Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem podobny problem i jest to podobno typowa sprawa szczgólnie dla E46, ale niestety dotyczy to również E90, u mnie uszkodzeniu uległ jeden z przekaźników w "module komfortu", który znajduje się za schowkiem. Na stykach przekaźnika robi się tzw. szpilka która nie pozwala przewodzić prądu. Najlepiej byłoby wymienić ten przekaźnik ale podobno bardzo ciężko go kupić, więc elektronik który mi to naprawił coś tam wyczyścił i zlikwidował wspomnianą szpilkę.

 

U mnie w E90 (2007) było to samo na początku tego roku. Dało się to naprawić i obyło się bez wymiany modułu. Objaw był taki iż działały tylko drzwi od kierowcy.

  • Odpowiedzi 535
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Lusterka już się nie składają - wystarczyło odłączyć na jakiś czas klemę akumulatora. Teraz zauważam, że sporadycznie auto nie widzi kluczyka- czy to wina anteny ?? Mogę odpalić po włożeniu do stacyjki.

 

Postanowiłem kupić przekaźniki w przyszłym tygodniu postaram się wymienić.

Opublikowano
Jak w temacie. Mam dziwną sytuacje z działaniem centralnego. Pilot jest sprawny, ale sam central nie działa.

Nie da sie wogole otworzyc auta - jedyna metoda kluczykiem. Po otwarciu kluczykiem pozostałe drzwi dalej zaryglowane - nie da sie ich wogole ruszyc. Zamkniecie z pilota działa - tj jedyne drzwi otwarte - kierowcy - sie zamykają. Działa takze otwieranie klapy z pilota.

Znalazłem podobną usterke w innym temacie - tam pomogła wymiana bezpieczników. U siebie wymieniłem wszystkie które opisane sa jako central - nic nie dało. W chwili obecnej ładuje akumulator - ktos tez pisał ze moze to byc tego wina.

 

Mieliscie podobny przypadek ? Jesli nie bezpieczniki to co ? Pozostaje wizyta w ASO ?

 

Miałem identyczną sytuację w 100% :cry:

W moim przypadku bezpieczniki były ok ale skleił się przekaźnik w module.

W serwisie Bosch mi to elektronik naprawił i obyło się bez kosztownej wymiany modułu.

Dowiedziałem się jeszcze, że prąd płynący przy odryglowywaniu zamków jest prawie taki sam jak wytrzymałość bezpiecznika, który jest odpowiedzialny za zabezpieczenie tej części instalacji - ten facet to sprawdzał. Wystarczy jakieś drobne zabrudzenie, które powoduje cięższe poruszanie się rygla a w związku z tym większy pobór prądu i bezpiecznik się przepala.

Opublikowano

Witam, ja mam problem u siebie podobny.

 

Klikam otwieranie samochodu, to otiwera sie tylko lewa strona - przod i tyl.

 

Zeby otworzyc z prawej stornie musze od srodka reka. Gdy otworze, i zamykam samochód zamykaja sie 3 drzwi. Po lewej stronie oboje drzwi i przednie prawe (czasem cos stuka w zamku przy zamykaniu i sie nie zamykaja ale bardzo rzadko) Prawy tyl w ogole nie dziala.

 

Brak bledow na komputerze.

 

Ktos zna odpowiedz oc jest u mnie problemem?

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Witam, ja mam problem u siebie podobny.

 

Klikam otwieranie samochodu, to otiwera sie tylko lewa strona - przod i tyl.

 

Zeby otworzyc z prawej stornie musze od srodka reka. Gdy otworze, i zamykam samochód zamykaja sie 3 drzwi. Po lewej stronie oboje drzwi i przednie prawe (czasem cos stuka w zamku przy zamykaniu i sie nie zamykaja ale bardzo rzadko) Prawy tyl w ogole nie dziala.

 

Brak bledow na komputerze.

 

Ktos zna odpowiedz oc jest u mnie problemem?

 

Kolego rozbierz boczek i sprawdz zamki. Ja mialem podobnie, również ryglowanie z wewnatrz auta nie dzialalo u mnie. Wymienilem zamek i problem znikł...

Opublikowano

Problem powrócił :mad2:

Znowu otwierają się tylko drzwi kierowcy i to tylko z kluczyka oraz bagażnik z pilota.

Podejrzewam tylne drzwi od pasażera bo tak jak poprzednio rygiel nie zaskoczył i trzeba było je ręcznie zamknąć od środka.

Po zamknięciu już nie dają się otworzyć (tak jak poprzednio). Może zamek w nich wywołuje usterkę :?:

Usterka ta jest strasznie upierdliwa bo nikt ze środka nie może wysiąść i trzeba przedzierać się przez drzwi kierowcy....

Opublikowano

Sporo osób na forum radzi zmianę bezpiecznika nr 57 z 15A na 20A.

Na środę jestem umówiony w serwisie to zobaczę czy ten bezpieczni poległ mi 2 raz. Jeśli tak to widać jest zbyt słaby lub któryś rygiel już dogorywa.

Nurtuje mnie pytanie czy zmiana bezpiecznika na większy o 5A nie spowoduje jakiś kłopotów z elektroniką w przyszłości bo jednak dopuszczalny prąd będzie znacznie wyższy.... :?:

Co myślicie na ten temat ?

Opublikowano
Z tego co pamiętam jak jeździłem do nieautoryzowanego serwisu z problemem dotyczącym opuszczania tylnych szyb to gość mi mówił że kiedyś była akcja serwisowa wymiany bezpieczników na 20A w tym o ile dobrze pamiętam właśnie tego. Posprawdzał u mnie ale okazało się że są zmienione na mocniejsze...... problemu szyb nie rozwiązał.
Opublikowano

Jeśli wolno wiedzieć to co działo się u Ciebie z szybami.

Ja mam problem z tylną lewą szybą jak jest zimno. Mam wrażenie, że zbyt głęboko wchodzi i jak jest zimno i uszczelka sztywnieje to szyba nie chce się podnieść - trzeba jej pomóc lekko odginając uszczelkę (latem ten problem nie występuje)

Opublikowano

Na szczęście u mnie to nie występuje.

Napisałem do BMW zapytanie jak widzą rozwiązanie problemu bezpieczników układu centralnego zamka, który to problem powtarza się w E90.

Zobaczymy co odpiszą :?:

Opublikowano
Nurtuje mnie pytanie czy zmiana bezpiecznika na większy o 5A nie spowoduje jakiś kłopotów z elektroniką w przyszłości bo jednak dopuszczalny prąd będzie znacznie wyższy.... :?:

 

Serwis zaleca wymianę bezpieczników z 15A na 20A (na pewno to nie wpłynie negatywnie na auto).

Z tego co pamiętam, to chodzi o bezpieczniki nr 56 i 57.

(Nr 57 odpowiada chyba za drzwi kierowcy i bagażnik np w E91, a Nr 56 prawdopodobnie za resztę drzwi).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dziękuję za utwierdzenie mnie w przekonaniu o konieczności zmiany amperażu :)

Wczoraj dobrałem się samodzielnie do skrzynki z bezpiecznikami i na podstawie instrukcji, która tam jest podpięta

zidentyfikowałem które to bezpieczniki odpowiadają za centralny. Są to bezpieczniki nr 56 i 57 (dolny rząd 1 i 2 od lewej).

Wydawało mi się, że przy ostatniej wizycie w warsztacie elektryk mówił coś o 57.

Wyłuskałem ten bezpiecznik, a dojście do bezpieczników przy zamkniętych lewych drzwiach to akrobatyka, i okazuje się, że jest spalony (15A).

Gabaryty tych bezpieczników są dość małe i nie miałem akurat takiego ale już dzisiaj kupiłem i wieczorkiem ponownie zanurkuję by go włożyć w wersji 20A.

Zobaczę czy centralny ruszy. Jeśli nie to wyjmę bezpiecznik nr 56 i sprawdzę jego stan.

Napiszę jutro jaki był rezultat. Ciekawe czy wymiana bezpiecznika uzdrowi system czy trzeba będzie jeszcze kompa podłączać.....

Opublikowano
Jak wymienisz już bezpieczniki to trzeba odpalić i zgasić silnik, aby centralny zamek zaczął działać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zmieniłem bezpiecznik i zastosowałem się do rady chris99 by po zmianie, na chwilę, uruchomić silnik.

Centralny odżył :cool2:

Mam nadzieję, że to koniec problemów z tą upierdliwą usterką...

 

Spalony bezpiecznik w większości przypadków wróży niestety w niedługim czasie kompletną wysiadkę, któregoś z zamków... tak było i u mnie.

Opublikowano

Ja u siebie podejrzewam zamek w prawych tylnych drzwiach.

Wydaje mi się, że to on kończy żywot bo zauważyłem, że przy każdej awarii te drzwi pozostawały otwarte i trzeba było je ręcznie zamknąć od środka...

Może ktoś wie za ile i gdzie można kupić taki zamek ale z pominięciem ASO ?

Opublikowano

Zamek można kupić chyba tylko oryginalny - serwis albo używany :(

U mnie przestał działać zamek w przednich drzwiach pasażera. Wykręciłem go, przedmuchałem, poruszałem nim i zaczął działać. (Działa od około 1,5 miesiąca). Po około 1-2 tygodniach od awarii tego zamka, wysiadł mi bezpiecznik nr 57 (od drzwi kierowcy i bagażnika). Wymieniłem bezpieczniki 56 i 57 (na 20A) i na razie (odpukać) jakoś centralny działa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Panowie, nie mogę otworzyć ani z wewnątrz ani z zewnątrz drzwi pasażera pilotem ani klamką od zewnątrz i wewnątrz. Pilotem przestały się otwierać i zamykać jakiś czas temu i wiem, że to silniczki ale nie miałem czasu wymienić zamka. Przy otwieraniu od wewnatrz ręcznie klamką drzwi się otwierały (rygielek na drzwiach się podnosił) ale dziś wewnętrzna klamka pozostaje miękka, tzn nie otwiera drzwi ani nie podnosi rygielka. W jaki sposób można otworzyc drzwi pasazera?

-------------------

Artur

Opublikowano

Przy ostatniej awarii pytałem w ASO czy istnieje sposób by otworzyć mechanicznie drzwi jak padnie centralny.

Taka opcja jest przy wlewie paliwa jak chcemy otworzyć klapkę - jest tam specjalne cięgno.

Usłyszałem, że w przypadku drzwi nie ma takiej możliwości :duh:

Napisałem w tej sprawie do BMW Polska i dostałem taką odpowiedź

...w nawiązaniu do naszej poprzedniej wiadomość pragnę poinformować, iż w kwestiach technicznych należy zgłosić się do jednego z naszych autoryzowanych serwisów w celu uzyskania porady w poruszanej przez Pana kwestii...

Tylko na taką odpowiedź ich stać!

Jak będę miał chwilkę czasu to napiszę do centrali BMW w Niemczech bo przyczyny usterki są zdiagnozowane i występują powszechnie w modelu E90.

Prasa motoryzacyjna, słabość rozwiązań zastosowanych w układzie zamka centralnego opisywała już kilka lat temu.

U mnie notorycznie przepala się bezpiecznik nr 57 ten sam, co u wszystkich.

Przy kolejnym pobycie w serwisie poprosiłem o szczegółowe wyjaśnienie, czemu tak się dzieje.

Dowiedziałem się tego samego, co z prasy motoryzacyjnej i forów internetowych, że to znana przypadłość w E90.

Mało mnie usatysfakcjonowała taka odpowiedź i zacząłem bardziej drążyć temat.

Dowiedziałem się jeszcze, że specjalnie zmierzono wartość prądu płynącego przez ten bezpiecznik podczas uruchamiani

zamka centralnego i w moim samochodzie (tak samo jak i u innych użytkowników, którzy zgłaszali się z tym problemem)

amperomierz pokazywał prawie 15A a na zabezpieczeniu zastosowany jest bezpiecznik o wartości 15A.

W związku z tym wystarczy by któryś rygiel troszkę niedomagał i prąd pobierany przez układ jest większy niż 15A.

W takiej sytuacji uważam, że to jest ewidentny błąd popełniony na etapie projektowania układu, który to zaczyna dokuczać

użytkownikom po około 2- latach używania samochodu, gdy elementy centralnego zamka nie są już "pierwszej młodości".

Ponadto zaprojektowanie układu, który nie pozwala opuścić samochodu, gdy przepali się bezpiecznik jest poważnym zagrożeniem dla pasażerów i może okazać się śmiertelną pułapką dla osób na tylnej kanapie w razie np. pożaru lub wypadku. Nie mogę zrozumieć jak to możliwe, że zaprojektowano awaryjne (mechaniczne) otwieranie klapki wlewu paliwa, gdy centralny zamek odmówi posłuszeństwa a nikt nie pomyślał jak wysiąść z samochodu (otworzyć drzwi od środka) .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.