Skocz do zawartości

BMW DT gas system sekwencja falowanie obrotów


polskak203

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem posiadaczem BMW E34 525i Vanos 1994r.

Mam założoną instalacje gazową sekwencje DT Gas system

Wtryski mam metalowe kazdy wężykiem osobno podłączony do kolektora ssącego.

Problem polega na tym ze na wolnych obrotach na gazie faluje i nawet potrafi zgasnać silnik jak i również nierówna praca na wolnych obrotach (troche szarpie)

Podczas jazdy wszystko jest ok zbiera sie super na obroty a jeśli dojezdzam do skrzyżowania lub na postoju falują obroty w góre i w dół badzo nisko.

Byłem u elektronika podpiał BMW pod kompa i wszystko posprawdzał i ze strony instalacji komputera benzynowego jest ok. Dodam że na bęzynie pracuje super obroty super a na gazie jest tak jak wyzej opisałem. Jestem zdany na siebie i na waszą pomoc

 

Co może być przyczyną takich objawów?? proszę o pomoc wszystkich którzy maja jakiś pomysł .

 

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz tam sekwencje i palcem bez podłączenia do kompa nic się tam nie zrobi.Pytanie,czy tak było od początku założenia instalacji?Jakie długie masz wężyki między wtryskiwaczami a kolektorem(czy są równe).Gdzie masz nawiercony kolektor(czy przy samych wtryskiwaczach benzynowych)?

Tu możesz sporo się dowiedzieć na temat instalacji

http://lpg-forum.pl/index.php

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam sekwencje i palcem bez podłączenia do kompa nic się tam nie zrobi.Pytanie,czy tak było od początku założenia instalacji?Jakie długie masz wężyki między wtryskiwaczami a kolektorem(czy są równe).Gdzie masz nawiercony kolektor(czy przy samych wtryskiwaczach benzynowych)?

Tu możesz sporo się dowiedzieć na temat instalacji

http://lpg-forum.pl/index.php

Tak sie działo od poczatku założenia instalacji . to była roczna instalacja uzywka i założona do mojego. Weżyki maja długość jakieś 8 cm. kolektor nawiercony blisko wtrysków benzynowych.Autokalibracje jak przeprowadzam daje oblicz i wyskakuje okienko z cyframi np 14,0 daje ok i wciskam bieg luzem. daje start i pisze nie naciskac pedału gazu wiec nie naciskam i robi sie jeden słupek czerwony na koniec jego wyskakuje jakis procent na nim i nastepnie robi sie drugi słupek zielony i wyskakuje 3%np. i od nowa robi sie pierwszy słupek i tak cały czas a silnik coraz gorzej nierówniej pracuje i tyle . a jak wpisuje ręcznie poprawke 1,35 to silnik pracuje równo , ale rano jak odpalam go i włanczam gaz to falują obroty i gaśnie

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wygląda wykres sondy na gazie?Co pokazuje sonda w momencie przełączania na gaz.Wydaje mi się że możesz mieć zamienione wtyczki do wtryskiwaczy gazowych(powiedzmy 1 z 2 cylindrem)i efekt będzie właśnie taki jak opisujesz.Czy przechodzi łagodnie z pb na lpg?Nie znam tego programu,czy można tam sprawdzić czasy wtrysku pb i lpg na jalowym?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już chyba pomału dochodzę przyczyny nierównej pracy silnika na biegu jałowym i falowania obrotów. moje BMW E34 525i 24v Vanos ok 230km po tuningu w Niemczech. a żeby było śmieszniej reduktor mam Tomasetto Alaska At09 :D obsługuje on do ok 120km . Sytuacja wygląda następująco. Ciśnienie mam ustawione na reduktorze około 1,5 bar dlatego żeby wogólę ujechać na tym reduktorze. a jak zmniejszę ciśnienie do 1,0 lub 1,1 a nawet 1,3 to z gazu przełącza się sam na benzynę. Problem jest taki ze za duże ciśnienie podaje reduktor na wtryskiwacze i nie domykają się najprawdopodobniej tylko leją. Wtyczki od wtryskiwaczy podłączyłem prawidłowo według schematu montażu mojej instalacji . Będę zmieniał reduktor na Większy Scorpion GT który obsługuje do 380km i autko powinno latać. Jeżeli po wymianie reduktora i po całym procesie autokalibracji gazu nie będzie poprawy to wymienię wtryskiwacze gazowe z in-tech na Magic Jet. podobno sa to dobre wtryskiwacze. Jest jeszcze jeden problem że od tego źle działającego gazu rozregulował mi się ECU benzyna i tez zaczął falować. Myślę że reset Ecu i przejażdżka powinna wystarczyć żeby Ecu wgrał sobie nową mapę. Bo już kiedyś robiłem reset ECU i autko śmigało aż miło ale do następnego dnia kiedy zacząłem jeździć na gazie i rozregulował, się sterownik benzyny. Wiec chyba mam przyczynę już. Napisze na forum jak doprowadzę tą instalacje gazową do ładu. Sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie. JEŚLI MACIE JAKIEŚ INFORMACJE POTRZEBNE W MOIM PRZYPADKU TO BARDZO PROSZĘ PISAĆ. KAŻDA WYPOWIEDZ MOŻE DUŻO POMÓC . TO JEST METODA PRÓB I BŁĘDÓW ALE I TAKŻE CORAZ WIĘKSZEJ PRAKTYKI . JAK CZŁOWIEK SAM NIE POGRZEBIE TO NIE MA CO LICZYĆ NA JAKIEŚ SERWISY.

POZDRAWIAM I CZEKAM NA BURZE MÓZGÓW

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Byc moze moj post w czyms ci pomoze.

W poprzednim samochodzie mialem instalke dt gaz system. byla to sekwencja w galancie v6. od momentu zalozenia samochod na wolnych nie chodzil za dobrze i ciezko wchodzil na obroty. ruszanie to byla masakra. powyzej 2000 obr/min samochod chodzil tak jak powinien. podczas trwania gwarancji bylem u nich moze ze 20 razy albo wiecej, ciagle regulacje i brak poprawy. i glupie tlumaczenie, ze przy wiekszych silnikach moze sie tak zdarzac. pod koniec gwarancji udalo mi sie jakos ich namowic na wymiane listw wtryskowych. po ich zdemontowaniu okazalo sie ze przy pierwszej instalacji zalozyli mi jakies uzywane (a oczywiscie skasowali jak za nowe!!!). Po wymianie obu listw wtryskowych samochod chodzil lepiej, ale nadal nie tak jakbym sobie tego zyczyl.

dopiero gdy skonczyla sie gwarancja pojechalem do innego gazownika. tam powiedzieli mi ze te wtryski ogolnie sa do d... na wtryskach dt na wolnych obrotach samochod chodzil raz na 4 cylindry, raz na 5, ale nigdy na 6. Zaproponowali mi ich wymiane. wymienili mi na valteki i to juz nie byl ten sam samochod... wreszcie chodzil tak jak powinien... i na wolnych.. i wkrecal sie tak jak powinien - generalnie dopiero po wymianie wtryskow chodzil jak na benzynie i wreszcie bylem zadowolony. a zaklad dt, o ktorym pisalem byl w poznaniu i ze szczergo serca go wszystkim odradzam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam

 

Jestem posiadaczem BMW E34 525i Vanos 1994r.

Mam założoną instalacje gazową sekwencje DT Gas system

Wtryski mam metalowe kazdy wężykiem osobno podłączony do kolektora ssącego.

Problem polega na tym ze na wolnych obrotach na gazie faluje i nawet potrafi zgasnać silnik jak i również nierówna praca na wolnych obrotach (troche szarpie)

Podczas jazdy wszystko jest ok zbiera sie super na obroty a jeśli dojezdzam do skrzyżowania lub na postoju falują obroty w góre i w dół badzo nisko.

Byłem u elektronika podpiał BMW pod kompa i wszystko posprawdzał i ze strony instalacji komputera benzynowego jest ok. Dodam że na bęzynie pracuje super obroty super a na gazie jest tak jak wyzej opisałem. Jestem zdany na siebie i na waszą pomoc

 

Co może być przyczyną takich objawów?? proszę o pomoc wszystkich którzy maja jakiś pomysł .

 

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi

 

Zobacz najpier czy masz wode w układzie chłodzenia i czy sie nie zapowietrzył ja tak miałęm i szukałem szukałem...aż wkońcu pojechałem do serwisu i chłopaki po 15 minutach znaleźli przyczyne...zapowietrzony układ wody. Mozesz wyczyścić przepustnice i zobaczyć jak tam przepływomierz..... bo jak auto dobrze jeżdzi na benzynie to nie znaczy ze wszystko jest OK.

Znajdź autoryzowany serwis Dt gasu jest ich kilka w polsce i wal jak w dym do nich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam. po wymianie reduktora na scorpion gt i wtryskiwaczy magic jet auto na początku chodziło lepiej . ale to tylko chwilowa poprawa, bo znowu chwilami nie pali na wszystkie cylindry zwłaszcza jak dobrze nie rozgrzeje silnik na benzynie. chwilami jak dodaje mu gazu to coś jak by go przytrzymywało , blokowało.wolne obroty różnie czasem trzymają w normie, ale od wczoraj to zgłupiał całkiem obroty albo spadają że silnik gaśnie albo falują od 700 w dół i na benzynie też zaczął tak samo falować, a od dłuższego czasu nie falował na benzynie , pracował równo. normalnie cyrki się dzieją z tym autem . teraz władowałem ok 1000zł w ten reduktor i wtryski a auto dalej nie jeździ . już nie wiem gdzie szukać pomocy i co tu może być uwalone. jeśli spotkaliście się z takim problemem albo macie jeszcze jakieś propozycje to piszcie . sterownik został ten co był d.t gas system gas tech 500s i wgrany soft na 608s .

ps, od wczoraj sam się zaczał przełączać z gazu na benzynę podczas jazdy

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony.

Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW)

Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery dedykowane dla innej marki samochodu. Numery sondy Bosch do mojego silnika które znalazłem w necie powinny być:0258005322 lub 0258986503. zamówiłem nową sondę w sklepie tą pierwszą droższą i ma być dokładniejsza. Na dniach mam ją zamontować. Mógłbym wymienić wszystko oprócz sondy a obroty na biegu jałowym dalej by skakały. Męczyłem się z tym problemem od samego początku nabycia BMW.

Czasem jak się udało to na benzynie nie falował ale na gazie (sekwencji) tak .

Jeśli ktoś ma podobny problem niech dokładnie sprawdzi działanie sondy bo możecie spotkać się z podobnym problemem. Winy szukałem po stronie gazu (bo na benzynie było ok) wymieniałem reduktor bo był za mały do mojego silnika i założyłem scorpiona GT i wywaliłem pojedyncze wtryskiwacze gazu dt gas in-tech na listwy wtryskowe Magic Jet, autko lepiej pracowało ale obroty doiło Oczywiście jak zamontuje sondę opiszę na forum co i jak autko będzie śmigać.

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że miałes stałe napięcie na sondzie może oznaczać że sterownik gazu nie jest podłączony do sondy :mrgreen: Okaże się po wstawieniu drugiej :cool2:

 

to skąd te dane zmieniające się od 1,77v do 1,80v ??

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem sondę lambdę na oryginalną bosch dedykowaną do tego silnika i powiem ze jest różnica. silnik pracuje równo podczas jazdy płynnie wchodzi na obroty i nie szarpie. Obroty poprawiły się ale nie do końca. Tzn faluje nadal ale silnik nie gaśnie( nie spadają aż tak nisko jak przedtem.) czasami nie faluje na gazie, ale przeważnie obroty skaczą na biegu jałowym od 1000 do 500 . Na benzynie jest tak samo. Chociaż tyle lepiej że silnik nie gaśnie ale wkurzające są te falowania. Co jeszcze może być przyczyną??
polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszcząc przepływomierz powietrza urwałem tą płytkę w środku. Zamówiłem już inną sprawną i czekam na nią.

Do tej pory sprawdziłem : dolot powietrza szczelny, Silnik krokowy 100% sprawny(podmieniałem) Sonda lambda Nowa , przepustnica czyszczona,czujnik położenia przepustnicy sprawny, świece wymieniałem , cewki zapłonowe wymieniałem ,Ze strony gazu Nowy reduktor założyłem do mojej mocy silnika Scorpion GT i wtryskiwacze wymieniłem na listwy Magic Jet. Okażę się jak przyjdzie przepływomierz, ale myślę że mój był dobry. Jeszcze pozostało mi do sprawdzenia : czujnik temp. wody i powietrza. Co oprócz tych wymienionych rzeczy należy sprawdzić??

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no i założyłem przepływomierz i okazało się że mój był dobry bo chodzi tak samo jak przed zepsuciem mojej dobrej przepływki. Zauważyłem ze jak jadę i dam na luz to obroty falują do momentu całkowitego zatrzymania auta wtedy obroty nie skaczą ale są gdzieś ok 600 . gdy znowu ruszę i dam na jałowym obroty falują że aż chwilami gaśnie. Gdy się całkiem zatrzymam obroty ustabilizują się. i na postoju jak dodam gaz obroty zatrzymają się na 600 lub 700 i nie faluje.Na dodatek ostatnio obrotomierz cygani albo zawyża albo zaniża w danej chwili obroty. przykładowo jest faktycznie 600 a pokazuje 400. co to może być?????? ktoś wie jak to sprawdzić??
polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witaj kolego czytam sobie tak caly ten post i obowiam sie ze niewiele ci osub pomoze a raczej nikt wiesz jak czytam to jak by to bylo moje bmw wszystko co piszesz umnie sie dzialo i niepociesze cie niedalem rady jestem mechanikiem a wywalilem sie na swoim aucie nawet dalem innym sprobowac i lipa umnie jeszcze zawory nietrzymaly strzelala przy odpoalaniu raz na jakis czas zrobilem glowice dumny z siebie teraz to bedzie LALA ale niebylo auto niestrzelalo ale mulowata byla jak na poczatku byla troche pognita wiec i to porobilem nagle udezyla mi w zawory to z mojej winy chyba a raczej napewno zaslabo skreciel kola na razrzadzie i raz jeszcze glowica w gore. Zrobilem zlozylem i jak bedzie chodzic sprzedaje bo kupilem corse dziecko sie urodzilo a przez chwile mialem 4 samochody wiec bmw sprzedaje. odpalam jest super motor to sie chcial z lap urwac zadowolony z siebie znalazlem rozrzad byl dwa razy zle ustawiony a teraz sie przylozylem i to jest to :) polerka zrobiona wymyta ale nikt niewiedzial ze chce ja sprzedac tylko kuzyn nagle dzwoni ma klijenta na nia i jedzie mowie ze ok przyjechali ogladaja bardzo sie podobala mowie ze porobilem i wogule wiec odpal poszedl a ją jak poje..... czlowieku obroty faluja niewchodzi na wysokie kicha prycha szok tak sie napompowalem z nerw ze masakra dzien wczesniej bylo super i przekreslila swoja przyszlosc u mnie tyle sie skaplem ze jak odpiolem aku to zaraz po podlaczeniu bylo gitara i tak z dwa dni az znow ja dopadlo. ranking jej masakryczny dalem za nia 7500 wlozylem nowa sekwencje 3200 wuminilem zawieche cewki swiece zawory glowica dwa razy robiona u elektrykow bylem sondy tez zmieniane takie srakie i nne ciagle nie to i sie poddalem sprzedalem za 4500 tysia chodzila ale szalu niebylo! zapomnialem ile eletrykow czy tez elektronikow mowilo mi ze to sterownik jest niedobry wiec tez sie wku.... i kupilem i du..... tez nie to a jak jechalem do nastepnych a ci mowia to na bank sterownik a ja mowie mam inny i niepomaga to nawet nichcieli juz walczyc z nia poddawali sie walkowerem. To co pisze to jest zaje.... skrut tego co znia zrobilem tak bardzo chcialem miec bejce ale do dzis mam juz do nich wielki dystans choc bardzo mi sie podobaja. tyle kolego wnioski sam wyciagnij ekspertem sie nienazwe ale rozlozyla mnie na lopatki i widze ze u ciebie tez sie tak zapowiada :cry: powodzenia jak masz pytania pytaj ale kto wie czy pomoge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego uporałem się z tym problemem już dawno.

Powodem usterki była nie podłączona sonda lambda do sterownika lpg (dtgas system wymaga podłączenia jej. )

|Podłączyłem według schematu i autko śmiga bez zarzutów już długi czas. Jestem zadowolony z tej marki i następne też będzie BMW NAPEWNO:)

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.