Skocz do zawartości

Zmieniłem 330xd na 320dA :) ,kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hm, chyba raczej nie ma porównania na kożyść X, w trakcie 40tyś km kontrolka trakcji w x mi się zapaliła może pare razy, nawet na mokrym z gazem w podłodze DSC nie miało co robić (nawet na słabych kapciach)

Nie wyobrażam sobie wchodzenia w zakręty dość ciasne przy 180km/h 320d gdzie dla x to była norma, 320 wydaje się być dużo bardziej komfortowa pewnie przez 16" koła, ale za to mniej stabilna.

 

Powiem krótko prowadznie na równej drodze w X było 100% lepsze,

 

Za to no dziurach plomby z zębów wypadały,

 

320d dużo gorsza trakcja i non stop świecąca się kontrolka od trakcji a w zakręcie i z odrobiną gazu to już wogóle, nie wyobrażam sobie co się dzieje w 330d zwykłej, tam to chyba DSC ma setki płacone.

 

Powiem jeszcze jedno Jakub, wygodnjei i to dużo jeździ mi się tą teraz, tymbardziej że mam małego szkraba a X go już dosyć nawytrząsał :wink:

Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zdmontowałem kolektor ssący żeby obadać klapki, troche mazutu w kolektorze jest, wyczyściłem klapki - luzów nie mają! i pytanie , wstawiać klapki czy zlikwidować?? jaki one mają wpływ na działanie automatu??
Pozdrawiam
Opublikowano
Dzisiaj w ciężkich warunkach zrobilem autem z prawdziwym 4x4 ponad 450km

Śmiem twierdzić, że opinia o podsterowności jest x-a jest prawdziwa, to ja chce taka podsterowność...

Jazda w koleinach wypełnionych po brzegi wodą i kałużach zalegających pobocza, dawno wyprowadziła by mnie w ośce, zwlaszcza tylnonapedowej do rowu.

Ta teoria, to jedna z urban legend's...

Tak sądzę...

 

Była to opinia dziennikarzy motoryzacyjnych robiących testy chyba w 2003r. Myślę, że można ją trochę bardziej cenić niż np opinię laika z jakiegoś forum. Ja jestem laikiem, ale zauważylem (zanim to przeczytalem), że auto w ciasnych zakrętach próbuje wychodzić z nich przodem i dopiero wywolanie nadsterowności wyciąga auto. Jest to zachowanie, które "pdobno" w RWD się nie zdarza.

Co do prawdziwości napędu BMW. Jest to staly napęd 32/68 z centralnym dyfrem... więc poobnie jak w prawdziwym Foresterze. Tylko proporcje inne.

 

 

Hunter. Nie wyciągaj klapek! Stracisz dól silnika i może mieć to wplyw napracę automatu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śmiem twierdzić że te klapki nie mają wpływu na pracę silnika, są zastosowane żeby spełniać normy spalin.

 

Przykład

Mam automat obojętnie na którym biegu bym nie jechał jak dodaje gazu to obroty wskakują na minimum 2000, klapki są zamknięte od jałowego do 2000, kiedy silnik chodzi na wolnych to zamknięte klapki nie wpuszczają powietrza do komory, dodaje gazu obroty wskakują na 2000 klapki się otwierają i jade dalej, dla automata nie ma znaczenia czy one są otwarte czy zamknięte, jedynie dla środowiska ma to znaczenie , chyba jakieś losowanie zrobie czy wywalić czy zostawić mam na podjęcie decyzji czas do 15, o 15 wychodze z roboty i ide to skałdać.

Pozdrawiam
Opublikowano

Klapki skracają lub wydlużają kolektor dolotowy. Mają duży wplyw na elastczność silnika, mniej więcej taką jak zmienna geometria w turbinie. Kapki otwierają się przy 2000 obr, ale pod warunkiem, że idzie za tym odpowiednie obciążenie silnika. Samo dodawanie gazu (takie jak w automacie) ich nie otworzy. Wydaje mi się, że mają one wplyw na pracę automatu bo mają wplyw na pracę silnika. W mojej ocenie po ich wyjęciu, skrzynia może przeciągać biegi.

Wyczyść wszystko, sprawdź mocowanie i zakladaj. W najgorszym przypadku klapka niszczy zawór, glowicę lub tlok. Jak będziesz mial szczęście to tylko na jednym cylindrze:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wyczyściłem,kolektor, klapki, wszystko jest jak nowe, klapki chodzą ale ja różnicy nie widzę,

Zagłębiłę się w diagnozę korekcje na wtryskach 0,2 - były wymieniane, turbo momentalnie pompuje 2,2 bara, zero błędów na kompie.

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano

hunter

Zagłębiłę się w diagnozę korekcje na wtryskach 0,2 - były wymieniane, turbo momentalnie pompuje 2,2 bara, zero błędów na kompie.

Przebieg cofnięty a auto wygląda jak nowe.

 

no to dobrze, komplet wtryskow troche kosztuje!

cofneli ci na 190 tys km? dlaczego nie na 99tys km? z ilu zjechali?

moj mial 350000 wcisnien stopu przy takim samym przebiegu - ale moze wiecej latal na autobanie. jak bede mial jakies 240-260 tyskm to bedzie chyba tyle samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
hunter
Zagłębiłę się w diagnozę korekcje na wtryskach 0,2 - były wymieniane, turbo momentalnie pompuje 2,2 bara, zero błędów na kompie.

 

Auto wygląda jak nowe , przepływka daje 1100 jednostek czyli super,

 

Teraz pytanko do Was koledzy Vin EM02926 jaki jest u mnie separator (filt odmy)?????

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano

hunter

Teraz pytanko do Was koledzy Vin EM02926 jaki jest u mnie separator (filt odmy)?????

 

do mojego kosztowal 80zl w aso, plastikowy nierozbrajalny. sadze ze do twojego jest taki sam, wczesniej byly jakies rozbieralne z wkladem w srodku - koszt 180zl. kup taki jak ja i bedzie spoko.

 

u mnie w module swiatel pokrywa sie z licznikiem.

ja przy przebiegu 275 000 bede mial okolo 550 000 wcisnien stopu i to jazda w 90% trasa czyli bardzo rzadko wciskam stop - poprzedni wlasciciel jezdzil wylacznie w trasy. 250 000 wcisnien stopu sugeruje na przebieg 120 000 km u mnie :shock:

 

co do skrzyni biegow bedziesz zmienial olej? koszt na orginalnym oleju i filtrze jakies 450zl plus robocizna 100zl. skrzynia na zimnym chodzi dobrze i na cieplym? ja zmienilem i kompletnie nie ma roznicy w dzialaniu - jedynie moze efekt psychologiczny.

 

co do auta to kupowales w polsce czy bezposrednio w belgii? ciekawe na ktorym etapie ktos babral w liczniku? czy jest szansa na jakies zadoscuczynienie od sprzedawcy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oleju w skrzyni narazie nie zmieniam, pod inpą wyskakuje że wiek i zużycie oleju jest 80% czyli spadło tylko o 20%

Skrzynia chodzi idealnie na zimnym tak samo jak na ciepłym, i co ciekawe nie mam puknięcia przy zmianie z r na d i odwrotnie, a połowa forum się z tym męczy,

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
Mam trochę może glupie pytanie. Dlaczego mając taki sprzęt nie sprawdzileś tego na miejscu zakupu?
Opublikowano

Co do odmy to jak już wcześniej było powiedziane pewnie jest szmaciano-waciana bo te plastikowe zostały wprowadzone później. Chociaż może podczas akcji z turbo wymienili tez i breather, na ten nowszy. Nie pozostaje nic innego jak zdjąć i sprawdzić.

 

Jesli chodzi o przebieg i sprawdzenie go na podstawie ilości wciśnięcia stopu lub motogodzin to jak sam piszesz wiele zależy od skrzyni, stylu jazdy, warunków na drodze itp. i jest to tylko orientacyjne. Dla porównania u mnie prawie 190000 przebiegu, manual, głownie autobahn i trasy: stop wcisniety 284000 razy a motogodzin 3000h. Wychodzi ze średnio hamulec był wciskany 3 razy na dystansie 2km, jadąc ze średnia prędkością ponad 60 km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam trochę może glupie pytanie. Dlaczego mając taki sprzęt nie sprawdzileś tego na miejscu zakupu?

 

Swój kabel odesłałem nerwusowi na gwarancję, nawet jeśli bym sprawdził podczas zakupu że ma przejechane tyle i tak bym go brał, spotkamy się kiedyś to sam zobaczysz czemu tak myślę.

Pozdrawiam
Opublikowano
Może być milion powodów. Ale nie zmienisz jednego. Jeśli ten samochód ma 270.000 km a ty chcesz go mieć 4 lata to jaki przebieg bedzie miał po tym czasie ? I w jakim stanie bedzie silnik , skrzynia ? Ja ci dobrze radzę, ale żywotność jest z góry okreslona....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Mam trochę może glupie pytanie. Dlaczego mając taki sprzęt nie sprawdzileś tego na miejscu zakupu?

 

Swój kabel odesłałem nerwusowi na gwarancję, nawet jeśli bym sprawdził podczas zakupu że ma przejechane tyle i tak bym go brał, spotkamy się kiedyś to sam zobaczysz czemu tak myślę.

 

No jasne... ale cenę można zbić, albo kazać wpisać przebieg na fakturę. A potem...

Opublikowano

m330d

Może być milion powodów. Ale nie zmienisz jednego. Jeśli ten samochód ma 270.000 km a ty chcesz go mieć 4 lata to jaki przebieg bedzie miał po tym czasie ? I w jakim stanie bedzie silnik , skrzynia ? Ja ci dobrze radzę, ale żywotność jest z góry okreslona....

 

przeciez 99% aut na aledrogo ma skrecone liczniki i to nie o 100 tys km tylko czasami o 0,5mln km :shock:

jestem ciekaw ile wytrzymuja podzespoly auta takie jak: wtryski, pompa, turbo, skrzynia, most? sadze ze od 300 tys. km do 1mln km. w mesiach dieslach z lat 2003-2005 skrzynie automaty dzialaly nawet z przebiegami 600-700 tys km, wtryski, pompa po 600 tys km do wymiany, turbo w sprinterach cdi ponad milion bez awarii. sam mam drugiego sztrucla w beznynie, ktory zrobil 450 tys km do pierwszej awarii, a wyglada na 250 tys km :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gwarantuję Ci że 90% BMW w Polsce z 2002r ma jeszcze większy przebieg niż mój i ludzie żyją w błogim przeświadczeniu że mają po 100tyś i ciągle jeżdżą do warsztatów i psioczą że bmw się psuje.

Już nie raz widziałem auta które miały 50tyś a wyglądały jak by przeszły tornado w californi, najważniejszy jest stan auta i tego będę się trzymał, na mobile.de jest pełno tych samochodów można zobaczyć ile one mają nakręcone,

 

W dziale diagnoza komputerowa jakiś chłopak zrobił zrzuty z inpy (to było pare miesięcy temu) i sie nas pytał co to za błąd i co te cyfry oznaczją 650000b - niestety to był przebieg a auto na liczniku miało 1 z przodu :duh: :mad2: i miała zrobioną cofke w światłach, zapomnieli tylko stare błędy wykasować tak to nikt by w życiu nie doszedł

Co Ty na to??

 

żebym nie był gołosłowny

nie będę oryginalny ale dla pewności zapytam sie Was jako bardziej doświadczonych speców :D może ktoś pomoże rozszyfrować kody

1) 10 AUC sensor

Error frequency : 16

Open circuit

Error present

 

2) 1 Navigation Controller

Error frequency : 2

 

3) 2 error front sensor

Error frequency : 3

Outside temperature 20.00 degrees C

 

Error not present

 

4) 256 air mass meter

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

 

Engine speed 824.18 1/min

Coolant temperature 79.81 Grad C

Einspritzmenge 3.58 mm^3

RPC rail pressure 349.40 bar

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km????

Pozdrawiam
Opublikowano

Przebieg temat rzeka. Jutro jadę z bratem po Volvo z przebiegiem 86 Tkm (!) Brat twierdzi, że nówka. Poprzednie, które oglądaliśmy bylo z 2005 roku i mialo na liczniku 189Tkm. Mówię spoko, pasuje, ale coś mnie tknęło. Auto mialo prawie nowe opony (rocznikowo) które byly już mocno zniszczone. Historia serwisowa potwierdziła moje przypuszczenia. 541 Tkm (!) podczas ostataniej wizyty. Ćwoki zdjęły 400 Tkm w 4 letnim aucie.

Temu od 86 Tkm będę kazał wpisać przebieg na fakturę. Popem niech się po sądach ganiają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc mój to świeżynka, :cool2: Wczoraj doszedłem do wniosku że nawet koło pasowe mam nowe, jak go gasze to zero dźwięków i od razu silnik stoi jak wmurowany, w xd czasami mi zatelepało,

 

Najgorsze jest to że w naszym Kraju niczego się te łobuzy nie boją, zdjąć 400tkm to troszke dużo,

Tak na marginesie to to VolVo robiło 375km dziennie bez ani jednego dnia przerwy przez 4 lata.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.