Skocz do zawartości

manual niesprzedawalny?


clyve

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ja szukalem 545i z reczna skrzynia biegow, to sie handlarze dziwili ;) - mowili, ze 90% egzemplarzy na rynku ma automat. I to sie pokrywa z moimi obserwacjami - z jednej strony wiekszosc chetnych szuka automatow, ale im tansze beda E60 na rynku wtornym, tym wiecej bedzie potencjalnych chetnych (mlodych i dynamicznych :twisted: :lol: ) na manuale...

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy przymierzalem sie do kupna 520, odbylem jazde probna egzemplazem z manualem.

Powiem krotko - reka mnie rozbolala od tego wachlowania :)

Od razu pomyslalem, ze jak samochod slabo przyspiesza, to mozna sobie te biegi pozmieniac, ale nie jak sie depnie w 520-ce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy przymierzalem sie do kupna 520, odbylem jazde probna egzemplazem z manualem.

Powiem krotko - reka mnie rozbolala od tego wachlowania :)

Od razu pomyslalem, ze jak samochod slabo przyspiesza, to mozna sobie te biegi pozmieniac, ale nie jak sie depnie w 520-ce :)

Kolega sobie chyba jakieś żarty robi."depnąć" to można 530D.Manual jest szybszy od automatu i zawsze znajdzie się amator na zakup takiego auta.Pełna kontrola nad samochdem sam decydujesz o wszystkim chyba że masz nowe m3 ze skrzynią dwu sprzęgłową.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idac tym torem mozna powiedziec, ze kopa to ma Lambo albo Ferrari, ale chyba nie o to chodzi.

Zreszta, mam znajomego ktory ma 550i i przesiadl sie z 535, bo "za slabo wciskalo", wiec sprawa kopa jest bardzo wzgledna.

Zalezy z czego sie przesiadasz - ja przeskoczylem ze slabej Vectry, wiec 520 daje niezlego kopa w porownaniu z Oplem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

nie zapomnijmy o awaryjnosci skrzyni automatycznej. nie slyszalem jeszcze o probloemach w manualu..... a co do automatu to sie troszke zbierze...

mam akurat 525d w automacie. po nagraniu nowego oprogramowania jest ok. byly ale problemy z szyrpiacymi biegami.

pomimo (malych) problemow nie zamienil bym w tej klasie samochodu na manual

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

słyszałem opinie ,że BMW e60 w wersji ze skrzynią manualna bardzo ciężko sprzedać . Że ludzie jak już kupują takie auto to wolą mieć wygode.

a Wy jak uważacie?

Czy to prawda?

 

Ja na przykład szukając E60 przegladałem tylko ogłoszenia z manualną skrzynią i z taką też kupiłem. Nie brałem w ogóle automata pod uwagę.

Także nie ma reguły, wydaje mi się.

Zresztą, który automat jest tak "pancerny" jak manual i zniesie 600 Niutków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą, który automat jest tak "pancerny" jak manual i zniesie 600 Niutków ?

ten w 335d/535d na przyklad

 

co do tej wytrzymalosci manuala na 600nm nie byl bym taki spokojny - widzialem juz spalone sprzeglo przez ktore wysypala sie cala skrzynia w e60 - przy takich wartosciach trzeba jezdzic z glowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejezdzilem 80000 km automatem w poprzednim samochodzie (MB) i juz mialem ochote "powachlowac". Nie ma to nic wspolnego z klasa samochodu ani tym, ile kosztowal. Po prostu automat i sportowa jazda to dwie wykluczajace sie sprawy. Jak bede mial sportowy samochod, to wtedy w dupowozie bede mogl miec automata...

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam się przesiadłem do manuala z tych samych względów :)

tryb ręczny to w sumie raczej gadżet, nie ma to jak sztywne spięcie napędu ze skrzynią i możliwość balansowania autem za pomocą gazu!

oczywiście DSG to inna bajka, ale to także przypomina raczej playstation... zmienia szybko biegi, ale dozowanie siły napędu gazem i sprzęgłem nie wchodzi w grę...

zdziwiłem się, gdy w USA zobaczyłem M5 ze skrzynią ręczną... myślałem, że tylko SMG tam wkładali...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chce automatów , tylko manual i nawet minuty bym się nie zastanawiał przy zakupie następnego auta

automat to dla kobiet :)

Dla mnie przyjemność jest mieszać biegami

żeby nie było jezdziłem automatem już nie raz

i automat zawsze mi się wydawał i wydaje że jest dużo bardziej awaryjny tam jak się coś zepsuje to koniec

gaz i hamulec co w tym jest fajnego nie obrażając nikogo ale jak w samochodzie dla inwalidów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby ukrocic te bezsensowne wrzuty ze tiptronic to porazka, ze automat to dla kobiet albo inwalidow napisze jeszcze raz.

 

Od silnika 3.0D i w gore samochod w manualu tak szarpie przy zmianie biegow ze w warunkach polskich gdzie jezdzi sie od wyprzedzania do wyprzedzania trzeba byc masochista zeby twierdzic ze manual jest lepszy.

 

Przy 500nM momentu manual to moze byc lepszy do jazdy z pod swiatel albo w gonitwach na cwierc mili ale nie do normalnej jazdy w polskich warunkach w trybie przyspieszenie, hamowanie, przyspieszenie, hamowanie i tak przez kilkaset kilometrow na wiekszosci polskich drog. A jesli komus brakuje przypieszenia przy kickdownie na tiptronicu w 3.0D to coz ...na pewne aberacje lekarstwa nie ma. Jest za to haslo Not all idiots drive BMW but every BMW driver is an idiot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 fast 2

Zeby ukrocic te bezsensowne wrzuty ze tiptronic to porazka, ze automat to dla kobiet albo inwalidow napisze jeszcze raz.

 

czy automat czy manual to generalnie to kwestia preferencji.

dla mnie automat jest najlepszym wyborem. nie wyobrazam sobie auta klasy premium bez skrzyni automatycznej. teksty tupu ze szarpie jest awaryjny maja racje w wypadku zakatowanych parchow. to ze jakis juziu kupi sobie za male pieniadze zakatowane auto a pozniej placze, ze porazka albo teksty dla kobiet albo inwalidow to smiac mi sie chce.

znajomi, ktorzy za grubsze pieniazki kupuja auta to nawet chyba nie maja opcji innej niz automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby ukrocic te bezsensowne wrzuty ze tiptronic to porazka, ze automat to dla kobiet albo inwalidow napisze jeszcze raz.

 

Tiptronic to porazka i tyle. Chodzi o jazde sportowa, bo to o tym mowa.

 

 

Przy 500nM momentu manual to moze byc lepszy do jazdy z pod swiatel albo w gonitwach na cwierc mili

ale nie do normalnej jazdy w polskich warunkach w trybie przyspieszenie, hamowanie, przyspieszenie, hamowanie i tak przez kilkaset kilometrow na wiekszosci polskich drog.

 

Teraz to sam stworzyles jakies teorie, z ktorymi bohatersko polemizujesz. Nikt nie kwestionuje wygody automatu np. w jezdzie miejskiej.

Ale np. co mnie osobiscie denerwuje w automatach to np. sytuacja, kiedy dojezdzam sobie do skrzyzowania, hamuje silnikiem, skrecam i chce szybko przyspieszyc - i zanim zaczne przyspieszac, to skrzynia biegow potrzebuje jeszcze chwili zastanowienia, zaczyna kickdown, redukowanie biegow itp. Nie lubie tego bardzo. Jasne, moge w trybie recznym juz przed skrzyzowaniem zmienic bieg na nizszy - ale jezeli jak juz mam cos robic recznie, to wole to robic normalna reczna skrzynia ze sprzeglem.

 

A jesli komus brakuje przypieszenia przy kickdownie na tiptronicu w 3.0D to coz ...na pewne aberacje lekarstwa nie ma. Jest za to haslo Not all idiots drive BMW but every BMW driver is an idiot.

 

Wyluzuj, po co zaraz obrazasz innych? Nie chodzi o przyspieszenie tylko o zachowanie skrzyni biegow.

Poza tym pisze sie "aberracja" i "spod swiatel", a nie "aberacja" i "z pod swiatel". :8)

 

czy automat czy manual to generalnie to kwestia preferencji.

dla mnie automat jest najlepszym wyborem. nie wyobrazam sobie auta klasy premium bez skrzyni automatycznej. teksty tupu ze szarpie jest awaryjny maja racje w wypadku zakatowanych parchow. to ze jakis juziu kupi sobie za male pieniadze zakatowane auto a pozniej placze, ze porazka albo teksty dla kobiet albo inwalidow to smiac mi sie chce.

znajomi, ktorzy za grubsze pieniazki kupuja auta to nawet chyba nie maja opcji innej niz automat.

 

No a o czym to swiadczy? Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy. BMW jednak zawsze mial i ma sportowe zaciecie - do tego automat pasuje jak piesc do oka. A wiedziales, ze w nowym Porsche Panamera S jest dostepna reczna skrzynia? Czy moze to nie jest "klasa premium"? :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztop

Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy.

 

teksty "sportowa jazda" mnie zawsze rozsmieszaja i swiadcza doskonale o tym jak zakwalifikowac autora tekstu, szczegolnie na polskich drogach. w polsce czesto spotykam "sportowcow" i nieraz z przerazeniem w oczach, tylko czekam kiedy przydzwonia we mnie.

dla mnie auto sluzy do przemieszczania moich 4 liter i mojego dobytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teksty "sportowa jazda" mnie zawsze rozsmieszaja i swiadcza doskonale o tym jak zakwalifikowac autora tekstu

 

No to jak mnie zakwalifikowales, wyrocznio? :duh:

Wiem jedno - moze i umiesz "przemieszczac swoje cztery litery", ale o bardziej dynamicznej jezdzie (nie majacej nic wspolnego z drogowym wariactwem) nie masz zielonego pojecia. Chyba wiec sie nie dogadamy.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.