Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mógłbyś opisać jeszcze dokładnie o jakie auto chodzi

ze screenu jak i twojego podpisu wnioskuję że chodzi o auto e46 z silnikiem 1.8 z kompem simensa

 

więc błąd dotyczy czujnika ciśnienia w rurze dolotowej-mówi o przewyższonym ponad normę sygnale lub zwarciu obwodu do +

plus jest taki że błąd w tej chwili nie występuje

 

nie znając dokładnie modelu auta i dokładnego modelu silnika przykładowo zamieszczam schemat z umiejscowieniem tego czujnika element nr 16

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMxNTUwX3A=.png

Intake manifold system - BMW parts catalog

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW 318i 2002 r. silnik 2 litry 143 KM N42B20

A czy ten błąd oznacza ze czujnik jest nie sprawny czy moze pojawil sie z innego powodu ?

Opublikowano

powodów wystąpienia błędu możne być wiele od słabego połączenia elektrycznego między czujnikiem a ecu, zabrudzeniem czujnika w części odczytującej, niesprawność układu w którym pracuje czujnik w tym przypadku zaburzać odczyty może zasysanie lewego powietrza przez kolektor co fałszuje odczyty po samo uszkodzenie czujnika

 

u ciebie nie jest źle błąd w tej chwili nie występuje

 

jak sam widzisz inpa podaje kiedy i przy jakich warunkach wystąpił błąd

skasuj błąd pośmigaj i zobacz czy się znowu pojawi i porównaj przy jakich warunkach znowu się pokazał

profilaktycznie można czujnik wymontować oczyścić część czytającą jak i oczyścić złącze elektryczne czujnika

 

masz też w inpa coś takiego jak odczyt statusu podczas pracy silnika odpal auto wejdź w diagnozę swojego silnika i kliknij opcję status następnie poszukaj parametru który pokazuje ciśnienie w rurze ssącej (być może nazwa parametru będzie porównywalna do Diff. pressure sensor suction tube) i zobacz jakie są odczyty i czy nie ma jakichś anomalii w zachowaniu odczytu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobilem jak napisales i po skasowaniu pojechalem sie przejechac i poczulem mulenie silnika i w status read "air mass" pokazywal duzo za duze wartosci przekraczajace 200 i ten sam błąd wywaliło odrazu. Co mam o tym myslec ? Czy to padniety ten czujnik czy moze to wina przeplywki ?

A tu błąd zdignozowany DIS-em http://img.odsiebie.com/thumb.php/125361903165.JPG

Opublikowano

odłącz przepływomierz a wprowadzisz sterownik silnika w tryb awaryjny niech czyta z wartości uśrednionych zapisanych w ecu zrób jazdę próbna bez przepływki i zobacz jakie efekty na tej podstawie ocenisz czy przepływka miesza

 

mając disa poszukaj testów dla twojego silnika o ile się nie mylę powinny być testy na sprawdzenie przpływki

 

myślę ze auto może łapać lewe powietrze dlatego czujnik ciśnienia w kolektorze może łapać błędy (pierwsza część błędu mówi o wartościach ponad normę) lub po prostu czujnik pada i tyle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na odlaczonej przeplywce byla jeszcze bardziej zamulona i obroty skakaly, czasmi spadly tak nisko ze prwie gasla. Zauwazylem ze jak lekko dodaje gazu to zaczyna normalnie przyspieszac a kiedy mocniej wcisnę to zaczyna troche mulic i juz nie przyspiesza jak powinna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.