Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

 

Rozbieralem zawieszenie tylne w mojej Z3 i odlaczalem na zlaczkach czujniki ABSu (oba) oraz czujnik predkosci z dyfra . Oczywiscie potem wszystko polaczylem tak jak bylo . Skasowalem po tym bledy - wszystkie skasowalem inpa (error quick test) . Przejechalem 3 km i znowu wyskoczyly mi bledy :

 

http://img525.imageshack.us/img525/9689/image1ei.jpg

 

Co do tego speed sensor trigger signal - mam dziwne wrazenie ze ma to jakis zwiazek z czujnikami ABSu - tylko dlaczego to wyskakuje ? przed rozbiorka tego nie bylo nigdy, a czujnikow nawet nie wyjmowalem ze zwrotnic . Kontrolki ABSu ani ASC nie swieca sie (czyli OK) .

 

A co do tego stop sensor - wyskakiwalo mi to juz wczesniej, zawsze wyswietla ze przy predkosci 0 km ...wymienilem dzisiaj czujnik stop na inny uzywany i to samo ! :shock: Oczywiscie sprawdzalem na postoju - stop sie swieci zarowno na starym jak i nowym czyjniku .

 

Z3 2.8 1999r.

 

dziekuje z gory za porady

pozdrawiam

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

witam

 

ja na pierwszy ogień takim przypadku zrobiłbym podgląd statusu z modułu

 

zobacz jak podczas jazdy zachowują się czujniki jakie dają odczyty prędkości obrotowej

podejrzyj też status czujnika stopu i zobacz jak go widzi moduł asc (to że świecą żarówki i sto działa to tylko połowa sukcesu bo moduł może go widzieć jako cały czas wciśnięty gdy w rzeczywistości stop jest puszczony lub na odwrót)

w każdym z błędów masz podany status (binarnie) czujnika stopu i w każdym wygląda na to że jest załączony

brake lights switch = 1.0

 

posiadasz może disa ?

Opublikowano (edytowane)
witam

 

ja na pierwszy ogień takim przypadku zrobiłbym podgląd statusu z modułu

 

zobacz jak podczas jazdy zachowują się czujniki jakie dają odczyty prędkości obrotowej

podejrzyj też status czujnika stopu i zobacz jak go widzi moduł asc (to że świecą żarówki i sto działa to tylko połowa sukcesu bo moduł może go widzieć jako cały czas wciśnięty gdy w rzeczywistości stop jest puszczony lub na odwrót)

w każdym z błędów masz podany status (binarnie) czujnika stopu i w każdym wygląda na to że jest załączony

brake lights switch = 1.0

 

posiadasz może disa ?

 

Tak posiadam DIS'a . Mozesz mi opisac jak sie zabrac do tych testow ? Inpa czy disem to sprawdzac ? Kiedy zglebilem temat disem, to kazal mi wciskac hamulec i patrzec czy sie stop pali, itp. kilka testow i nic w sumie z tego konkretnego w koncu nie wyszlo .

 

Dzis zalozylem nowke czujnik z ASO i to samo . Po przejechaniu 50 km blad czujnika stopu wystapil 30 razy :x .

 

Wyczytalem gdzies ze nalezy przeczyscic styki pod zarowkami stopu w lampach , ze niby moze nie byc dobrego przejscia i uklad moze stwierdzic ze rezystancja jest zla , dlatego wywala blad- prawda to :) ?

 

A te bledy wheel speed sensor trigger signal juz mi sie wiecej nie wyswietlily, skasowalem drugi raz i amen :norty: .

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

W INPIE polaczylem z modulem ABS/ASC i oto co mi wyswietlilo:

 

Mam auto z 99r. a wyswietla ze modul ABS jest z 91r chyba jakis blad :shock:

 

Sprawdzilem status i rzeczywiscie czy silnik chodzi czy nie to brake light switch status jest na ON, czy pedal hamulca jest wcisniety czy nie . ASC jak sie nacisnie przycisk na desce to przeskakuje status na OFF czyli chyba poprawnie . Czujniki przedkosci kazdego kola chyba dzialaja, przejechalem kawalek i wyswietlalo predkosci .

 

ZADNYCH innych bledow w calym samochodzie nie mam tylko ten "brake light switch" ..wiec co zrobic z tym fantem ?

 

http://img30.imageshack.us/img30/7796/beztytuu1ky.jpg

 

http://img32.imageshack.us/img32/3041/beztytuunru.jpg

 

dzieki z gory

pozdro

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co konkretnie DIS stwierdzil przy testach? Ze wszystko jest ok?

Probowales nie wciskac tego pedalu hamulca kiedy kazal?

Modul moze byc z uzywek w e36 to nie problem dla elektroniki.

Opublikowano

Na dniach (chyba jutro) znowu zrobie test DISem to Ci porobie screeny . :)

 

A zakladajac ze blad ten jest dlatego ze mam padniety modul to potrzebuje zakupic modul abs/asct od dowolnego E36 ? Np taki bedzie ok ? http://www.allegro.pl/item777076390_komputer_modul_sterownik_bmw_3_e36_abs_99r.html

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Posprawdzalem DISem i nic ciekawego mi on (chyba, jak na moje oko) nie powiedzial, porobilem screeny co on wyrzucal na kazdym kroku (pedalu stopu nie dotykalem wogole a i tak status byl na ON ciagle) ... :

 

http://img88.imageshack.us/img88/7493/beztytuu1v.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/2889/beztytuu2i.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/5553/beztytuu3k.jpg

Tu wybrałem rzecz jasna NO .

http://img408.imageshack.us/img408/9563/beztytuu4vl.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/5115/beztytuu5b.jpg

http://img688.imageshack.us/img688/2060/beztytuu6.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/5730/beztytuu7i.jpg

 

Jakies pomysły ? Cos jeszcze można sprawdzić DISem żeby dojść gdzie jest problem ??

dzieki z gory

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Czyli status odczyty nie zmienia sie z on na off w DIS rowniez?

 

Nie zmienia sie, ciagle jest ON .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czyli status odczyty nie zmienia sie z on na off w DIS rowniez?

 

Nie zmienia sie, ciagle jest ON .

 

Patrzyles do WDS na schemat?

Opublikowano

Z olbrzymia pomoca Sebka z forum chce sprawdzic ten obwod czujnik stopu ale zeby to zrobic musze sie dostac do tego modulu :

 

http://img514.imageshack.us/img514/8758/800751553.jpg

 

Bo wg realoem i bmw fans on napewno w z3 jest ;).

 

Szukalem w puszce ecu, pod schowkiem, przy pedalach, w okolicach pompy hamulcowej i nigdzie go nie widze :shock: .

 

Ktos sie orientuje gdzie on moze byc ukryty ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Musisz zerknac do ETM za umiejscowieniem modulow. O ile sie nie myle to bedzie pod maska po lewej stronie (element A52 na fotce ponizej).

 

http://img694.imageshack.us/img694/1162/absz3.th.jpg

 

To zdjecie z PDFa pokazuje koszyk pod schowkiem (widac ze jest to to miejsce - mam identyczny koszyk a w nim 2 modulu - tempomatu brak) ale obok z lewej strony juz nic nie mam :shock: - a tu jest wlasnie modul ABS . Jeszcze poszukam ....

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.