Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszuam temat dotyczacy klekotu w silnikach M40 konkretnie chce się dowiedzieć czy wymiana popychaczy jest mozliwa indywidualnie w swoim zakresie? jezeli tak to co trzeba sciagnac by sie do nich dostac? z gory dzieki za jaka kolwiek odp.
Opublikowano
Kolego popychacze i koniki razem wymień jeżeli masz tym autem zamiar jeździć :) Ściągnąć musisz pokrywę zaworów, rozrząd zrzucić,wyjąć wałek i wymienić.Jak nie wiesz jak to zrobić to nie warto sie samemu męczyć i wyłożyć 100zł i ci mechanior jakiś wymieni.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
nie, ja osobiscie posiadam M43 lecz szwagier zakupil M40 ktorą raczej zamierza pojezdzic wiec stąd moje pytanie gdyz pracuje jak diesel a wyczytalem ,iż to wina popychaczy jest....co do wymiany to jak piszesz lepiej wylozyc te 100zł i miec spokojną głowe :)
Opublikowano
Kolego bardzo prosta sprawa jeśli posiadacie ze szwagrem jakąś wiedzę o mechanice to zrobicie bez problemu tylko przy składaniu trzeba mieć przyrząd do ściśnięcia wałka z zaworami lub powoli każdą panewkę dokręcać wszystko można zrobić bez jakichkolwiek przyrządów. Jeśli podejmiecie się wymiany najpierw sprawdźcie wysokość krzywek wałka bo jeśli są wytarte to najlepiej wymienić popychacze dźwigienki i wałek koszt całości około 900zł. Wałek może być dobry lecz pisze że może się tak zdarzyć bo w trzech z chyba siedmiu m40 co robiłem tak właśnie było. Tak na marginesie raczej nikt nie podejmie się w BMW wymiany za 100 zł bo sama wymiana paska rozrządu to koszt około 80zł więc licz na około 200 zł. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą
Opublikowano

Miałem E30 z silnikiem M40 i z własnego doświadczenia powiem, że wymiana samych popychaczy prawie nic nie dała. Po wymianie wszystkich współpracujących ze sobą elementów w głowicy (wałek, koniki, popychacze, pastylnki, prowadnice zaworowe), efekt był zauważalny, jednak silnik i tak nie pracował jak nówka. W silnikach M40 jeśli już klepią, to znaczy że mają już znaczny przebieg lub nie stosowano odpowiedniego oleju. U mnie największą poprawę dały nowe prowadnice zaworowe, ale to już się wiąże ze ściągnięciem głowicy. W sumie trzy razy podchodziłem do sprawy bo jestem uparty i powiedziałem sobie że albo ja albo ten silnik :)

Moim zdaniem trzeba to zrobić od razu kompleksowo albo nie zabierać się za to w ogóle !

 

Pozdrawiam

:)
Opublikowano
Ja to bym proponował remont głowice, Zwalić ją i wtedy dotrzeć zawory wymienić gniazda prowadnice jak kolega mówił i uszczelniacze zaworowe. 100% kompresji. Co ro popychaczy to rzecz prosta że trzeba wymieniać wszystko. Popychacze, dżwigienki i wałek. Ja oddałem do mechanika auto i zapłaciłem 100zł, lecz jak już teraz mam gdzie kręcić to robiłem sam u kumple od 17 do 22 i zrobione. Może długo ale za to dokładnie. Trzeba rozebrać wszystkie niepottzebne pierdoły z przodu i osłonę metalową górną. Ja proponuje najpierw poluzować śrubkę na torx na wałku i dopiero luzować napinacz paska rozrzadu. Najpierw trzeba ustawić GMP, no i na konieć powoli odkręcać stopki wałka. Jak ktoś chce mogę opisać krok po kroku jak to wymienić.
Opublikowano
nie moj samochod osobiscie byc moze zrobilbym jak piszecie poki co wymianie pojda popychacze - zawsze to juz popychacze odejda moze i ucichnie ciutke ten ''bocian'' chociaz po waszych wypowiedziach nie spodziewam sie rezultatu.....
Opublikowano

Nie opłąca sie wymieniac samych popychaczy. Jak nie masz zadużo kasy na remont to kup sobie popychacze o odłuż w jakies miejsce i zbieraj dalej na dzwigienki. Poszukaj w dziale cześci gość tam się ogłaszał że sprzedaje komplet dźwigienek popychaczy i wałka. Tanio chce. Może i używane ale jakieś 3tys km zrobił to tyle co nie.

 

Pamiętaj o tym że krzywka na wałku jest wytarta i jak założysz nową dźwigienkę to wałek będzie ją skrobał swoimi nierównościami. Jeżeli jest bocian to zazwyczaj jest to wina właśnie złączenia się krzywki wałka z dzwigienka bo tam jest uderzenie i tarcie, a dźwigienka jest oparta o popychaczi tylko na nim się porusza. Także same popychacze mogą dać wyciszenie w skali od 0 do 20, dadzą ci 2gi stopień wyciszenia. Zbieraj na całość i wymień wszystko. Pamiętaj ze najlepiej robić takie wymiany jak już jest czas i pora na wymianę oleju. Bo zalecane jest żeby przy wymianie dzwidienek i reszty wymienić olej.

Opublikowano

Czołem stary.Jak chcesz wymienić to musisz założyc nowe dźwigienki.Zrób swap z dźwigienkami z M43.Prawda taka że popychacze nie muszą być zużyte. Jeżeli masz dźwigienki wytarte co jest bolączką tego silnika to po zmianie popychaczy problem nie ucichnie. Dźwignie pasują z M43 ale pod warunkiem zastosowania pastylek ,które zakładasz na sprężyny zaworów na góre. Muszą być dość dokładneie dopasowane tak by zawór całkowicie się zamykał w martwym punkcie . Jest kolo co za 100 zł je dorobi...a nawet zamieni i założy za ok 300zeta razem.Ja miałem z tym do czynienia i dokonałem sam zmiany co zajeło mi ok 3godz z dopasowaniem pastylek. Jak cos mam komplet nowych hydropopychaczy bo zakupiłem i mam na sprzedarz bo okazały sie niepotrzebne,a autko sprzedałem i mam je na handel - nówki. Co do Dźwigienek z M43 są inne od M40 bo są na rolkach(łożyskach) więc bieżnia cały czas śmiga po wałku.Wałek miałem dość wytarty a ze złomu załatwiłem wałek w świetnym stanie i po założeniu nie dostrzegłem wyraźnej poprawy. Silnik podobnie się zbierał i podobnie pracował więc radzę skup się najpierw na pastylkach i dźwigienkach.Koleś który dorobi ci pastyli to pan Andrzej z Aleksandrowa Łódzkiego.Wpisz w neta i znajdziesz go na bank zwłaszcza na allegro.Nie mam do niego numeru bo przekładkę robiłem rok temu.

 

.Pozdro.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
chłopaki ja wszystko rozumiem tylko caly czas podkreślam ,iż posiadam BMW z silnikiem M43 a temat załozyłem z prośby szwagra który zakupił M40 z ''bocianem'' i na tym moja interwencja się kończy ale dzieki za wypowiedzi uswiadomie go w tym ,że jak robic to juz na tip-top
Opublikowano

Witam

 

Panowie pozwólcie że podczepię się pod temat. Przed wczoraj wymieniłem sobie w moim silniczku m40 popychacze oraz dźwigienki a także podkładki pod zawory te od Pana Andrzeja z Aleksandrowa. Moje pierwsze spostrzeżenia:

-klekot znikł

-ładnie sie kręci

 

Wady:

-słychać wtryski

-gdy jest zimny po dopaleniu silnik trzęsie się jak galareta, po zdjęciu kabla od świecy nr 2 (od paska rozrządu licząc) zauważyłem brak reakcji na odłączenie tego przewodu, a więc nie pali na ten gar. W momencie nagrzania silnika wszystko gra, wymieniłem dziś świece zobaczę może to coś pomoże no chyba że jest coś z tymi zaworami nie tak...

 

Jeśli więc ktoś mógłby mnie naprowadzić na właściwy trop to będę wdzięczny :)

Opublikowano
Powiem ci tak jesli chodzi o trzepanie to niedomykają ci się zawory na tym garku .Miałem tak samo...musisz zeszlifować albo hydropopychacze od spodu lub pastylki .Cała filozofia. Silnik ci pewno pruka z wydechu i telepie ale zastosuj się do mojej rady i będzie gitara :P
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Kolego mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź? które popychacze trzeba szlifować na tym garku ssący czy wydech?

 

Ps. wymiana świecy nic dała ale i tak był czas je wymienić:)

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sroki ze wrócę do tematu, ale co to jest za gościu ten Andrzej z Aleksandrowa??? ma ktoś do niego namiar, bo bym sam chętnie do niego podjechał zeby sprawdzić mi co jest grane z moim bocianem. Chyba że ktoś zna w okolicy sosnowca jakiegoś magika od m40 który mi powie co mam wymienić i jakie dzwigienki założyć, bo ja już mam mały mętlik w głowie.
Opublikowano

Pan Andrzej

 

Miasto: Aleksandrów Łódzki

 

Nr tel: 602383994

 

Nie dzwonić po 20 do 10 rano !! !!

 

Zadzwoń do niego i umów się na wizyte albo na to by ci podsłał i powiedział jak należy je zamontować

 

Z checią bym ci to zrobił.Mieszkałem koło Będzina ...Gródków...ale już nie mieszkam ...

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich i tak sobie czytam i czytam na różnych portalach wypowiedzi wszystkich fanów BMW i tak zastanawiam się nad wypowiedziami, odnośnie tematu klekotania w BMW E36 z silnikiem M40 na zimnym silniku podobnie jak cichy diesel. A więc co zrobić by silniczek pracował cichutko i tak w kolejności wymiana popychaczy na Firmy Motive, które zresztą jak wiadomo są hydrauliczne, po za tym, proponuję jak już, dźwigienki do silnika M40 na rolkach są bardzo dobrym rozwiązaniem, wziętym z silnika M43 oryginalne używane 8 szt oraz tyczy, to i samego wałka rozrządu i tu proponuję firmy Motive, oczywiście odpowiednio wykonane do przeróbki na zamówienie adapterki 8 szt. Koszt takiego kpl. na dzień dzisiejszy to około 850 zł, a co do szlifowania popychaczy od dołu należy je skrócić szlifując czyli skracamy wysokość około 0.7mm montujemy jak opisałem w kolejności i wszystko na ten temat oraz ważne! lejemy olej nie inny!!! do silnika M40 olej 0W30 ( ja robię regularnie wymianę firmy Castrol ) i co ważne przy okazji należy wymienić uszczelniacze zaworowe koszt około 20 zł 8 szt firmy VICTOR REINZ lub firmy ELRING nie ważne czy jeszcze lub są dobre?[/b] po co 2 razy robić tom samą robotę!. Myślę że to tyle z mojej strony jeśli ktoś coś chce, więcej wiedzieć to zapraszam do dyskusji i liczę na mądre zadawanie pytań.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez motochrapek
Opublikowano

nie kupujcie 1,6 m40 tylko 1,6 m43 :mrgreen:

 

ja mam m40 owszem słychac klekot. zmieniłem olej z mineral na połsyntetyk troszke ucichło. ale to juz dla mnie za słaby silnik 80 tys juz na gazie przejechane, ale jeszcze daje rade ;D

tez miałęm wymieniac popychacze ale juz nie bede dokładał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.