Skocz do zawartości

e36 niski poziom plynu chlodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam,

ostatnio zauwazylem taka sytuacje, po zakonczeniu jazdy, sprawdzalem poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym (silnik byl juz zimny), poziom plynu byl bardzo niski, auto stoi w garazu i nie zauwazylem zadnych wyciekow na podlodze, odkrecilem srube odpowietrzania i po kilku sekundach poziom plynu w zbiorniczku wrocil do "lini" cold. podczas jazdy wskazowka temperatury pozostaje w pionie, ale z pozycji kierowcy wydaje mi sie ze jest delikatnie pochylona w prawo (nigdy nie wahnela sie ostro w prawo), plyn hamulcowy byl wymieniany w czerwcu w aso. nie wiem czy moze to oznaczac ze uklad jest zapowietrzony czy moze cos innego, auto od czasu wymiany plynu wiekszosc sezonu letniego przestalo w garazu (jezdzilem moto) ale watpie zeby postoj dluzszy czas mogl cos "nabroic" w chlodzeniu. Bylbym wdzieczny za uwagi i podpowiedzi co moze powodowac taka sytuacje. z gory dzieki.

pzdr

yaz

Opublikowano
Układ zawsze możesz spróbować odpowietrzyć, to kilka minut roboty, a z tym płynem to różnie jest, miałem raz zalane prawie do pełna, pojeździłem parę dni, patrzę-no mało. Ciut dolałem, pojeździłem następnych kilka dni, patrzę, nadmiar wylał się przez korek :) Odpowietrz, zalej płynu prawie do pełna i będziesz widział co się będzie działo, a co do wskazówki to nie szkodzi, moja jest ciągle 1-2mm przez pionem.
Opublikowano
... zalej płynu prawie do pełna i będziesz widział co się będzie działo, a co do wskazówki to nie szkodzi, moja jest ciągle 1-2mm przez pionem.

 

 

Do pełna , tzn po korek , czy tak jak powinno być czyli do kreski cold na połowie?

Ja też ostatnio się nie mile zaskoczyłem jak musiałem dolać prawie litr płynu po trasie. Mam nadzieje że się zapowietrzył tylko.... :(

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Jest tez cos takiego ,ze silnik moze pobierac Ci plyn chlodniczy. Odkrec nakretke od oleju i sprawdz czy zbiera sie bialy osad. Jezeli nie to ok ,jezeli tak to juz inny problem. A co do wskaznika temperatury to u mnie pokazuje tak samo :) Pozdrawiam.
Opublikowano
Po tym że biały osad nie poznasz do końca, wystarczy że mało jeździsz i silnik często jest niedogrzany i będzie masło. Przypałujesz go gdzieś na trasie i wszystko znika.
Opublikowano
Dokładnie jak kolega pisze.Masełko na korku rzecz normalna .Gorzej jak byś miał olej maślany podczas sprawdzania poziomu oleju. Sprawdź w środku dywanik koło nagrzewnicy czy przypadkiem nie ma tam wody ,też czasem się to zdarza w e36 i płyn opada.Posprawdzaj węże idące do nagrzewnicy ...wystarczy mała dziurka i będzie wyciskać wodę
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki koledzy za info, korek oleju sprawdzalem, nie widac masla, jak sprawdzam nab agnecie olej, wszystko jest ok, ma normalna barwe i konsystencje

tak jak pisalem wczesniej, nie zauwazylem zadnych wyciekow na podlodze, a po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego i zauwazeniu ze plynu jest deko na dnie odkrecilem odpowietrzenie i plyn w zbiorniczku wrocil do poziomu cold po kilku sekundach, wyglada na to ze uklad sam nie chce wrocic plynu z powrotem do zbiornika

pzdr

yaz

  • 9 lat później...
Opublikowano
Jeżeli odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy przy zgaszonym silniku, to wpuszczasz do niej powietrze, a część płynu przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego. Takie postępowanie jest błędne, bo sam zapowietrzasz w ten sposób układ. Zasada jest taka, że na zimnym silniku zalewasz płyn do poziomu "cold" i zakręcasz korek. Po nagrzaniu silnika luzujesz odpowietrznik i wypuszczasz nadmiar powietrza, chyba że układ jest zapowietrzony po jakiejś awarii, czy naprawie, wtedy należy przed uruchomieniem silnika wypuścić z układu jak największą ilość powietrza przez poluzowanie opaski i zsunięcie węża np od nagrzewnicy. Po ponownym ostygnięciu dolewasz płynu do poziomu "cold", a odpowietrznika już nie ruszasz, bo znowu zapowietrzysz układ. Poziom płynu zawsze sprawdzasz na zimno i jego poziom ma być na znaczku "cold". Jeżeli musisz co jakiś czas dolewać, to znaczy że masz wyciek.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Wydaje mi się że winna była uszczelka odpowietrznika na zbiorniku wyrównawczym (ta mniejsza). Wymieniłem od razu też dolna. Przy okazji wymieniłem płyn chłodnicy, korek wlewu i śrubę odpowietrznika. Teraz trzyma poziom na kresce zbiornika. Acha jeszcze waz gumowy co idzie od termostatu (318i) do chłodnicy przy łączeniu z chodnica był lekko nieszczelny. Tutaj pomogła nowa obejma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.