Skocz do zawartości

320d czy przepływomierz jest powodem braku mocy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no no... ciekawa wypowiedz, ale nie zgodze sie z nia. Zawor EGR sluzy jedynie do ponownego przepalenia spalin... stad jego polska nazwa "recyrkulator spalin". Po drugie wedlug mnie zablokowany EGR niesie same plusy poniewaz nie zasyfia scianek zaworu EGR, kolektora ssacego i czujnika ć.d spalinami (a mozna rzec nagarem- wszak to odpad spalania), silnik ma lepszy start "od dołu". peace :)

Nie musisz się ze mną zgadzać bo obaj mamy rację, oczywistym jest, że podstawową rolą EGR jest dopalanie spalin. Jednak pełni on również rolę pośrednią - rzadko zauważaną - nagrzewania silnika po starcie. Tak jak opisałem w swoim wywodzie jest to dopiero wyraźnie odczuwalne zimą - w dodatku kiedy auto stoi pod chmurką. Ot i tyle:) A to co wlatuje z niego do kolektora to tylko półśrodek całego zamieszania związanego z oblepianiem wszystkiego wokół, gdyż głównym składnikiem są pary oleju, których nasze odmy w pełni nie eliminują i spora ich część przedostaje do dolotu (zaraz przed turbiną, potem zbiera się w intercoolerze a następnie trafia do zaworu EGR, gdzie miesza się ze spalinami i dopiero wtedy tworzy to co oblepia ścianki). Ja ten problem wyeliminowałem w 90% zakładając dodatkowy separator oleju. Ale o tym już gdzieś pisałem, poz tym chyba zeszliśmy z tematu i zaraz mod zamknie temat, którego jeszcze nie skończyłem bo ciągle mam inny problem:) Pozdro

Dolo
Opublikowano

YOSHIMURA01--> sz.k.Dolo--> praca zaworu EGR/AGR polega na doprowadzaniu przez regulowany zawor okreslonej ilosci spalin do powietrza dolotowego, w zaleznosci od fazy pracy silnika co powoduje OBNIZENIE TEMPERATURY SPALANIA. Im NIZSZA jest tem spalania tym mniejszy udzial trujacych tlenkow azotu w spalinach. pozdr :)

 

 

Czyli co byś nie pisał to ciągle mówimy o tym samym, tylko ja po chłopsku Ty z użyciem fachowej terminologii :D Pozdro

My tu gadu gadu a mój problem ciągle nie rozwiązany. Chociaż wczoraj zauważyłem, że jak na zewnątrz spadła temperatura do 4 stopni cel. to auto zaczęło inaczej chodzić, trochę żwawiej i mniejsze spalanie bo z 8,0 spadło do 7,0 l/100. Coraz bardziej pozwala mnie to przekonywać do teorii uwalonego przepływomierza, ale ciągle nie mam pewności.

Dolo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i podejrzenie padło na przepływomierz!! a jednak!!!

Decyzja zapadła - kupno nowego!!!

Mam teraz pytanie z tym związane. Jedni mi mówią, że kupuję nowy BOSCH, wstawiam i jeżdżę, inni z kolei (w tym jakies posty na forum), że należy go wgrać. Nie wiem o co come on. Proszę Kolegów o podpowiedzi:

- jak powinienem postąpić?

- na czym polega to wgranie, co tam się robi, w jaki sposób i co to faktycznie daje?

Z góry Dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdro

Dolo
Opublikowano

Odnosnie adaptacji zacytuje słowa kolegi DAREQ84 z innego tematu:

Dla rozwiania pewnych wątpliwości co do adaptacji przepływomierzy:

Jeżeli miałeś przepływomierz o numerze (BOSH): 0928400468, 0928400527 i wymieniasz na 0928400527 to ŻADNA ADAPTACJA nie jest potrzebna!!! Ja miałem zamontowany 0928400468 i wymieniłem na 0928400527. 0928400468 został zamieniony na 0928400527 i ma takie same parametry pracy jak poprzednik. Nie jest nawet potrzebne kasowanie błędów, jak niektórzy piszą. Błąd w pamięci pozostanie, ale jest to informacja dla interfejsu diagnostycznego, która nie wpływa na pracę silnika.

Natomiast, jeżeli zamieniasz przepływomierz o numerze: 0928400314 na 0928400527, to wymagana jest adaptacja (wgranie nowego softu do komputera silnika). Tak było napisane na ulotce którą dostałem z przepływomierzem, taką samą informację znalazłem w necie u sprzedawcy części BOSH (jakiś anglojęzyczny kraj).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przepływomierz wymieniony!!!!! Panowie wszystkie mankamenty o których pisałem w tym temacie ustały jak ręką odjął. No może nie w tej samej chwili (bo komp musiał zebrać sobie wskazania nowej mapy) ale wyczuwalna różnica była już od razu. Silnik zbiera się lepiej od dołu, nie ma wyczuwalnej turbo dziury, ciągnie równo w pełnym zakresie i na każdym biegu, nie kopci, zapach spalin "przyjemny" (o ile można go tak nazwać) - czyli nie jest ostry, natychmiastowa reakcja - bez zwłoki - na szybkie wciskanie i puszczanie gazu, nie ma falowania obrotów na jałówce, czuć MOOOC (tak jak by dostał ładnych parę kucyków) no i najważniejsze!!!! spadło spalanie z 8,7l na 5,9l (średnie trasa - miasto z lekką przewaga miasta). Większość mankamentów o które pytacie w różnych tematach są powodem prozaicznego urządzenia o nazwie PRZEPŁYWOMIERZ. Szukając usterek przeze mnie wymienionych najtaniej jest zacząć od sprawdzenia przepływomierza. Od razu PRZESTRZEGAM przed kupowaniem przepływomierzy niby oryginalnych BOSCH na ALLEGRO, ja tak zrobiłem i dostałem jakiegoś dziwnego BOSCHA z wtykiem 4-o pinowym (oryginalnie jest 5-cio). Jakiś czas kombinowałem co zrobić i trafiłem na świetny autoryzowany serwis BMW, chłopaki szybko mnie uświadomili przedstawiając konkretne dowody. Zamontowali mi przepływomierz BOSCH - ich tajemnicą jest jaki ma numer ze względu na super praktykę jaką osiągneli w swojej branży - i auto zaczęło ze mną "gadać". Faktycznie prawdą jest - i oni to potwierdzili - że nie jest potrzebne żadne adoptowanie przepływki (mój przykład jest namacalny), komputer sam na bieżąco robi sobie właściwą mapę pracy dla sterowania silnikiem, pod warunkiem, że PRZEPŁYWOMIERZ - podaje właściwie impulsy ze swojej pracy, cache to zbiera do kupy i właściwe steruje wszystkim w optymalny dla danej chwili sposób. Powiem Wam, że nawet turbina jest lekko inaczej odpalana niż wtedy kiedy miałem starą przepływkę. Nie chcę robić kryto reklamy, bo może to byc różnie odebrane. Firma jest oczywiście na dolnym śląsku, a zainteresowanym mogę podać nazwę i szczegóły na PW. Pozdro i chyba temat już sie sam zamknął - sprawa wyjaśniona odpowiedź uzyskana :cool2:
Dolo
Opublikowano
u mnie historia była taka że powymieniałem i wyczysciłem praktycznie wszystko aaaaaaa okazała sie pompa wtryskowa jedni twierdzą jak masz uszkodzony sterownik pompy wtryskowej to auto nie zapali ,,,, i sie pomylili autko jezdziło i to nie zle tylko miał spadki mocy, nie zawsze , a wszystkie objawy wskazywały przepływka i co

no i tym przestraszysz teraz pół forum... :) też nieraz obserwuję jakby spadki mi wydaję się że jak zimny to lepiej ciągnie...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Do Kolegi artii4_4 --->Teraz możemy tworzyć różne teorie, bo każdy przypadek jest indywidualnością. Nie opisałem tego po to, żeby je tworzyć, ale wskazałem konkretne objawy (co miałem, co zrobiłem, czego nie zrobiłem i jakie są tego rezultaty) i co w końcu okazało się tego powodem. A to w jaki sposób, czytelnik sobie to wykorzysta bądź nie to jego sprawa. Forum służy dzieleniem się uwagami i spostrzeżeniami, a co za tym idzie podpowiadaniem w sprawach trudnych bądź niejednoznacznych. Skutkiem tego KOLEGO artii4_4 opisz swoją historię i też będzie on służyła (bądź nie) pomocą innym. Ja tak zrobiłem. A Kolega TC ma w zupełności rację!! Pozostaję z poważaniem
Dolo
Opublikowano
kolego dolo to że u ciebie przyczyną była przepływka to nie znaczy że wszyscy mają taki problem po to jest forum każdy może wyrazić swoje zdanie i szukać błędu każdy wymienia swoje poglądy, istotą rzeczy jest żeby znaleść jak najszybciej usterkę w swoim samochodzie , do tego służy forum ludzie krążą i pytają co jest grane, piszę jaka była moja przyczyna sorki jeżeli kogoś uraziłem

nikogo nie obraziłeś ... tylko niepotrzebnie piszesz że spadek mocy powoduje kończąca się pompa paliwa.... bo później powstają niepotrzebne mity.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy jesli ekonomizer na przyklad na 3 biegu dochodzi do 20l/100 ale jak gaz jest wciśnięty na max to przy obrotach 4000 spada do 18l/100 i tak zostaje a na 4 biegu tez rosnie do 16l i spada do 14l jest walniety???

Wydaje mi sie ze powinno byc caly czas 20/l az do odciecia.

Opublikowano

Witam!

Podpinam się pod wątek, żeby nie zakładać juz nowego, bo u mnie też jest problem z przepływomierzem(przynajmniej tak mi sie wydaje).

Chciałbym posłuchać waszych rad czy to na pewno przepływka?(bo 700pln na ulicy nie leży)

 

Tak jak kolega Dolo też czuję mocniejszy zapach spalin.

Na 1 i 2 biegu turbinka ciągnie od 1800-2000 obrotów, jednak od 3 w górę dopiero od 2500/2600 Mało tego- są takie jakby "przerwy" w mocy tzn. pedał w podlodze, ekonomizer na max -auto idze ladnie,ale od ok 3200-3700 obrotów jakby słabsza przyśpieszenie (czuć że nie przyśpiesza tak jak przed chwilą). potem od 3700 znowu idze ładnie tak do 4200 potem znowu słabnie itd... i tak na 3 4 5 biegu. Acha i w momencie ,że tak to nazwe" słabszej mocy" ekonomizer się cofa tak do 10l (a pedał cały czas w podłodze)Mam nadzieje że to nie turbo się kończy :mad2:

Proszę o sugestie bo jak Dolo wolę najpierw się upewnić.

Opublikowano
ja tez kiedys mialem takie spadki mocy przy 2200-2300 (tak jak by hamulec sie wlaczyl) i pomoglo czysczenie filterkow przy turbo i ERG oraz ERG.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. BMW, E46, 320d, 1999 r. - 136 KM.

 

Czy przepływomierz prod. PIERBURG o numerze fabrycznym 7.22684.09.0 można bezpośrednio podłączyć w zamian za przpeływomierz BOSCH 0 928 400 314 (nr BMW 13 62 7 787 076)?

Znalazłem w interencie, że jest on prawidłowym zamiennikiem za przpeływomierz BMW 13 62 7 787 076.

Czy napewno on będzie prawidłowym i czy można go podłączyć bez programowania?

 

Czy ktoś może coś na ten temat wie?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.