Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , nie znalazłem podobnego tematu wiec pytam .

Od jakiegoś czasu wyrażnie słychac jakieś klekotanie od spodu auta tam gdzie sa drzwi pasażera . Najbardziej właśnie po tej stronie słychac od kierowcy nie jest to az tak wyraźne . Co do auta to jest to 320i m50 NIe mam pojecia co to moze byc , na pewno to nie jest vanos , aha i po otwarcu maski nie slychac tego az tak jedynie delikatnie od kolektorow wydechowych dochodzi taki delikatny klekot Na zimnym silniku tez dochodza taki odglosy na rozgrzanym troche wyrazniej . nie wiem czy to tez ma z tym zwiazek ale podczas odpalaniu na zimnym silniku slychac klekot bodajrze zaworow przez chwile do póki gdy kontrolka oleju nie zgasnie >>. Bardzo bym prosil o pomoc Pozdro

Opublikowano
jeżeli klepanie dochodzi spod spodu to może być panewka :(
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Mam to samo u siebie w M52B28 od momentu kiedy kupiłem samochód. Grzechot dobiega wyraźnie z prawej strony silnika od spodu w okolicach skrzyni biegów. Mechanicy wykluczyli u mnie panewke, stwierdzili że panewka wydaje inny dźwięk, bardziej głuchy i głośniejszy. W sumie może to być rozrząd a słychać od spodu bo klekot sie przenosi po silniku.

Na zimnym jest cisza, ale gdy wskazówka temp. jest w pione zaczyna grzechotać w zakresie 1000-1500 obrotów. Powyżej 1500 obr silnik ładnie pracuje, na biegu jałowym na gorącym też słychać delikatne grzechotanie. Szukałem już na niemieckich forach gdzie temat klekotania silników 6-cyl szczególnie M52b28 jest znany i w sumie nie wiadomo o co chodzi. Niektórzy stawiają na nieodpowiedni olej i że po wymianie np na Motul 300V 5W40 komuś tam przestało grzechotać. Ja mam Castrola 10W60 i grzechocze, przy następnej wymianie za niedługo chcę przejść na Motula 5W40 albo jakiś inny olej 0W40 lub 5W30, bo zauważyłem że kiedy silnik jest naprawdę nagrzany po dłuższej jeździe to klekot wyraźnie cichnie, więc może rzadszy olej coś tu pomoże. Ciśnienie oleju sprawdzałem, jest ok.

Moje auto na 151 tkm przebiegu i raczej jest zbliżony do prawdziwego bo gdzie nie zaglądam to jestem tam pierwszy raz a auto jest w bardzo dobrym stanie.

Ten klekot bardzo mnie denerwuje i podpinam się pod prośbę kolegi o pomoc, jeśli ktoś miał już z czymś takim do czynienia.

:)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc

Podobny klekot tez mam i sa to zawory!!!

Klak klak klak.....

dobry olej to 10w40 hc castrol a jak klekota to juz i tak nie przestanie.

Wymiana gumek na zaworkach czyni cuda!

:lol:

Opublikowano

Zawory to raczej z góry klepią.

A czy wykluczyliście skrzynię biegów? Może od strony sprzęgła coś klepie? Czy wciśnięcie pedału sprzęgła wpływa jakoś na to klepanie?

Opublikowano
Panowie podstawowa sprawa to sprawdzic czy przypadkiem ktos nie pozbawil waszych aut katalizatora, jesli tak to odpowiedz gotowa ja u siebie mam dokladnie tak samo i to jest przez brak katalizatora.
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem co ma brak katalizatora do klekotania w silniku.

U mnie samochód jest w takiej postaci w jakiej opuścił fabrykę, żadnego tuningu, wszystko oryginalne.

Ostatnio zmieniłem olej na Mobil 0W40 (wcześniej castrol 10w60) i jest wyraźna poprawa. Silnik chodzi ciszej szczególnie na gorącym (wbrew pozorom). Wniosek mam jeden - te silniki potrzebują olejów lekkobieżnych i tyle. I nikt mi już nie przekona do innego oleju niż ten który właśnie wlałem.

Problem w tym że dalej klekocze na wolnych obrotach i ja już dałem sobie z tym spokój bo wywaliłem sporo kasy na wymianę części i nie było żadnego efektu (największy efekt dała zmiana oleju na 0W40). Wiem już na pewno że to ma związek z zaworami ale ponoć nie jest to tak szkodliwe jak denerwujące. Przeszukiwałem też niemieckie fora gdzie jest więcej takich estetów akustycznych. Nie ma też jednoznacznej odpowiedzi co konkretnie jest przyczyną tego że zawory w tych silnikach klekoczą. Każdy mówi co innego. Najgorsze jest to że mój brat ma M52B20 i u niego silnik chodzi dosłownie jak zegarek, więc mam porównanie jak powinno chodzić 6cyl. w rzędzie :x i niepotrzebnie się nakręcałem. Olałem w końcu sprawę i cieszę się pięknym dźwiękiem rzędówki na wyższych obrotach niż tych przy których coś tam klekocze :D

Pozdrawiam i życzę tego samego

:)
Opublikowano
Dokładnie wiem o czym piszesz ,mam to samo. Delikatne klepanie dobiegające zza przedniego koła po prawej stronie. Zastanawiam się nad hydropoychaczami. Możliwe że są już któreś zużyte. Szkoda że jest ich 24 ...ciężko zlokalizować które to są. Ale może wymiana w moim przypadku pomoże w jakimś stopniu.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Koledzy no to chyba nie tylko 6 cylindrów tak ma bo mam 4 cylindry i jest identycznie przy zimnym silniku cisza aż miło się słucha a jak się nagrzeje to słychać delikatny stukot (trochę głośniejszy jak praca wtryskiwaczy) ostatnio byłem pod autem i jestem pewien że odgłos pochodzi z głowicy, nie wiem dlaczego ponieważ wymieniałem głowicę i było zrobione wszystko jak należy więc skąd coś takiego nie wiem olej mam mobil 10w/40 i chyba tylko pozostaje uzbroić się w cierpliwość. Jak ktoś będzie wiedział co to takiego niech da znać. Pozdro dla Was
Opublikowano
Dokładnie wiem o czym piszesz ,mam to samo. Delikatne klepanie dobiegające zza przedniego koła po prawej stronie. Zastanawiam się nad hydropoychaczami. Możliwe że są już któreś zużyte. Szkoda że jest ich 24 ...ciężko zlokalizować które to są. Ale może wymiana w moim przypadku pomoże w jakimś stopniu.

 

Wymieniłem u siebie wszystkie hydropopychacze na nowe i nic nie pomogło :mad2:

:)
Opublikowano
No to w takim razie klepie bieda :P
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

halo halo ja tez nie jestem zwolennikiem tuningu oczywiscie takiego a'la stodola ale mowie wam ze mam taki sam dzwiek i jak pojechalem do mechanika wzieli auto na podnosnik i sam dokladnie przystawialem ucho i dzwiek dochodzil z rury wydechowej tak jak piszecie z p[rawej strony auta w okolicach przedniego kola, a zawory to sa na gorze silnika a nie na dole

pozdrawiam

Opublikowano

Z całym szacunkiem ale takim tokiem myślenia zaraz dojdziemy że ten klekot dochodzi z prawej opony albo jeszcze lepiej z wentyla :lol: (nie mogłem się powstrzymać)

A tak na poważnie, klekot od zaworów w tych silnikach właśnie tak się objawia, że słychać to bardziej od dołu niż od góry i jestem tego pewny na 100%. Calutki rok walczyłem z tym bezskutecznie sam i jeżdżąc do różnych speców (mniejszych lub większych) i muszę powiedzieć że często słyszałem tego typu odpowiedzi jak ty pawelski.

A ten klekot najbardziej słychać jak się przystawi ucho od spodu między skrzynią biegów a blokiem silnika, blisko kolektora ale to nie kolektor klekocze.

:)
Opublikowano
Kolego po pierwsze nie powiedzialem kolektora tylko katalizatora - to zasadnicza roznica, po drugie jezeli twoj nick jest aktualny to masz 4 cylindry pod maska a to zupelnie inna bajka a tu byla rozmowa o 6 cylindrowej jednostce po trzecie skoro zeszlo Ci az rok to jacys ciency ci twoi mechanicy, i po kolejne zlosliwe docinki zostaw dla swoich kolegow bo tu mozesz sie podzielic doswiadczeniami i spostrzezeniami jesli masz inne zdanie to pokaz ze masz kulture i wyznaj to kulturalnie bo tego stereotypy goscia z BMW nigdy nie da sie zatrzec!!!
Opublikowano
Kolego po pierwsze nie powiedzialem kolektora tylko katalizatora - to zasadnicza roznica,

w takim razie pytam co ma brak katalizatora do klekotania w silniku?

po drugie jezeli twoj nick jest aktualny to masz 4 cylindry pod maska a to zupelnie inna bajka a tu byla rozmowa o 6 cylindrowej jednostce

Czytaj "moje BMW" , nick zakładałem jak miałem jeszcze 4-cyl

trzecie skoro zeszlo Ci az rok to jacys ciency ci twoi mechanicy,

to że cieńcy to sam napisałem...

i po kolejne zlosliwe docinki zostaw dla swoich kolegow

no tutaj to już pojechałeś po bandzie, trochę humoru chyba nie zaszkodzi :lol:

bo tu mozesz sie podzielic doswiadczeniami i spostrzezeniami

myślę że się podzieliłem swoimi spostrzeżeniami na ten temat, jak myślisz inaczej to nie musisz z nich korzystać

jesli masz inne zdanie to pokaz ze masz kulture i wyznaj to kulturalnie bo tego stereotypy goscia z BMW nigdy nie da sie zatrzec!!!

i tu znowu pojechałeś po bandzie...zbyt pochopnie mnie oceniasz

 

Życzę na przyszłość więcej luzu i obiektywizmu do samego siebie.

 

I niech kolejne posty będą na temat :lol:

:)
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam , szkoda ze do tej pory nie odpowiedział na to zjawisko , wklejam filmik czy o taki dzwięk chodzi od spodu auta z prawej strony

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Tak jak by nie palila na jeden cylinder na jalowym a jak wcisniesz mu bardziej na obroty?
Opublikowano
zanika
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
po zmianie oleju 5w40 maxlive nic nie pomogło jak narazie :cry:
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
kle kle kle kle kle kle i uj :twisted: ja dalej się z tym mecze i nie wiem co to moze być
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.