Skocz do zawartości

320d czy przepływomierz jest powodem braku mocy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może temat nie jest zbyt oryginalny, ale przeleciałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie i stwierdzam, że co temat to inna sugestia, dlatego pytam wprost: CZy przepływomierz może być powodem niedostatecznej mocy silnika???

Trochę już znam ten samochód i nie raz wypowiadałem się udzielając porad - Tym razem jestem GŁUPI i ja proszę o radę:

 

Jakiś czas temu padła mi turbina. Zanim padła czuć było, że auto ma odejście (E46 320d 136 KM) zbierał się równomiernie praktycznie już od około 1600-1800 obr/min. W związku z rozpadnięciem się turbiny założyłem regenerowaną (turbo regenerowane przez w miarę renomowany serwis). Przy okazji wyczyściłem INTERCOOLER jak również wymieniłem na nowe zawory sterujące TURBO i EGR oraz węże podciśnienia, paski, rolki itp. (wiadomo jedna robota). W chwili obecnej czuję, że silnik nie ma już takiego odejścia i chyba jest słabszy przy dużych obciążeniach (bieg 4 i 5, śmiem nawet twierdzić, że 2 też nie robi wrażenia) czyli już nie tak elastyczny jak wcześniej. Ekonomizer praktycznie na każdym biegu wychyla mi się na maksa przy depnięciu na pedał gazu, jednak silnik już nie jest tego odzwierciedleniem. Czuć bardzo wyraźną zwyżkę mocy dopiero po przekroczeniu 2100 - 2200 obr/min. jednak nie jest to tak odczuwalne jak wcześniej. No i automatycznie zauważyłem, że jest większe spalanie. Wcześniej kształtowało się na poziomie 6,0 obecnie 7,5 l/100km. Wyczyściłem również czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (po wnikliwej lekturze i uwagach Szanownych Kolegów), ale niestety mało to pomogło. Nie wiem czy te objawy mogą wskazywać np. na tzw. przeładowanie przez turbinę czy np. na niedoładowanie, a może są to objawy niewłaściwej pracy (i kończenia się - 245.000 km) przepływomierza. Z góry Dziękuję za rzeczowe i fachowe podpowiedzi

Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez bym stawial na ta regenerowaną turbine.
Opublikowano (edytowane)

Turbina po regeneracji wyglądała jak nowa (oprócz starego - odrestaurowanego chasis) wszystko ma wymienione i ustawione zgodnie z wymaganymi parametrami(robiła to profesjonalna firma). Koledzy mechanicy akurat najmniej ją podejrzewają. Wszyscy stawiają na przepływkę!!!

Pytanie do Szanownych Kolegów!

1.Czy podłączenie do DIS'a coś w tym temacie pokaże?

2.czy wykaże, że faktycznie coś jest nie tak z turbo?

3.czy wykaże nieprawidłową pracę przepływomierza?

 

Chciałbym zasięgnąć języka w tych kwestiach, bo po co mam przepłacać za podłączenie, jeżeli tam nic nie zostanie wskazane.

Z góry Dziękuję za wskazówki:)Pozdro

Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano
Za pomocą testu Dis'a w DDE 3.0 mozna sprawdzic jej wskazania na biegu jałowym i przy 4800 obrotach/min. Wskazania mogą się roznic najwyzej o 50mg/skok. Wartości mozesz tez odczytac np najprostszym carsoftem, pośrednio za pomocą wskazan ekonomizera i bezpisrednio określic jej calkowite padniecie poprzez odłaczenie (wowczas brak zmian). Stawiałbym na sterowanie turbiny - podcisnienie.

Xdrive

Koder

Opublikowano

Podlacze sie do tematu, bo w moim nikt juz nie odpisal...

 

ekonomizer na 4,5,6 biegu nie dochodzi na max mimo ze pedal w podlodze. Kto tylko napisal ze to przeplywomierz. Zgadzacie sie z tym? Zdaje mi sie tez, ze dynamika na tych biegach spadla, gorzej sie auto zbiera, pierwsze 3 biegi sa zwawe i ekonomizer leci na max... Prosze o jakas sensowna wypowiedz :]

Opublikowano

Dzisiaj jestem umówiony na DIS'a zobaczymy co pokaże. Gościu mówił, że na DIS'ie nie wykaże czy jest uwalona przepływka, ale twierdzi, że pokaże czy turbina i inne urządzenia pomocnicze działają poprawnie.

Jeszcze dodam do mojej pierwszej wypowiedzi, że ostatnio zauważyłem, że na jałowym biegu (już po rozgrzaniu silnika) momentami kopci z rury. Ktoś mi mówił, że może to być kolejny objaw kończącej się przepływki.

Dolo
Opublikowano
dobrze jest podmienić przepływkę jeśli masz od kogo pożyczyć i sprawdzić różnice, testy na kompie więcej powiedzą podczas jazdy niż na postoju
Opublikowano

Byłem na kompie! Wszystkie urządzenia wraz z turbiną działają poprawnie!! Pozostaje tylko podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica.

Wiem, że przepływke trzeba na nowo wgrać do systemu. Stąd pytanie, czy jeżeli pożyczę przepływkę i ją podłączę to coś to da bez jej wgrania? Będzie faktycznie czuć różnicę?

Mechanior powiedział, że jeżeli będę kupował to tylko BOSCH bo na innych słabo chodzi. Jak coś więcej wykombinuję to dam znać. Pozdro

Dolo
Opublikowano
Byłem na kompie! Wszystkie urządzenia wraz z turbiną działają poprawnie!! Pozostaje tylko podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica.

Wiem, że przepływke trzeba na nowo wgrać do systemu. Stąd pytanie, czy jeżeli pożyczę przepływkę i ją podłączę to coś to da bez jej wgrania? Będzie faktycznie czuć różnicę?

Mechanior powiedział, że jeżeli będę kupował to tylko BOSCH bo na innych słabo chodzi. Jak coś więcej wykombinuję to dam znać. Pozdro

 

jeśli podmienisz na przepływkę o tym samym numerze to nie powinno być problemu

Opublikowano (edytowane)
Może tego nie dopisałem, ale na DIS'ie sprawdzone zostało wszystko, między innymi podciśnienie - jest OK. Aktuator sterujący TURBINĄ pracuje aż miło. Wykluczone również zostało przeładowanie lub niedoładowanie przez turbinkę. Dalej nie mam jak podmienić przepływki bo nie ma kolegi, a spalanie cały czas utrzymuję się w granicach 7,8 -8,0 l/100. Ktoś mi powie, że to normalka w mieście, ale wcześniej miałem 5,6 - 6,1 l/100. Gdybym wiedział, że to na pewno będzie wina przepływki to już dawno bym ją zamówił, ale ciągle się waham bo nie mam pewności i szkoda trochę 600 zł wyrzucić na darmo. I przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz: spaliny maja teraz inny zapach bo są takie ostre i piekące, wcześniej były bardziej przyjemne i znośne - o ile w ogóle można o tym tak mówić. Ale jak ten problem rozgryzę to już chyba będę "prawie ekspertem", ha, ha, ha :duh: Pozdro Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano
Właśnie mechanior twierdził, że na DIS'ie nie wykryje się uwalonej przepływki, a żadnego błędu czujnika masy powietrza nie pokazało - DZIWNE!!!. Już głupieję od tego. Jeżeli na DIS'ie nie pokazuje to myślisz, że na CARSOFT będzie inaczej???? Chyba pozostaje mi tylko podmianka!!!:(
Dolo
Opublikowano
Nie jestem zwolennikiem blokowania EGR - z wielu względów (...). Przy każdej okazji go czyszczę, szczególnie chłodnicę spalin, bo ta najszybciej zarasta - szczególnie kiedy jest niewłaściwie zablokowana. Przyznam się, że ostatnio jej nie czyściłem i może stąd ten inny zapach spalin. Moja teoria bardziej podpowiada mi, że to przepływka robi mi ten cały bajzel, ale ciagle nie mogę tego w żaden sposób stwierdzić.:(
Dolo
Opublikowano
Pomijając aspekt ekologiczny i formalny (bo silnik został tak zaprojektowany) to przede wszystkim chodzi o osiąganie właściwej temperatury przez silnik, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa - szczególnie zimą. Wiadomo, że jak zimny silnik - potrzeba więcej paliwa do jego pracy, gorsze spalanie, spaliny bardziej smoliste, szybciej zalepiają katalizator i powodują jego szybsze zużycie, świece długo nie muszą dogrzewać co znowu ma znaczenie dla obciążenia alternatora i znowu pośrednio wpływa na zużycie paliwa. itp. Przerabiałem ten temat i w rzeczywistości zatkanie EGR przynosi mniej korzyści niż się może wydawać - szczególnie zimą raz dwa go odetkałem!!!!!!
Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.