Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, mam problem ponieważ zapala się kontrolka silnika. Po podpięciu pod komputer wyskakują kody błędów to 141 i 171? Czy ktoś może coś wie?
Opublikowano

a może dokładniejszy opis błędów

 

jeśli komp coś wyświetla to podaje co znaczy błąd np 141

mógłbyś też opisać czy coś z autem nie tak

 

daj dokładniejszy opis, a najlepiej screenshota z programu wtedy będzie można po analizować

Opublikowano
a może dokładniejszy opis błędów

jeśli komp coś wyświetla to podaje co znaczy błąd np 141

mógłbyś też opisać czy coś z autem nie tak

 

171 dopasowanie składu mieszanki górna granica multiplikacyjna

141 regulacja lambda przy ograniczonej regulacji

 

Zapala sie kontrolka silnika i wchodzi w tryb awaryjny czyli mniejsza moc itd

Opublikowano

błędy wskazują na zbyt wolną zmianę parametrów sond lambda czyli przejścia z mieszanki ubogiej przez stechiometryczną do bogatej i na odwrót (któraś z sond zawiesza się w danym stanie powyżej wymaganej jednostki czasu zmiany parametru np: sonda stoi na napięciu 0,2 V dłużej niż zakłada norma i ecu rejestruje to jako błąd składu mieszanki wprowadzając ecu w tryb awaryjny )

 

kilka pytań :

 

-masz gaz ??

-jakim softem diagnozujesz auto ??

 

dla sprawdzania działania sond wejdź w odczyt live data i zobacz jak pracują sondy możesz zapodać screeny

Opublikowano
podejrzyj jak pracują sondy i wszystko powinno się wyjaśnić

hmmm ale wiesz co on mi wywala ten błąd nie od razu po skasowaniu tylko to jest nieprzewidywalne ale na wolnych obrotach...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak informacyjnie może komuś się przyda. Powodem wyskakiwania błędów była nieszczelność "Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej numer 11157501567" na rysunku numer 1 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/h/8.png

Po wymianie wszystko wróciło do normy.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
błędy wskazują na zbyt wolną zmianę parametrów sond lambda czyli przejścia z mieszanki ubogiej przez stechiometryczną do bogatej i na odwrót (któraś z sond zawiesza się w danym stanie powyżej wymaganej jednostki czasu zmiany parametru np: sonda stoi na napięciu 0,2 V dłużej niż zakłada norma i ecu rejestruje to jako błąd składu mieszanki wprowadzając ecu w tryb awaryjny )

 

kilka pytań :

 

-masz gaz ??

-jakim softem diagnozujesz auto ??

 

dla sprawdzania działania sond wejdź w odczyt live data i zobacz jak pracują sondy możesz zapodać screeny

Ja założyłem gaz, niestety... Dużo km w ciągu miesiąca... I zapaliła mi sie kontrolka silnika. Po podłączeniu INPY błąd 171. Przepływka ma 80tyś km, sondy lambda po 30tyś km. Odma? Czy zawór odpowietrzający skrzynię?

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

niestety tez mam ten problem od niedawna, objawem jest nierówna praca silnika (falowanie na wolnych obrotach), moja buma to e46 318i na LPG (sekwencja), niestety INPA wyświetla błąd 141, jego skasowanie powoduje ponowne pojawienie się po ok 5 min pracy silnika. Niestety kolejny problem jaki mam to podczas odczytywania błędu w READ STATUS wcisnąłem F7 (adaptation) i coś dziwnego stało się z sondą lambdy. Problem przedstawiają screeny:

 

http://img257.imageshack.us/img257/5360/wykreslambda.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

zanim nacisnąłem nieszczęsne F7 to odczyt za katalizatorem był znacznie niższy coś ok 20%, po wciśnięciu F7 (adaptation) wyskoczył komunikat "clear adaptation is done" i teraz za katalizatorem mam 100% :( może mi ktoś pomóc jak to naprawić?

 

a to mój błąd lamdy, który się powtarza:

 

http://img651.imageshack.us/img651/4154/bdlambda.jpg

 

i podejrzany wykres z odczytu cylindrów:

 

http://img526.imageshack.us/img526/3802/cylindry.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc w uporaniu się z tymi problemami.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
koledzy ponawiam prośbę o pomoc, borykam się z tym problemem już dosyć długo i wcale lepiej nie jest a nawet gorzej, autko coraz więcej i częściej faluje. Znalazłem pośrednie rozwiązanie, tzn. podkręciłem trochę wolne obroty na lince od gazu, efekt taki że falowanie trochę ustąpiło (nie gaśnie na światłach) ale większe obroty = większe spalanie i głośniejsza praca silnika na wolnych obrotach, ponad to wciąż borykam się z błędem 141.
Opublikowano
koledzy ponawiam prośbę o pomoc, borykam się z tym problemem już dosyć długo i wcale lepiej nie jest a nawet gorzej, autko coraz więcej i częściej faluje. Znalazłem pośrednie rozwiązanie, tzn. podkręciłem trochę wolne obroty na lince od gazu, efekt taki że falowanie trochę ustąpiło (nie gaśnie na światłach) ale większe obroty = większe spalanie i głośniejsza praca silnika na wolnych obrotach, ponad to wciąż borykam się z błędem 141.

a wymieniłeś odmę i wąż gumowy łączący odmę?

Opublikowano

a wymieniłeś odmę i wąż gumowy łączący odmę?

 

nie wymieniałem odmy, to koszt ok. 250zł z wężem więc wolałbym to jakoś sprawdzić jeśli to możliwe? jaka jest szansa że to pomoże? wiem że nikt mi nie zagwarantuje ale może da się to sprawdzić przed zakupem?

Opublikowano
koszt jest duzo mniejszy, a efekt spory.

 

mniejszy czyli orientacyjnie jaki? ja znalazłem na allegro odmę do mojego silnika za 170zł, węża nie znalazłem ale koszt pewnie w okolicach 50zł. No chyba że mówimy tu o używkach ale kupując używkę za powiedzmy 80zł jaką mam gwarancję że będzie lepsza od mojej? o starych wężach już nie wspominam.

Opublikowano
mówię o NOWYCH częściach z serwisu

 

hmm to ciekawe, będę musiał jutro zadzwonić do ASO. Twoim zdaniem jaki to powinien być realny koszt (częśći)?

 

w ASO cena odmy to 165zł + 100zł za komplet węży. Zatem jest to większy koszt niż przypuszczałem (węże). Pitong nie mam pojęcia gdzie kupujesz części skoro twierdzisz że można dużo taniej.

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
rozwiazaniem nie jest sprzedaz auta. ja chcialbym go rozwiazac w inny sposob. czy ktos doszedl do tego co jest przyczyna 171 i falowania obrotow?
Opublikowano

Auto sprzedane szwagrowi, ale on także nie ma pomysłu co to może być. Nie pozbyłem się auta, bo jakiś tam błąd wyskakiwal, zwyczajnie 3 bmw na placu mi wystarczą.

Wiem że w tym akurat modelu przepustnica była już słyszalna na wolnych obrotach, więc może to ona jest przyczyną. Sondy założone były ori nowe, katalizator wspawany sprawny... Ale jak przypomnę założona instalacja LPG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.