Skocz do zawartości

Czy to dwa różne silniki? 535i 306KM / 540i 306KM


code

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie BMW w ofercie serii 5 306KM ma tylko model 540i

Na Allegro natomiast można znaleźć "piątki" w modelu 535i również o mocy 306KM - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9663765

 

Czy silnik 3 litrowy w Polsce po prostu nie jest dostępny?

A może kiedyś był i został w tej chwili zastąpiony silnikiem czterolitrowym o tej samej mocy?

 

Jeśli to dwa różne silniki to który jest lepszy? (waga/osiągi, spalanie/ekonomia, ekologia)

Bo jeśli to dwa różne silniki to jak rozumiem 535i to silnik 3 litrowy bi-turbo a 540i to 4 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie sprawdzam i:

model 535i dostępny jest np. w Polsce, Angli, USA

model 540i dostępny jest np. w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii

W każdym przypadku dostępny jest albo jeden albo drugi model - nie znalazłem kraju w którym byłyby w ofercie oba silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie sprawdzam i:

model 535i dostępny jest np. w Polsce, Angli, USA

mozesz mi powiedziec gdzie w europie znalazles 535i w budzie e60? a juz szczegolnie w PL? mowie o nowych samochodach.

wg moich informacji wszystkie 535i sa sciagane ze stanow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to pewnie zalezy od aktualnosci cennika.

 

W USA mają lekko inne modele czasami wiec tam nie sprawdzaj, chyba ze chcesz sciagac auto z USA.

Myślę o kupnie auta, które już znajduje się w kraju.

Szukam takiego które ma około 300KM właśnie stąd moje pytanie o te dwa silniki.

 

Tak sobie sprawdzam i:

model 535i dostępny jest np. w Polsce, Angli, USA

mozesz mi powiedziec gdzie w europie znalazles 535i w budzie e60? a juz szczegolnie w PL? mowie o nowych samochodach.

wg moich informacji wszystkie 535i sa sciagane ze stanow

Przepraszam, w Polsce jest 540i (tak jak w prawie całej europie z wyjątkiem UK)

W USA 535i i 550i

W Anglii 530i oraz 550i (brak jakiejkolwiek jednostki 306KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540i to nie jest nowa jednostka. W serii 7 dostępna od roku 2005, więc pewnie w 5er też jakoś tak weszła.

 

Ogólnie, BMW od 2002 roku oferowało 2 nowe modele V8 w serii 7 właśnie. Pojemność 3.6 276 (bodajże) koni i 4.4 333 kuce. Potem zrobili lifting i stąd jest 4.0 306 KM i 4.8 366 KM (moge sie mylic o kilka, bo nie znam tego na pamiec, sorry). Dlatego jest 740i oraz 750i od 2005 roku, zamist 735i oraz 745i. To że 550i istnieje wiem na pewno, 540i pewnie też oferują, ale nie mam danych konkretnych na to. Sam sie zdziwiłem.

 

Ogólnie to najlepiej brać 550i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega myśle na tym że bmw ostatnim czasy i można by tu dużo wymieniać, nie oznacza modeli silnikowych tak jak kiedyś i zuważyłem że jeżeli chodzi o rynek amerykański to robią to od dłuższego czasu, jak jest 306 koni to wydaje mi się że bardziej tżeba się kierowac mocą, a nie oznaczeniem , a 306km to 3l + dwie turbiny i w piątce takiego silnika w europie nie ma a( a jednak jest :D ), 333konie to były w 4,5 -litra miałem taki-, a pozatym chandlaże się często mylą i wypisują bzdury, ap przy okazji znalazłem tu taką stroę http://www.5series.net/information/options/engines/ Edytowane przez mistszu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540i to nie jest nowa jednostka. W serii 7 dostępna od roku 2005, więc pewnie w 5er też jakoś tak weszła.

Po przewertowaniu paru wirtualnych kartek, wynikło mi że motor N62B40 (czyli to co siedzi w 540i) było oferowane z modelami LCI mniej więcej od momentu kiedy N62B48TU weszło (550i) na miejsce N62B44 (545i). O ile nie popełniłem błędu oczywiście. Interesujące rotacje silnikowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji znalazłem tu taką stroę http://www.5series.net/information/options/engines/

Z tej strony wynika, że 535i ma 407Nm a 540i ma 390Nm (ciekawe jak wygląda waga obu samochodów)

Ale...

Który jest szybszy?

Który oszczędniejszy?

Który mniej awaryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji znalazłem tu taką stroę http://www.5series.net/information/options/engines/

Z tej strony wynika, że 535i ma 407Nm a 540i ma 390Nm (ciekawe jak wygląda waga obu samochodów)

Ale...

Który jest szybszy?

Który oszczędniejszy?

Który mniej awaryjny?

 

Sam chciałbym wiedzieć. Ja wybrałbym wersje wolnossącą bo zdecydowanie mniej wysilona, czyli teoretycznie mniej podatna na awarie.

 

Ale z drugiej strony magia bi-turbo to moment 400Nm dostepny nie w jakimś peaku, tylko w zakresie, według wikipedii dla takiego silnika: 1200-5000 obrotów. Tylko czemu wikipedia podaje że silnik ten jest dostępny tylko od 2009? Przeciez w USA 335i i 535i schodzą od jakiegos czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji znalazłem tu taką stroę http://www.5series.net/information/options/engines/

Z tej strony wynika, że 535i ma 407Nm a 540i ma 390Nm (ciekawe jak wygląda waga obu samochodów)

Ale...

Który jest szybszy?

Który oszczędniejszy?

Który mniej awaryjny?

 

 

Wystarczy kliknąć na silnik i są szczegółowe dane, który jest mniej awaryjny to temat rzeka, ale chyba ADAC będzie miała takie informacje, albo jeżeli chodzi o małe usterki to TUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. danych z http://www.bmwusa.com i http://www.bmw.pl

 

Model ............................. 535i ... | 540i

Moc ................................ 306KM | 306KM

Moment .......................... 407Nm | 390Nm

Masa .............................. 1660kg | 1725kg

Zużycie paliwa (miasto) .. 13,8l ... | 15,8l

Zużycie paliwa (trasa) ..... 9,1 ...... | 7,4l

Przyspieszenie* .............. 5,6s..... | 6,1s

 

* - Dla modelu 535i wartość podana dla prędkości 0-96,5km/h a dla modelu 540i 0-100km/h

 

Zastanawia mnie spalanie, które w mieście jest wyraźnie niższe w modelu 535i (2 litry na 100km) natomiast poza miastem niższe jest w modelu 540i (1,7 litra na 100km)

Nie wiem czy w USA i Polsce "poza miastem" oznacza zupełnie co innego czy po prostu 540i rzeczywiście tak mało pali w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nizsze spalanie wiekszego silnika w trasie jest jak najbardziej ok, a mniejszego w miescie tak to jest sprawdzalem to pare razy i zawsze w trasie wychodzilo niższe spalanie w większym silniku. Przyspieszenia są podane 0-60 mil/h dla 535i i 540i, a wogóle to dziwne bo na USA zawsze były wypuszczane większe silniki, a tu proszę do europy 540tak, a na stany 535i :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nizsze spalanie wiekszego silnika w trasie jest jak najbardziej ok, a mniejszego w miescie tak to jest sprawdzalem to pare razy i zawsze w trasie wychodzilo niższe spalanie w większym silniku.

To teraz trzeba ocenić, gdzie więcej się jeździ :)

 

Przyspieszenia są podane 0-60 mil/h dla 535i i 540i

Zamieniłem mile na kilometry, także to co podałem to przyspieszenia dla kilometrów na godzinę - 535i jest szybsze o prawie pół sekundy.

 

a wogóle to dziwne bo na USA zawsze były wypuszczane większe silniki, a tu proszę do europy 540tak, a na stany 535i :o

No właśnie, to mnie dziwi.

Może ma to związek z rygorystycznymi normami spalin np. w Kalifornii? I BMW postanowiło właśnie w ten sposób zadbać o tamtejszy rynek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje to na bank chodzi o normy spalin, a ze spalaniem to mam pare przykładów ja miałem mocniejszy silnik znajomy słabszy i jechaliśmy z wawy na kaszuby moje spalanie w 328 9,2 l jego w 318i 11,2l, jecaliśmy z bratem do poznania on 645i ja 730 moje spalanie 13,2l jego 12,6 przy tym samym tempie jazdy non stop zderzak w zderzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

mam od niedawna 540i więc tu coś mogę powiedzieć. spalanie po mieście w korkach 14-16 l. trasa jeszcze nie sprawdzona ale w 7.4 trudno mi uwierzyć... super kultura pracy, dźwięk. mocy i momentu tez nie brakuje. 535 pewnie powinien lepiej ciągnać w niskim i średnim zakresie obrotów. może trochę mniej spali w mieście. oba silniki są aż nadto dobre, myślę :) sądzę, że ważniejsze jest pytanie czy chce się auto ze stanów 9tylko 5350 czy jednak EU, wtedy w 5 tylko wolnyssak:) przy zakupie używanego wolałbym zdecydowanie wolnossący z EU niż ten 535 ze stanów. ale dostęność 540 wydaje się dość ograniczona...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam 535 xi z USA.

Jeżdżę od roku. Mogę coś chyba powiedzieć o tej wersji.

Przejechałem dotąd 40 tyś. km.

Spalanie miasto - 13 -15

Trasa minimum około 9 ( ale to nie na moje nerwy - realne można to osiągnąć zimą gdy wszyscy jadą 70-80 )

Trasa normalnie 10-11 ( ogień przy wyprzedzaniu - prędkości 120-130 km/h )

Przypominam że to wersja xi czyli 4x4 czyli może trochę więcej spalać.

 

A i jeszcze jedno w USA dostępne są przeważnie wersje bogoto wyposażone co może pomóc w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo to drugie turbo tylko uzupełnia pierwsze w zakresie obrotów.

Taki killer ukł. napędowego...

 

No nie w tym przypadku. Pomyliło Ci się z dieselem. W benzyniaku są to bliźniacze turbiny (produkcji Mitsubishi) zasilające po 3 cylindry.

 

W F10 nie będzie już 4.0 tylko właśnie 3.0 twin turbo.

 

Wg mnie główna zaleta tego mniejszego jest taka, że tanim kosztem można znacznie zwiększyć jego osiągi, co w 4.0 jest niestety niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.