Skocz do zawartości

Proszę o pomoc i wyjaśnienie? Coś z chłodzeniem


paq19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wczoraj pisałem o problemach grzania się silnika w mojej E39 2.0i Do dziś nie rozwiązałem problemu i niewiem co dalej!

Poruszę go jeszcze raz.

Otóż Gdy jadę po mieście i świeci słońce to wskazówka wskakuje mi nawet a czerwone pole od temp silnika lecz gdy jeżdzę wieczorem lub pada deszcz wszystko jest ok!

Proszę mi wyjaśnić co się dzieje z moim układem chłodzenie miał ktoś coś podobnego? Wiem że to śmieszne ale tak mam!

Układ chłodzenia u mnie jest ok termostat wymieniłem visco nawet ale dalej to samo!??

Jakieś pomysły/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zapowiertrzony

ps.

koledzy napisali ci kilka odpowiedzi w poprzednim temacie wiec niewiem po co nowy zakladasz :duh:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to śmieszne ale tak mam!

nie wiem czy to takie smieszne..

 

jezeli czasem wskazowka wchodzi na czerwone pole i zdarzylo Ci sie to juz pare razy to ja bym sie zaczal martwic o silnik w tym aucie a nie o chlodzenie.. dlugo moze juz nie pociagnac :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie gotuje Ci płynu, to stawiam na czujnik, kabelki lub problem z zegarami. Czujnik nie kosztuje majątku, więc sugeruję wymianę i obserwacje. Jeżeli problem, się powtórzy to poszukaj przetarć na izolacji przewodu czujnika. To że problem się zdarza w podwyższonej wilgotności powietrza, nasuwa mi też przyczynę powiązaną z możliwością wystąpienia zwarcia do masy. Musisz też sprawdzić czystość pinów we wtyce czujnika. Najlepiej wymyć je contact spray-em.

 

Powodzenia

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak byś miał dostęp do jakiegoś kompa < nawet carsofta > to w funkcji "LIVE DATA" możesz odczytać wartość temperatury silnika.

Trzeba wiedzieć , że są dwa czujniki temperatury cieczy. Jeden podaje sygnał do sterownika silnika. Drugi podaje sygnał do wskaźnika na desce.

Są od siebie zupełnie niezależne.

Z kompa odczytasz wartość czujnika sterownika silnika.

Jeśli nie pokazuje jakichś dziwnych wartości to nic złego się nie dzieje.

 

 

Jeśli u ciebie wskazówka skokowo zmienia wskazania to jest prawdopodobne , że wina leży po stronie czujnika.

 

Ale jeśli falowo zmienia wskazania to może i ci się coś dzieje z silnikiem.

 

Do sprawdzenia :

-Czujnik i jego kabelki i styki.

-To nowe Visco < jeśli to jakiś zamiennik to może byc szmelc > Sprawdź czy ono wogóle się załącza?

-pompa wody < może już nie mieć wirnika lub wirnik się obraca na osi>. Sprawdź strumień płynu pod korkiem chłodnicy.

-termostat

-poziom płynu oczywiście

-czy nie jest zapowietrzony? < czasem są kłopoty z odpowietrzeniem>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli wskazówka temperatury wskoczyła Tobie na czerwone a coś nie tak jest z układem chłodzenia...to powinny być wyraźne ślady płynu (bardzo wyraźne) przy rurce odprowadzającej w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli nie ma tych śladów (a płyn w zbiorniku jest) to coś nie tak jest z układem wskazującym. Życzę Tobie by to właśnie było.

U mnie niestety zawsze to była głowica :mad2: . Ale też i inne miałem wtedy auto....525tds.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomocy:(((

mam problem. Pare dni temu zakładałem w garazu sekwencje do buni 528. wysztko przebiegło idealnie. Po podłaczeniu reduktora wiadomo zleciałeo troche płynu chłodzacego ale dolałem. Potem uruichomiłem silnik poczekałem az sie zagrzeje i odkreciłem srubke na zbiorniczku wyrównawczym oraz na przewodzie gumowym w celu odpowietrzenia układu. pojezdziłem kilka dni samochodem wszystko sie ładnie sprawowalo. Wczoraj musiałem wyminic uszczelke na parowniku i znowu zleciało troche płynu z tym ze zdiałem przewód i go tak zostawilem na pol dnia. Ubytek płynu uzupełnilem jednak układ zapowietezył sie tak bardzo ze para bucha cały czas ze srubek a silnik grzeje sie i wskazówka pokazuje czerwone pole:((((

czy jest jeszcze jakis sposob na odpowietrzenie układu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba poprostu prawidłowo odpowietrzyć.

Opisy odpowietrzania są na forum.

Nie wystarczy tylko dolać i jeździć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem podobne problemy. Silnik lapal temperature nieregularnie. Tak jak napisales ze jak swieci slonce to sie grzeje a wieczorem kiedy jest chodniej jest ok. Po prostu nie wychladza silnika. Mialem cos takiego i pomoglo umycie chlodnic. Miedzy chodnicami klimy, od wspomagania, skrzyni i wody mialem tyle syfu ze nie bylo przeplywu powietrza i dlatego wskazowka temperatury przekraczala norme. Obejrzyj je pod tym kontem. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.