Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Niestety na stałe się nie da, musisz za każdym razem powtarzać procedure

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 3 lata później...
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy ktoś sprawdzał w czasie jazdy wskazanie temperatury?

Ja na postoju doprowadziłem do 98'C, ale w czasie jazdy cały czas spadała - na 25km odcinku spadła już przy końcu trasy do ok. 74'C pomimo tego że cały czas obroty utrzymywałem powyżej 2 tyś (2200 - 2700, czasami ponad 3000/min).

I teraz nie wiem czy to normalne, czy termostat słabo już trzyma temperaturę i na ile tym wskazaniom można wierzyć?

 

Dzis mnie naszlo i tez sprawdzilem sobie jadac z temp z ukrytego menu. Odcinek okolo 20 km , bardzo spokojna jazda - krajowa piatka pod wrocławiem jazda jeden za drugim w trasie 80-100km/h ale tez 2 miejsca z korkiem , z trasy ok 30 min 10-15 to jazda w tym korku (na 1-2biegu), obroty w zakresie 1500-2500. Temperatura jaka osiagnal to 72-74 st. a potem chwile jak czekalem juz w garazu to lecial w gore przy 77 go zgasilem (trwalo to z 2 min max).

 

Czy to za malo i koniecznie trzeba myslec o wymianie termostatu czy przy takiej temp i zimnym wietrze+spokojna jazda mogl nie osiagnac wiekszej ? (w korku temp albo sie utrzymywala albo lekko spadala pare st.) Niestety nie wpadlem wczesniej jak bylo cieplo zeby sprawdzic temp. Jezeli chodzi o powietrze to jak rano jechalem i pokazywal kilka st. na + to po niedlugiej chwili lecialo gorace z nawiewow.

Opublikowano

Raczej musisz już myśleć o wymianie. Jak zima przyjdzie będzie tylko gorzej,a niedogrzany więcej spali.

Także im szybciej wymienisz tym szybciej zaoszczędzisz na paliwie.

Opublikowano
Kup wersje z 6 cylindrowym dieslem lub benzyne to wtedy masz przesuwające się zakreskowane pole na obrotomierzu

 

 

w moim dizlu sie nie przesuwa :>

Opublikowano
Ja miałem tak jak ty z tym grzaniem. Najpierw wymieniłem główny i nagrzewal sie do 88 po przejechaniu 17km a jak wymieniłem egr to spokojną jazda 8 km i trzyma 87-89. A na postoju rośnie nawet do 97.
Opublikowano
No to ewidentnie raczej sa do wymiany... Do tego tez trzeba plyn kupic i odpowietrzyc uklad z tego co czytalem? Czy plyn trzeba kupic org. koncntrat bmw do calkowitej wymiany czy inny zwykly tez bedzie ok?
Opublikowano
Zwykly płyn też da radę bez problemu. Jeden odpowietrznik jest na termostacie egr i drugi przy zbiorniczku wyrownawczym.
Opublikowano
A czy jest mozliwe, ze przyczyna jest gdzie indziej jakis czujnik np.? Pytam bo czytalem, ze jak ktos juz mial nizsza temp. silnika niz powinna byc to mial tez wyzsze spalanie u mnie natomiast jest ono raczej niezle - mieszcze sie w srednim 6l od ostatnich ok 3 bakow, z tym ze u mnie to tak 70, a moze i 80% trasa.
Opublikowano

Wymień najlepiej od razu oba termostaty, a jeśli auto ma ok 5 lat lub więcej to już obowiązkowo. Termostat EGR raczej na 99% będzie przepuszczał, a główny może np działać tak na 70%.

Ja u siebie wymieniałem termostaty ok 3 lata temu. Wymieniłem EGR co poprawiło temp o ok 5-7'C a po paru dniach termostat główny (znów o kolejne 5-7'C) - zrobiłem podwójna robotę, i dopiero wtedy temperatura była odpowiednia. Termostaty w naszych autach niestety nie są wieczne. Ja już miałem zużyte w 4 letnim aucie.

Kupujące tylko i wyłącznie termostaty oryginalne, choć można kupić tej samej firmy (Behr) poza serwisem - ale to nie to samo. Zamienniki są tylko minimalnie tańsze ale często nie trzymają parametrów i szybciej padają.

Przy spokojnej jeździe auto będzie nabierało wolniej temperaturę nawet na nowych termostatach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mi też to troche przeszkadza. W kabinie chyba zaczyna lecieć ciepłe powietrze kiedy temp płynu chlodzącego osiągnie 50 stopni. A ciepło zaczyna lecieć już po kilku minutach. Do pracy mam 8 km, w poprzednim aucie po ok 5 km auto było już wystarczająco ciepłe. Wiec tu jest pewnie podobnie.

 

Można oprzeć sie na innej zasadzie, przez pierwsze 5 min nie jedź z obrotami wyższymi niż średnie.

 

Wydaje mi sie, ze moje E91 320d nie ma dogrzewacza silnika tak jak miało to miejsce w poprzednim E39 520d. Wie ktoś czy wszystkie miały czy jak? Nie moge znależć nigdzie pod maską tabliczki znamionowej Webasto.

Chyba Raczysz zartowac. Silnik jest prawidłowo nagrzany po 15-30 km jazdy. Mowa o dieslu rzecz jasna dużo zależy od obciążenia silnika i temperatury zewnętrznej. Temperatura wody jest osiągana czasem nawet szybciej ale to nie znaczy że silnik jest już nagrzany. Do określenia nagrzania silnika jest potrzebny pomiar temperatury oleju, a nie wody. Dlatego w bmw nie a tego wyświetlacza. Jak ktoś chce sprawdzić diagnostyczne temperaturę to może to zrobić na szereg rożnych sposobów, ale to służy wyłącznie do kontroli poprawności działania układu chłodzenia np. Termostatów, a nie tego czy się silnik nagrzał.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No to musze kupic oba i to zrobic... dzis rano podobna trasa ok 22km i max co osiagnal to 66 stopni z ogrzewaniem bo rano zimnica takze za malo...

 

Najgorzej z ta robota czy mechanik nie typowo od bmw sobie poradzi zeby to dobrze wymienic odpowietrzyc itd ?

 

I jaki plyn chlodniczy polecacie zakupic do wymiany glownego termostatu ?

Opublikowano

Każdy mechanik bez problemów sobie z tym powinien poradzić.

Ja nie jestem mechanikiem,a sam wymieniałem oba termostaty zaraz po kupnie.

Jak masz dostęp do podstawowych kluczy to również powinieneś rozważyć samodzielną wymianę,robota dosyć prosta,a i z odpowietrzaniem niema problemów.

Opublikowano

Płynu całkowicie nie spuściłem,tylko tyle żeby wymienić termostaty.

Ten co spuściłem miał zielony kolor i jego już nie wlewałem,kupiłem nowy też zielony,w sumie z połowę wymieniłem.

Nie pamiętam ile mi dokładnie zeszło,chyba coś koło godziny,ale wcześniej już w e46 wymieniałem więc wiedziałem co i jak.

Myślę,że na pierwszy raz na spokojnie 2 godziny to minimum.

Opublikowano

Pewnie mozna zlac co jest i go dolac spowrotem+ew. dolewka gotowego plynu. Ale zakladajac, ze chce wymienic moze nie caly ale tyle ile wyleci podczas operacji to co radzicie kupic? Na dolewke mam prestona - jakies 400ml kiedys dolalem ale przy wymianie calosci to chyba trzeba jakis koncentrat kupic ?

 

I jeszcze jedno co mnie nurtuje - spalanie, wiekszosc osob pisala, ze przed wymiana termostatow miala wyzsze, a po znacznie nizsze ja jak pisalem mieszcze sie w ok 6-6,5 srednim (glownie trasa) to raczej nizej juz mi i tak nie spadnie.

Opublikowano
Umnie spalanie na trasie było ok, 6.-6.5l. Ale natomiast w miescie brał ok 10, a po wymianie termostatow ok 9 i rzadko przekraczam.
Opublikowano
Umnie spalanie na trasie było ok, 6.-6.5l. Ale natomiast w miescie brał ok 10, a po wymianie termostatow ok 9 i rzadko przekraczam.

U mnie identycznie. Także warto wymienić oba na oryginalne kupione w ASO

Opublikowano
Korzysta(ł) może ktoś z DashCommand lub z Rev?

Może tam byłaby opcja temperatury?

 

Koszt to $149 za KiWi WiFi + aplikacja do iPhone/iPod/iPad

Razem mieścimy się w około $200

 

 

masz temperature plynu chlodzacego na biezaco ale musisz miec podlaczony system oczywisci.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Wymienilem oba zgodnie z tym co radziliscie i teraz po jakichs juz 10 min jazdy dzis mialem 90 st. ale czytalem , ze wiekszosc z Was ma temp 89 st u mnie trzyma raczej 90 ale czasami skoczy do 91-92 czy tak jest tez ok?
Opublikowano
Wymienilem oba zgodnie z tym co radziliscie i teraz po jakichs juz 10 min jazdy dzis mialem 90 st. ale czytalem , ze wiekszosc z Was ma temp 89 st u mnie trzyma raczej 90 ale czasami skoczy do 91-92 czy tak jest tez ok?

 

Jak najbardziej u ciebie wszystko OK z temperaturą. Tak ma być, na postoju może nawet wzrastać jeszcze bardziej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dzieki dla wszystkich zwlaszcza autorow postow nt temperatury e90, gdybym nie sprawdzil to dalej bym jezdzil nie wiadomo ile z niedogrzanym silnikiem:) Teraz dodatkowo troche mniej pali po zagrzaniu.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, temat trochę stary ale podłączę się. Mianowicie mam takie pytanie. W e90 330d jestem po wymianie termostatów (egr i głównego) oczywiście kupione z ASO bo podobno na innych nie mozna polegać. Niepokoi mnie jedna sprawa. Samochod podczas jazdy na 6 biegu ponad 140km/h łapie temperaturę nawet 93stopnie, podczas dłuższego postoju spada nawet do 85stopni. Zauważyłem ze im wiekszy bieg i mniejsze obroty (bardziej obciązony silnik) temperatura bardziej wzrasta. Czyli 100km/h na 4 biegu łapie 88stopni, przy tej samej predkosci na 6 biegu nawet 91. Czy moze jeszcze byc cos innego uszkodzone? Dodam, ze wymieniłem płyn na nowy, dobrze odpowietrzony, wiatrak włącza sie dopiero przy 97stopniach wiec chyba normalnie. Czy jest wszystko ok? czy ktos spotkał sie z czymś takim? Z góry dziekuje za podpowiedzi - diagnozy.

 

Jeszcze jedno pytanko, czy ktos wie co to jest? za co jest odpowiedzialne? foto poniżej

 

http://www.iv.pl/images/62289715619909401419_thumb.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też tak mam np. w trybie sportowym skrzyni wiedz chyba normalne. Taka teoria mi się nasuwa że wtedy może jest szybszy obieg cieczy albo żaluzja się otwiera (chyba że w czasie jazdy jest otwarty bo nawet nie wiem :roll: )

 

To na zdjęciu to dodatkowa pompa wody. Działa na postoju jak silnik jest wyłączony. Włącza obieg wody wykorzystujac resztę ciepła do grzania kabiny i przydaje się do odpowietrzenia układu na zapłonie. Ma chyba jakąś jeszcze funkcje wspomagania układu ale nie jestem pewny. Mam ja padnięta i będę wymieniać. Dam znać czy coś się zmieniło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.