Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mam padniety przegub z przodu :( , nie da się kupić samego przegubu , trzeba kupić całą półoś za jakieś 2500 zł

 

pytanie czy da się zregenerować starą , macie namiary na jakąś firme ? ,

czy jest sens regenerować ? czy nie ma sensu bo zaraz mi się rozleci ? robił ktoś to ?

 

znalazłem firme MOTOMAX z Torunia która się w tym specjalizuje , koszt od 450 zwyż , będe się rozglądał dalej

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
W Toruniu robią przyzwoicie, widziałem ich robotę i powinno to wytrzymać dlużej niż fabryczne.
Opublikowano

oki spróbuje , wyśle do nich :)

 

przy okazji wyszła mi przekładnia kierownicza cieknie :) mało ale chce już to zrobić zwłaszcza przed zimą , no i znowu się okazało że w x-ie się różni i nowa orginał kosztuje jedynie jakieś 5tys :) zamienników brak :)

 

znalazłem firme w łodzi która się specjalizuje w naprawie maglownic

 

http://www.maglownice.polskareklama.pl/ , podobno dobrze robią i sami dorabią to co im potrzeba , słyszałem o nich pozytywne opinie

 

marzete też do wymiany :) nawiasem mówiąc to już 2 którą bede robił :) podejrzewam że poprzednią zbyt późno zobaczyłem i zapewne od tego przegub mi poleciał :)

 

jutro bede miał wszysko zdjęte , wysyłam do regenracji :)

 

ale generalnie się nie przejmuje , 176 tys przejechane to i ma prawo coś się popsuć , w silniku wszysko oki ,

 

tarczki zdecydowałem się na nacinane ATE ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś ci głupot naopowiadał że nie ma samych przegubów , napisz na priv do artoorr.s facet z warszawy ma nówki przeguny po 800zł
Pozdrawiam
Opublikowano

Poszedłem tym tropem i coś znalazłem na allegro , kiedyś widziałem właśnie podbny problem i go znalazłem ale na innym forum :)

 

http://moto.allegro.pl/item755549144_przegub_zewnetrzny_do_bmw_e46_wawa_montaz.html

 

to powiem znacznie mi uprości sprawe , jutro zadzwonie i wypytam się co i jak , chyba to to , artoorr.s , arteck jak zajrzy to potwierdzi

 

ale czy to orginał czy nie w sumie nie ważne byle by trwałe było, i fakturke daje :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Wszysko zalezy jak się jeździ ,

 

japońskie samochody są dobre ale nie powiedziałbym że niezniszczalne, evo np często się psuje , subaru jeszcze częściej ale jazda to też zupełnie inna bajka, no chyba że się lansujemy to może uwierze w to

 

po za tym dochodzi czas , po 5 latach jaka by najlepsza guma nie była traci swoje własności i pęka , a zaczeło mi się to od pęknietej marzety , jak ktoś oczekuje że po 5 latach elementy gumowe nie zaczną mu się sypać bo to "japończyk" to lepiej zainteresuj się bo bedziesz miał taki problem jak ja, dodatkowo sól wczasie zimy , raczej nie konserwuje gumy

 

po 2 jakość naszych dróg , ostanio wyleciałem w powietrze 4 kołami ,po prostu drogowcy robili droge i trafiłem na tzwn łącznik , w nocy cieżko takie coś zobaczyć a oczywiście rzadnego znaku nie było , prędkość wcale osałamiająca nie była , jakieś 120 km/ ale wystarczyło żeby mnie wybiło w góre 4 kołami, zrobili sobie hopke , dodam że wczesniej była idealnie równa droga , aż się prosiło przycisnąć

 

jestem w sumie ciekaw ile mi naprawa wyjdzie , podsumuje i napisze, weźcie to pod uwage że to x - nie ma co porównywać cenowo jak i zawieszeniem do zwykłej , mnóstwo rzczeczy jest w niej innych

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

no niestety tak to jest już w x-ach , zamienników brak a ceny orginalnych cześci są z kosmosu,

 

może błąd był że x-a wziełem choć powiem że auto sporo nadrabia jazdą w zimie i przy słabej przyczepności, w zieme napewno 2,0 jest dużo za dużo a 3,0 wogóle się nie wykorzystuje , przy x-ie tak nie ma , jeździsz naprawde bezpiecznie i pewnie

 

napewno 2,0 z dobrym chipem to optymalne rozwiązanie , tanio i mocowo ok - choć to nie bedzie nigdy 6 cylindrówka , jednak silnik w dislu 3,0 to jest bajka , miałem ostanio porównanie ,jeździłem troche 2,0 i po prostu to klekot w prównaniu do 3,0 , była z chipowana i wcale tak źle się nie zbierała ale jednak jak wsiadłem do swojej to zupełnie co innego

 

ciężko było by mi się teraz przestawić w drugą strone , choć w ekonomi 2,0 się nie pobije , jak bede zmuszony to pewnie kupie 2,0 jak ty :)

 

dzwoniłem i są przeguby za 770 zł , wiec już mi się humor poprawił , tragedii nie ma , artoors mówi że jeździ na tym przegubie już rok czasu i nic się nie dzieje :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

EVO i STI to też nie najtańsze rozwiązanie ,

 

gadałem z gościem i powiedział że za połowe tej kwoty zregeneruje mi orginalny przegub , będe miał w zapasie :)

 

tragedii nie ma , to jest jednak 4x4 napęd , to nie jest tanie nigdzie , zdawałem sobie z tego sprawe

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
czy jest sens regenerować ? czy nie ma sensu bo zaraz mi się rozleci ? robił ktoś to ?

 

Regenerowałem po wypadku jak składałem swoją. Mój mechanior oddał to gdzies pod Warszawą (Sulejówek chyba), zrobione i przelatałem 20k.

Kosztty, w zeszłym roku kosztowało mnie to 400 zł.

 

Co do zamienników zawieszenia to znalazłem ostatnio przednie wachacze, produkuje je Meyle (wymienne sworznie) i Lemforder. Niestety koszty nadal wysokie jeden komplet z tulejami itd 900-950 zł.

Opublikowano

Tuleje kupujćie w ASO. Koszt ok 200 PLN, ale uwaga za dwie sztuki:)

 

A amortyzatory do tego modelu na pierwszy montaż pochodziły ... z fabryki delphi z Krosna. Jeśli macie takie amorki to znaczy, że macie oryginały (przód). Ja mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy jest sens regenerować ? czy nie ma sensu bo zaraz mi się rozleci ? robił ktoś to ?

 

Regenerowałem po wypadku jak składałem swoją. Mój mechanior oddał to gdzies pod Warszawą (Sulejówek chyba), zrobione i przelatałem 20k.

Kosztty, w zeszłym roku kosztowało mnie to 400 zł.

 

Co do zamienników zawieszenia to znalazłem ostatnio przednie wachacze, produkuje je Meyle (wymienne sworznie) i Lemforder. Niestety koszty nadal wysokie jeden komplet z tulejami itd 900-950 zł.

 

 

A gdzie znalazłeś do 330xd stalowe wahacze ze zmiennymi sworzniami - pytam z ciekawości bo ja nie mogłem znaleźć .

Pozdrawiam
Opublikowano

Lemfordery są w iparts, ale kopia oryginałów.

Z wymiennymi są Meyle, dostałem wczoraj info od kolegi, że kompletna sztuka 900zł.

 

Czy one są stalowe to nie wiem...

Opublikowano

Podsumuje swoją naprawe

 

przegub nowy zamiennik z manszetą 770 zł

regeneracja przekładni kierowniczej 550 zł (miałem lekki wyciek po regeneracji wygląda jak nowa , uszczelki gumy wymienione , pomalowana na to najdłużej czekałem )

tarcze hamulcowe ATE nacinane 2x300 =600 zł

manszeta orginalna 160 zł (drogo zaminnik mozna kupić za 30 zł - ciekawe czy warta swojej ceny)

gumki wycieraczki 2x36=70 zł

całość cześci i usług regeneeracyjnych 2150 zł

 

co było zrobione ,

- wymiana manszety prawy przód

- wymiana przegubu - lewy przód

- demontaż i montaż przekładni kierowniczej

- montaż tarcz hamulcowych - przód

- wymiana wycieraczek

całoś robocizna 760 zł

 

zostało mi 1 manszeta ( w komplecie z przegubem była)

i przegub zużyty który mam zamiar dać do regeneracji aby mieć na zapas :)

 

całość wyszła mi 2910 zł , nie wiem czy to drogo czy tanio ale ja myśle że oki

 

jak na początku zaczełem liczyć orginalne nowe części to za głowe się złapałem , troche szukania i też pomocy na tym forum i udało się naprawić x-a w rozsądnych pieniądzach

 

czeka mnie jeszcze geometria , umówiony jestem na poniedziałek , dotrze klocki i tarcze i wtedy przetestuje beje na 100 %

 

ale na razie zadowolony , nic nie stuka , nic nie cieknie , nic nie wibruje i zabezpieczony przed zimą :)

 

przegub poleciał mi najprawdopodobniej przez wcześniej pękniętą manszete , mam nauczke że to trzeba regularnie sprawdzać x-ach i wymieniać biegiem inaczej później ma się spore koszta :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

nom ale to jest x , przecież w zwykłej nie ma co ci się psuć bo tego nie masz

 

kazdy samochód z npędem 4x4 nie jest tani w ekploatacji , wiecej rzeczy do psucia jest

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale za to jaka trakcja, teraz mam porównanie ze zwykłym tylnonapędowcem, załamka :cry2: ale druga strona medalu to kkoszty utrzymania, W X -ie można sobie było na dużo pozwolić, teraz trzeba uważać, ale żona twierdzi że dobrze zrobiłem zamieniając bo wolniej jeżdżę, tak że są i plusy :roll:
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.