Skocz do zawartości

Uszkodzony siłownik T.klapy-nie moge jej otworzyć...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mianowicie... uszkodził mi się siłownik zwalniający rygiel tylnej klapy (E-39 sedan `97). Po rozebraniu i konserwacji siłownik na chwilę ożył. Ale po paru zamknięciach zdechał. A co najgorsze teraz nie moge otworzyć tylnej klapy. Po włożeniu kluczyka w zamek t.k. rygiel nie zwalnia i klapa nadal jest w pozycji zamkniętej. A dodatkowo mam wersje która nie ma kładzionych tylnich siedzeń... :mad2: . Poradzcie co zrobić. Myśle nad wybiciem jednej (prawej) tylnej lampy. Ale czy otwór po niej jest na tyle duży żeby dało się wsadzić ręke i zwolnić rygiel :?: . Help :oops:

 

Sam siłownik kosztuje 250zł w ASO :mad2: może ma ktoś dostęp do używanych dobrych części :?:

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Destrukcja lampy nic Ci nie da poniewaz otwory sa na tyle nieduze ze

niewiele tamtedy zdzialasz.

 

Kanapy nie da sie zdemontowac, poniewaz jest za nia metalowa przegroda

(i swoja droga bardzo dobrze,z e tam jest).

 

Wlozenie kluczyka i energiczne przekrecenie do oporu nie zwalnia rygla?

 

Ale niech no sprawdze....

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano (edytowane)

Jest tak jak myslalem - mialem pomysl zeby faktycznie dostac sie

przez lampe i odkrecic sruby mocujace zaczep rygla, ale pod

lampa nie ma jednolitego duzego otworu tylko pare malych

otworow przez ktore wchodza zarowki do wnetrza lampy =- a wiec

lipa.

 

Popatrze jeszcze na forum amerykanskim bo usterka tylnego zamka

to bardzo popularna przypadlosc w E39 (czekam kiedy mi sie zdarzy).

 

..doczytalem - musisz przekrecic kluczyk do oporu W LEWO i to mocniej

niz moglbys sie tego spodziewac. jeden z gosci nawet wygial nieco przy

tej operacji kluczyk - ale zasadniczo zamek i rygiel polaczone sa

mechanicznym cieglem wiec Twoj zamek musial by sie naprawde

uszkodzic w przedziwny sposob zeby to nie zadzialalo. Jesli

zamek nie byl uzywany (czesty przypadek) a zostal zanieczyszczony

piachem itp. to spodziewaj sie ze moze byc naprawde ciezko.

Edytowane przez psychop

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Jedz od jakiś speców od zamków mi w doblo cos podobnego się stało to chłopaki otworzyli je dziurą od oświetlenia rejestracji
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Jedz od jakiś speców od zamków mi w doblo cos podobnego się stało to chłopaki otworzyli je dziurą od oświetlenia rejestracji

 

W E39 nie da tak rady - klapa w tym miejscu sklada sie z dwoch zgrzanych ze soba warstw blachy i nie ma jak sie do rygla dostac.

 

Chociaz nie watpie, ze zapewne istnieje jakis patent ze sprytnie

wygietym drutem - przed sianiem destrukcji sprobowla bym jednak

awaryjnego otwarcia mechanicznego, moim zdaniem to na 99% zadziala.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Jeżeli dobrze zrozumiałem uszkodzony masz ten siłowniczek elektryczny - ale nawet jak go nie ma to z klucza się klapa musi otwierać - sam miałem ten siłownik uszkodzony a nawet jakiś czas wcale go nie miałem i z klucza się klapa otwierałą - kluczyk mocno w lewo aż odskoczy klapa - ale trzeba mocniej przekręcić.

 

Sam siłownik to jest tylko po to, żeby z pilota klapa się otwierała, albo za pomocą klamki - a bez siłownika tylko z klucza.

 

Za używany płaciłem 150 zł

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Witam ponownie... miałem kilka dni przymusowej przerwy... Kurde panowie jest tak. Zamek był niesprawny bo nie był używany. Po około 2 godzinach oderdzewiania i lania różnych środków zaczął ładnie chodzić. Po przekręceniu w lewo otwiera wszystkie zamki w drzwiach ale nie w klapie. Bardzo mocno nie kręciłem wieć zaraz sprawdzę. Naprawdę trzeba z całej siły to przekręcić w lewo :?: . Przepraszam ale pytam dla potwierdzenia. Dzisiaj - zaraz ide kręcić.

 

Wogóle to myśle nad zdięciem rejestracji i wycięciem pod niej dziury. Tą dziurą chciałbym zwolnić zamek po czym ją zaspawać, pomalować środkami antykorozyjnymi i polakierować... Ale to jak sie nie uda z mocnym przekręceniem w lewo...

 

DZIĘKI ZA WSZYSTKIE RADY... wieczorem sie odezwę...

Opublikowano
mówię ci zaczym zaczniesz kroić samochód jedź do ludzi którzy się tym zajmują oni mają czasami takie patenty do otwierania różnych rzeczy że szczęka :jawdrop:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Słuchajcie to są moje pomysły. Poprostu głośno myślę. Próbowałem przed chwilą mocno kręcić w lewo kluczykiem. Raczej nie da rady w ten sposób. Będe szukał firm otwierających zamki... jeżeli macie jakieś namiary na kogoś z warszawy prosze podawać... dzięki...
Opublikowano
Poszukaj zlodzieja!Na pewno Ciszybko otworzy :D

 

Myśle, że to nie najlepszy pomysł. Akurat uderzyłeś w mój czuły punkt...

Opublikowano
Witam

Zamiast okaleczac swoja milosc lepiej zniszczyc bebenek w zamku .Rozwierc to wiertarka bebnki nie sa takie drogie.

pozdrawiam

 

belgus a myslisz troche?

 

Jesli klucz sie obraca a mimo tego klapa sie nie otwiera, znaczy,

ze uszkodzone jest mechaniczne cieglo pomiedzy bebenkiem a

samym ryglem i wiercenie da tyle, ze bedzie musial niepotrzebnie

wywalic kase na nowy zamek.

 

Zadajcie sobie czasem chociaz troche trudu i popatrzcie na rysunki

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Poszukaj zlodzieja!Na pewno Ciszybko otworzy :D

 

Myśle, że to nie najlepszy pomysł. Akurat uderzyłeś w mój czuły punkt...

 

I to sie chwali. Rozumiem ze z krecenia nici ?

 

Zrob jeszcze tak (jedyne na co wpadlem po ponownym przegladnieciu

postow w US i rysuneczkow) zeby sprobowac manewr z kreceniem

w lewo przy wylaczonej baterii, zamek ktory sterowany sensorami

probuje "dzialac" podczas manewru otwierania moze tak wlasciwie

przeszkadzac.

 

 

Co ja bredze, przeciez akumulator siedzi zamkniety pod klapa...

 

To ja sie poddaje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

I to sie chwali. Rozumiem ze z krecenia nici ?

 

Zrob jeszcze tak (jedyne na co wpadlem po ponownym przegladnieciu

postow w US i rysuneczkow) zeby sprobowac manewr z kreceniem

w lewo przy wylaczonej baterii, zamek ktory sterowany sensorami

probuje "dzialac" podczas manewru otwierania moze tak wlasciwie

przeszkadzac.

 

 

Co ja bredze, przeciez akumulator siedzi zamkniety pod klapa...

 

To ja sie poddaje.

 

Kiedyś straciłem auto... i wiem ile to kosztuje nie tylko pieniędzy...

 

Psychop: czy mocne przekręcenie zamka - no pewnie jego złamanie - to jakaś serwisowa opcja otwarcia kufra :?: . Bo w tej chwili zamek pracuje lekko - został oderdzewiony i przesmarowany. Poprostu tak się zastanawiam... Jak u siebie przekręcisz kluczyk w lewo to otworzą Ci się zakmi w drzwiach i uchyli t. klapa ??

Opublikowano
Po przekręceniu w lewo otwiera wszystkie zamki w drzwiach ale nie w klapie.

Miałem to samo jak padł mi akumulator z tym ze poradziłem sobie podłaczając zasilanie od strony silnika , mocne przekręcanie w lewo tez nie pomagało.

Będę sledzić temat bo sam jestem ciekaw jak sobie poradzisz, daj znac jak ci sie uda.

Powodzenia

Opublikowano

I to sie chwali. Rozumiem ze z krecenia nici ?

 

Zrob jeszcze tak (jedyne na co wpadlem po ponownym przegladnieciu

postow w US i rysuneczkow) zeby sprobowac manewr z kreceniem

w lewo przy wylaczonej baterii, zamek ktory sterowany sensorami

probuje "dzialac" podczas manewru otwierania moze tak wlasciwie

przeszkadzac.

 

 

Co ja bredze, przeciez akumulator siedzi zamkniety pod klapa...

 

To ja sie poddaje.

 

Kiedyś straciłem auto... i wiem ile to kosztuje nie tylko pieniędzy...

 

Psychop: czy mocne przekręcenie zamka - no pewnie jego złamanie - to jakaś serwisowa opcja otwarcia kufra :?: . Bo w tej chwili zamek pracuje lekko - został oderdzewiony i przesmarowany. Poprostu tak się zastanawiam... Jak u siebie przekręcisz kluczyk w lewo to otworzą Ci się zakmi w drzwiach i uchyli t. klapa ??

 

Nie,w normalnych warunkach to nie powinno nic niszczyc.

 

U mnie faktycznie jak przekrece w lewo (ale LEKKO) kufer sie otwiera i

centralny zamek otwiera drzwi, ale to akcja elektryczna (tj przekrecenie

kluczyka powoduje zwacie microswitcha ktory podaje sygnal do

silownikow). Akcja mechaniczna tj mocne przekrecenie w lewo do oporu

ma na celu odryglowanie klapy (i tylko i wylacznie klapy) za pomoca

ciegla ktora po prostu jest grubym drutem laczacym bebenek zamka

z samym zamkiem.

 

Jesli to u Ciebie jednak nie chce dzialac, a wczesniej raz naprawiales

juz sam silownik, byc moze oznacza to, ze silownik padl dlatego, ze

zamek ktorym on poruszal pracowal za ciezko (zacieral sie, zacinal,

itp). To by tlumaczylo, dlaczego mechanicznie (krecenie w lewo->cieglo->zamek) rowniez nie chce sie otworzyc.

 

Sprobuj jeszcze naciskac klape z gory dosc mocno i wtedy probowac

odryglowac. Czy otwierajac klape elektrycznie (z pilota, przyciskiem

we wnetrzu samochodu) silownik klapy wydaje jakiekolwiek dzwieki?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Psychop: to było tak... Przestał wogóle działać siłownik... musiałem jechać autem z nie zamkniętą klapą... rozebrałem tył klapy.... wyjąłem siłownik i cały mechanizm... poczyściłem, posmarowałem i jakoś wszystko zaczęło działać. Cały mechanizm rygla i zamka pracuje lekko bez oporów. Po tej konserwacji wszystko zaczęło działać ale tylko na chwilę... kilka zamknięć klapy...

 

Wcześniej obiaw był taki, że siłownik wogóle nie był słyszalny (pewnie sie zawiesił) teraz słychać jak pracuje ale tak jakby wytarł wszystkie ząbki na kółku którym steruje samą sztangą...kręci lekko i szybko... przy wszystkich próbach jakie robiłem a było ich bardzo dużo. I dociskając klape i odciągając i wogóle... siłownik kręcił kręcił słychąć było, że nie jest ok... niszczył ząbki... zgrzytał i wógóle...

 

Zastanawia mnie czemu nie mogę przekręcając mocno klucz w lewo zwolnić rygiel w zamku. Sam pręt między zamek a stacyjkę w klapie założyłem. Kręce tak mocno że az mi sie obudowa w kluczu rozeszła.

 

nie mam centralnego zamka sterowanego z klucza... musze wsadzić w zamek i przekręcić...

Opublikowano

A byłeś już u kogoś od zamków?

Ewentualnie możesz popytać w ASO. Podjedź do Fusa i pogadaj z mechanikami w warsztacie (na tyłach salonu).

Ciężki temat i szkoda coś zniszczyć. Objaw rzadko występujący, ale BMW powinno mieć jakąś metodę (chyba, że coś jest pochrzanione mechanicznie).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Ja sie poddaje - podjedz do serwisu moze cos wymysla. Wlasnie mialem

zapytac czy wlozyles ten pret miedzy zamkiem a ryglem ale widze ze

wszystko jest na miejscu. Wyjatkowo dziwna usterka. Chyba nie ma

sensu wiecej na sile probowac, bo cos sie zniszczy,.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Witam

Byc moze tak a byc moze nie.Jak rozwierci bebenek to byc moze na chama odciagnie rygiel i sie otworzy jest wtedy wiecej mozliwosci chociazby przesmarowania .Moja odpowiedz to alternatywa na probe wywalenia dziury w karoserii :D

pozdrawiam

Wolalbym calkiem stracic zamek niz wiercic blache.

Opublikowano
To może jak już wywalać dziurę w blasze, to w tej za oparciem tylnych foteli ? - nic nie będzie rdzewieć, nikt tego nie będzie widział itd. tylko trzeba uważać na tapicerkę w bagażniku. Ale trzebaby sprawdzić, czy da się dostać do zamka w bagażniku przy zamkniętej klapie od wewnątrz bagażnika.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.