Skocz do zawartości

Totalny brak zasilania po próbie uruchomienia auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

jezdziło się, jeździło aż przestało... :(

 

Czy ktoś miał już podobny problem i może poradzić i podpowiedzieć co się dzieje? Bo kompletnie nie mam pojęcia.

Szukałem na forum czy ktoś miał coś podobnego, ale nie znalałem dlatego zakładam ten temat.

Jeśli było to proszę po prostu o linka i przepraszam za śmiecenie.

 

Nigdy nic takiego mi się wcześniej nie przytrafiło. Problem dotyczy BMW e46 330cd 2004 i jest to coś po elektryce/elektronice - tak mi się wydaje.

Wczoraj, tj w niedzielę normalnie jeździłem i wszystko było ok, odstawiłem autko wieczorkiem przed 20:00.

Dzisiaj rano przyszedłem, pilotem otworzyłem samochód, kluczyk w stacyjkę, włączyłem zapłon, kontrolka świec żarowych zgasła, przekręcam kluczyk żeby uruchomić silnik a tu nic...wszystko zgasło totalnie, zasilanie odcięte nic nie działa...nawet nie drgnął rozrusznik. Zero prądu, nie działają pozycyjne, awaryjne, radio...nic, kompletny brak zasilania. :mad2:

Posiedziałem chwilę, zastanawiając się co to może być i po jakichś 8-12 minutach coś cykneło i pojawił się prąd - zobaczyłem że zapaliła się lampka oświetlająca wnętrze nad lusterkiem.

No to znowu kluczyk w stacyjkę i sytuacja dokładnie się powtórzyła.

Czy ktoś może miał podobną sytuację i może coś podpowiedzieć?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam...

Opublikowano
"Coś cyknęło " ? Masz na myśli taki "cyk" jak w przekaźniku ? Może masz założony i zneutralizowany jakiś sprzęt odcinający zasilanie o którym nawet nie wiesz ? Tak na odległość to ciężko będzie zdiagnozować co dokładnie bo jest trochę rzeczy które można odciąć aby nie było zasilania . Ale podejrzewam że jeśli się tam coś jeszcze znajduje to było zneutralizowane a teraz się po prostu uzbroiło . Przeszedł buni ten "humor" i odpaliłeś samochód czy cały czas jest aktywna blokada ?
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

Kolego spróbuj odpalić auto na kable. Ja stawiam na padnięty akumulator.

Ostatnio miałem podobnie. Cały dzień miałem włączone radio w aucie. Sprzątałem, czyściłem, robiłem cos koło domu. Wieczorem chciałem gdzieś pojechać, wsiadam do autka, przekręcam kluczyk a tu nawet rozrusznik nie zagadał tylko wszystko cykało i światła się włączały i wyłączały. Podładowałem 1h i po problemie.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

@Bardzo Mądry Wybór

zabezpieczenie jest bo sam zakładałem, jest to taka pluskwa którą wtykasz w taki port, następuje odczytanie i masz 30sec na odpalenie auta pozniej się uzbraja co widać po mrugającej diodzie na porcie. Jak jest uzbrojone odcięcie zapłonu to jest prąd, palą się wszystkie wskaźniki i kontrolki w pozycji pierwszej stacyjki ale jak chcesz auto odpalić to nie zakręcisz nawet rozrusznikiem.

No i tak jak pisałem rano rozbroilem alamr otwierając auto, pluskwę w port dioda zgasła wtedy kluczyk do stacyji, pieknie zaświeciły się wszystkie kontrolki, zgasło część razem z kontrolką świec żarowych przekręciłem kluczyk żeby uruchomić silnik a tu głucho...nic kompletnie i od tego momentu przez jakiś czas zero totalne napięcia, tak jak pisałem wogóle nie ma prądu.

Po czym puściło po jakichś 10min, ale sytuacja się powtórzyła po próbie zakręcenia rozrusznikiem. Dłużej nie czekałem bo musiałem do roboty śmigać, więc ręcznie zamknąłem auto i pojechałem...zobaczę jak wrócę, może przejdzie. :roll:

 

@matimisztal

akumulator raczej to nie jest, bo nie wyładowywałem go w żaden sposób, poza tym jak aku jest słaby to w dieslu widać to nieco wcześniej bo trochę ciężko mu kręcić jest, po prostu słychać jak się męczy rozrusznik no i wreszcie przy słabym aku są spadki tak duże napięcia że alarm to wykrywa i podczas kręcenia zaczyna "ćwierkać" :wink:

Opublikowano

Jak miałem słaby akumulator to alarm się nie włączył (oryginalny i sprawny), rozrusznik nie zakręcił - tylko wskakiwał bendiks; mrugały swiatła i cos cykało w okolicach tablicy rozdzielczej.

Sprawdzałes napięcie na aku Kay?

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Nie jeszcze nie sprawdzałem Mati, bo nie maiłem kiedy...

tylko jak aku jest słaby to cokolwiek będzie działało, chociażby awaryjne światła, a u mnie jest totalne zero prądu, nic...zero pozycyjnych, nawet lampka nad lusterkiem wstecznym się nie pali, u mnie totalna cisza nic... :cry:

Opublikowano
Ja mialem podobnie przyczyna tkwiła w klemie pirotechnicznej, po probie odpalenia auta rozrusznik cykał i nic co sie okazało rozpięła się klema sprawdz to lepiej bo mnie tak udało sie załatwić parę akumulatorów słabe przewodzenie a co za tym idzie słabe ładowanie po rozebraniu plastiku na klemie i włożeniu jej dobrze i oklejenie taśmą wszystko działa aż miło :)
Opublikowano
A jakieś wcześniejsze objawy miałeś z tym rozrusznikiem? Czy po prostu wsiadłeś do auta i koniec...?

Wlasnie nie poprostu zgasilem silnik wyskoczylem na 3 min i juz nie zapalil,

Opublikowano

Nie wiem, ale chyba jednak będzie to wina jakiegoś dziwnego zwarcia...

 

Poszedłem do autka po południu zeby zobaczyć czy odżyło...no ale niestety nie, ba było nawet jeszcze gorzej...

szyba która mi rano lekko opadła (tak mają kupejki, że jak się otwiera drzwi to lekko opadają) to opadła jeszcze niżej i jak zamyknąłem drzwi to juz nie wróciła, nadal prądu nie było a między uszczelkę i szybę już palec wchodził :x a rekoma ciągnąc też nie dało się jej podnieść...

odcięcie zapłonu było uzbrojone, więc je dezaktywowałem, kluczyk w stacyjkę i chciałem spróbować włączyć zapłon...tylko dwie kontrolki się zajarzyły i to takim kiepskawym swiatełkiem, ale pojawił się taki bardzo dziwny dźwięk...takie cykanie, myślałem że to gdzieś z komory silnika, bo było cichutkie, ale po chwili zlokalizowałem, że to z drzwi od kierowcy, jak się przyłożyło rękę do obicia to czuć było lekkie drgniecia i te dwie świecące kontrolki na desce rozjarzały się nieco jaśniej w takt tego cykania, pomyślałem, że to zwarcie jakieś jak nic - tylko czemu u licha nie wywaliło żadnych bezpieczników...?

pozamykałem auto ręcznie, zostawiłem otwartą szybę i poszedłem...coś zjeść.

 

Wracając z miasta po 3 godzinach jeszcze chciałem okleić na noc szybę uchyloną co by do środka w razie deszczu nic nie naciekło...naciskam pilota...nic, to otworzyłem kluczykiem, centralny oczywiście nie zadziałał i sobie myślę, że jeszcze przed nocką raz spróbuję, rozbroiłem odcięcie zapłonu, kluczyk w stacyjkę, przekręciłem w pierwsze położenie i pięknie czysto i mocno wszystkie kontrolki rozbłysły...świeca żarowa zgasła i zakręciłem rozrusznikiem...autko odpaliło jak nowe...zdurniałem :shock: wszystko chodzi tylko pokasowały się ustawienia zegara i te dotyczące spalania...

 

Teraz muszę namierzyć co to było...i gdzie się winowajca ukrywa...no i znaleźć elektryka najpierw kumatego...

Podejrzewam, że może jednak coś to odcięcie zapłonu miesza...ale nie wiem, do sprawdzenia.

Opublikowano

stawiam na zwarcie lub stykologie (słabe/chwiejne/zaśniedziłałe połaczenie przewodów)

rozumiem ze połaczenie klem z aku sa czyste i maja pewny styk?

zobacz miernikiem napiecie na aku i czy spada (do ilu voltów) w momencie przekręcania kluczykiem

zobacz jaka jest rezystancja pomiedzy klemą plus i masą( oczywiście po zdjęciu klem)

zobacz amperomierzem (szeregowo wpięty) czy płynie jakis prąd (auto w spoczynku)

Opublikowano

@bmwuserE46

To co napisałeś sprawdzę w pierwszej kolejności, bo jeszcze nie sprawdzałem...

tak przy okazji jest jeszcze jeden objaw dziwny, który do tej pory "olewałem", a mianowicie raz na jakiś czas (ciężko było to przyuważyć, bo człowiek nie obserwuje non top wyświetlaczy jak jedzie) ni z tego ni z owego, ekran radia (bussines professional) i wyświetlacz między zegarami rozjarzał mi się dużo mocniej niż jest ustawione, lub przygasał wręcz do całkowitego wyłączenia się radia na 2-3 sek. Myślałem do tej pory że taka uroda i coś bunia ma humorki, ale wydaje mi się, że to też są jakieś oznaki czegoś niedobrego...będzie trzeba obadać teraz.

 

Tak przy okazji,

jak by mógł ktoś napisać jak się dostać do akumulatora, będę wdzięczny -> w wyposażeniu mam wpisane "Battery in luggage compartment", więc pewnie jest w kufrze, tylko nigdy jej nie widziałem...gdzieś w okolicy koła zapasowego?

 

@matimisztal

Pisałeś w swoim temacie coś na temat odmy...czy ją trzeba wymieniać co jakiś ustalony czas, czy po prostu jak padnie?

 

Wszystkim dzięki za pomoc i rady. :cool2:

Opublikowano

Kolego Kay,

 

Nie wiem jak jest w coupe ale w sedanie i w kombi aku jest po prawej stronie od koła zapasowego. Podnosisz osłonę i już go widzisz. To nie igła znajdziesz bez problemu.

 

Co chodzi o odmę to powinno się ją wymieniać regularnie. Jest kilka wątków na forum na ten temat.

W skrócie mogę ci powiedzieć tyle, iż powinno się ją wymieniać co 2-3 wymiany oleju. Jak jej nie wymienisz to z odpowietrzenia skrzyni korbowej będzie ci waliło olejem do kolektora ssącego, wszystko ci zafajda i silnik będzie ci połykał olej. Jak będziesz odpalał to silnik pusci bąka niebieskiego.

 

ASO BMW nie wymienia tego elementu w czasie regularnych serwisów. Także jak nigdy tego elementu nie wymieniałes to powinienes się nim zainteresować. Koszt w ASO ok. 180 zł, bo tylko tam go dostaniesz.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam. Przejrzałem juz chyba cały internet i nie znalazłem odpowiedzi. Podchodząc do samochodu rano nie mogłem otworzyć go z pilota. Otworzyłem z kluczyka myśląc że znowu mi się rozkodował. Tym razem było inaczej, po przekreceniu klucza w stacyjce zapaliła się tylko kontrolka od air bagow. Myślałem ze padlo mi ako (mam je rok). Naladowalem i nic. Klemy wyczyściłem podokręcalem i nic. Teraz juz nawet airbagi się nie zapalają kompletny brak prądu. Widziałem że ludzie wcześniej mieli podobne kłopoty ale nikt nie napisał rozwiązania oprócz przeczyszczania klem. Jakieś rady? Jestem obecnie za granicą i w tym momencie jedyna opcja to laweta do mechanika i ogromne koszty...
Opublikowano

Na pierwszy ogień to do sprawdzenia klema pirotechniczna

https://www.google.com/search?q=klema+pirotechniczna+bmw+e46&espv=2&biw=1120&bih=599&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjUjbnG1u7MAhXM64MKHYJxCZ8QsAQIGw

A jak dobra to miernik do ręki i sprawdzać może masa nie łączy , czyli minus do masy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Siema. Specjalnie założyłem konto żeby też podpowiedzieć innym co mi pomogło w tej sytuacji a mianowicie. Z 2 godz wcześniej odpala dziewczyna samochód i elegancko odpalił bez żadnej lipy. Chcę jechac po bułki do sklepu. Otworzyła się normalnie, wsiadam do środka wkładam kluczyk do stacyjki przekrecam raz włącza się radio, świecie żarowe gasną, przekrecam 2 i nie ma pradu. Świeci tylko lekko od airbagow. I mój sposób wziąłem aku do ładowania, na prostowniku pokazuje że 0 baterii... A 2 h wcześniej oadpalila od strzała... Temp na zewnątrz, - 2. Stopnie. Ok mówię zobaczę klemy i faktycznie strasznie zaśniedziałe. Przetarlem papierem podłączyłem aku i póki co dziala bez problemu. Przyczyna: nie wiem za Chiny, strasznie dziwna sytuacja. Mi pomogło naladowanie aku ale co nowy akumulator 2mies rozładowalo w chwilę do 0...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.