Skocz do zawartości

E39 540i problem na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem wystapil nagle, wczesniej silnik pracowal rowno jak stół.

Jak zapalam na zimnym to silnik nie wkreca sie na obroty, dlawi sie krztusi, czuc paliwo z wydechu (nie przepala mieszanki)

Na cieplym jest lepiej ale zauwazylem ze z dnia na dzien coraz gorzej.

Przeplywka padla, wiec wymienilem, nic to nie dalo. Podobno na kompie zero bledow (brat byl u mechanika)

Na co stawiacie, czujnik polozenia walu czy obydwa czujniki polozenia walka?

Nadmienie ze na jak na zimnym odpale na LPG to jest troche lepiej, ale moze to wynikac z tego ze gazem sie tak bardzo nie zaleje..

Moj tajemniczy znajomy mowil cos o jakims czujniku ktory dziala dopiero po przekroczeniu temp w ukladzie chlodzenia 50stopni, podobno czesta przypadlosc w V8 i dosyc droga ale nie wiem co mial na mysli.

 

Prosze o pomoc

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Mam podobnie też w 540. Wina leży po stronie gazu. Przynajmniej u mnie. Cieknie mi 1 lub 2 wtryski gazu i przez noc zalewa świece. Ta z kolei zanim nabierze temperatury nie jestw stanie przepalić tego cieknącego syfu.
Opublikowano

Kolego, jak to odpalasz na gazie? To jaką Ty masz instalację???

A usterka na bank przez instalację gazową, to tego motoru porządna instalacja i bardzo porządny fachowiec...

Opublikowano

W awaryjnych sytuacjach, w większości instalacji LPG można odpalić silnik na gazie ale jest to niewskazane do regularnego stosowania.

Pzdr.

Opublikowano

Nie jest to wina instalacji gazowej bo ta jest zrobiona perfekt (osiagi takie same jak na pb) i nie jest to wina paliwa, zasilania itp. to napewno cos z zaplonem.

Moim tropem jest ten tajemniczy czujnik ktory zaczyna swoja prace powyzej 50stopni.

Podobno taka usterka jest charakterystyczna dla V8, ja osobiscie mysle jeszcze o czujniku polozenia walu lub walkow rozrzadu, tylko temperatura silnika nie ma tu za wielkiego znaczenia, przynajmniej nie w sytuacji kiedy precyzyjnie po osiagnieciu tem przekraczajacej niebieskie pole, silnik zaczyna sie wkrecac, ale tez nie jest t praca idealna.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
W awaryjnych sytuacjach, w większości instalacji LPG można odpalić silnik na gazie ale jest to niewskazane do regularnego stosowania.

Pzdr.

Nie wskazane poniewaz wtedy moga zamarznac parowniki, a ja to zrobilem po to zeby wyeliminowac np lanie wtryskow.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
U mnie ten sam problem występował jakieś pół roku temu. Pomogła wymiana jednej z cewek metodą prób i błędów. Obecnie problem powrócił i póki co szukam przyczyny w gazie bo przekładanie cewek nic nie dało. Spróbuje sprawdzić problem, który opisał lelobmw tzn zakręcić butle gazową, zresetować pc z błędów (kompem i przez odłączeie klemy z aku) i tak pojeździć ze 2 dni zobaczymy jak będzie odpalał z rańca. Będę pisał o postępach prac.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Czy ktos zna jakis czujnik oprocz walu i walka, ktory ma wplyw na zaplon?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Jest coraz gorzej, rano juz ledwie na zimnym kuleje, czasami gasnie.

Prosze o pomoc...

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Kolego miałem kiedyś podobnie w E36, ale tam winna była instalacja gazowa. Jeździj kilka dni tylko na benzynie. U mnie wszystko wróciło do normy (jak dobrze pamiętam do mi walnął któryś wtryskiwacz gazowy).
Opublikowano

jij to nie lpg, bo gyby tak bylo to po przejechaniu kilku km silnik pracowalby ok poniewaz te resztki gazu zostaly by spalone, a u mnie na rozgrzanym silniku tez ni ejest wporzadku, i tak jak poranne objawy sie nasilily tak tez gorzej chodzi po rozgrzaniu...

Mimo wszystko dzieki za sugiestie..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komp nie łapie od razu błędu jeśli na danym cylindrze macie misfire. Przerobiłem to u siebie kilka dni temu.

 

Chciałem być nadgorliwy i zamówiłem komplet nowych cewek Boscha do mojego V8. Przyjechały, pojechały do mechanika, szybka wymiana, zapinanie, odpalam auto.

 

Dziwna sprawa - silnikiem troche telepie, wcześniej chodził równiutko, tak po 10-15 sekundach wyskoczył check engine dopiero. Podpinam pod kompa - tam widać dokładnie, że 2 z cylindrów źle pracują. Po prostu nowe cewki już dotarły do mnie uszkodzone... włożyłem stare, zapiąłem, odpaliłem, skasowałem błędy (pisało w opisie błędu, że odcieło dopływ paliwa do tych niepalących cylindrów), silnik chodził idealnie, równo, wskazania na kompie niemalże idealne dla każdego cylindra.

 

Reasumując - prawdopodobnie zapłon szwankuje, cewki lub świece, lub jedno i drugie. Podpięcie pod kompa wszystko wyjaśni (będzie widać od razu ktory cylinder ma problem). Jak nie wymieniałeś dawno świec, to warto od razu wziąć świeży komplecik i będzie widać czy jest poprawa, czy nie (i trzeba pakować się w cewki). Bez kompa to takie chodzenie po omacku.

Opublikowano

Zodiak dzieki za sugestie, ale nie napisalem jeszcze ze problem paradoksalnie wystapil po wymianie swiec na nowe, zmienilem na stare ale to nic nie dalo, wymienilem tez przeplywke, bo podobno wystapil blad ale cdo do tego to nie jestem pewien...

Szukam dalej, dzisiaj jade kupic czujnik polozenia walu..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moze coś źle założyłeś albo uwaliłeć cekwe wymieniając świece.

 

Na kompie będziesz miał napisane na pewno co jest błędem. A jak nie, to na danych live zobaczysz jak pracuje każdy z cylindrów i bedzie też jasne, który lub które są problemem, a które działają dobrze.

 

Komp to nie problem ogólnie, laptop z portem com + wtyczka + odpowiedni soft i może sobie sam auto diagnozowac, jak w ASO. Ja tak robie od dłuższego czasu z pierdołami, bo nie mam czasu jeździc po serwisach, stać w kolejkach i płacić 300 PLN za 5 minut zczytania informacji z flasha i kilka godzin marnowania na dojazd z/do ASO, a potem czekanie aż sie za nie wezmą.

Opublikowano
Tak jak mówiłem odpisuje.. Po odłączeniugazu całkowice LPG i jeżdżeniu 2 dni na bęzynce ( ok 300km) nic się nie zmieniło więc dalej szukam w zapłonie. Na kompie pokazało błąd drugiego cylindra ale wymiana cewkinic nie dała (świece zmienione 10 tyś tem). Zodiac a jakiego softu używasz i czy kupowałeś go czy zassałeś z sieci?

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

Jak podmiana swiec i cewek nic nie daje to moze sprawdz teraz kompresje w silniku - duzo to nie kosztuje a przynajmniej bedziesz wiedzial czy np. sie zawor nie wypalil lub uszczelka pod glowica w tym miejscu nie padla. Do spalania potrzebne jest jak wiadomo:

- paliwo (odpada bo inne cylindry pracuja)

- powietrze ( j.w.)

- kompresja ???????????

- iskra ( obserwuj cewki w ciemnosci czy nie maja przebicia, lub zaloz na zapasowa swiece cewke z cylindra ktory nie chodzi, pokrec rozrusznikiem i zaobserwuj czy iskra przeskakuje)

Opublikowano
zrobilem reset kompa (zwarcie klem na20min) problem zniknal, jak sie pojawi to bede szukal dalej. Wyglada to na blad w adaptacji sterownika, a skoro tak to za jakis czas znowu bedzie podobnie.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Jak u większości u mnie problemem okazała się instalacja gazowa ( zasyfiały zaworek) Pozdro

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Generalnie gaz robi syf w adaptacji. Przynajmniej raz w roku trzeba kasować adaptację silnika. Przy automatach warto to samo zrobić ze skrzynią.
Opublikowano

Dzieki wszystkim za rady. Pewnie to jednak przez lpg.

Jednak jesli by ktos wiedzial o jakis czujnikach ktore sa w V8 cztery, jeden na 2 cylindry to napiszcie, tajemniczy kolega dalej je obstawia i podobno to sa bardzo niedoceniane czujnki ;-)

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Pospieszyłem sie z osądem "naprawione"... częściowo to prawda choć silnik z rańca dalej telepie prycha bęzyną itd do momentu rozgrzania. Mam pytanie( wydaje mi się, że czysto formalne) odnośnie tego resetu za pomocą spinania klem: klemy zdjąć z aku i połączyć np kablem rozruchowym? A teraz z innej beczki, czy ktoś ma doświadczenia z cewkami typu "no name" np maxgear? Bo jeśli wszystko zawiedzie to będę wymieniał ceweczki ale 170 zł za jedną bremi to trochędużo do bądź co bądź starego samochodu :roll:

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

Auto zaczyna juz szarpac na zimnym, wiec objawy wracaja...

Mam nowy trop, czujnik spalania stukowego...czy objawy na to wskazuja?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.