Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
hej ludzie,mam 320d 2004r.150km.200.000tys.km.podczas dosc ostrego przyspieszania auto kopci moim zdaniem dosc mocno,kiedy go kupilem mial 150,000tys.km nie bylo tego zjawiska ale od okolo 190.000tys.km. nasila sie.Odma jest zmieniona oleju silnik nie zuzywa.olej castrol 5w40 long .turbina sucha,filtr powietrza tez.Podczas gwaltownego wcisniecia pedalu gazu na biegu jalowym jest ok.dymu nie puszcza. Co Wy na to? cz to normalne? :? ooo zapomnialem dopisac -spalanie w normie tak jak dawniej. Edytowane przez kroker
Opublikowano
Mam podobnie. Nie dymi na jalowym podczas cisniecia. Podaczas jazdy przy kick-down puszcza duza chmure czarnego dymu. Olej i filtry niedawno wymienione. Turbina sprawna. Odma wymieniona miesiac temu. Przylaczam sie do pytania o mozliwe przyczyny i mozliwe rozwiazania.
Opublikowano

Witam,

mam to samo, wymieniłem odmę i filtr powietrza, będę szykował się do czyszczenia egr w przyszłym tygodniu.

to prawdopodobnie tylko nagar

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Ja stawiam na juz lekko lejace wtryski i byc moze przeplywka ktora juz nie miezy tak dokladnie przeplywu powietrza i podaje bledne dane, a komputer daje wieksza dawke paliwa! Jak sie odłaczy przeplywomierz to zobaczycie dopiero jak mocno kopci poniewaz komputer usrednia dawke paliwa i mapa awaryjna jest zawsze ustwiona tak zeby dac wiecej paliwa ma to przeciwdzialac spalaniu stukowemu...

Opublikowano

STP nic nie daje.

Czy ktos moze potwierdzic, ze samo czyszczenie przeplywki, EGR dalo w rezultacie mniejsze kopcenie auta? Bo rozumiem - czyszczenie ukladu wydechowego...

Opublikowano
w temacie STP sam się własnie zastanawiałem czy nie dolać tego specyfiku do 320 d macie może jakieś doświadczenie w temacie, są jakies efekty na + lub - ? warto zalać czy raczej nic to nie daje jak kolega napisał. Nie tylko o kopcenie mi chodzi ale może równiej pracuje czy coś?
Opublikowano
Ja dolewalem dwa razy tego czarnego STP i nie widze zadnej roznicy. To po co przeplacac?:) Chociaz napisane jest zeby dolewac co 5000 km wiec moze trzeba jakies 10 razy wlac zeby poczuc roznice na +.
Opublikowano
Podłączam się do tematu kopcenia. U mnie na zimnym silniku jak zapalam to trochę zakopci, później jest OK. Wszystko co trzeba wymienione czyli odma, filtry, olej. Oleju nie bierze. EGR czyszczony, filterki również, turbo jest trochę zaolejonie ale ładuje prawidłowo wię co może być przyczyną. Kata nie mam bo został wyjęty, tylko zuważyłem że końcówka rury wydechowej się bardziej grzeje i nie wiem czy tak powinno być ?
Opublikowano
Ja kata nie wywaliłem tylko gościu od którego kupiłem ten pierwszy koło tłumika drgań zresztą tłumik drgań był spawany bo była nieszczelność i spaliny dostawały się do kabiny. Ale chyba od nowa trzeba będzie spawać zresztą bez kata to wydaje mi się że są większe naprężenia ( różnice temperatur ) i dlatego pęka ten tłumik. Bez kata na analizatorze spaliny wyszły super. kolor spalin wydaje mi się że siwawy. Ale tylko jak jest zimny po rozgrzaniu jest ok.
Opublikowano
W przyszlym tygodniu,jestem umowiony z mechanikiem od bmw odnosnie dymienia jak dowiem sie cos ciekawego to napisze pozdrawiam.
Opublikowano

Dymienie to temat rzeka.

Dym czarny - to za dużo paliwa względem powietrza. Niesprawna przepływka, niepompująca turbina, lejące wtryski, niedomagająca pompa wysokiego ciśnienia, dziura w dolocie, zasyfiony filtr powietrzawysoka temperatura zasysanego powietrza.

Dym niebieski - olejowy. Uszczelniacze, pierścienie, turbo, odma.

Dym siwy, białawy, czasem wpadający w błękit - para wodna (tylko po uruchomieniu w chłodne dni, po zagrzaniu motarka ustępuje), zły kąt wtrysku, zapowietrzenie układu paliwowego, czasem awaria turbosprężarki.

 

Ogólnie jak auto nie powinno dymić na biegu jałowym, jak i podczas jazdy. Przy mocnym depnięciu jest dopuszczalne niewielki dym, tzw. odkurz, ale o niczym więcej w seryjnym aucie nie moe być mowy. Wszelkie odstępstwa to nieprawidłowości.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam mam problem z bmw e46 320d wymieniłem uszczelke pod głowica.głowica została zplanowana i kompletnie zrobiona.a auto dalej kopci na biało jak wczesniej co to moze byc prosze o pomoc jak najszybciej
Opublikowano
No dobra, jesli wtryski, to co robic? Bo chyba jestem w podobnej sytuacji. Walczyc kilka razy ze srodkami typu STP? Wybrac sie na komputer i zweryfikowac, ktore wtryski niedomagaja? Co potem? Regenerowac czy tylko i wylacznie wymieniac na nowe?
Opublikowano
witam to kopcenie w bmw 320d to do wymiany chłodniczka spalin dzxisiaj sie dowiedziałem.jest gosc z warszawy co to regeneruje bo nowa 14oozl a tak to 330zl i stara wysyłasz.
Opublikowano

A cos wiecej na ten temat? Co to za urzadzenie o ktorym piszesz? Bo wiesz, kopcenie moze byc bardzo rozne.

Mozesz podac namiary na tego goscia od regeneracji tego ustrojstwa?

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.