Skocz do zawartości

manual niesprzedawalny?


clyve

Rekomendowane odpowiedzi

Ale np. co mnie osobiscie denerwuje w automatach to np. sytuacja, kiedy dojezdzam sobie do skrzyzowania, hamuje silnikiem, skrecam i chce szybko przyspieszyc - i zanim zaczne przyspieszac, to skrzynia biegow potrzebuje jeszcze chwili zastanowienia, zaczyna kickdown, redukowanie biegow itp. Nie lubie tego bardzo. Jasne, moge w trybie recznym juz przed skrzyzowaniem zmienic bieg na nizszy - ale jezeli jak juz mam cos robic recznie, to wole to robic normalna reczna skrzynia ze sprzeglem.

A próbowałes jeździć w trybie DS w 530d pilnuje żeby byc w max momencie obrotowym i nie wrzuca niepotrzebnie wyższego biegu lub tryb ręczny przydaje się w sekwencji szybkich zakrętów i krótkich prostych.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to jest w 530d, ale jezdzilem troche 545iA i 525iA - i rzecyzwiscie calkiem dobrze to jezdzi, ale jest jeszcze troche oddalone od idealu (czyli tego, co sam bym zrobil uzywajac sprzegla i manuala :mrgreen:)

Ale faktem jest, ze jak ktos duzo jezdzi po miescie, to automat jest na pewno lepszy.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha sportowa jazda od razu kojarzona jest z "miszczami prostej" jak widać nawet tuataj. Mało kto kojarzy ją z płynną i skuteczną jazdą autem i pełnią panowania nad nim, czyli odpiwiednim balansem auta na wejściu w zakręt, na wyjściu, hamowaniem silnikiem, przygotowaniem manewru wyprzedzania itd itp. :mrgreen:

 

Powiem tak, w chwili obecnej 177 konnym bmw w manualu jestem w stanie tak samo skutecznie jechać w polskich warunkach drogowych, jak 400 konnym XJR em w automacie i trybie sportowym (moment około 540nm). Oczywiście to drugie auto zapewnia pełną bezstresowość jeżeli chodzi o przyspieszanie w każdym zakresie rozsądnych prędkości, ale niestety moment przekładania nogi z gazu na hamulec oraz rozpoczęcie hamowania, to czasem w niektórych przypadkach nieco za długo aby wyczuć w 100% auto. Próbowałem jeździć na dwie nogi, ale ostatecznie za mało jeżdżę "sportowo" Jaguarem aby się tego nauczyć.

 

Jeździłem także najnowszą 750i (bardzo krótko) i tam skrzynia jest o 100% lepsza niż w jaguarze (patrząc z perspektywy "sportowej") ale wciąż pozostaje wymieniony powyżej problem... z tym że problem ten w przeważającym czasie użytkowania i dla większości kierowców nie występuje.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale np. co mnie osobiscie denerwuje w automatach to np. sytuacja, kiedy dojezdzam sobie do skrzyzowania, hamuje silnikiem, skrecam i chce szybko przyspieszyc - i zanim zaczne przyspieszac, to skrzynia biegow potrzebuje jeszcze chwili zastanowienia, zaczyna kickdown, redukowanie biegow itp. Nie lubie tego bardzo. Jasne, moge w trybie recznym juz przed skrzyzowaniem zmienic bieg na nizszy - ale jezeli jak juz mam cos robic recznie, to wole to robic normalna reczna skrzynia ze sprzeglem.

 

Chyba malo jezdziles automatem w trybie DS. W wiekszych silnikach opoznienie redukcji i wrzucania jest minimalne. I nic nie musisz wahlowac. Z ta skrzynia w zasadzie sa to dwa samochody w cenie jednego :8).

 

Poza tym wystarczy porownac przyspieszenia zeby zobaczyc ze roznice sa nieistotne dla 95% procent uzytkownikow pomiedzy manualem i automatem w duzych silnikach. Zwlaszcza jezdzac od skrzyzowania do skrzyzowania....

 

Mi automat nie sprawdzil sie tylko w jednych warunkach. Nie wrzucal wyzszego biegu na gorskich serpentynach przy jezdzie pod gore na sniegu. Ale nie bede pisal ze to porazka bo akurat przez 0.01% czasu uzytkowania samochodu automat zglupial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, dyskusja nad tym czy manual wytrzyma 600 Nm z 535d jest czysto akademicka, ponieważ w 535d skrzynia manualna nie występuje - podejrzewam, że gdyby taka opcja się znalazła, to sprzęgło stałoby się elementem eksploatacyjnym podobnie jak klocki czy opony. Po drugie zgadzam się z kolegami, że o ile w trybie D, zdarza się, że auto się musi namyślić, zanim zrobi redukcję i wystrzeli do przodu, to tryb DS zapewnia maksymalną kontrolę - skrzynia trzyma silnik za mordę i nie ma mowy o namyślaniu się czy zbędnej zwłoce - wciskasz i jedziesz i naprawdę trudno mi sobie wyobrazić jakąkolwiek sytuację na drodze, nawet bardzo szybkiej jazdy niekoniecznie na prostej drodze, żebym miał jakąkolwiek wartość dodadną wynikającą z tego że mam sprzęgło pod lewą nogą.

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... widzisz, a jednak chyba coś jest na rzeczy skoro wprowadzili e60 M5 z manualem.... :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... widzisz, a jednak chyba coś jest na rzeczy skoro wprowadzili e60 M5 z manualem.... :mrgreen:

 

No nie do końca wprowadzili - owszem, M5 E60 w manualu jest tylko dostępna na rynku amerykańskim, a w całym świecie (łącznie z DE) takiej opcji nie ma, więc chyba jednak chyba niewiele jest na rzeczy. Jakoś trudno mi potraktować tamtego rynku na zasadzie referencji biorąc pod uwagę, że sport motorowy w tym kraju to przede wszystkim wyścigi po prostej, drifty, wyścigi po owalu i tym podobne debilizmy, a ulubionym typem auta dla amerykanina jest SUV :mrgreen:

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jak zawsze nie do rozstrzygnięcia tylko jedno jest pewne w tym temacie

 

"Etymologicznie poprawne jest z pod i taka pisownia obowiązywała do roku 1936. Zgodnie z nowszą (choć, jak widać, nie tak znów bardzo nową) ortografią piszemy spod - podobnie jak sprzed (dawniej z przed), spoza, sponad, spomiędzy."

 

— Mirosław Bańko

 

W kazdym razie ja jestem w limuzynach za automatem(czyli np. e60), a w sportowych to jak kto woli ,bo porsche to tylko manual, ale CL to tylko automat.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazde auto ma swojego klienta , znam ludzi co o automacie niechca slyszec a sa tacy co tylko manual .

 

Ja poprzednio mialem 5 z manualem a obecnie mam 5 z automatem i nie zamienilbym sie juz na manual .

 

Auta szukalem tylko w automacie i takie tez kupilem .

 

Osobiscie polecam automat .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a o czym to swiadczy? Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy. BMW jednak zawsze mial i ma sportowe zaciecie - do tego automat pasuje jak piesc do oka. A wiedziales, ze w nowym Porsche Panamera S jest dostepna reczna skrzynia? Czy moze to nie jest "klasa premium"? :lol:

 

Wczoraj trochę pośmigałem amg e63, nie muszę pisać że do dupowozów ciężko to zaliczyć bo do 180km/h na toruńskiej trakcja chodziła

 

fakt że jest po małym tuningu mclarena na 700koników :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a o czym to swiadczy? Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy. BMW jednak zawsze mial i ma sportowe zaciecie - do tego automat pasuje jak piesc do oka. A wiedziales, ze w nowym Porsche Panamera S jest dostepna reczna skrzynia? Czy moze to nie jest "klasa premium"? :lol:

 

Wczoraj trochę pośmigałem amg e63, nie muszę pisać że do dupowozów ciężko to zaliczyć bo do 180km/h na toruńskiej trakcja chodziła

 

fakt że jest po małym tuningu mclarena na 700koników :cool2:

 

Super ze sie podzieliłeś wrażeniami z całą grupą

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M5 ma manuala, bo SMG na dłuższą mete to awaryjna i problematyczna skrzynia. Rynek w USA jest troche inny i tam jak coś nie działa, to wymieniają bebechy bez jęczenia czy tekstów 'ten model tak ma'. A jak wymienią kilka razy, to już ASO szykuje się na proces, ktory wie że przegra ;)

 

Dlatego mają w opcji manual i mogą sobie śmigać teoretycznie mniej awaryjną skrzynią. Z resztą BMW odchodzi już od SMG (zarzuciło projekt, jak słusznie pare osob z forum już gdzieś to zauważyło) i przechodzi na dwusprzęgłówki. I dobrze, bo to rewelacyjna skrzynia.

 

Ale i tak automat 6cio biegowy działa świetnie. Tryb sportowy to cudowna sprawa i można jeździć bardzo dynamicznie - obroty trzymane są wysoko, delikatne muśnięcie gazu zrywa auto do przodu, można hamować silnikiem. Wiadomo, że nie bedzie to nigdy to samo co w manualu (bo to manual nie jest), ale zależnie od preferencji, można jeździć spokojnie albo dynamicznie i to jest w automacie fajne. Mając manuala, cięzko jeździć spokojnie (relaksując się) po naszych drogach, bo cigle trzeba wahlować biegami, niestety.

 

W moim starociu mam jeszcze jedną fajną rzecz - zmiana charakterystyki zawieszenia. W F01 jeszcze bardziej ro rozwineli. Zaleznie od nastroju, chęci, chwilowych upodobań, można zrobić sobie twardo i sportowo albo miękko i wygdnie (zmienia sie też charakterystyka wspomagania, na sportowo jest słabsze, w komforcie można kręcić 1 ręką zawsze i wszedzie). To mi podoba w nowych autach właśnie, możliwość konfiguracji. Niby mamy jedno auto, ale jeździ zależnie od ustawień, jak kilka różnych. Jeszcze jakby zrobili wyjmowalna skrzynie - dziś wkładasz automat, a jutro manuala, to wszyscy byliby zadowoleni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.