Skocz do zawartości

Hamulce - wymiana, konserwacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem zapytać czy ktoś z Was może mi powiedzieć jak zmienić tarcze z tyłu :?: Przymierzam się do tego bo na moją bolączkę drgań podczas hamowania wyszło mi właśnie to - krzywe tarcze z tyłu. Sprawdzałem na stacji diagnostycznej i tylną osią trzepało podczas hamowania. Byłem przy okazji przeglądu i reszta :cool2: tak na marginesie. Z przodu wiem, że nie zepsuje nic bo nie ma tam szczenek od ręcznego, a nie chce nic zepsuć.

Czy kupować nowe klocki czy zostawić stare bo są 3 mm cieńsze od nowych i są do tego oryginalne.

Druga sprawa - jak nasmarować tłoczki od wszystkich zacisków :?: Jakim smarem :?: Mam smar miedziowy (chyba tak dokładnie się nazywa), nie wiem czy będzie się nadawał.

Z góry dzięki.

 

EDIT:

Z tego co czytam to smar miedziany szeroko stosowany do hamulcy :]

Opublikowano
Jesli nie robiłes tego wcześniej sam to radze oddać mechanikowi, zapłacisz 80-100 zeta i bedzie po problemie. A jeśli już zdecydujesz sie zrobić to sam to pamietaj, zeby bardzo dokladnie oczyścic tarcze z rdzy i brudu i dokładnie osadzic tarcze na piascie. Mozesz napotkac problem z poskaładaniem okładzin z bębna, choć nie wiem czy bedziesz wymieniał. Jeśli klocek masz już troche zdarty to zastanowiłbym sie nad nowymi klockami, takie powinno sie zawsze dawać do nowej tarczy. Smaru miedziowego nie trzeba dawać do tłoczków, są w gumowej obudowie. Smar miedziowy tylko na prowadnice klocków w zaciskach i ew. na kołnierz piasty ale tylko na kołnierz, nie na samą piaste.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mechanikowi na 100% nie oddam bo nie wiadomo co on mi tam zrobi, jak na razie wszystko sam wymieniłem w aucie i nie było żadnych problemów. Pytam jak to wygląda od środka, tzn. czy coś nie wyskoczy żeby później 4 godziny nie siedzieć i nie myśleć jak to złożyć. Jakieś pojęcie o mechanice mam więc myślę, że sobie poradzę. Jeśli chodzi o czyszczenie piasty itd. to wiem bo nie raz to wymieniałem - tzn. nie tylko u siebie. Chodzi mi dokładnie o te klocki, smarowanie tłoczka i szczęki.
Opublikowano
dokładnie co byś chciał wiedzieć napisz, chodzi o klocki i szczęki i smarowanie i co z nimi? czego nie wiesz?? jak zdejmiesz tarcze to nic ci nie wyskoczy
Opublikowano

Właśnie chodzi mi o to czy mi coś nie odskoczy, wypadnie itp. jak ściągnę tarczę z tyłu :?:

 

Jak nasmarować tłoczek w zacisku :?: Podważyć śrubokrętem "gumkę" i naładować smaru :?: Czy może jakoś inaczej :?: Na prawie całkowicie wysuniętym czy schowanym tłoczku :?:

 

Czy smarować śruby po których "jeździ" cały zacisk w zależności od zużycia klocków :?:

I klocki - kupić nowe czy założyć stare bo są oryginalne i prawie nie zużyte - ok 2 - 3 mm cieńsze od nowych.

 

Czy smar miedziowy jest dobry :?:

 

@piotrek1

 

Dzięki, na pewno się przyda :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie chodzi mi o to czy mi coś nie odskoczy, wypadnie itp. jak ściągnę tarczę z tyłu :?:

 

Jak nasmarować tłoczek w zacisku :?: Podważyć śrubokrętem "gumkę" i naładować smaru :?: Czy może jakoś inaczej :?: Na prawie całkowicie wysuniętym czy schowanym tłoczku :?:

 

Czy smarować śruby po których "jeździ" cały zacisk w zależności od zużycia klocków :?:

I klocki - kupić nowe czy założyć stare bo są oryginalne i prawie nie zużyte - ok 2 - 3 mm cieńsze od nowych.

 

Czy smar miedziowy jest dobry :?:

 

@piotrek1

 

Dzięki, na pewno się przyda :)

 

Tłoczka się nie smaruje, nic ci nie wypadnie, szczeki trzymają się na sprężynkach, nie zapomnij popuścić ręcznego przed zdjęciem tarczy, będzie łatwiej. Przesmaruj , gumkę możesz lekko przesmarować płynem hamulcowym, przesmarować również tulejki po których jeżdzi zacisk i dobrze je wyczyscic. Tarcza jak jest mocno wyjechana i biła przy chamowaniu to wymieniłbym również klocki na nowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tłoczki obowiązkowo się smaruje

 

Może wazeliną, tłoczki smarują się same płynem hamulcowym i jak nie ma żadnyh niepokojących objawów co sprawdza sie tylko czy nie zapieczone i czy nie cieknie oring - To wszystko

Opublikowano

czy kolega który twierdzi że klocków się nie smaruje jest tego pewien

kolega czeka cierpliwie aż mu się zapieką albo skorodują tłoczki i w tedy wymiana

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy kolega który twierdzi że klocków się nie smaruje jest tego pewien

kolega czeka cierpliwie aż mu się zapieką albo skorodują tłoczki i w tedy wymiana

 

Klocków na pewno nie :cool2: , a tłoczki tak jak napisałem i nic nie skoroduje to nie polonez :norty: . Dodatkowo pasta miedzianą smaruje się części ruchome zacisku

Opublikowano

Ok, to już prawie wszystko wie... Prawie :)

Jakie tarcze kupić :?: Zastanawiam się nad BREMBO lub ATE. Chyba, że jeszcze jakiś inne jeszcze dobre są.

Jakie klocki kupić :?: W grę wchodzą w sumie tylko FERRODO, ATE lub TEXTAR, może LUCAS, JURID, tylko które.

Jakie szczęki kupić :?: Tu już jestem zielony :)

Proszę o opinię i podpowiedzi. W czwartek zabieram się do roboty i chcę wiedzieć co kupić, co jest dobre, nie krzywi się szybko, nie pyli itd., itp.

Czy kupować te sprężynki do szczęk w hamulcu ręcznym - dokładnie się to nazywa chyba zestaw naprawczy :?:

Opublikowano
Ok, to już prawie wszystko wie... Prawie :)

Jakie tarcze kupić :?: Zastanawiam się nad BREMBO lub ATE. Chyba, że jeszcze jakiś inne jeszcze dobre są.

Jakie klocki kupić :?: W grę wchodzą w sumie tylko FERRODO, ATE lub TEXTAR, może LUCAS, JURID, tylko które.

Jakie szczęki kupić :?: Tu już jestem zielony :)

Proszę o opinię i podpowiedzi. W czwartek zabieram się do roboty i chcę wiedzieć co kupić, co jest dobre, nie krzywi się szybko, nie pyli itd., itp.

Czy kupować te sprężynki do szczęk w hamulcu ręcznym - dokładnie się to nazywa chyba zestaw naprawczy :?:

 

ja jezdzilem do tej pory na komplecie tarcz i klockow ATE i bylo ok. Teraz mam na obu osiach Zimmermanny + klocki oryginalne BMW i jest perfekcyjnie, lepiej niż wczesniej. Polecam Zimmermanny, pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tarcze również polecam zimmermany lub Brembo lub ATE klocki textar, ferrodo, ate, szczęki np TRW lub ATE
Opublikowano
W nowych BMW są montowane Zimmerman-y, ale to dopiero od kilku lat, wcześniej były ATE. Oryginalne klocki do E39 to Jurid-przód ale tylko z końcówką -AS, Textar-tył. Na pudełku Juridów jest też napis OE QUALITY. Ja mam u siebie komplet Zimmermanów + klocki Jurid i płyn wymieniony na ATE SL6 (3-letni). Jeszcze nigdy nie miałem takich świetnych hamulców. Co do wymiany tarczy tylnej, to jest tam taki rozpierak (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=34_0573&hg=34&fg=30 element nr 6) z ząbkami, który trzeba poluzować przez dziurę na śrubę koła. Szukaj go z latarką na godzinie 5 lub 7 w zależności od strony, zobaczysz ząbki koło sprężynki. Po poluzowaniu odkręcasz imbusem śrubę ustalającą tarczy i schodzi bez problemów. Smarowania tłoczków nie trzeba robić, a jeśli już to są do tego smary w spray-u do hamulców z temperaturą płynięcia ponad 1000 st. C. Najważniejsze żebyś dokładnie przejrzał gumki uszczelniające (mieszkowe), żeby nie miały żadnych pęknięć. Ich nieszczelność powoduje zatrzymanie i uszkodzenie tłoczka. W zaciskach trzeba wyczyścić dokładnie powierzchnie, po których ślizgają się klocki i je posmarować cienką warstwą smaru do hamulców lub miedziowego. Tulejki prowadzące również wyczyść i posmaruj. Piastę również musisz wyczyścić szczotką drucianą najlepiej na wiertarce, żeby nowe tarcze nie biły. Tak jak któryś kolega już pisał, w piaście smarujemy tylko kołnierz, powierzchnia styku z tarczą ma być sucha. Nowe tarcze odtłuścić rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, chyba ze mają powłokę antykorozyjną, wtedy nie wolno tego robić. Po założeniu tarcz kręcisz rozpierakiem aż zacznie blokować i cofacz o 1 ząbek. Zaciągasz ręczny 2-3 razy do oporu i znowu kręcisz rozpierakiem do oporu i cofasz o 1 ząbek. Tarcze muszą obracać się luźno. To chyba wszystko, powodzenia.
Opublikowano

Dzięki panowie, jutro zorientuje się w cenach i kupię najprawdopodobniej tarcze BREMBO, klocki TEXTAR, a szczęki to chyba TRW lub ATE bo nigdy nie robiłem z ręcznym i nie czytałem co jest dobre, a co złe. Napiszę jak zrobię i co kupiłem. Jak ktoś ma jeszcze jakieś "kompozycje" to zapraszam do pisania :)

O tej części nr 6 wiem, ale dzięki za przypomnienie :)

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobione. Jednak zdecydowałem się na toczenie tarcz (i na powierzchni hamulca nożnego i ręcznego). Ich grubość nie jest rewelacyjna bo tylko 8,1 mm (min zalecane przez producenta 8,4 mm), ale myślę że do wiosny wytrzymają, w końcu to oryginały :)

Klocki też założyłem stare (też oryginalne), oczywiście po wcześniejszym "spłaszczeniu" ich powierzchni na maszynie do obróbki drewna :D Nie były ani popękane, ani zużyte zbytnio - teraz mi zostało ok 4 - 5 mm każdego z klocków co na tył jest wystarczająco - przynajmniej do wiosny :)

Samo ściągnięcie i założenie kwestia 40 - 50 min/koło. Największy problem ściągnięcie - zapieczone tarcza i piasta. WD-40, lekko młoteczkiem od tyłu przez kawałek drewna i zeszło.

Przy okazji ustawiłem sobie ręczny i teraz łapie dobrze na 5 ząbku.

Tak jak kolega pisał wcześniej - tłoczki smarowane płynem hamulcowym :!: Podniosłem lekko tą gumkę i rzeczywiście były one śliskie.

To chyba wszystko, dziękuję wszystkim za pomoc.

  • 1 rok później...
Opublikowano
nie wiem czy dostane upomnienie za poruszanie starych tematów ,ale pytam o klocki i tarcze przód jak i tył jakiej firmy takie sprawdzone i czy nawiercane tarcze cos daja odczuc podczas hamowania tzn czy sa lepsze, czy dac se spokój i kupic po prostu gładkie ATE :?:
  • 2 lata później...
Opublikowano
dzieki za jakieś zainteresowanie :mad2:, kupiłem zimerman sport i klocki ate ceramik 960pln przód nie jest źle, wyglądają ładnie reszte sie zobaczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

właśnie chciałem Ci taki zestaw polecić :D

Mam taki z tyłu, z przodu pełne tarcze i Ate ceramici i jest super. Klocki trzymają bardzo długo.

 

 

W sumie to nieźle, 2,5 roku decydowałeś co założyć? :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.