Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy mam następujący problem z moją niedawno nabytą piąteczką :) wszystko było pięknie , zaobserwowałem cieknący płyn chłodniczy . Rano nie było już nic okazało się że pęknięta jest chłodnica w miejscu łączenia ze zbiorniczkiem wyrównawczym .Wymieniona została na nową po 3 dniach zaczęło kapać nie mogę zlokalizować z kąd ,w czoraj wywaliło sporo płynu wszystko mokre pod maską i kupa pary .....i nie wiem co jest nie tak .....podsuńcie jakiś sensowny pomysł bo już mnie nastraszyli że możliwe że to głowica .....
Opublikowano
no jest to jedna z możliwości ale wymiana chłodnicy była dokonana u pana Janusza w auto chip warsztat znany i szanowany we wrocławiu więc myśle że odpowietrzenie układu jest to podstawowa żecz po zalaniu chłodnicy płynem .... wątpie żeby zapomniał o tym
Opublikowano

odpowietrzanie:

 

0. NA ZIMNYM SILNIKU

1. Wlaczyc stacyjke, NIE WLACZAC SILNIKA

2. Ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

4. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

5. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

6. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

7. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego

8. patrz 6

9. zakrecamy, jezdzimy, dzien pozniej mozna sprawdzic poziom plynu.

10. Pokazujemy faka wszystkim fachowcom co to ksiazki do reki nie wezmie, ale wie jakie to problemy z beemkami i co tam w fabryce spieprzyli :)

 

I co, dziala?

Kupic se ksiazke, Heynes Manual albo Etzold, czytac i samemu robic, nie sluchac fachowcow uczonych na poldkach i ładach. :)

 

Wiekszosc problemow bierze sie wlasnie stad, ze m@toly bez pojecia biora sie za robote. Zle odpowietrzony uklad = bąbel powietrza który znakomicie podnosi cisnienie i po paru miesiacach, z nagła, pekaja zbiorniczki, chlodnice, nagrzewnice, pompy. To sie nazywa "Bo beemka tak ma" hehhe, a nie ze nie umieli odpowietrzyc. Mowie to wiem - wlasnie jestem po wymianie pompy wody po 3 miesiacach od zlego odpowietrzenia.

Opublikowano
w piątek sie zabieram za moją bume do piątku musi wytrzymać ....nie pozwala mi praca nie mam czasu żeby to zrobić a nie chce jeździć po przydrożnych mechanikach ....... bo już trace cierpliwość do niby fachowców z renomą ..... mam nadzieje kolego że masz racje że to tylko zapowietrzony układ .....a nie np uszczelka pod głowicą ....
Opublikowano

tez myslalem ze mam padnieta uszczelke, a to 3 miesieczna pompa wody dawala D. wymienilem, odpowietrzylem jak trzeba i hula ze hej.

A jak fachowcy kiwali glowami ze z beemkami to same probliemy....

Opublikowano

Mam kolegę, który pracuje u jednego z ogólnopolskich dystrybutorów części zamiennych i rozmawialiśmy ostatnio o pompach wody. Mówił, że "renomowany" SKF ma ostatnio spore problemy z jakością, dużo reklamacji, plastikowe wirniki się rozsypują. Ja zawsze uważałem, że pompy wody to tylko HEPU i od kilku lat nic innego nie kupiłem i nic innego nie polecam.

Wracając do tematu, to też stawiam na to, że poprawne odpowietrzenie rozwiąże problem.

Opublikowano

Miałem ostatnio podobną sytuację. Też lał się płyn z chłodnicy, właśnie w tym miejscu gdzie wchodzi zbiornik wyrównawczy. Sprawdź na zimnym silniku (najlepiej jak postoi po nocy) czy jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia jak odkręcisz korek od chłodnicy. U mnie właśnie było i okazało się że była pęknieta głowica i dlatego robiło takie ciśnienie i dlatego rozwaliło mi chłodnice, bo nawet po założeniu nowej chłodnicy zaczynał puchnąć zbiornik wyrównawczy po dłuższej jeździe. Po naprawie głowicy wszystko ustało, z rana jak odkręcam korek dla sprawdzenia to nie ma żadnego syku ciśnienia, tylko na gorącym silniku powinno robić się podciśnienie w układzie chłodzenia.

I też zaczęło się wszystko od wywalania płynu. Powykręcaj jeszcze wszystkie świece i posprawdzaj czy jednakowo wyglądają.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
stwierdzone na razie zostało, pęknięta obudowa termostatu .... w poniedziałek bedzie wiadomo coś więcej ciekawy jestem czy to tylko to .
Opublikowano
Panowie poradźcie raz jeszcze ,okazało się że to jednak uszczelka pod głowicą ..... co radzicie zrobić i sprzedać czy zrobić i jeździć czy ten silnik po takiej naprawie będzie żył czy za jakiś czas znowu pujdzie głowica ????
Opublikowano
Witam. Miałem takie same objawy. Padnięty termostat który się nie otwierał i korek chłodnicy. Proponuję sprawdzić termostat.
Opublikowano
Wymieniona chłodnica ,węże ,termostat , obudowa termostatu oczywiście nowy płyn . Auto od wymiany tych elementów jeździło 2 dni poczym silnik zaczoł dostawać dziwnych wibracji i ubyło płynu w chłodnicy pojawił się dziwny nalot na korku oleju .... pytanie tylko czy po naprawie uszczelki jest sens trzymać auto u siebie dalej czy sprzedać mechanik powiedział mi że dobrą decyzją będzie sprzedać bo ponoć jak poszła uszczelka to w bmw będa już co jakiś czas kłopoty z tym i nie wiem co zrobić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na poczatek to zmień mechanika.

Jeśli on już przed naprawa mówi , że to już będzie się sypało to nie warto u niego naprawiać.

 

Powiem tylko , że prawidłowo wykonana naprawa powinna załatwić kłopot.

 

A co do tego czy warto ją naprawiać czy sprzedać to sam najlepiej znasz to auto.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Czyli co będzie łańcuszek szczęścia? Dopiero kupiłeś (być może już z uszkodzoną z uszczelką), teraz dasz następnemu "gratis" do auta. Jeśli auto kupiłeś znaczy nie było najgorsze (chyba, że okazja tylko wtedy wiesz czemu nią była) więc warto zrobić go dla siebie i cieszyć się jazdą.

Ps. zmień mechanika, bo już marudzi, a jeszcze się nie zabrał za auto.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Termostat kupiłeś orginał czy zamiennik???

Miałem podobna sytuację kupiłem termostat firmy WAHLER ale nie w BMW tylko w sklepie z czesciami za 40zł i załozyłem Bema sie grzała ... kupiłem termostat w BMW za 170zł WAHLER i wszystko wporzadku....uffff

Opublikowano
Witam ja bym na początek sprawdził szczelność głowicy,jest takie urządzenie które wkłada się zamiast korka chłodnicy i wszystko jasne.Ja miałem podobne objawy i uszczelka głowicy była cała.
Opublikowano

Mam ten sam problem, przed wczoraj nagle skoczyla mi temperatura wywalilo plyn. plyn chlodniczy wymienialem jakies poltora miesiaca temu - koncentrat to byl febiego rozrabiany z woda, jest taka mozliwosc ze mechanik zle odpowietrzyl uklad i po poltora miesiaca powstala w ukladzie poduszka powietrza??

cos gdzies czytalem ze mieszajac koncentrat z woda jak zle proporcje sie dobierze to mozna pompe wody posadzic - mit czy prawda??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sauber - na dzien dobry uciekaj od tego mechanika. Jak mowi ze beda caly czas klopoty, to znaczy ze cos tam dlubie przy tych autach, oczywiscie na wszystkim sie zna, ale tak naprawde gówno umie.

Co to kurna ciasto jest albo duchy w srodku ze beda klopoty? albo naprawi i bedzie ok, albo nie bedzie ok. ale to znaczy, ze nie naprawil, tylko rozbebrał i zbebrał. Jak mnie wk. takie teksty, ze BMW tak ma, albo musi tak byc albo nie da sie.... :mad2:

 

hehhehe, albo ktos mowil ze od zlego namieszania koncentratu z woda mozna pompe uwalic.... pewnie na 3 zdrowaski do pieca trzeba wlozyc i wtedy beemka jak basy, co? kurna...bez szklanej kuli nie podchodzic....

 

1. Jedz do goscia ktory ma w miare sprawny analizator skladu spalin, odkrec korek i niech gosciu zapoda tam koncowke. Jak masz walnieta glowice, i gotuje plyn, to analizator wykryje CO w oparach ze zbiornika wyrownawczego.

Cisnienie oleju jest wyzsze niz cisnienie w ukl. chlodzenia, dlatego raczej leci do ukladu chlodzacego niz do oleju.

2. Odpowietrzane jak trzeba? na zimnym silniku, kluczyk BEZ WŁĄCZANIA SILNIKA, dmuchawa i ogrzewanie na maks, dolac plynu do stanu, odkrecic odpowietrzniki i poczekac az sie tam wyleje plyn, w razie potrzeby dolac.

Odpowietrzanie na goracym, chodzącym silniku=zapowietrzanie ukladu.

 

Tez mialem takie cyrki z wyrzucaniem plynu, okazalo sie, ze puszczala nowa pompa chlodzenia po 2 miesiacach. mysle, ze dlatego, ze chlopaki zle odpowietrzyli, auto jezdzilo z zapwietrzonym ukladem, az poszedl uszczelniacz na pompie=zapowietrzyl sie uklad=wywalalo plyn.

Tez mialem w gaciach ze uszczelka, wymienili na gwarancji pompe, sam sobie odpowietrzylem, patrzyli na mnie jak na idiote i co? Od tego czasu zero problemsow.

 

NALOT NA KORKU OLEJU: wymien odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika, to jest taki plastikowy element pod kolektorem (nie trzeba go sciagac do wymiany odpowietrzenia). Kosztuje w serwisie jakos 150 zl, ze trzy godziny roboty, sa na listach instrukcje. Jak to padnie, a bardzo lubi, to silnik ciagnie lewe powietrze, pali wiecej, chodzi nie za cacy, no i jest ten osad. Wymieniasz odpoweitrzenie skrzyni korbowej - i z dnia na dzien nie to auto. Znajomy gostek z serwisu BMW mowi ze w dieslach wymieniaja to co 30-40 kkm, bo inaczej cyt: "zalewa turbine" i po ptokach. A slyszalem ze to takie zywotne silniki, te diesle. :D

WOT beemki - sa cos warte tylko pod warunkiem fachowego serwisowania. Byle łachudra tylko zepsuje.

 

Numer 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

Opublikowano

W konfrontacji z głupotą ludzką (pseudo mechanicy) żaden silnik nie będzie żywotny - ot cała prawda.

Gdybym swojego diesla oddał do byle pierwszego mechanika to pewnie już był w remonty włożył więcej niż wydałem na zakup auta. A że robi mi to ktoś, kto specjalizuje się w dieslach, to silniczek mruczy aż miło.

Pzdr.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
odpowietrzanie:

 

0. NA ZIMNYM SILNIKU

1. Wlaczyc stacyjke, NIE WLACZAC SILNIKA

2. Ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

4. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

5. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

6. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

7. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego

8. patrz 6

9. zakrecamy, jezdzimy, dzien pozniej mozna sprawdzic poziom plynu.

10. Pokazujemy faka wszystkim fachowcom co to ksiazki do reki nie wezmie, ale wie jakie to problemy z beemkami i co tam w fabryce spieprzyli :)

 

Próbowałem odpowietrzyć tą metodą jednak gdy odkręcam korek nie ma żadnego strumienia cieczy, mam zbiorniczek zintegrowany z chłodnicą. Gdzie ta pompka się znajduję czy to jest ta od REST??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No u mnie nie ma żadnego strumienia jeśli silnik nie jest odpalony.

Ta pompka od REST raczej nie jest w stanie czegoś takiego zrobić.

Strumień ma być koniecznie gdy silnik działa. Ale na wolnych obrotach to też nie jest za bardzo widoczny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.