Skocz do zawartości

320d Czym czyscic czujnik cisnienia doladowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a nie masz przypadkiem przetartych wężyków podciśnienia??

 

Wszystkie wężyki od podciśnienia wymieniałem ze 4 mies. temu. elektrozawory też wszystkie nowe, EGR czyszczony. Cięgno od turbo nasmarowane

Opublikowano

14 sek to fest duzo nawet dla tej 136 konnej wersji. Z tego co widze masz ciut wiecej :)

 

Jakie masz wskazana na ekonomizerze na 4 i 5 tce ? Trudno bedzie cokolwiek doradzic. Najwiecej wyjdzie na kompie. :/ takie to juz sa auta, kiedys wystarczyl klucz 13 i srubokret i mogles sie brac za remont. Teraz bez kompa nie zrobisz nic :)

Opublikowano
Moze to absuralny pomysl ale tak mialem. Sprawdz jeszcze kolanka gumowe na dolocie do kolektora. U mnie ten przy EGR byl pekniety od spodu. Wykrylem to przez zupelny przypadek. Sprawdz moze gdzies to sprezone powietrze nie idzew pelni do kolektora.
Opublikowano

Witam

Bzdura!!! E46 320d 136HP ma garreta ze zmiennym katem lopatek!!!

a nie czasem z kierownicami spalin???

Jak zwał tak zwał (zmienna geometria łopatek)

 

Z tego co mi wiadomo to do wersji 136ps wkładano GT 1549V a ta raczej nie ma zmiennej geometrii tylko wastegate :

http://www.gtfours.co.uk/pics/turbo/165/wastegate_open.jpg

 

 

Zmienną geometrie miały turbinki po liftingu 150ps wkładano do nich GT1749V

 

Zmienna geometria:

http://img228.imageshack.us/img228/462/0000183aet0.jpg

 

Sądzę że może Ci którzy znaleźli w swoim aucie turbinkę ze zmienną geometrią nie mają seryjnej GT1549v.

Głowy nie dam może wychodziły GT1549V z "zmienną" sprawdzę to..........

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

dodam tylko że w starszych turbinach np. w e46 136ps nie ma zmiennej geometrii (łopatek) tylko wastegate lub bypass jak kto woli.

kolego, a nie pomyliłeś osprzętu silnika benzynowego z ropniakiem?? wastegate w dieselu???? :shock:

 

Teraz już wiesz co to wastegate

 

http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2008/12/wastegate_wykres.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Ja jak odkrece wydech to widze taki wirnik wiec chyba turbo to ta pierwsza opcja (bez zmiennej geometri).

Co do czujnika to czyscilem go takim plynem do czyszczenia kontaktow elektronicznych w sprayu. Kolektora calego nie czyscilem bo wygladal ok. Poprawa jakas jest. Czujnik w INPIE tylko na kontrolkach pokazuje 1014 hPa wiec chyba jest ok.

Warto uszczelnic dolot i sprawdzic katalizatory.

  • 6 lat później...
Opublikowano

odkopuje temat, jako ze dobrze opisany przez kolegów wczesniej na temat tego czujnika.

next:

e46 320d wymiana czujnika cisnienia w kolektorze, bład w inpie 3f01 (567). kiedys go czysciłem ale nie pomogło, nie robilem zdjec krok po kroku co pozdejmować, na szybko opiszę, pierwsze co zdejmujemy to:

1)dekiel filtra kabinowego (trzy szybko skrętki :D )

2)wyjmujemy sam filtr

3)odkrecamy podszybie, 4x torx, zdjemujemy osłonke i kable, podciagamy uszczelki po bokach

4)odkrecamy 3 sruby tej osłonki kolektora, imbus 5. zdejmujemy nastepne uszczelki

5)odkręcamy nastepne podszybie, 2x torx po samych bokach

6) wyciągamy te podszybie

7)wyciągamy osłone kolektora

8) wymieniamy czujnik, srubka na klucz 10

juz gotowy nowy na miejscu

ea97f5dd49d5.jpg

kupiłem czujnik firmy FACET. 150zł wygląda tak:

nowy po prawej

1e35b9dbf856.jpg

39917f8eed94.jpg

po wykasowaniu błędu 3F01 (567) na nowym czujniku błąd juz sie nie pojawia

 

BONUS !! dojrzałem ze jedna ze srub kolektora jest kompletnie odkręcona !!

a2cec3b70952.jpg

masakra, musiala sie odkęcic od czasu jak robiłem zaslepki w kolektorze 4 lata temu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano

pomyłka ;/ dzisiaj po przejechaniu na nowym czujniku znowu pokazało bład czujnika w kolektorze 3F01. i to wtedy jak wjechałem do garazu,

sprawa ma sie nastepująco. stary czujnik pokazywał taki błąd

1e5252c6ea7a.jpg

jesli dobrze czytam komp odczytuje cisnienie 955 a czujnik w kolektorze czyta 895hpa, czyli zaniża wiec mocy powinno byc wiecej, a jest minimalnie mniej (albo kwestia przyzwyczajenia)

teraz nowy czujnikj pokazuje ten sab błąd ale z innymi wartosciami:

21d632a888d7.jpg

964 i czujnik mowi 895. co skutkuje:

1cdcb0d560c3.jpg

tym ze komp chce 2394 a dostaje 2284 czyli mniej ;/

ktos podpowie co jest grane ?

przy wymianie czujnika na nowy wtyczki myłem kontakt sprayem i dmuchałem powietrzem

mialem odkreconą jedna srube od kolektora ale to sa logi po jej przykreceniu, wezyki podcisnienia wokoło kolektora mialem wymianiane 4 lata temu przy usuwaniu klapek

dodam ze:

egr czysty, podpięty, ograniczony na 40%, zaworek wymyty 3 godziny przed pokazaniem błędy, zaworek turbiny 2 dni wczesniej

turbina ma najechane 30.000km, ostatnio uszczelki wokoło turba wymienione, oba wloty i oring dolotu wchodzący do ic

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.