Skocz do zawartości

330i probem z paleniem


Chabera

Rekomendowane odpowiedzi

zaczniemy tak wyjechalem w góry. auto postalo przez cala noc byl lekki mrozek. chcialem zapalic rozrusznik kreci auto nie pali dopiero za 3 czy 4 kreceniem tak po 5-10 sekund auto zapalilo. 3 nocy tez musialem pare razy krecic auto zapalilo i zaraz zgaslo.i nastepnym kreceniem zapalilo odrazu. mam przebieg 110 000 tys. Sprowadzielem jak mialo 107 tys palilo ladnie, nowy akumulator. Co moze byc przyczyna? Stawiam na swiece zeby je wymienic ale nie chce na darmo wydawac pieniazkow ale moze byc tak ze sa nie wymianiane od nowosci. Jeszcze raz wyczulem ze po takim slabym odpaleniu przy pierszym ruszaniu jakby sie zadlawilo na jedynce takie kankurze skoki. Czy latwo jest wymienic swiece samemu ile moze z tym zejsc.??? JAkie moga byc koszty w ASO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Swiece nie padaja z dnia na dzien. To raczej wyglada na czujnik polozenia walu albo czujnik temperatury. Dostal troche wilgoci i zimna lub jest slabe polaczenie na wtyczce. A jak chodzi jak juz odpali ?- bo jak jest slaba to moze pompa paliwa konczy zywot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesmaruj sobie układ dzwigienek na przepustnicy, i klapkę w środku.

Możliwe że przymarzła i czujnik położenia pedału, który jest w przepustnicy źle odczytywał położenie.

 

Czy zauważyłeś, podczas tych anomalij, ciężej chodzący pedał gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem w program i widzę że w m54 jest ciut inna przepustnica.

Moduł pedału masz przy pedale, w środku auta. Otwarciem klapy przepustnicy steruje prąd, na podstawie odczytu z tegoż modułu.

Nie zmienia to faktu ,ze przepustnica ma w sobie klapkę obracającą się osiowo, możliwe że przymarzła, albo bardziej coś w kostce zawilgotniało, która do niej dochodzi od pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54 do 2003 roku mialo problem z potencjometrem pedalu gazu. Niestety jest to wina pedalu i smarowanie nic nie da.

 

A czym się objawiał ten problem ? Moje auto cały czas rusza z kangurem i mam wrażenie, że to wina opóźnionej reakcji na gaz przy próbie ruszenia i nie wiem właśnie gdzie szukać przyczyny ? Może w pedale właśnie ? Ja nauczyłem się już ruszać ale jak ktoś inny próbuje to raczej nie ruszy.

 

Sorka za mały OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie od powiedzi na moj wątek. czy problemy z potencjometrem i przepustnica moga wystepowac tylko przy zimnym silniku jak dlugo stoi czy powinno objawiac sie kiepskie palenie samochodu losowo co jakis czas. ja narazie mialem 2 przypadki jak auto po stalo cala noc i tem byla okolo 0 C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na czujnik polozenia walka,mialem podobnie od czasu do czasu nie moglem zapalic ,a po odpaleniu gaslo ,musialem przegazowywac,zeby nie gaslo,i tez to sie nagle stalo,wjechalem do polski i po 2 dniach pod sklepem mialem problem,pojechalem na kompa i czujnik walka ten z prawej strony jak stoisz przed samochodem bo te ponoc najczesciej padaja,jedz na kompa a bedziesz mial pewnosc
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki podjade na komputer. Mam jeszcze pytanie?? na jakiej zasadzie komputer wykazuje takie bledy. czy on pamieta ze kiedys czujnik nie dzialal czy jakos innaczej bo skoro teraz pali to czujnik niby dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54 do 2003 roku mialo problem z potencjometrem pedalu gazu. Niestety jest to wina pedalu i smarowanie nic nie da.

 

A czym się objawiał ten problem ? Moje auto cały czas rusza z kangurem i mam wrażenie, że to wina opóźnionej reakcji na gaz przy próbie ruszenia i nie wiem właśnie gdzie szukać przyczyny ? Może w pedale właśnie ? Ja nauczyłem się już ruszać ale jak ktoś inny próbuje to raczej nie ruszy.

 

Sorka za mały OT ;)

 

Ja mam odwrotną reakcję, ale wylącznie na zimnym i występującą dość rzadko. Lekkie dodanie gazu skutkuje mocnym naglym otwarciem przepustnicy. 100% wina potencjometru pedalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam odwrotną reakcję, ale wylącznie na zimnym i występującą dość rzadko. Lekkie dodanie gazu skutkuje mocnym naglym otwarciem przepustnicy. 100% wina potencjometru pedalu.

 

U mnie na zimnym też jest czuły na pedał gazu i nie wchodzi na obroty z opóźnieniem tak jak to w przypadku nagrzanego silnika, na zimnym reakcja jest po prostu natychmiastowa no ale podejrzewam, że tak ma być tłumacząc to sobie zwiększoną dawką paliwa i pewnego rodzaju "ssaniem", szczerze mówiąc cieszyłbym się gdyby na rozgrzanym silniku reagował na gaz tak jak na zimnym. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego potencjometru bo nie mam z kim porównać jak działa w innym aucie, być może u mnie jest ok a winą 'kangura' i opóźnienia przy wchodzeniu na obroty przy ruszaniu jest coś innego ? Na wyższych obrotach po naciśnięciu pedału gazu reaguje jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest opisana cała sprawa elektronicznego pedału gazu.

 

SUBJECT

Accelerator Pedal Feels "Notchy" at Times.

 

MODEL

E38 with M62TU produced from 09/99 up to 07/01

E39 with M62 TU produced from 09/99 up to 06/02

E39 with M54 produced from 09/00 up to 06/02

E46 with M54 and S54 produced from 06/00 up to 06/02

E52 Z8, E53 X5, and E65/E66 vehicles from series introduction up to 06/02

 

SITUATION

Customer may complain of the accelerator pedal feeling "notchy", or not moving smoothly when depressed in small increments. This situation can occur with high ambient temperatures, or if heating is directed towards the foot well area.

 

NOTE

Integrity of the PWG "drive-by-wire" system is not being compromised, if such a situation is experienced - pedal movement is not restricted or limited.

 

CAUSE

Unfavorable friction conditions inside the accelerator pedal, when exposed to higher ambient temperatures (in excess of 140 deg F).

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, replace the acceleration pedal with an improved part. For replacement instruction refer to RA 35 40 001, which can be found in BMW TIS.

 

PARTS INFORMATION

Part Number

Description

 

35 40 6 762 480

Accelerator pedal for: E38, E39, E46, E53

vehicles with automatic transmissions

 

35 40 6 762 481

Accelerator pedal for: E39, E46, E52, E53

vehicles with manual transmissions

 

35 40 6 756 720

Pedal adapter plate for E46 up to 05/01

 

35 40 6 756 719

Pedal adapter plate for E38, E39, E52, E53

up to 10/01 production

 

35 40 6 762 482

Accelerator pedal for E65/E66 vehicles

 

DUE TO LIMITED PARTS AVAILABILITY, ABOVE LISTED PART NUMBERS SHOULD BE USED ONLY FOR THE TYPE OF COMPLAINT DESCRIBED IN THIS SERVICE INFORMATION BULLETIN, AND NOT FOR STOCK PURPOSES.

 

TO ORDER UPDATED PARTS: Complete a direct-ship order form WITH VIN and PART NUMBERS and fax it to 201 307 1892, attention PEDAL UPDATE.

 

 

Też mnie wkurzalo, ze pedal byl jakis taki srednio chetny do wspolpracy i kupilem uzywke z 2004 z jakiegos diesla. No i odczulem roznice, jest troche czulszy i jakos tak plynniej dziala, ale pojezdzilem troche i nadal to nie jest to co zwykly linkowy pedał. Przydało by sie zapodać cosik takiego: http://utnij.pl/pedau.

 

Aby sprawdzic czy ma sie wadliwy pedał, nalezy (gdy jest dosc cieplo w aucie) reka go wciskac. Jak nie bedzie wchodzil plynnie tylko tak jakby skokowo tzn. ze cos nie tak z tym pedałem ;)

 

U mnie nie bylo tego skokowego objawu, ale nowszy pedał chodzi lzej i płynniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bylem jeszcze na komputerze i nie rozwiazywalem mojego problemu z paleniem choc narazie nie wystapil od tamtego momentu bo auto ciagle w nocuje w garazu a dzien stala juz kilka godzin na dworku przy 4-5 stopniach ale zapalila ladnie. Mam tylko kilka uwag do mojego samochodu. Widze ze od czasu do czasu jak na stoje na swiatlach i samochod jest na wolnych obrotach to czasami ma tak ze troche wachluja obrotami delikatnie i jeszcze jedna sprawa ze jak tak stoje to tez potrafi puscic bialy dymek z wydechu tak 10-15 sekund rzadko sie jej to zdarza ale czasem tak robi.(moze jestem przewrazliwiony bo ostatnio robilem trasy po miescie dlugosci do 10km i sie dobrze nie rozgrzala ale jak przyuwazylem temperatura na wskazniku byla juz 90 C i dymek polecial) Jak podczas jazdy jak daje jej w palnik nic nie dymi i na luzie jak przegazuje to tez nie puszcza zadnych dymkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
nadal nie bylem na komputerze i nic nie działalem w sprawie palenia mojego samochodu. Ale dzis juz przyszly mrozki postala na dworze proba odpalenia: i odpalila obroty lekko skakały od 500 do jakis 1200 i chcialem dodac gazu wcisnalem pedal i auto zgasło. drugi raz odpalam odpalilo i wszystko bylo w porzadku. daje wam jakis pomysl to wydarzenie co jest przyczyna??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojście do przepustnicy to nie taka prosta sprawa.

Ja podchodziłem do tego przez dwa dni i zawsze zatrzymywałem się przy obejmie od krokowego, bo nie miałem takiego klucza żeby dostać się do niej i ją odkręcić.

Poratował mnie kolega na warsztacie i ją wyjąłem.

 

U ciebie, jak i u mnie znajduje się ona pod kolektorem dolotowym z tyłu. Dojście koszmar.

Ale możliwe, skoro masz wachania na obrotach, że spadł ci wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia, niestety do stwierdzenia po wyjęciu przepustnicy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ten wezyk moze powodowac ze nie pali w niskich temperaturach?? Jutro sie biore i rozkrecam narzedzi troche mam taki komplet yato w walizce 94 czesci pełny zestaw torx zwykle i dziurka oraz nasadki na sruby torx tez mam wiec powinno dac rade. jak juz zdejme kolektor to dostane sie tez do czujnika walka rozrzadu wypne przeczszcze kostke i psikne plynu do stykow elektrycznych (pomimo ze komputer bledu nie widzi).

 

jeszcze jedno przepustnica bedzie sie laczyla z rura od filtra powietrze bo kolektorem sącym bo chyba pod katem to widze sa troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie się łączyła druga część gumy ( podzielona jest na 2 części), ale najgorsza sprawa jest z odkręceniem obejmki gumy łączącej przepustnicę z krokowym...

 

Jeszcze jedno wpadło mi do głowy. U ciebie jest moduł czujnika pedału gazu w pedale pod nogami, może on nie działa i podaje błędne info o wciśnięciu pedału względem otwarcia przepustnicy ???

Ewentualnie czujnik temperatury silnika ( nie ten co pokazuje na zegary, tylko inny), podaje nie taką temp. co powinien i dlatego ciężko odpalić.

No i sam przepływomierz może źle odczytywać i podobny efekt.

Wężyk jak jest zerwany to raczej łapie lewe powietrze i co najwyżej po zatrzymaniu auta podnosi mu obroty, bo zmienia się skład mieszanki, ale mi, na zerwanym zapalał normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.