Skocz do zawartości

Virus do 520d


drummer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

W środę odebrałem swoją 520dA touring - ogólnie pełen wypas :) - po aucie w ogóle nie widać że nie jest całkiem nowe (9 miesięcy), z automatem już się zaprzyjaźniłem i ogólnie jest pełen wypas (widok sąsiadów podnoszących szczeny z chodnika - bezcenne).

Jedyne co chciałbym zmodyfikować w samochodziku to oczywiście parę kucy więcej - przez prawie tydzień jeździłem zastępczą 320d sedan - z N47 wiec taki sam silnik jak mój i tamto to była po prostu rakieta. Mój jest tylko szybki i rześki.

 

W związku z tym zastanawiam nad zavirusowaniem go, i mam parę pytań, które nie były zadane w innych wątkach na temat tuningowania.

 

Samochód jest na gwarancji do ~12.2010 czy w związku z tym mogę mieć problemy z gwarancją?

Ac-schnitzer robi z tego silnika 210km czy robi do tego jakieś modyfikacje czy to czysta zmiana softu?

Czy taka zmiana 177-210 jest bezpieczna?

Jak z żywotnością silnika/turbiny? Samochód ma przejechane 26k wiec jest jak nowy.

Czy ogólnie warto to robić biorąc pod uwagę długofalowe skutki tego zabiegu?

I na koniec gdzie i za ile można to zrobić - czy są u nas jakieś filie ac-schnitzer lub innego "certyfikowanego" tunera bmw?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niczego oczywiście nie muszę i to by na pewno było najtańsze i najzdrowsze dla samochodu.

Ale uczucie wciskania w fotel, które pamiętam z trójki jest mocno stymulujące i chciałbym się czasem postymulować też moją piątką.

Dlatego się pytam jak to wygląda w praktyce. Czy dla odrobiny fantazji nie zafunduje sobie za 3 lata dużych wydatków serwisowych.

 

Chciałbym się też dowiedzieć czy to co zaprojektowało bmw warto jeszcze ulepszać/modyfikować/poprawiać ? W sumie oni sami powinni wiedzieć ile można bezpiecznie wycisnąć z tego co stworzyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam virusa od ac schnitzer 163@197KM i jestem pewien ze lepiej jest to robic u jakiegos tunera ktory indywidualny program pod potrzeby uzytkownika by zapodal. Moj samochod przed odbiorem z salonu zostal poddany zabiegowi i mysle ze dostal jakis standardowo opracowany dla tego silnika chip. Wada jest to ze na niskich obrotach jest slabo a w zamian kreci sie bardzo wysoko i da sie na autostradzie poleciec prawie licznikowe 250km/h po gps 238km/h. Virusa zdecydowanie polecam - u mnie po 95 tys km zero problemow, bledow, brania oleju, kopcenia po prostu nic a osiagi sadze duzo lepsze - nie jezdzilem bez virusa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normą są przyrosty rzedu 25-30 KM i ok 50-60 Nm momentu, to jest normalny program, ktory podniesie dynamike silnika a jednoczesnie nie obciąży go zbytnio. Ale oczywiscie można i wiecej, chodzi o to aby znaleźć środek między wystarczającym przyrostem a nieprzesadzeniem z obciażeniem silnika a raczej jego osprzetu.

 

Osoba z wystarczającym doswiadczeniem w temacie po sprawdzeniu stanu silnika i tego ile jest w serii bedzie wiedziałą na ile bezpiecznie można go podciągnać.

 

Zgodze sie, ze zależy to w duzej mierze od silnika. ZNajomy w A4 TDi 130 KM w seri miał 146 KM, wiec nie było dużym problemem z dociągnięciem do 180 KM. Z drugiej zaś strony ktoś robił program na 2.0d 163 KM gdzie po hamowaniu wyszło 155 KM.

 

Osobiscie jestem zdania aby podciągnać ale nie przesadzić.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga e60 nigdy nie będzie wagą 3-ki :)

Przesiądź się na parę dni do słabszego silnika a pózniej wsiądź do swojego 177 km silniczka :) a tak serio ja tam nie narzekam ale gdyby się okazało że warto zamontować nie chodzi mi tu o cenę a o moc i dalszą eksplatacje to chętnie bym też zrobił taki zabieg

Mam pytanie do tego tematu lecz odwrotne czy gdy auto jest po chipie czy jakimś tam innym wspomagaczu czy jest możliwość wrócenia do ustawień fabryczych ?chodzi mi tu np. o sprzedaż samochodu ?róźnie ludzie patrzą na chipy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga e60 nigdy nie będzie wagą 3-ki :)

Przesiądź się na parę dni do słabszego silnika a pózniej wsiądź do swojego 177 km silniczka :) a tak serio ja tam nie narzekam ale gdyby się okazało że warto zamontować nie chodzi mi tu o cenę a o moc i dalszą eksplatacje to chętnie bym też zrobił taki zabieg

Mam pytanie do tego tematu lecz odwrotne czy gdy auto jest po chipie czy jakimś tam innym wspomagaczu czy jest możliwość wrócenia do ustawień fabryczych ?chodzi mi tu np. o sprzedaż samochodu ?róźnie ludzie patrzą na chipy itd.

 

jest bez problemu, trzeba zwrócić uwagę tunerowi aby zarchiwizował Twoja serię a najlepiej, zebys dostał to na cd i sam to trzymal u siebie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normą są przyrosty rzedu 25-30 KM i ok 50-60 Nm momentu, to jest normalny program, ktory podniesie dynamike silnika a jednoczesnie nie obciąży go zbytnio. Ale oczywiscie można i wiecej, chodzi o to aby znaleźć środek między wystarczającym przyrostem a nieprzesadzeniem z obciażeniem silnika a raczej jego osprzetu.

 

Osoba z wystarczającym doswiadczeniem w temacie po sprawdzeniu stanu silnika i tego ile jest w serii bedzie wiedziałą na ile bezpiecznie można go podciągnać.

 

Zgodze sie, ze zależy to w duzej mierze od silnika. ZNajomy w A4 TDi 130 KM w seri miał 146 KM, wiec nie było dużym problemem z dociągnięciem do 180 KM. Z drugiej zaś strony ktoś robił program na 2.0d 163 KM gdzie po hamowaniu wyszło 155 KM.

 

Osobiscie jestem zdania aby podciągnać ale nie przesadzić.

 

Pewnie to chodziło o mnie, bo tydzień temu wrzuciłem wiruska i na hamowni wyszło faktycznie, że z serii 163km jest 155, podjechaliśmy w tej chwili na 185km i 390Nm momentu czyli te 30 koni, aby było bezpiecznie. Myślę, że nic złego się nie powinno dziać i faktycznie nie ma co przeginać. Ale powiem jedno - zmiana jest totalna i samochod teraz jeździ kapitalnie. Zdecydowanie polecam coś takiego, tylko jeden warunek - TYLKO u doświadczonego tunera! I jeśli tak będzie to nie ma się czego bać.

virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi tu np. o sprzedaż samochodu ?róźnie ludzie patrzą na chipy itd.

 

Oczywiście, że można zrobić "reset", ale jest jeszcze jedna kwestia - jak ktoś się zorientuje, że jest wrzucony chip? Jeździłeś kiedyś z kimś przy sprzedaży auta na hamownie? :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak sprzedawałem swój poprzedni samochód to już po kupujących mogę spodziewać się wszystkiego , gdyby mógł to ściągał by tapicerki z drzwi i szukał nie wiem czego :) dlatego gdy kupujący mniej wie lepiej śpi :)

 

ja sie domyslam, dlaczego :)

 

niedawno w sieci krążyly zdjecia jakiegos audi (chyba), wypicowany samochód, nówka nieśmigana prawie że :) ktoś go kupił, a pozniej w drzwiach, po zdjęciu tapicerki (chociaz nie pamietam, po co to zrobił) znalazl zestaw zdjęć swojego samochodu po ciężkim wypadku z informacją, że został "wskrzeszony" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirus na pewno wiele pomoze, ale wiele zalezy od wielkosci auta...

Z4 2.0i bardziej wciska fotel mimo, ze ma 8.2s do 100km/h niz moje 530i (258KM), ktore ma okolo 7s.

Bardzo wazny tez jest fakt czy jest to automat czy manual. W automacie wszystko jakos tak plynniej, bardziej elegancko, w manualu wrazenie wciskania jest wieksze :P. Moze ta trojka co jezdziles byla w manualu?

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie stad Twoje wrazenia :). E90 320d to bardzo mocny sprzet, w rzeczywistosci szybszy niz 325d

Co do kierownicy to... dokladasz 2.000 PLN (na kierownice i poduszke, chyba ze masz juz sportowa kierownice - wtedy poduszka jest taka sama jak M) i po sprawie.

Stara kierownice i poduszke sprzedajesz na allegro i calosc operacji kosztuje Cie jakies 1000-1200PLN :mrgreen:

Przy wymiania odlaczasz akumulator, potrzebny jest srubokret i klucz (chyba 17) Calosc zajmuje 10 minut.

Oczywiscie kierownica M z E60 nigdy nie bedzie tak gruba i tak fajnie perforowana jak w E60 :nienie:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gruba przesada..." Nie taka gruba , co do kultury pracy zgadzam sie 6 cyl. pracuje ciszej. Ale "dziabnieta" i zdrowa 320D objedzie seryjna 325D.

Dwa razy miałem juz taka sytuację. Pan w 325D musiał spasować. Moc i momen podobny ale główna role gra masa i tak 320D waży o ponad 100kg mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taka gruba , co do kultury pracy zgadzam sie 6 cyl. pracuje ciszej. Ale "dziabnieta" i zdrowa 320D objedzie seryjna 325D.

a dziabnieta 325d nie da szans dziabnietej 320d tym bardziej ze brak tych 2cyl widac przy wyzszych predkosciach

przeczytaj jaka wypowiedz komentowalem - nie ma w niej mowy o chipach tym bardziej ze samochod od ktorego sie zaczal watek tez chipa raczej nie mial (zastepczak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.