Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wioletta...

Czy trzeba rozebrać tylną klapę, ściągać silniczek aby wymontować/wymienić dyszę? U mnie zerwany jest ten 'grzybek' kierujący strumień na szybę. Jak wyciągnąć resztę (która pozostała)?? Czy ta dysza jest jakoś przykręcona, jak jest montowana?

 

 

Powinno dać się wyjąć dyszę bez demontażu panela pod klapą bagażnika. Z resztą... i tak by to nic nie dało.

Dysza jest "na wcisk". Jest plastkiowa, wciskana od góry w trzpień, na który przykręca się ramię wycieraczki.

Jeszcze jutro sprawdzę dokładnie. Mi poszło "gładko" z demontażem samej dyszy, więc nie brałem sobie tego tak bardzo do serca.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pojawił się ten sam problem z zatkana dyszą ale wystarczyło wejść na forum i wszystko jasne. Dzięki ronf1 problem przestaje być problemem. Dziękuję za pomocne wskazówki.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dzis reanimowalem dysze tylnego spryskiwacza poprzez podlaczenie jej do sprayu typu brunox..

Najpierw wyciagnalem ja kombinerkami i postukalem o blat stolu,wypadly brudy ktore zostaly wymyte pod cisnieniem sprayu.

Nowa dysza kosztuje 42zl w ASO.

MADE IN PRL
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Reanimacja przez przedmuchanie niewiele dala.

Musialem rozebrac silnik i wyczyscic zapchany kanal dyszy.

Konstrukcja tego elelmentu jest pokrecona.

Teraz mam konkretny sik i wyciek resztek plynu do mechanizmu...bo zawor wrotny trzyma :)

Uszczelnienie trzpienia nic wam nie da bo mechanizm pracuje i sie uszczelka po prostu wyrabia.

BMW sugeruje usuniecie zaworu wrotnego po wymianie silnika na nowy typ :)

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z659/6592575/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z659/6592575/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z659/6592575/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z659/6592575/small/4.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/6592575/1.jpg

Zdjęcia na aukcje Allegro

MADE IN PRL
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie, trochę za bardzo mnie poniosło przy rozkręcaniu całego mechanizmu tylnej szyby, odkręciłem silnik wycieraczki i niestety po ponownym złożeniu, silniczek nie działa, a bezpiecznik wybija przy każdym użyciu wycieraczki. Po dwukrotnym rozebraniu nie potrafię dojść gdzie może być przebicie.
Opublikowano

Jak wytlumaczysz mi jak moge zrobic to za ciebie zdalnie internetowo to chetnie ci pomoge.

Zrob zdjecia bo nie rozumiem o co ci chodzi.

 

LUB

 

Teraz masz dwie opcje:

 

-zaniesc silnik do zakladu gdzie robia silniki elektryczne(jak sie beda pytac od czego to silnik to powiedz ze od dziadka trabanta)

 

-kupic drugi na allegro

MADE IN PRL
Opublikowano
Witam ,też zauważyłem że nie leci płyn,słychać pompkę (głośniejsza niż ta co leje na przednią szybę)mialem troche spieniony płyn i po włączenie spryskiwacza na tył płyn nie leciał lecz minimalnie tej pianki sie ubznierało chyba jest coś przytkane jest jakis filmik jak to rozberać ??
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, a ja mam taki problem ze mi w ogole plyn z tylu nie leci i silniczka tez nie slychac. Moje pytanie jest takie czy w e87 (co prawda ja mam 118d a nie 120d, ale to tylko model silnika) jest jeden silnik na przod/tyl czy 2 silniczki - przod i tyl? Bo w e53 mam 2 silniczki a tu nie wiem to raz a dwa ze na przod mi dziala i sika.

 

P.S. Dobra znalazlem na realoem schemat i sa 2 osobne silniczki tak jak w e53. Tylko kuzwa dostep do nich to jakis mistrz kreatywnej konstrukcji wymyslil... Zebym musial zdejmowac cale kolo?? no masakra jakas w iksie to ja se normalnie odkrecam zbiorniczek pod maska nawet w budzetowym fordzie fiesta 2004 rok tak bylo to skonstruowane, a tutaj to jakas pomylka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... dostep do nich to jakis mistrz kreatywnej konstrukcji wymyslil... Zebym musial zdejmowac cale kolo??
I plastikowe nadkole trzeba zdjąć. :(

 

... w budzetowym fordzie fiesta 2004 rok...

Nowy Ford już "odrabia zaległości". :( Popytaj mechaników. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
No tak wszystko dąży ku temu aby użytkownik nie mógł nic zrobić samemu. Btw. wymieniłem tę pompkę i zaczęło sikać ale gorzej niż przed ten. W dodatku zauważyłem te same objawy co u was koledzy. Jakby dysza była zapchana czymś, bo kilka razy poleciał płyn z rdzą. Muszę rozebrać tę klapę i to zweryfikować to wtedy wam dam znać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Też mam podobny problem, z tym że u mnie słychać pracę pompy, wycieraczka szoruje ale płyn leci do klapy a nie na szybę. :mad2: :mad2: :mad2:
cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dodatku zauważyłem te same objawy co u was koledzy. Jakby dysza była zapchana czymś, bo kilka razy poleciał płyn z rdzą. Muszę rozebrać tę klapę i to zweryfikować to wtedy wam dam znać.

 

Kilka lat miałem spokój z dyszą po jej wyczyszczeniu. Ostatnio co raz gorzej pryskało.

Po wyjęciu samej dyszy kombinerkami, znów z dyszy wypchnąłem drucikiem troszkę rdzy. Skąd ta rdza? Jak dobrze się przyjrzeć dyszy, to tam jest tylko mosiężna główka z otworem. :mrgreen: To raczej nie rdzewieje.

Ciekawe na jak długo przetkanie pomoże.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rdza jest z tego gównianego silniczka i tego że przepływa przez niego płyn.
Opublikowano

Jak bedziesz stosowal do plynu latem czesc koncentratu zimowego to rdza nie bedzie zapychac dyszy.

Silnik oczyscilem i dalem smaru ktory wypiera wode i narazie juz 15 msc OK.

MADE IN PRL
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mały update dla użytkowników wszystkich jedynek e87.

Warto przed zima wszystkie kostki elektryczne tylnej klapy spryskac kontakt sprayem.

Niestety tapicerke trzeba rozebrać klapy...

Wczoraj robiłem zamek klapy e87 którego korozja kostki zjadla piny elektryczne :evil:

Bmw wprowadziło 3 modernizacje tego zamka :D

Dużo gorsza naprawa niż spryskiwacza bo ulamane piny są w kostce.

Są to piny 0.5mm więc jak igła do szycia.

MADE IN PRL
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie.

 

W mojej żony jedyneczce po kupnie spryskiwacz tylnej szyby działał lecz nie za pierwszym razem, a po jakimś jednym machnięciu. Jakoś teraz niedawnobprzestał działać, może dwa tygodnie temu. Schemat taki jak tu opisaliście- pompkę słychać jak manetkę trzymam do przodu, ale płyn nie leci. Wyjąłem dyszę i przedmuchałem ustami, ale jest idealnie drożna. Założyłem z powrotem i nic- cisza. Wygląda na to, że winę może ponosić ten zaworek wrotny? Przy okazji ułamałem sibie zatrzaski od tej osłonki dyszy :/ Nie chciało puścić, nie chciało aż puściło i zatrzaski wewnątrz ułamane. Widzę, że to osobna część- można to gdzieś kupić?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak, przedlifta. Dziękuję za schemat. Czy na te przypadłości ze spryskiem tylnym jest jakiś konkretny winowajca jeśli dysza jest całkiem drożna? Ten zawór wrotny? Czy może cały silnik wycieraczki, bo widziałem na YT filmy jak goście to rozbierali, to w środku było to zardzewiałe. Zastanawiam się, czy się brać za to, bo widzę, że ludzie robili tę naprawę, ale z różnym skutkiem. Będę wdzięczny za rady.

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

ostatnio czyscilem przewod od spryskiwacza. Teraz gdy jest juz udrozniony, plyn co prawda leci na szybe ale przy okazji przecieka przez obudowe mechanizmu wycieraczki.

Jakies pomysły jak to naprawic ?

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2099.jpg

 

 

EDIT:

 

Wystarczyło podlozyc o-ring pod osłoną (w tej wnęcę) - teraz juz jest ok :)

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozsądek podpowiada, by sprawdzić czy prąd dochodzi do niego.

Jeśli prąd jest, a silniczek nie śmierdzi charakterystyczną spalenizną, to można jeszcze zajrzeć do jego środka. Może tam coś nie łączy. Natomiast naprawa ewentualnego uszkodzenia mechanicznego będzie raczej nieopłacalna. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wystarczyło podlozyc o-ring pod osłoną (w tej wnęcę) - teraz juz jest ok :)

 

Dopiero teraz zauważyłem Twój "edit" . :(

W takim razie mój tutorial będzie rozszerzeniem Twojego wątku.


Nie dalej jak wczoraj postanowiłem zdemontować silniczek - mechanizm wycieraczki. Od kilku miesięcy zauważałem rdzawe plamy na zderzaku pod klapą. A od kilku tygodni wycieraczka zaczęła przejawiać oporne poruszanie się, stąd decyzja o demontażu.

Bałem się, że przekładnia się obrobi, bo ponoć plastikowa. Jak się okazało, nie wszystko w niej jest plastikowe. Odetchnąłem z ulgą, gdy się okazało, że wszystkie tryby są w idealnym stanie.

Tyle, że widok środka przekładni był dość przygnębiający. Wszechobecna rdza (szczególnie na metalowych elementach).

I jeszcze coś... po zdjęciu plastikowych paneli z klapy, zauważyłem rdzawy ślad na deklu mechanizmu.

Tak, stamtąd kapało. :mrgreen: Właśnie z tego plastikowego króćca (z wężykiem), który na fotce przedstawił krystekr20.




Poniżej kilka fotek:


Przek.jpg




Po zdemontowaniu tego blaszanego dekla, wnętrze wyglądało tak:


Pokr.jpg



Mało tego, woda dotarła aż do silniczka elektrycznego. :shock: (Nic dziwnego, skoro taka konstrukcja tego urządzenia).


Rotor.jpg


Stoj.jpg



A teraz do rzeczy... na moich fotkach są miejsca zaznaczone strzałkami, gdzie podłożyłem o-ringi.

Na pierwszej fotografii jest zaznaczona oś, na którą nałożyłem o-ring. O-ring założyłem najcieńszy jaki miałem w zestawie.

Na drugim zdjęciu widać, że te miejsca się dublują. Proszę nie myśleć, że nałożyłem dwa o-ringi. Zaznaczyłem dlatego, gdyż o-ring łatwiej nałożyć na ośkę, bo umieszczając go w gnieździe dekla jest problem ze złożeniem w całość. W każdym razie mi się nie udało inaczej.

Natomiast żółta strzałka pokazuje miejsce, w które włożyłem jeszcze jeden malutki o-ring.

Uznałem to za konieczne, gdyż plastikowy króciec (jest rozbieralny) wykazywał wyczuwalne luzy.

Jak łatwo się domyślić, miało to na celu uszczelnienie go.


Wspomnę tylko, że wyjęcie całego mechanizmu spod klapy bagażnika było dla mnie dość trudne. Odkręcenie silniczka elektrycznego dużo by dało, ale się nie da z tego względu że ma długą oś, a wokół ciasno. Odkręciłem więc zamek klapy, ale szału nie było.

Skoro jesteśmy przy silniczku... po wydobyciu całego mechanizmu na wierzch, zdjąłem obudowę silniczka elektrycznego, dlatego że przy luzowaniu wcześniej śrub, wyciekła woda. Jak widać na zdjęciach, rdza nie zdążyła jeszcze zrobić spustoszenia, ale trochę się "rozrosła" szczególnie na wirniku. Rdzę potraktowałem pilnikiem. Stojan, który "robi" za obudowę przemyłem naftą i wyczyściłem czystą szmatką. Jeśli woda tam nie będzie dochodzić (mam taką nadzieję), to nic złego tam dziać się nie będzie.

Przy wkładaniu wirnika straciłem dużo czasu, by nie połamać szczotek. :mrgreen:



I jeszcze coś... jakoś wcześniej nie zauważyłem wiszącej luzem czerwonej wtyczki. Od czego ona może być? Raczej wszystko działa poprawnie.


Wtyczka.jpg



Dzisiejsze testy po naprawie wyszły obiecująco. Jak coś w przyszłości będzie nie "halo", dam znać. :wink:

Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.