Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mimo, że mamy jeszcze kalendarzowe lato to powoli rozglądam się za kompletem felg na zimę. Obecnie jeżdzę na fabrycznych felgach 17 cali z oponami 205/50/R17 Runflat, niestety w mojej okolicy drogi są dość kiepskie - jazda nie jest zbyt komfortowa i zastanawiam się nad zmianą felg na cal mniejsze -tj. na 16 cali. Tutaj pytanie, w jakim rozmiarze szukać felg do E87, jakie ET, rozstaw wiem, że 5x120 i jakie wymiary opony do felgi cal mniejszej. Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.

 

PS. Czy te felgi pasowałyby http://www.allegro.pl/item744244765_nowe_felgi_momo_corse_black_16_cali_5x120_raty.html ?

Opublikowano

tu masz wszystko co Cie interesuje,

viewtopic.php?f=40&t=58141

jesli chcesz ogolnie wyzbyc sie 17stek to najtansze opony na 16stki to 205/55 najłatwiej ja dostac i dtalego cena jest najnizsza tych wymiarów, a ogolnie na zime to mozesz kupic stałowki 15stki i do tego kolejny standard 195/65

 

tutajh obrazowo przejdziesz z jednego rozmiaru w inny

viewtopic.php?f=40&t=68460

Opublikowano
ale chyba seria 1 nie jest homologowana do 15" ?? Producent nie podaje mozliwości założenia takich felg.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
ale chyba seria 1 nie jest homologowana do 15" ?? Producent nie podaje mozliwości założenia takich felg.

A co to ma do rzeczy? Skoro tarcza, z zaciskiem i wszystkimi pierdołami odpowiednio chowa sie w feldze to co za róznica czy srednica koła bedzie uzyskana iekszym profilem opony a mniejszym calem felgi, czy wiekszym calem felgi a mniejszym profilem.

Dla przykladu 205/55/16 ma niemalże taka sama co 195/65/15 ( róznca wynosi jakies 2,5mm na srednicy wiec jakies 1,2mm na promieniu )

Opublikowano
Chodzi o to, że właśnie "tarcza, z zaciskiem i wszystkimi pierdołami"

nie mieści sie w feldze 15 calowej...

Tego niestety nie potrafie stwierdzic, gdyz nie mam 1, ale wracajac do sedna mojej wypowiedzi , mozna sobie dowolnie ( w granicach rozasadku również i przy zachowaniu wlasciwej trakcji) dobierac, zastepowac mniejszymi felgami z wieksza opona , lub wieksza lefga z mniejszym profilem gumy.

Ten wzór, moim zdaniem jest zbyt "krzykliwy" wyzywajacy" do czy to 1 czy 3, do Golfa predzej.

Opublikowano
Chodzi o to, że właśnie "tarcza, z zaciskiem i wszystkimi pierdołami"

nie mieści sie w feldze 15 calowej...

Tego niestety nie potrafie stwierdzic, gdyz nie mam 1, ale wracajac do sedna mojej wypowiedzi , mozna sobie dowolnie ( w granicach rozasadku również i przy zachowaniu wlasciwej trakcji) dobierac, zastepowac mniejszymi felgami z wieksza opona , lub wieksza lefga z mniejszym profilem gumy.

Ten wzór, moim zdaniem jest zbyt "krzykliwy" wyzywajacy" do czy to 1 czy 3, do Golfa predzej.

 

podobna dyskusja toczyła się na podforum piątki albo trójki...i tam padło jeszcze hasło, iż auto powinno mieć takie wymiary felg/opon itp. do jakich zostało homologowane, a minimum dla jedynki to właśnie 16" - i jeśli np. za granicą trafi się upierdliwy policjant to może zatrzymać dowód (cytuję za innym Kolegą, także ja NIE WIEM czy jest to prawdą).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

greg23 no fakt, mozna sie czepiac jesli wymiar/ średnica koła jest nie dopuszczalnie mała ale ja logicznie dopatruje sie tylko 2 powodów.

1 to fatk, iz systemy typu ABS i DSC moga działac w sposób zaburzony w wyniku mniejszej srednicy a za tym innej predkosci obrotowej koła

2 to własnie przekłamanie predkosci rzeczywistej do tej wskazanej przez prędkościomierz.

Tyle, ze idac dalej pisałem ze My nie zmniejszamy w sposób znaczny srednicy koła, tylko balansujemy osiagnieciem wiekszego komfortu przez zastosowanie wiekszego porofilu oponu z mniejsza fega i te dwa punkty juz nie moga miec tu zadnego powiazania, tak samo nie przychodzi mi na mysl zadne rozsadne i logiczne powody aby Policja mogla sie przyczepic....

Opublikowano
A ja widzę powód do "przyczepienia się". W razie jakiegokolwiek wypadku, czego oczywiście nikomu nie życzę, powołany biegły wyda opinię, w której nie omieszka wspomnieć o "kreatywnym" rozmiarze felg i podkreśli, że moglo mieć to wpływ etc. Wybór należy do posiadacza - osobiście nie ryzykowałabym '15.
Opublikowano
A ja widzę powód do "przyczepienia się". W razie jakiegokolwiek wypadku, czego oczywiście nikomu nie życzę, powołany biegły wyda opinię, w której nie omieszka wspomnieć o "kreatywnym" rozmiarze felg i podkreśli, że moglo mieć to wpływ etc. Wybór należy do posiadacza - osobiście nie ryzykowałabym '15.

Zawsze jak wsiadasz do samochodu to obok siada pewnie śmierć i czeka kiedy popełnisz błąd?

Z takim podejsciem to faktycznie zamknac sie tylko w pokoju bez klamek i siedzieć.

Niech sobie autor tematu robi jak uważa. :8)

Opublikowano
zamień się :) dam ci moje oryginalne 16tki :) Ja też zmieniam ,ale chcę na większe mam również z3 i tam 18" i wydaje mi się ,że nie ma tragedii z jazdą :) oczywiście moim zdaniem 17 czy 19 cali to bez runflata .
  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
U mnie wybór padł na felgi Borbet LV5 z oponami Kleber Krisalp 205/55/R16. Niestety poprawa komfortu prowadzenia samochodu jest bardzo niewielka.
Opublikowano
U mnie wybór padł na felgi Borbet LV5 z oponami Kleber Krisalp 205/55/R16. Niestety poprawa komfortu prowadzenia samochodu jest bardzo niewielka.

Ładne te felgi, mnie trochę byłoby szkoda na zimę. U nas na południu dużo sypią solą i zajeb*** dziury są w zimie i po :x Ja na zimę dałem stalówki z oryginalnymi kołpakami BMW i opony Dunlop SP Winter Sport 3D 205/55/R16 i nie narzekam na komfort jazdy.

Opublikowano
U mnie brak komfortu jest z powodu sportowego zawieszenia (opcja 226). Z tego co czytałem to jest ono twardsze o 25% niż zawieszenie M (opcja 704)

 

http://img689.imageshack.us/img689/3726/dscf1692.jpgTak się prezentuje moje auto na felgach Borbet LV5

 

U mnie w aucie też występuje ta opcja:

226 SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG

Ale to bym przetłumaczył jako sportowy nastaw zawieszenia, na pewno nie jest twardsze do M. Chyba, że mam złe informacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.