Skocz do zawartości

Zmieniłem 330xd na 320dA :) ,kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, do niedawna jeździłem 330xd M57 (do soboty) no ale stało się i mam już 320d M47N w automacie, powiem Wam moje spostrzeżenia, 320d 150koni nie jedzie dużo gorzej od 330xd , wiadomo do setki 330d bije na głowę 320d ale to jest tylko 1s różnicy, uważam że nie ma większej różnicy w przyśpieszaniu powyżej 130km/h na moje oko idą tak samo, rachunek jest prosty napęd na 4 koła mocno trzyma auto. Niestety napęd na sam tył daje się we znaki na zakrętach, zakurzoych i mokrych drogach, to co robiłem w X to pojęcie przechodziło , w tej niestety strach dodać gazu na zakręcie bo od razu zapala się kontrolka trakcji, gdzie w X przez 40tyś km zapaliła mi się może 3 razy w zakęcie i gazem w podłodze.

 

Krótko mówiąc 320d nie prowokuje do szaleństw i jest super komfortowa, jak dla mnie wypas.

Auto 320d M47N(150koni) 2002r. Automat

W związku z powyższym wywodem mam kilka pytań,

1. Czy automat w 320d jest taki sam jak w 330d ?

2. Czy trzeba wgrać nowszy sterownik dde ze względu na turbinę, która podobno padała właśnie przez soft,?

3. Czy odma jest satrego czy nowego typu.?

4. Jaką mają normę euro

 

Proszę również o opinie posiadaczy takiego zestawu.

Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeśli chodzi o normę to Euro 3

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten nowy to 2002r ale jest piękny. Poprostu laleczka, rok takiego szukałem, 3.0d jest dobre ale w trasy, do normalnego użytku szkoda się męczyć, i jeszcze 4x4 to wogóle pomyłka,

Ps. nie jestem pijany, to moja 4 bemka i wiem co mówię, 3.0d piękna sprawa ale dopiero ta 204hp,

Jestem w szoku że ta 2.0 tak fajnie przyśpiesza, no i automacik rewelka :mrgreen:

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale super dwoniłem do serwisu o podanie histori auta

 

Ostatnie dane mają z 2004 przy przy przebiegu 64000 była na naprawie gwarancyjnej miała wkładaną nową turbawkę i soft do sterowania, oraz pompę paliwową

Miła Pani powiedziała że to była akcja serwisowa, więc temat turbiny mam z głowy (mam nadzieję) :hyhy:

Teraz mam najechane 178000 i mi się to zgadza 30000tyś rocznie.

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
hunter.... nie pij tego świństwa... jak 320 jedzie "troszkę" gorzej od 330 ? Bez przesady. Zaraz sie okaże ze zamiast 330d lepiej kupic 318d bo tak samo jezdzi a pali połowe.... :duh:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już za późno,przejedź sie iXem w dieslu 184 konie to sie sam przekonasz, jeśli już to 330d bez x , straty mocy na tym napędzie są zbyt wielkie jak dla mnie i do tego brak części np. klocki do xd na tył 160zł a do tego 65 :mad2:
Pozdrawiam
Opublikowano

hunter

klocki do xd na tył 160zł a do tego 65

 

nie wiem jakie klocki kupiles, ale ja placilem chyba cos kolo 150 zl po rabatach ATE. :mrgreen:

 

co do auta to mam takiego samego sztrucla tylko z 2005/09 w kombi. auto chodzi ok - ma kopyto. spalanie w zime 16 litrow w miescie na krotkich trasach 2km - duzo swiatel i gaszenie, w trasie jakies 7,5-8 przy predkosciach 160-180km/h. w lato w miescie nie mierzylem ale sadze, ze jest kolo 9,9l - ksiazkowo, a w trasie od 5-8l od dziadkowej ok. 80km/h do dynamicznej jazdy czyli 180-200km/h na budziku. spalanie mierzone wg. tankowania, bo komputer klamie jak jaskiernia przed sadem lustracyjnym :cool2:

 

co do auta 150km w automacie chodzi super, boje sie, ze jakbym mial 204km w 3.0D to bym sie na jakims zakrecie wysypal - jak dla mnie to za mocny silnik :mrgreen: :mrgreen:

 

w wyprzedzaniu po polskich drogach czyli nagle przyspiesznie od 60-80km/h automat jest rewelacyjny - nie musisz wachlowac i ma kopyto.

Opublikowano (edytowane)

Heheh chyba kolego sie pocieszasz i dodajesz sobie animuszu. Nigdy swojej 330xd nie zamieniłbym na wolniejsze 320. Po programie to już robi się totalna przepaść. Przy 515Nm w szerokim zakresie, nie potrzebny mi jest automat bo z 5 przyspiesza jak należy.

330d jest dobre ale w trasy, do normalnego użytku szkoda się męczyć

Zupełnie nie rozumiem, na czym polega ta męka. Więcej PS i większy niuton z dołu, to tylko przyjemniejsza jazda po mieście.

 

Twoja 330xd słabo jeździła, bo miałeś kiepskiego moda. Jak pamietam miałeś tam max niuton przy 1800ob/min :zalamany: a dalej już tylko spadek na łeb na szyję :/

Edytowane przez WOWO_
Opublikowano
ja tez mam porownanie. poprzednio miałem 320d z 2005, po modzie miała 187. kupiłem 330da , 204ps i powiem krótko....przepaść miedzy tymi dwoma jednostkami. w 330d w kazdym zakresie obrotow jest "odejscie", 320d tego nie ma!
Opublikowano
akurat tez mam 330d 204 ps automat i 320d 150 ps manual przepasc i to jaka nie wspominajac o kulturze pracy :shock: z twoja 330xd musialo cos byc nie tak skoro piszesz ze jedzie prawie tak samo

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano
Do tego silnik M47N lata po komorze jak żyd po pustym sklepie. Jezdzilem kiedyś kolegi i wibracje były jak w śmigłowciu Mi-2 :D

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
co do odmy to pewnie masz ten filcowy filterek ale jak bedziesz wymieniał to zapewne sprzedadzą ci juz plastykowy separator koszt w aso ok 86 pln, kupuj bez obudowy , bo wciskają z obudowa za ok 186 pln
Opublikowano

m330d

Do tego silnik M47N lata po komorze jak żyd po pustym sklepie

 

na zimnym to u mnie dwa zydy lataja :mrgreen: :mrgreen:

na cieplym to jeden zyd, a jak stoje na hamulcu na biegu to 1,5 zyda.

 

niestety kultura pracy 2.0D 150km jest daleka od mercedesa 220cdi i to o lata swietlne :cry2: jedyny plus to ma lepsze "odejscie" niz e220cdi :norty:

 

niestety w porownaniu do mesia bmw w dieslu jest do duupy wyciszone, skrzynia automatyczna biegow mozna powiedziec w wersji 5 biegowej podobna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troszkę może źle się wyraziłem, i przez to zostałem źle zrozumiany, uważam że 3.0 szło lepiej od tej, chodziło mi o to że w 2.0d nie ma traedii i mi to w zupełności wystarczy, zamieniłem średnio wyosarzone auto na bardzo bogato wyposarzone i w pięknym kolorze, jeśli będę miał w przyszłości zmieniać auto to będzie to 3.0d ale w pełnym wypasie , i napewno jakieś młodsze.

W moim X szykowała mi się wymiana amortyzatorów, opon na lato i reszta eksploatacyjnych spraw, same amortyzatory z oponami i powiedzmy wahaczami to koszt rzędu 4000zł jak nie 5000 jak dla mnie to za drogo jak nawet na napęd x

wybrałem coś pospolitego,

Kilka przykładów do wersji x

1. podpora wału - tylko oryginał (sam zmieniałem)

2. jeden przegub 800pln jest jeden człowiek co się w necie ogłasz :mad2: o półosiach nie wspominam

3.zawieszenie praktycznie całe , w 80% tylko oryginał , jeden wahacz, są stalowe, przy dzisiejszej cenie euro 700-800zł jeden amor nawet nie będę pisał

4.koła tylko 17" nawet w zimę :mad2: :duh:

5.skrzynia biegów nietypowa

Szczerze to gdybym miał następnym razem kupować 4x4 wybrał bym audi ze względu na dostęoność części.

Pozdrawiam
Opublikowano

hunter troche mnie zaskoczyles ze zmieniles na 2.0D

 

mam pytania do ciebie - jak nie mozesz publicznie to daj cynka na pw.

1. ile cie nowy sztrucelek wyszedl - bede gonil chyba w pazdzierniku najpozniej w listopadzie swojego sztrucla - wiec dobrze wiedziec po ile lataja

2. jakie masz korekcje na wtryskach i czy potrafi po mulowatej jezdzie - czyli praktycznie bez przyspieszania przez 10km, dajac do dechy na obciazeniu puscic bąka?

3. zbadales go miernikiemm lakieru? czy to jest kombi? jezeli tak to jakie masz wskazania.

4. czy uszczelka przy drzwiach jest lekko wytarta czy mocno - wewnetrzna?

5. ile ma motogodzin i jaki przebieg?

6 jak wyglada podstópka pod lewa noge ?

7. jezeli masz 3 ramienna kiere czy masz chociaz najmniejsze zmatowienia na godzie 7-8 patrzac w sloncu (przy przebiegach 300 tys km zaobserwowalem lekkie zmiany skory w tym rejonie - pozatym kiery wygladaly jak nowe)

8. galka od biegow czy jest bardzo zniszczona

9. jezeli masz historie serwisowa to auto musi byc raczej z niemiec.

 

pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekcje ma bliskie 0-0,5

Dymka w lusterku nie widziałem ani razu,

Kombi mierzony miernikiem lakieru- zależy od miejsca gdzie mierzysz ogólnie wartość nie powinna przekraczać 120um drzwi powinny mieć około 70, ciężko jest też powiedzieć dokładnie, ale jeśli wskazanie bedziesz miał 200-300um to już coś nie tak.

Ale pamiętaj że jeśli ktoś się mocno postara to zedrze lakier przed malowaniem i jak ma talent to ciężko będzie poznać.

 

Ogólnie patrz oczami i się nie napalaj.

 

Uszczelka przy drzwiach nosi znikome ślady zurzycia.

 

Co do motogodzin to jeszcze nie zgłębiałem sprawy. przebieg 187000 w 2004r miała serwis przy 64000 (akcja serwisowa na turbinę)

 

Podstópka jest nie popękana, i w miare świerza

 

Kiera jest jedynie na 10 - 12 lekko błyszcząca pozatym jak nowa

 

Mam automat to Ci nie powiem

 

Auto jest z Belgii.

 

viewtopic.php?f=26&t=106379&p=755641#p755641

Pozdrawiam
Opublikowano

A kto chciałby sprawdzić swoje 320d z Mini Cooperem ze startu zatrzymanego? Miałbym pogląd co potrafi takie BMW:)

Nie wiem czemu xd zabiera tyle mocy i czy jest to prawdą, moje xi szło łeb w łeb z 330ci, które jest lżejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłeś Jakub moją xd i nie narzekałeś na brak mocy,

Ztymi wyścigami to różnie bywa, maszyna gwizda a kirowca [bAD], może dlatego 330Ci nie dało rady.

Pozdrawiam
Opublikowano

hunter

Korekcje ma bliskie 0-0,5

 

u mnie korekcje od 2 lat tzn od 100 000km - wczesniej nie wiem bo nie ma w wydrukach sa od -1,5 do 1,5

 

co do lakieru wszystkie bezwypadkowe jakie mierzylem mialy po calym aucie po 140-150 um jedynie na tylnych slupkach po 40-60um.

 

przebieg wg licznika taki sam jak twoj. moj raczej nie powinien byc krecony - caly czas byl serwisowany i sa osobne wpisnyd w komputerze aso nawet takie jak: wymiana opon, sezonowanie opon i mycie. chociaz z przebiegiem roznie moze byc. :mrgreen: :mrgreen:

co do tej uszczelki to przy przebiegu 180 tys km wyglada jakby szczury ja wygryzly. kiera wyglada jak nowa, podstopka lewa wytarta - zima jak chcialem sie wyprostowac w butach narciarskich to mi pekla :cry2:

 

jak jade bez dodawania gazu kilkanascie km to przy ostrym depnieciu jest duzy czarny-szary bak szczegolnie widoczny w nocy w swiatlach

 

co do wtryskow to jestem ciekaw czy masz wymienione na nowe czy orginaly - bo korekcje chyba sa idealne :cool2:

Opublikowano
Co do uszczelki. Widzieliście jak wsiadają do samochodu udzie słusznej wagi? Obcierają o wszystko co napotkają na swojej drodze.
Opublikowano
Ostatnio spotkalem się z opinią, że xd i xi prowadzą się gorzej od zwylej wersji. Podobno z powodu popsucia idealnego balansu BMW. Wersje z X mają tendencję do podsterowności w zakręcie (to zauważylem) i przez to w pierwszej fazie zakrętu są trudniejsze do opanowania. CZy móglbyś się Hunter jako tester obydwu wersji wypowiedzieć?
Opublikowano

Dzisiaj w ciężkich warunkach zrobilem autem z prawdziwym 4x4 ponad 450km

Śmiem twierdzić, że opinia o podsterowności jest x-a jest prawdziwa, to ja chce taka podsterowność...

Jazda w koleinach wypełnionych po brzegi wodą i kałużach zalegających pobocza, dawno wyprowadziła by mnie w ośce, zwlaszcza tylnonapedowej do rowu.

Ta teoria, to jedna z urban legend's...

Tak sądzę...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.