Skocz do zawartości

Jak poradzić sobie z niskką miską w IS-sie? PŁYTA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PO pierwsze mam prawdopodobnie obniżony zawias(poprzedni właściciel to zrobił) i chcę go postawić na oryginalnych sprężynach. Popatrzcie z łaski swojej na fotkę mojego BMW i oceńcie czy jest obniżone bo sam nie jestem pewien. Kolejne pytanko dotyczy płyty pod silnik z blachy. Z tyłu za silnikiem nie ma problemu przykręcę ją do sanek natomiast czy z przodu mogę przykręcić ja do dolnej części pasa przedniego. Czy jest dość wytrzymały?

 

http://img24.imageshack.us/img24/684/5ebbd4a561.th.jpg

Opublikowano

toż to i tak enduro, nie podwyższaj jej!!

jeśli jest tam jakakolwiek gleba to moim zdaniem max -25 czyli tyle ile daje zawias M technik

tak wyglądała moja na zawiasie Mtechnik:

http://przemoo.vel.pl/pliki/pliki/forum/01.JPG

a teraz jest tak:

http://przemoo.vel.pl/pliki/pliki/forum/69.JPG

co do blachy to z tyłu dajesz dłuższe śruby pod magiel i tam przykręcasz, a z przodu do pasa, jak wejdziesz i spojrzysz to będziesz wiedział

blacha najlepiej taka 4-5mm nie więcej, żeby w razie konkretnego uderzenia puściła, a nie pogięła cały pas

 

najlepsza rada to nauczyć się jeździć, ja miskę mam 7cm nad ziemią, a najniższą część wydechu jakieś 5cm i przez rok jeszcze nic nie urwałam, ale rozkład dziur, kolein studzienek, garbów i innych niespodzianek w swojej okolicy znam na pamięć :norty:

 

ps całkiem ładne coupe, wrzuć więcej fotek :cool2:

Opublikowano
Dziękuję za opinie o autku. Nie mam więcej fotek ale postaram się pstryknąć i wysłać. Założę płyttę oraz pomyślę o jakiś dystansach pod poduchy silnika aby dźwignąć silnik tak ze 2 -3 cm do góry. Myślę ze nie będzie z tym problemu.
Opublikowano

Witam

 

Znam o wiele praktyczniejsze rozwiązanie jakim jest stalowa, niższa miska olejowa. Pasuje do M40 i M42 (mają takie same miski). Zmniejsza się też wtedy pojemność układu do 3.5 litra. Trzeba tylko przerobić smok pompy oleju. Fajna i praktyczna rzecz na obniżony zawias, jeżdżą na tym chłopaki z BMW Challenge.

Jak ktoś jest zainteresowany - więcej info na PW.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przemo tds tez znałem dziury na miescie , jednak autem jezdzi sie czasem nieco dalej i wtedy przy stanie naszych dróg nie znasz dnia ani godziny, zwłaszcza w nocy.

b182 duzo silnika nie dzwigniesz bo bedzie ocierac o maske. Ja tez patrzylem na dołozenie dystansów pod przednie poduszki.

 

Moje zdanie jest takie ze ratuje tylko inna miska i jesli kolega twierdzi ze pasuje to najlepesze rozwiazanie - zwiekszyc przeswit bo dolozenie blachy go dodatkowo poniejszy. Myslałem o tym kiedys i dałem spokój.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

Ja mam u siebie chyba jakieś springi niższe nie wiem czy IS-y miały seryjnie niższe zawieszenie od np. 318i. Prześwitu mam około 10 cm od miski. Dodatkowa blacha powiedzmy 5mm plus jakiś 1 cm od michy i robi się około7 cm. A to już mało i tez lipa jeździć i ciągle ciągnąc płytą po muldach. Zostaje założyć wyższe springi.

Dokładnie tak jak piszesz. Czasem wystarczy mulda na środku drogi i można zahaczyć. Kilka razy tak skrobnąłem poprzednim bmw. Jedziesz sobie w trasie fajnie a tu nagle mulda i ... strach czy olej się nie leje.

 

PS.

PRZEMO TDS ty masz 2,0i więc miskę masz dużo wyżej i możesz mieć glebą :D U nas w e30 316-318 i , IS, niestety micha sporo wystaje i idzie na pierwszy strzał.

Opublikowano
Ja mam u siebie chyba jakieś springi niższe nie wiem czy IS-y miały seryjnie niższe zawieszenie od np. 318i.

 

Tak, w iS jest seryjnie zawieszenie o nastawach sportowych (cytuję tu prospekt BMW, który leży przede mną), a bardzo często było w nich zamawiane zawieszenie m-tech, więc nie dziw się, że Twój iS stoi niżej niż 316i-318i.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, postanowiłem trochę odświeżyć wątek - napiszcie mi moi mili ile ja tu mam zawias obniżony :roll: w stosunku do serii 325i

Wymieniam cały zawias i nie wiem jakie springi kupić amory wybrałem b6 po lekturze kilku wątków chodzi mi głównie o komfort z nutka sportową :wink: Co polecacie koledzy sympatyczni?

 

http://img529.imageshack.us/img529/231/zdjcie0076v.jpg

Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze, forum lubi fotki w rozmiarze 640x480 i w takiej postaci (lub miniaturek) wrzucaj je na forum!

 

Co do zawiasu, to na tej fotce widać, że nie masz specjalnie gleby, ale auto nie jest też serią - u mnie stoi trochę wyżej. Ja bym taką wysokość zostawił. Bilstein B6 będzie pracował z taką wysokością całości idealnie, bo do mocno obniżonych to już B8... Miałem w poprzednim aucie Weiteca 40/40 i było bardzo podobnie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ale moja jest chyba niżej niż ta na tej fotce od Przemo tds-a ? Właśnie taka wysokość by mi pasowała- czyli -25mm od m - technika. Takie springi kupie w sklepie czy tylko do aso?

Zastanawiam sie nad zmianą bo obecnie mam za twardo.

Dzięki Mati za odp.

Pozdrawiam

Jeszcze znalazlem w briefie mi pisze tak;

obniżenie ze zmienionymi sprężynami podwozia Fintec VA 83004/5 WINDGZ. 6,0 HA.83004/6WINDGZ. 5,75

Da sie po tych nr. do czegoś dojść?

Mati a Ty jakie masz springi i czy jest komfortowo?

Opublikowano

Hej

 

Właśnie taka wysokość by mi pasowała- czyli -25mm od m - technika. Takie springi kupie w sklepie czy tylko do aso?

A więc tak: oryginalne sprężyny M-Technic są dostępne oczywiście w ASO - po numerze nadwozia Ci dobiorą z ETK. Nie znam żadnej firmy, która robiłaby odpowiedniki na rynku wtórnym... Oczywiście każda firma robiąca sprężyny ma w swojej ofercie jakieś obniżające, ale to już nie to. Możesz szukać oryginalnych sprężyn od 325i (jeśli masz R6). 325i i 318iS z końca produkcji mają seryjnie sportowe nastawy zawieszenia wg broszury BMW z 1990.

Ale moja jest chyba niżej niż ta na tej fotce od Przemo tds-a ?

Twoja stoi moim zdaniem wyżej niż Przema po kuracji glebowej ;]

 

Co do Finteca, to mają stronę internetową http://www.fintec-federn.de , ale z niej niczego się nie dowiesz. Miałem kiedyś cabrio na rozbiórkę i miało właśnie sprężyny fintec z przodu. Nie byłem w stanie ustalić konkretnego obniżenia. Podejrzewam, że to coś koło -40mm.

 

Mati a Ty jakie masz springi i czy jest komfortowo?

Moje auto to całkowicie fabryczna konfiguracja, a więc sportowe nastawy zawieszenia. Jest komfortowo i raczej niezbyt twardo. Po -40 w 316i i jeździe 323i mojego ojca mam dosyć obniżeń, wolę się skupić na jeździe, zamiast uważać na każdą drobną nierówność i progi zwalniające przejeżdżać na ukos.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz

Z tego co widzę na realoem to załamka 4 springi to około 700 dolców czyli ponad 2 kola :mad2:

Moze jeszcze poszukam jakiś markowych zamienników. Jak macie chłopaki jakieś typy to walcie śmiało...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.