Skocz do zawartości

320D 136km - Jaki filtr ODMY??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ,ja też wlaśnie chę wymienić odmę, czy w każdej e46 M47N były separatory zamiast filterka z gąbką.
Pozdrawiam
Opublikowano
Witam ,ja też wlaśnie chę wymienić odmę, czy w każdej e46 M47N były separatory zamiast filterka z gąbką.

Hunter, ja mam 320d z 10/2002r i miałem jeszcze filtr odmy starego typu.

Kupiłem w ASO nowy plastikowy separator za ok. 90zł i wymieniłem. Teraz trochę żałuję, że nie wymieniłem separatora razem z całą obudową.

 

 

A czy nowy plastikowy z M47N będzie P&P pasowal do M47? Nie wiem. Pamiętam, że Piotres coś z tym kombinowal,

jest gdzieś temat tu na forum, ale z tego co kojarzę, to chyba skończyło się na filcowym z 330d.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

ja mam w 320d 136KM filtr odmy taki sznnurkowy cały czrny i cieknący olejem ostatnio go troche wyczyściłem i wsadziłem spowrotem

sugerujecie koledzy wymiane? czym sie rózni nowy? jest gąbkowaty czy jak? co to jest plastikowy separator ? cos zamiast tego filterka ?

Opublikowano
witam do e-46 320 d silnik m47n gdzie system ETk przewiduje filtr odmy wraz z obudową . Ten sam identyczny filterk jest dostępny do silnika w 330 d sam w swojej poprzedniej 136kn wymienialem wraz z filterkiem dostajesz gumowy oring ktory pozostaje ci zbędny koszt samego filterka w ASO 90pln pozdr.

było E-36 1,8 E-36 compakt 1,8d E-46 320dTa,jest E-46 330dt

http://www.bmwteam.pl

Opublikowano

Ja też zamieniłem teraz w 150-ce filtr na separator.

Co do zamiany to może się zdażyć że mimo setarator da się "wcisnąć" do 130-tki jednak może być jeszcze coś co sprawi że nie będzie spełniał swojej funkcj a może nawet zaburzał pracs slnika. Wbrew pozorów jest to dość odpowiedzialny element, sam się o tym przekonałem. Gdy filtr sie kompletnie zatkał zrobło się w komorze korbowej takie ciśnienie że silnik krwawił z każdej strony.

Opublikowano
piszę ze sznurkowy bo wyglądał tak jaj na zdjęciu z poniższego linka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e270d7cbc50e73.html

po zdjęciu tej zewnętrznej siateczki w środku owinięte jest takimi sznurkami

nie wiem moze to jest jeszcze od nowości ?

 

Ja miałem taki sam. Czarny twardy zabity czaną cieknącą mazią. Wymień odrazu. W serwiseie Mcars w Krakowie powiedzieli mi że to wymienia się przy każdej zmianie oleju. Teraz odeszli juz od filterków bo separatora plastikowego nie trzeba wymieniać a spełnia taką samą funkcje jak filtr.

Opublikowano
A pojdzie to samemu wymienic czy lepiej jechac do fachowca,czy wymienic sam filtr czy raczej komplet :?:

Samemu! :D jak masz motor 136 koni no to najbezpieczniej bedzie wymienic sam filterek (obudowe tylko umyc i git), jesli masz jednostke 150 konną to wymien kompletny odpowietrznik na ten nowszy ( z plastikowym separatorem). Przy montazu wymien takze uszczelke obudowy na nowa! to jest z 20min roboty ;)

PS. jezeli masz 150ke i po odkreceniu odpowietrznika okaze sie, ze masz plastikowy separator to po prostu go porzadnie umyj! wlasnie to jest jego zaleta, ze nie trzeba go wymieniac tylko okresowo czyscic :)

 

 

Dlaczego do silnika M47N-150 km wymieniać cały komplet???

Ja miałem filtr starego typu a kupiłem sam wkład plastikowy labiryntowy - przecież pasuje do odmy (a ją wystarczy tylko dokładnie umyć/wyczyścić i sprawa załatwiona. Nie wiem jaki jest sens wymieniać całość? (no chyba że ktoś nie lubi brudzić sobie rąk).

 

Jeśli ktoś jest bez kasy to może nawet sam wkład "podrasować" wymieniając sznurek lub wkład filcowy (w zależności od rodzaju filtra odmy) Widziałem gdzieś instrukcję na tym forum.

90 zł za sam wkład sznurkowy lub filcowy to gruba przesada ze strony serwisu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dlaczego do silnika M47N-150 km wymieniać cały komplet???

Poniewaz ASO sprzedaje rzekomo kompletne zestawy brethera tj (obudowa, uszczelka, plastikowy separator)... ale jesli jest mozliwosc dokupienia samego separatora to oczywiscie filtr wymienic na ten separatorek.

Jest możliwość.

 

Ale nie zapominajmy, że "obudowa" też pełni rolę odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Osobiście wymieniłem sam separator, ale i tak olej leci z odmy do dolotu. Teraz wymieniłbym całość.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śladowe ilości oleju zawsze będą w dolocie, myślę Burner że nawet jak byś dał całość nową to i tak by leciał olej,
Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli ktoś jest bez kasy to może nawet sam wkład "podrasować" wymieniając sznurek lub wkład filcowy (w zależności od rodzaju filtra odmy) Widziałem gdzieś instrukcję na tym forum.

90 zł za sam wkład sznurkowy lub filcowy to gruba przesada ze strony serwisu.

Czy mowisz o tym watku??

viewtopic.php?f=15&t=110128&hilit=sznurka

Tak. Chodziło mi o ten wątek. Ten filcowy wkład też da się wymienić, tylko pozostaje kwestia odpowiedniego doboru filcu i solidnego montażu. Pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.