Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od kilku tygodni zauważyłem spadek mocy i świst przy gwałownym przyspieszaniu większy niż zwykle, spalanie w normie, ale ekonimizer wychyla się max przodczas przyspieszania

w prawą stronę. Przyspiesza gorzej niż zwykle, ale da się jeździć, do tego jak wcisne na gaz puszcza spory dymek. Czy to uszkodzona przepływka czy może łapie powietrze?

Wypatrzyłem że po przeciwnej stronie kanału z filtra powietrza/przepływki zbiera się syf (jak na zdjęciu). Filtr powietrza i odma wymieniona miesiąc temu, ale problem pozostał.

Jak mogę sprawdzić wyciek powietrza? Chce użyć środka do wykrywania wycieków w sprayu, może ktoś zna inną metodę :)?

 

http://lukasarts.info/bmw-silnik/8.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kolega szajlej miał zapewne na myśli zawór EGR

co do nieszczelności to problemy z tym związane nie tyczą się "wycieków" powietrza z układu dolotowego tylko jego zasysania już za przepływomierzem co w rezultacie powoduje nieprawidłowe zachowania (między innymi batory za nami)

to co pisze czyli nieszczelność owego dolotu może częściowo potwierdzać świst o którym piszesz, którego nie było wcześniej

bo miejmy nadzieje nie jest to turbulum

 

tak więc kolego sprawdź cały układ dolotowy, wszystkie przewody, złączki, IC i będzie coś wyeliminowane, swoją drogą napewno przydałoby się czyszczenie zaworu EGR czy też kolektora ssącego a w szczególności klap od gaszenia

Opublikowano

bo na tej stronce z jest podany skrót z języka niemieckiego

natomiast powszechnie znanym i używanym jeżykiem jest język angielski w którym to jest EGR

nie zmienia to jednak faktu że jest to to samo czy zawór recyrkulacji spalin i moja uwaga nie była potrzebna (AGR=EGR)

 

choć jak juz zaznaczyłem raczej większość ludzi posługuję się angielskim

Opublikowano

Dokładnie miałem problem z zaworem nr 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

najprawdopodobniej uszkodzona membrana. Teraz bedzie trzeba zakupić nowy. Gdy kumpel mial dziure w dolocie na kompie pokazywalo błąd cisnienia doladowania, albo niewlasciwa mase powietrza. Wymiana węża od turbo do intercooler, załatwiła sprawę.

Opublikowano

czesc,

moja 320ka ma "tylko" 110tys km przejechane i myslalem ze zawor egr nie powinien byc problemem, ale...

Odkrecilem waz prowadzacy do egr i bardzo sie zdziwilem. Caly zawor jest zafajdany syfem. Jutro przystepuje do czyszczenia ;)

Chcialbym wyczyscic jeszcze te zaworki o ktorych na forum jest sporo, ale nie moge znalezc tego od strony turbiny.

 

Przeplywke juz kupilem ale odsprzedam jesli okaze sie ze to wina zaworu egr. Moja przeplywka nie byla wymieniana (siedzi oryginal Bosch'a).

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja się zastanawiam czy nie zaślepić tego EGR, przez ten wynalazek tylko syf się w kolektorze odkłada. Podobno wystarczy wstawić blaszke przed EGR i po sprawie.
Pozdrawiam
Opublikowano

 

dzieki zaraz bede sie zabieral za te sterowniki, ten po stronie zaworu egr, przy filtrze oleju jest do polowy upocony, mysle ze to przez zabrudzenie zaworu egr. Zawor wyczyszczony, ale

turbina na wyzszych obrotach dalej halasuje. Zauwazylem tez ze coraz bardziej jest zafajdany przewód od filtra do turbiny.

 

Z tym zaworkiem od strony turbiny u mnie wygląda to tak że go tam nie ma (M47n), zaraz pójde i sie upewnie,

ale od tej strony silnika wygląda to tak:

 

http://lukasarts.info/bmw-silnik/6.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha nie zauwazylem ze masz autko z grudnia 2003 i nie szukaj tego zaworka bo go nie znajdziesz, u ciebie podcisnieniem turbosprezarki steruje juz elektronika.

Czytałem ze czujnik cisnienia doładowania moze powodowac takie objawy i mozna go wyczyscic patyczkiem nasaczonym benzyna ekstrakcyjna. Nr 16 na rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/december/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

Opublikowano

Tak przy okazji, po wyczyszczeniu egr nie moglem za cholere ruszyc i go "otworzyc", u mnie zawor wygladal tak:

http://lukasarts.info/bmw-silnik/egr1.jpg

W dolocie do egr widac ze zbieraja sie resztki oleju napedowego, moze to oznaka że zawór jest uszkodzony i nie dopala tych resztek?

Oleju mi nie ubywa, wymieniłem troche dluzej niz miesiac temu i po 2000km nie ubyło nic.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Aha nie zauwazylem ze masz autko z grudnia 2003 i nie szukaj tego zaworka bo go nie znajdziesz, u ciebie podcisnieniem turbosprezarki steruje juz elektronika.

Czytałem ze czujnik cisnienia doładowania moze powodowac takie objawy i mozna go wyczyscic patyczkiem nasaczonym benzyna ekstrakcyjna. Nr 16 na rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/december/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

 

Czy to uszkodzenie wykryje INPA?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykryla by gdyby byl calkowicie zepsuty ale tam tez sie gromadzi syf ktory powoduje ze pogarsza sie praca turbiny.
Opublikowano
Aha nie zauwazylem ze masz autko z grudnia 2003 i nie szukaj tego zaworka bo go nie znajdziesz, u ciebie podcisnieniem turbosprezarki steruje juz elektronika.

Czytałem ze czujnik cisnienia doładowania moze powodowac takie objawy i mozna go wyczyscic patyczkiem nasaczonym benzyna ekstrakcyjna. Nr 16 na rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/december/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

 

 

Napewno ? Schemat dla M47N ma przetwornik ciśnienia przy turbinie...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45&lang=pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Roczniki 01,02 miały te zaworki i dlatego sa one pokazane na realoem ale nie wiem dokladnie kiedy zostały zastapione elektronika, czytałem kiedys na forum ze koncowka 03 miala juz sterowanie kompem.
Opublikowano
Tak przy okazji, po wyczyszczeniu egr nie moglem za cholere ruszyc i go "otworzyc",

 

 

Pozdrawiam

Sprężyna musi równoważyć ciśnienie spalin więc jest mocna. Warto przesmarować popychacz zaworu. Można go ruszyć jak się z całej siły "ssie" powietrze z rurki.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Roczniki 01,02 miały te zaworki i dlatego sa one pokazane na realoem ale nie wiem dokladnie kiedy zostały zastapione elektronika, czytałem kiedys na forum ze koncowka 03 miala juz sterowanie kompem.

 

 

Sprawdzilem czy jest tam czujnik - NIE MA. Ale na schemacie jest ten czujnik dla silnika M47N. Moze ktors czyścił, albo może potwierdzic ze steruje komp w M47N a na wykresie jest błąd?

 

Tak to wyglada u mnie. Zdjałem przewód turbina-filtr powietrza i nic nie znalazłem.

 

http://lukasarts.info/bmw-silnik/turbo_e46_m47n_1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie przy sterowaniu elektronicznym tego czujnika tez nie ma a na wykresie jest bo starsze roczniki go miały.
Opublikowano

Dzisiaj dostalem interfejs od nerwusa i nawet udało mi się odpalić INPA pod vistą :) Odczytałem pamięć błędów i wywaliło to co poniżej:

 

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 12.10.2009 20:01:26
ECU: D50M47B1
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47B1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
3FF0 3FF0 (3263) air flow meter
Error counter: 25
Logistic counter: 23
1. Umweltsatz
Mileage 91820 km
average engine rotational speed 2840.99 rpm
coolant temperature 74.22 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 669.55 bar
injection mass index value without mass balance control 10.24 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 661.67 mg/Hub
charge pressure value 1230.76 hPa
Linearised APP1 18.90 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 44.41 km/h
Atmospheric-pressure 974.76 hPa
2. Umweltsatz
Mileage 101310 km
average engine rotational speed 3171.98 rpm
coolant temperature 76.23 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1268.22 bar
injection mass index value without mass balance control 40.57 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1077.57 mg/Hub
charge pressure value 2146.45 hPa
Linearised APP1 59.05 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 77.97 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F F0 11 06 00 00 19 17 23 DE 67 7C 55 1A 69 7D
18 56 2D 63 27 93 73 7E A1 67 AB DA 4B 56 4F 65
=============================================================

 

Z niemieckiego jestem noga, ale wygląda mi to na za duże coś z powietrzem:

"Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß"

 

Czy to kod błędu - 3263 ?

 

Przepływkę już zamówiłem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"air flow meter" po przetłumaczeniu to dokladnie "przepływomierz powietrza". A przypadkiem nie odłączałeś przeplywki na włączonym zapłonie ?
Opublikowano
"air flow meter" po przetłumaczeniu to dokladnie "przepływomierz powietrza". A przypadkiem nie odłączałeś przeplywki na włączonym zapłonie ?

 

Wiem o co chodzi z MAFem, tylko wynika z tego że podawane jest za dużo paliwa, bo jak depne ostro z 2 czy 3 to idzie dymek biały z wydechu. Turbina ładuje dobrze bo sprawdzałem na INPA. Może przepływkę trzeba na nowo zaadoptować i będzie ok?

nie, przepływki nie odłączałem, siedzi tam bosch z datą produkcji samochodu, więc nie był wymieniany wcale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.