Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadaję ponizsze pytania, ponieważ z różnych źródeł otrzymałem różne, często sprzeczne odpowiedzi. Nadchodzi zima i mam nadzieję, że znajdę czas, żeby zrobić parę rzeczy przy mojej Zetce. Mam w planach:

1. Wymienić olej w dyfrze (szpera) i skrzyni biegów - niektórzy mechanicy w ogóle nie zalecają tych czynności, a w książce obsługowej serii 3 dla motorów 6-cyl znalazłem zalecenie wymiany co 80 kkm. Macie jakies doswiadczenia w tej kwestii? Jaki olej polecacie.

2. Wymiana pasków zebatych i napinacza(y) przy okazji - czy ktoś z Was robił to profilaktycznie czy tylko doraźnie?

3. Profilaktyczne czyszczenie przepustnicy i smarowanie jego cięgna.

 

Jesli macie jakieś sugestie i porady to chętnie poczytam

Pozdrawiam

Maciej

Opublikowano
Zadaję ponizsze pytania, ponieważ z różnych źródeł otrzymałem różne, często sprzeczne odpowiedzi. Nadchodzi zima i mam nadzieję, że znajdę czas, żeby zrobić parę rzeczy przy mojej Zetce. Mam w planach:

1. Wymienić olej w dyfrze (szpera) i skrzyni biegów - niektórzy mechanicy w ogóle nie zalecają tych czynności, a w książce obsługowej serii 3 dla motorów 6-cyl znalazłem zalecenie wymiany co 80 kkm. Macie jakies doswiadczenia w tej kwestii? Jaki olej polecacie.

2. Wymiana pasków zebatych i napinacza(y) przy okazji - czy ktoś z Was robił to profilaktycznie czy tylko doraźnie?

3. Profilaktyczne czyszczenie przepustnicy i smarowanie jego cięgna.

 

Jesli macie jakieś sugestie i porady to chętnie poczytam

Pozdrawiam

Maciej

 

ad1. W skrzyni zmienialem, w dyfrze poki co nie zmienialem i troche sie boje bo ktos kiedys napisal ze po zmianie oleju mu dyfer zaczal huczec ;) . Odpowiedni olej do dyfra ze szpera kupisz w ASO, maja to w duzych bankach i rozlewaja w butelki . A co do skrzyni to masz albo MTF-LT1 albo ATF , ale jest naklejka na skrzyni mowiaca o tym jaki wlasnie olej jest wlany . Takze polecam zakup w ASO, ATF jest po 45 zl/litr, sam jutro kupuje (do skrzyni wchodzi 1.7l) .

 

ad2. Ja tego nie robilem profilaktycznie .

 

ad3. Jak mi zaczal wyskakiwac blad przepustnicy to ja wyczyscilem . Jak Ci wszystko dziala w porzadku to mowiac szczerze nie ruszalbym tego ...bo mozesz zrobic gorzej (np. po czyszczeniu ni z tego ni z owego beda wyskakiwac bledy elektroniki silnika - MOGA ale nie musza), ale moze byc tez lepiej ;) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Siema!! Co do wymiany oleju w skrzyni i dyfrze to mi kiedys w ASO powiedzieli ze producent nie przewiduje wymiany olejow w w/w podzespolach a ich obsluga ogranicza sie jedynie do kontroli poziomu oleju i ewentualnej dolewki. Ile w tym prawdy ciezko powiedziec. Trzeba by gdzies dorwac manual do Z3 albo od E36. Ja pomimo to wymienilem olej w skrzyni (zgodnie z kolorem naklejki na skrzyni - o tym jaki olej do jakiej skrzyni bylo wielokrotnie pisane w dziale E36) na taki jak przewidywal producent i wszystko jest ok czyli nic sie nie poprawilo ale tez nic sie nie pogorszylo. Co do wymiany paskow zebatych to o jakie paski i napinacze ci chodzi?? Rozrzad jest na lancuchu a nie na pasku wiec dopoki nie chalasuje albo samochod nie osiagnie przebiegu zalecanego przez producenta to absolutnie nie ma potrzeby wymainy lancucha. Jesli masz na mysli pasek napedzajacy alternator, klime wspomaganie itp to ewentualne zuzycie mozna zweryfikowac w bardzo prosty sposob. Zdejmujesz pasek wielorowkowy i kontrolujesz go wizualnie i organoleptycznie, to samo robisz z rolkami oraz z alternatorem i sprezarka klimy. Co do przepustnicy to jesli masz jakis problem z obrotami to oczywiscie warto sprobowac wyczscic przepustnice ale jezeli nic zlego sie nie dzieje to wg mnie nie ma potrzeby aby tam grzebac. Nie wiem tez czy w BMW przepustnica po zdemontowaniu wymaga adaptacji komputerem czy sama sie adaptuje. Pamietaj ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu :nienie:. Ja u siebie przepustnicy nie ruszam poniewaz nie ma z nia aktualnie zadnego problemu.

:norty:

Tak na marginesie to twoja zimowa lista jest bardzo krotka. Ja na zime mam w planie znacznie wiecej...

Opublikowano
Nie wiem tez czy w BMW przepustnica po zdemontowaniu wymaga adaptacji komputerem czy sama sie adaptuje. Tak na marginesie to twoja zimowa lista jest bardzo krotka. Ja na zime mam w planie znacznie wiecej...

 

 

U mnie po zdjeciu przepustnicy w silniku TU wyskoczyly jakies bledy na kompie , ale tylko je skasowalem i nic nie adaptowalem, a mysle ze i bez kasowania by bylo OK . Heh moze w Twojej zecie Saron jest po prostu wiecej do zrobienia :lol: (pamietam ze zlotu ze ciutke nad tylnym zderzaczkiem nalezaloby popracowac, zrobiles to juz ?) . Ja wam powiem ze jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to za 2 tygodnie bede mogl powiedziec ze nic w mojej zecie nie jest wiecej do zrobienia, wszystko powinno byc juz sprawne i ladne ;) (czytaj : wzialem sie za tylne zawieszenie) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Byc moze u mnie jest wiecej do zrobienia ale przeciez zima jest dluga... Co do zderzaka to jeszcze nic nie ruszalem. Mozna powiedziec, ze ze wszystkim czekalem do konca sezonu. U mnie plany sa takie: malowanie i spasowanie tylnego zderzaka, zakup i montaż palakow i windshota, wymiana hampli przednich na 325mm, wymiana oleju i filtrow, polerowanie tylnej szyby, wymiana zarowek podswietlania panelu ogrzewania, usuniecie luzu prowadnicy fotela kierowcy, naprawa jednej felgi (polskie drogi niestety daja sie we znaki...) a jak bedzie czas i ochota to byc moze polerka calego auta. Na dzien dzisiejszy tyle :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Saron

Oczywiście miałem na mysli paski wielorowkowe :)

 

Co do przepustnicy to miałem dwa razy objaw polegający na tym, że po wciśnięciu sprzęgła obroty mi się zawiesiły na 1-2 sek. Było to jakies 2 tygodnie temu, ale do dziś nic podobnego się nie zdarzyło. Pomyślałem, że trzeba nasmarować ciegno przepustnicy, badź ja wyczyścić. Może zajrzę też do silniczka krokowego.

 

W mojej zetce nie ma raczej nic do zrobienie. Całe lato dopieszczałem i chciałem przed zima miec finito. Zrobiłem cała mechanikę:

- tarcze i klocki przód,

- łącznik elastyczny wału,

- tuleje wahaczy przód, olej,

- filtry,

- świece,

- wywaliłem stożek i założyłem oryginalny dolot (wkur....ia mnie ryczenie i swit stożka pow. 5tys obr :)

- wymieniłem gumę w dolocie (tę sama co Piotres),

- kupiłem opony,

- wyremontowałem felgi + lakierowanie,

- polakierowałem przedni zderzak (obcierka na dolnym rancie po letniej eskapadzie do lasu :),

- zrobiłem porzadek z przednimi reflektorami po oparciu się przez moją dziewczynę na parkingu o murek - urwały mi się 2 łapy, chciałem kupić inne reflektory, ale znalezienie z nieklejonymi łapami graniczy z cudem ),

- zregenerowałem koło zapasowe ( wzorem Piotrka :cool2: ),

- ustawiłem geometrie,

- dałem auto na polerkę,

- załozyłem oryginalne znaczki na przód i "z3" na tylną klapę.

 

To chyba tyle. Dalej nie widzę wiele do zrobienia. Może pokuszę się o zmianę konsoli srodkowej i gałki zmiany biegów bo mam tzw "mebel". Poluję na czarną lub ew srebrną. Koleś ze Zgierza, kt handluje klamotami do Zetek miał mi uszykować...

 

Mój mechanik mówi to samo, że lepiej póki wszystko działa nie ruszać za wiele i nie wymyslać :) :) Ale ja juz taki jestem, że musze miec wszystko na igłę w aucie.

Opublikowano
widze houek ze troche ci sie tego nazbieralo... Ja po zakupie zrobilem tylko to co konieczne po pierwsze aby nie unieruchamiac auta w sezonie po drugie z powodu mam nadzieje ze chwilowego braku funduszy po trzecie troche z lenistwa... :roll: No ale przed nami dluga zima wiec mam nadzieje ze uda mi sie zrealizowac wszystko co sobie zalozylem.
Opublikowano

 

Co do przepustnicy to miałem dwa razy objaw polegający na tym, że po wciśnięciu sprzęgła obroty mi się zawiesiły na 1-2 sek. Było to jakies 2 tygodnie temu, ale do dziś nic podobnego się nie zdarzyło. Pomyślałem, że trzeba nasmarować ciegno przepustnicy, badź ja wyczyścić. Może zajrzę też do silniczka krokowego.

Jesli masz silnik z dual vanosem czyli Tu to nawet sie nie zastanawiaj, rob tego prostego moda, pewnie tu tkwi problem : http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=591931 ja u siebie mam tez plan to zdlubac jak tylko zjade zeta z podnosnika .

To chyba tyle. Dalej nie widzę wiele do zrobienia. Może pokuszę się o zmianę konsoli srodkowej i gałki zmiany biegów bo mam tzw "mebel". Poluję na czarną lub ew srebrną. Koleś ze Zgierza, kt handluje klamotami do Zetek miał mi uszykować... Ojjj zebys sie nie zdziwil jak on Ci to "uszykuje" ...bo tzw. "slownoscia" to raczej ta "firma" nie grzeszy ...no ale trzymam kciuki . :)

 

Mój mechanik mówi to samo, że lepiej póki wszystko działa nie ruszać za wiele i nie wymyslać :) :) Ale ja juz taki jestem, że musze miec wszystko na igłę w aucie.Nie przejmuj sie, mam to samo, tez zmieniam duzo rzeczy ktore jak ludziom opowiadam ze je zmieniam to sie pukaja w glowe ;) .

 

A tak BTW to ladna i dluga lista, jak jak tylko skoncze robic tylny zawias to chyba sie pokusze o podobny spis heh ;) .

 

Ale ze stozkiem to dales do pieca, grzeszysz z tym ze ten dzwiek Ci sie nie podoba :wink: .

 

PS. A kolesie od Stone Guardow to z odp. na email sa dziwni, na poczatku odpowiedz w ciagu kilku godzin , a teraz wyslalem juz z 3 emaile i cisza ...zeby nie bylo to odrazu napisalem ze jestem z Polski ;)

 

pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piotres

Mam pojedyńczy Vanos. Nie jestem mistrzem angielskiego, więc nie bardzo kumam o co chodzi. Może w skrócie przełożysz tego moda na nasze? :)

Opublikowano
Ja tez sie w niego nie wgryzalem zbytnio , ale kazdy pisze ze pomaga ale podobno tylko w podwojnym vanosie, no ale mozesz sporobowac zmostkowac te przewody, moze u Ciebie tez pomoze, a jak nie to polaczysz jak bylo z powrotem :) . Chodzi po krotce o to ze odlaczamy czujnik od pedalu sprzegla i mostkujemy przewody do niego idace . Dlaczego akurat tak = nie wiem nie wgryzalem sie w to (jeszcze :mrgreen: ) .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
ja tez mysle ze nie ma co jej ruszac dopoki nie chcalasuje, nie cieknie oraz auto sie nie grzeje a w zime w kabinie jest odpowiednio cieplo

 

tez tak mysle.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.