Skocz do zawartości

1000 obr/min na biegu jałowym


olo2828

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej buni 520i 24v, po wymianie przepływki i sprawdzeniu wszystkich wężyków,obroty na biegu jałowym utrzymują się równo na 1000,a po rozgrzaniu 1100.Jeżdżę na benzynie i mam też niewielkie ilości oleju przy świecach zapłonowych.Proszę o rady,sugestie ,podpowiedzi.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rezystancja czujnika temp.płynu przy 20*C wynosi 2,1-2,9 k ohma a napięcie 5V(jeżeli nie ma problemu z porannym rozruchem to praktycznie można wykluczyć jego usterke).To samo tyczy się czujnika zasysanego powietrza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu znajduje się ten czujnik? po prawej stronie chłodnicy?
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik rzeczywiście sprawny.Pozostaje silniczek krokowy ( chociaż obroty są zawsze równe), i opcja druga to może, czujnik wałka rozrządu, bo czasami gdy jest rozgrzany silnik to sobie puknie w tłumik.A obroty denerwują.
BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli ciężej pali na gorącym to sprawdz czujnik zasysanego powietrza.Przy jego uszkodzeniu sterownik przyjmuje temp zastępczą 20*C i pewnie ztąd te obroty.Rezystancja jak przy czujniku płynu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czujnik powietrza dolotowego ma prawidłowe parametry.Te obroty pojawiły się po zmianie przepływki i przy pierwszym uruchomieniu zapomniałem założyć 2 wężyków, które są chyba od odpowietrzenia lub podciśnienia.Są umiejscowione (patrząc od strony chłodnicy), przy wężyku od paliwa (ten wężyk wymieniałem i dlatego pozostałe dwa były ściągnięte).Otóż bez tych wężyków obroty były 1000 po założeniu jest teraz ( cały czas już od 2 tygodni), na zimnym po odpaleniu ma 900 obr. po rozgrzaniu 1000obr/min . Obroty zawsze równe nie ma jakichkolwiek wahań.Jest jeszcze coś co było przed zmianą przepływki (tylko w innym zakresie obrotów 700-900),przy zatrzymaniu na światłach obroty 1100 utrzymują się przez 30s (albo trochę dłużej), po czym spadną do 1000 i ani drgnie.Może jednak trzeba zmienić krokowca ale bardzo trudne dojście do tego dziada.
BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście im więcej jeżdżę to obroty powoli zaczynają troszkę spadać.Właściwie dopiero zrobiłem 250km zobaczę co dalej.W poniedziałek wymienie buni uszczelke pod pokrywą zaworów, bo olej się przedostaje do świec. Narazie będę obserwował te obroty.
BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasny gwint , obroty jednak są jak zaklente równo 1000 a jak się rozgrzeje (wskazówka na środku), silnik trzyma 1100.w dodatku jak przegazuje to przy schodzeniu z obrotów są przypierdy. Wie może ktoś coś na ten temat z szanownych forumowiczów?
BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie i walczyłem z tym parę miesięcy.

Kupiłem nawet inną przepustnicę i podczas jej wymiany, pod kolektorem zauważyłem wiszący wężyk od regulatora ciśnienia listwy wtrysków.

Po założeniu nowego obroty od razu zaczeły spadać do ok 750 jak zatrzymywałem auto na jałowym.

Trochę niekiedy wolniej się to odbywa, 9 w porównaniu z M40 jakie miałem ), ale jest już dobrze.

 

Dlatego śmiem twierdzić że, w pierwszej kolejności, sprawdził bym lewe powietrze na jakimś mało widocznym wężyku, który mogłęś przeoczyć.

Później dopiero sprawdził bym, czujnik położenia przepustnicy, i przeczyścił krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Ja w mojej bawarce mam taki problem:

gdy aut stoi obroty ma prawidłowe tj ok 700 obr/min, ale gdy tylko zacznie się toczyć (np. stoję na górce na luzie i puszczę hamulec) obroty się zwiększają do ok 1100 obr/min. jak zatrzymie auto to spadają do ok 700

 

Jest to bardzo wkurzająca rzecz szczególnie przy dojeździe do świateł.

 

Dzieje się tak zarówno na benzynie i na gazie.

 

BMW E34 525i manual+sekwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.