Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów.

 

Nie umiem korzystać z informacji jakie niosą ze sobą znikające kreski na obrotomierzu. Wiem że jest to pośrednio wskazywanie temperatury płynu chłodniczego , lecz ile ma ich być aby wiedziec ze temperatura jest dobra. Na zimnym silniku mam je chyba w zakresie 4-5 tys obrotów . Czy ktoś moglby mi wyjasnic jak odczytywac te wartosci i intepretowac ilosc kresek na obrotomierzu? Pozdrawiam

Opublikowano
Jezeli kresek jest najmniej (u mnie przy cieplym silniku sa najmniej dwie), to znaczy ze temperatura jest odpowiednia i mozna korzystac z pelnego zakresu obrotow i zwiazanych z tym rezerw mocy :D

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Jak pewnie wiesz, kreski znacza zakres obrotow, na ktory mozna wchodzic, ale generalnie ktorego trzeba unikac. W 520d byc moze jest inaczej niz w 545i - jezeli jest to jedyny powod Twoich watpliwosci dotyczacych dzialania termostatu, to raczej bym sie nie martwil... :wink:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
U mnie tez nigdy mniej niz 4 kreski nie było jeszcze i też mam wersje 545, ponaddto chyba raczej te kreski nie maja nic wspolnego z wchodzeniem w zakres obrotow, mysle ze jest to bardziej taki bajer ala m5.
Opublikowano (edytowane)

Silniki benzynowe maja inna ilosc kresek niz diesla. Aby zaspokoic swoja ciekawosc mozesz sprawdzic w ukrytym menu komputera jaka masz dokładnie temperature silnika lub podlaczyc laptopa np. z INPĄ.

Temat był wielokrotnie poruszany na forum. Osiem kresek w dieslu to ok. 95 stopni.

Edytowane przez t3y
Opublikowano

W instrukcji obslugi jest napisane na str 62:

Pole zakreskowane na biało, strzałka 1, zmienia

się w zależności o temperatury silnika. Wraz ze

wzrastającą temperaturą silnika zmniejsza się

odpowiednio pole ostrzegawcze.

Należy w miarę możliwości unikać prędkości

obrotowych w polu ostrzegawczym.

Należy koniecznie unikać prędkości obrotowych

w czerwonym polu ostrzegawczym, strzałka 2.

W tym zakresie w celu ochrony silnika odcinany

jest dopływ paliwa do silnika.

Opublikowano

U mnie też nigdy nie widziałem innej liczby kresek niż 4 - niezależnie czy to jest przy -10 stopni rano przy odpalaniu, czy przy +30 po zrobieniu 500 km. Gdzieś na forum wyczytałem, że to kwestia softu, a nie termostatu...

 

Kal

Opublikowano
W mojej na zimnym jest na 4 000 obrotow, a po maxymalnym nagrzaniu widac 8 kresek, czyli troche ponad 4 500 obr.
Opublikowano

Zrobilem dzisiaj kilka fotek obrotomierza vs wskazania temperatury z INPY. Jak to poskladam to udostepnie.

 

pozdrawiam

Opublikowano
W mojej na zimnym jest na 4 000 obrotow, a po maxymalnym nagrzaniu widac 8 kresek, czyli troche ponad 4 500 obr.

 

U mnie na zimnym kreskowany obszar zaczyna sie przy 4400, przy cieplym cos kolo 6200 rpm.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Załaczam zdjecie obrazujace jak zachowuja sie kreski na obrotomierzu wraz ze wzrostem temperatury dla silnika 530d (218KM)

Trasa: Warszawa godzina 10:00, korki, przejechanie 9km trwało 25min :mad2:

 

Ze wzgledu na duze rozmiary zdjecia zachecam do ściągnięcia go przed ogladaniem.

 

 

http://www.masterservice.home.pl/pub/530d%20tmp%20silnika.JPG

 

 

 

Temperatura po pełnym nagrzaniu silnika zazwyczaj nie przekracza 97 stopni i oscyluje miedzy 94 a 97. W moim przypadku kreski stabilizuja sie juz przy tem. 70 stopni.

PS. Nie pytajcie dlaczego INPA na zimnym silniku pokazuje 36 stopni C... :shock:

 

pozdrawiam

Opublikowano
t3y- dokladnie tak jak w mojej, ost zdjecie to u mnie max wiecej kresek sie nie schowalo jeszcze nigdy! I w sumie chyba jakos dluzej mi sie nagrzewa, bo dopiero po ok 10 km mam max rozgrzany silnik.!! Czy normalnie tak jest??? Jak mowie ok 10 km, zadnych korkow, spokojna jazda, temp zewnetrzna ok 14st C!
Opublikowano

No to jestem w szoku - u mnie jest non stop 4 kreski. Ma ktoś pojęcie o co tu może chodzić? Czy mam to zgłaszać do ASO, czy to normalne dla tej wersji?

 

Kal

Opublikowano

yakub14 - Chyba nie ma co wpadac w panike. Poza godzinami szczytu ten sam odcinek pokonuje w 10-15min. Wtedy sie nagrzewa max 80-85 stopni. Też nie wiem czy mi sie wlaczylo webasto (silnikowe) czy nie. Nawet nie mam pewnosci czy mam takowe bo moja bemka to "Włoszka". Kiedys jak mialem "Niemke" to posiadala takie cudo i zalaczalo sie automatycznie ponizej 15 stopni C.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Mnie ten bajer też nigdy nie działał. W zeszłym tygodniu w serwisie update-wali mi cały soft przy zmianie joysticka i nadal paski nie pokazują temperatury.pozd
Opublikowano
u mnie jest non stop osiem kresek

olewam to

 

Najprawdopodobniej to jest najzdrowsze podejscie do tego tematu.

Ale te kreski to piekny przyklad przekombinowania w E60. Mogli sobie to darowac i zamiast bezsensownego wskaznika chwilowego zuzycia paliwa zamontowac normalny wskaznik temp. plynu w chlodnicy...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Mnie ten bajer też nigdy nie działał. W zeszłym tygodniu w serwisie update-wali mi cały soft przy zmianie joysticka i nadal paski nie pokazują temperatury.pozd

 

W jakim celu wymieniałeś joystick - bo sie zepsuł, czy może wymieniałeś na ten nowy?

 

Kal

Opublikowano

Ten wskaźnik zużycia paliwa to chyba element charakterystyczny dla BMW - widziałem go w każdym egzemplarzu, no może poza E65 i wydaję mi się, że montują go dla tradycji. Swoją drogą, pomimo że być może funkcjonalnie wskaźnik temperatury byłby korzystniejszy, to jakoś nie wyobrażam sobie BMW bez tej wskazówki zużycia paliwa.....

 

Kal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.