedoładowany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem na forum identyko problemu, a nie chce się brać od razu za rozbieranie drzwi i wyciąganie zamka.


Otóż mój problem wygląda tak, że zamek drzwi kierowcy nie chce otworzyć się ani po naciśnięciu przycisku otwierania w środku, ani z pilota. Otwiera się natomiast mechanicznie z klamki w środku i po przekręceniu kluczykiem z zewnątrz. Zamyka się normalnie, przyciskiem, z pilota i automatycznie podczas jazdy.

Znam też chyba przyczynę tego stanu rzeczy. Wczoraj wyskoczyłem na chwilę z samochodu do bankomatu i wracając chciałem normalnie wsiąść do samochodu. W tym samym momencie moja troskliwa narzeczona, myśląc że drzwi są zamknięte, wcisnęła przycisk otwierania drzwi tym samym je zamykając. Zapadka opuściła się w tym samym momencie, w którym pociągnąłem za klamkę, ale drzwi poszły już w moją stronę. Jak dojechaliśmy do domu i wyjąłem kluczyk otworzyły się wszystkie drzwi oprócz moich (poszły normalnie z klamki). Ale dopiero dziś rano zajarzyłem co się wczoraj musiało wydarzyć.


Ktoś coś? Pozdrowił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie w stanie pomóc w mojej sytuacji?

Mam problem z centralnym i drugim kluczykiem. Pierwszy działa bez problemu natomiast z drugiego da się odpalić normalnie auto ale nie reaguje na przyciski.

Nie wiem czy w BMW można jakoś zakodować kluczyk, czy w ogóle mógł się rozkodować, czy problem leży jeszcze w innym miejscu. Historia drugiego klucza jest dla mnie trochę niezrozumiała ponieważ jest otwarty (rozcięty, bo się go nie otwiera) i tłumaczeniem sprzedawcy było to, że była słaba bateria (tylko, że tam siedzi akumulator, który jest ładowany podczas jazdy, ale "specjalista", który miał wymienić "baterię" o tym nie wiedział) i otworzył kluczyk. Niestety przy okazji rozciął jedną ścieżkę (zaznaczona czerwonym kółkiem), reszta wygląda normalnie, druga strona nie ruszona, wszystko fabryczne. Najpierw sprawdzałem i napięcie wynosiło 2.75V następnie po dłuższej jeździe wzrosło do 2.92V więc ładowanie i sam akumulator działają (widać, że nie był wymieniany, luty są fabryczne). W ramach testów prowizorycznie połączyłem przerwaną ścieżkę przewodem, przejście jest ale nic się nie zmieniło. Auto odpala, nie reaguje na żadne przyciski.

Może trzeba wykonać jakąś adaptację lub jeszcze jakąś instrukcję?


eb4f47db09ba.jpg

 

Trochę czasu już minęło od twojego postu i nie wiem czy sobie poradziłeś ale może pomogę. Kluczyk jeśli auto odpala to jest właściwy i nie wymaga żadnej adaptacji czy kodowania. Odbywa się to samoistnie w stacyjce. Do odpalania bateria może być zupełnie rozładowana a i tak zadziała. Inaczej jest z działaniem pilota. U mnie było podobnie. Ładowanie działało, po rozcięciu kluczyka bateria nawet przyzwoicie naładowana (3.05V) ale pilot martwy. Po wymianie baterii (akumulatorka) też zaraz nie zadziałał bo nowa miała nawet niższe napięcie od tej starej ale wystarczyło dosłownie kilka minut w stacyjce i momentalnie "odżył"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Trochę czasu już minęło od twojego postu i nie wiem czy sobie poradziłeś ale może pomogę. Kluczyk jeśli auto odpala to jest właściwy i nie wymaga żadnej adaptacji czy kodowania. Odbywa się to samoistnie w stacyjce. Do odpalania bateria może być zupełnie rozładowana a i tak zadziała. Inaczej jest z działaniem pilota. U mnie było podobnie. Ładowanie działało, po rozcięciu kluczyka bateria nawet przyzwoicie naładowana (3.05V) ale pilot martwy. Po wymianie baterii (akumulatorka) też zaraz nie zadziałał bo nowa miała nawet niższe napięcie od tej starej ale wystarczyło dosłownie kilka minut w stacyjce i momentalnie "odżył"

Właśnie nie poradziłem jeszcze z problemem, masz może namiar na akumulator jaki zamówiłeś? Podejrzewam, że właśnie to jest problemem ale na szczęście mając drugi sprawny kluczyk nie jest to priorytetowy temat co nie zmienia faktu, że dobrze byłoby go naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Szukam od wczoraj czy ma moze ktos patent jak otworzyc zupelnie martwe drzwi kierowcy nie moge ich otworzyc anie z pilota ani z klucza ani od wewnatrz ani z zewnatrz rozebralem juz boczek ale dalej jestem w kropce co zrobic czytalem w kilku tematach ze trzeba rozwiercic zamek nie bardzo wiem jak to zrobic moze ma ktos doswiadczenie i chce sie podzielic Jak otworzyc takie drzwi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
WItam. Od soboty mam problem z centralnym zamkiem. Nagle przestało działać zamykanie, oraz otwieranie z pilota. Kluczykiem oraz przyciskiem na konsoli wszystko działa. Zarówno drzwi jak i klapa bagażnika oraz wlew paliwa. Padło również bezkluczykowe odpalanie oraz otwieranie/zamykanie. Przed tą awarią zaczął szwankować cały system bezkluczykowy. Drzwi nie zawsze się otwierały/zamykały i czasami nie mogłem odpalić bez włożenia pilota do gniazda bo go nie wykrywało. Niestety nie udało mi się znaleźć jakiś konkretnych informacji, które pomogą rozwiązać problem. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem bezpieczniki od centralnego, od start/stop oraz odłączyłem na chwile akumulator. Czytałem na temat przekaźników ale czy to ma też wpływ na system bezkluczykowy? Na chwilę obecną brakuje mi pomysłów co sprawdzić itp. Może ktoś coś podpowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam. Od soboty mam problem z centralnym zamkiem. Nagle przestało działać zamykanie, oraz otwieranie z pilota. Kluczykiem oraz przyciskiem na konsoli wszystko działa. Zarówno drzwi jak i klapa bagażnika oraz wlew paliwa. Padło również bezkluczykowe odpalanie oraz otwieranie/zamykanie. Przed tą awarią zaczął szwankować cały system bezkluczykowy. Drzwi nie zawsze się otwierały/zamykały i czasami nie mogłem odpalić bez włożenia pilota do gniazda bo go nie wykrywało. Niestety nie udało mi się znaleźć jakiś konkretnych informacji, które pomogą rozwiązać problem. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem bezpieczniki od centralnego, od start/stop oraz odłączyłem na chwile akumulator. Czytałem na temat przekaźników ale czy to ma też wpływ na system bezkluczykowy? Na chwilę obecną brakuje mi pomysłów co sprawdzić itp. Może ktoś coś podpowie?

 


Miałem identyczny problem. W moim przypadku winny okazał się kabelek idący do spojlera klapy bagażnika po zlutowaniu go wszystko zaczęło pięknie śmigać razem z bezkluczykwoym otwieraniem i odpalaniem. Więc radziłbym bym Ci najpierw sprawdzić czy żaden kabelek się nie przerwał, ogólnie ściągnij cały spojler tylnej klapy bagażnika i zobacz jak u Ciebie wygląda cała centralka, może dostała się do niej woda ? Słyszałem, że w e91 to częsty przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu już minęło od twojego postu i nie wiem czy sobie poradziłeś ale może pomogę. Kluczyk jeśli auto odpala to jest właściwy i nie wymaga żadnej adaptacji czy kodowania. Odbywa się to samoistnie w stacyjce. Do odpalania bateria może być zupełnie rozładowana a i tak zadziała. Inaczej jest z działaniem pilota. U mnie było podobnie. Ładowanie działało, po rozcięciu kluczyka bateria nawet przyzwoicie naładowana (3.05V) ale pilot martwy. Po wymianie baterii (akumulatorka) też zaraz nie zadziałał bo nowa miała nawet niższe napięcie od tej starej ale wystarczyło dosłownie kilka minut w stacyjce i momentalnie "odżył"

 

Wrócę jeszcze raz do Twojej wypowiedzi, kupiłem akumulatorek Panasonic ale nie 20mAh, a 40mAh, rozmiar ten sam, rozstaw pinów również taki jak fabrycznie, po wymianie wszystko od razu działa, wszystkie przyciski na pilocie, auto odpala itp. ale pojawił się komunikat słabego akumulatorka w pilocie (przed wymianą żaden przycisk nie działał, ale auto odpalało, a winny był akumulatorek i takiego komunikatu nie było), nie miałem czasu pojeździć ale czy za jakiś czas błąd powinien zniknąć gdy kluczyk naładuje się w stacyjce, czy problemem jednak jest 2x większa pojemność? Błąd to CC-ID 65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem komunikat jest związany z niskim napięciem i pojemność raczej nie powinna tu mieć wpływu. Pojeździsz, podładujesz to się przekonasz. Swoją drogą dla mnie to też zagadka bo zaraz po nabyciu auta miałem komunikat o słabej baterii w drugim kluczyku. Potem trochę na nim pojeździłem komunikat zniknął i wróciłem do starego. Po jakimś czasie gdy znowu postanowilem go użyć niestety ani nie pojawił sie komunikat ani kluczyk już nie zadziałał ani nie pomagało ładowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
WItam. Od soboty mam problem z centralnym zamkiem. Nagle przestało działać zamykanie, oraz otwieranie z pilota. Kluczykiem oraz przyciskiem na konsoli wszystko działa. Zarówno drzwi jak i klapa bagażnika oraz wlew paliwa. Padło również bezkluczykowe odpalanie oraz otwieranie/zamykanie. Przed tą awarią zaczął szwankować cały system bezkluczykowy. Drzwi nie zawsze się otwierały/zamykały i czasami nie mogłem odpalić bez włożenia pilota do gniazda bo go nie wykrywało. Niestety nie udało mi się znaleźć jakiś konkretnych informacji, które pomogą rozwiązać problem. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem bezpieczniki od centralnego, od start/stop oraz odłączyłem na chwile akumulator. Czytałem na temat przekaźników ale czy to ma też wpływ na system bezkluczykowy? Na chwilę obecną brakuje mi pomysłów co sprawdzić itp. Może ktoś coś podpowie?

 


Miałem identyczny problem. W moim przypadku winny okazał się kabelek idący do spojlera klapy bagażnika po zlutowaniu go wszystko zaczęło pięknie śmigać razem z bezkluczykwoym otwieraniem i odpalaniem. Więc radziłbym bym Ci najpierw sprawdzić czy żaden kabelek się nie przerwał, ogólnie ściągnij cały spojler tylnej klapy bagażnika i zobacz jak u Ciebie wygląda cała centralka, może dostała się do niej woda ? Słyszałem, że w e91 to częsty przypadek.

 

Po długim czasie udało mi się zajrzeć pod spojler i okazało się że były przerwane 4 przewody idące do modułu. Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwólcie, że odświeżę wątek :D

Mam podobny problem. Otworzyłam auto, pojechałam nim jakies 2km, zgasiłam silnik i nie mogłam zamknąć drzwi z pilota i uwaga- nie dało się zamknąć nawet z kluczyka.

Odpalam auto znowu i dalej nic z tego, auto jest otwarte :mad2:

Z przycisku na konsoli działa otwórz-zamknij, oraz działa zaryglowanie drzwi podczas jazdy po uzyskaniu prędkości chyba 20km/h. Po wyjęciu pilota drzwi się otwierają i nie da się zamknąć.

Bezpieczniki, które wymieniliście na jednych z pierwszych stron wątku sprawdzone- działają.

Jakieś pomysły? Zamek? Moduł komfortu? Pilot? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.