Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wyobrażam sobie innego sposobu na zakup auta. 10km jazdy i wiem ile bezawaryjnie przejade tym autem, oczywiście istnieje jeszcze złośliwość rzeczy martwych , ale na to już nie ma rady

 

Jest wiele wad ukrytych, mało widocznych, które Ci się na kompie nie wyświetlą. Wg mnie podstawa to dobry serwis z doświadczonym człowiekiem i oczywiście kompem do auta też.

 

I ważne żeby nie liczyć na okazje i się nie podpalać, żeby zawsze obok był jakiś malkontent. :)

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żeby zawsze obok był jakiś malkontent. :)

To faktycznie tez. :mrgreen:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

tylko jeden problem

 

w Polsce raczej kupno odpada a za granicą ktoś z was oddaje do warsztatu na sprawdzenie ?

Opublikowano
W serii 7 manual - to wyglądało by raczej komicznie, to ma być komfortowa limuzyna a nie "lewarkownia". :wink:
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie skrzynia manualna nadaje się jedynie do samochodów o zacięciu sportowym, mocnych, z napędem na tył lub 4x4, gdzie przekazanie napędu poprzez sprzęgło nożne ma znaczenie dla jazdy i daje możliwości "poszalenia".

 

Reszta powodów wyboru manuala:

1) strach przed automatem z powodu braku do czynienia z nim, a dużo ludzi boi się "nowego"

2) strach przed automatem z powodu obawy przed kosztami naprawy

3) ekonomia (w porównaniu do starych typów automatów)

4) obawa o problem z odsprzedażą (tylko w Polsce)

 

Ktoś kto uważa, że po prostu lubi wajchować dźwignią i wciskać bez sensu co chwilę sprzęgło, to chyba raczej nie mówi tego szczerze a w głowie siedzi mu jeden z wyżej wymienionych powodów. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dodalbym jeszcze strach przed lamerstwem / partactwem warsztatow zajmujacych sie naprawa automatow

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Reszta powodów wyboru manuala:

2) strach przed automatem z powodu obawy przed kosztami naprawy

Ktoś kto uważa, że po prostu lubi wajchować dźwignią i wciskać bez sensu co chwilę sprzęgło, to chyba raczej nie mówi tego szczerze a w głowie siedzi mu jeden z wyżej wymienionych powodów. ;)

No jeśli poważniejszy koszt naprawy takiej skrzyni ASB - powiedzmy te 5-10 tys pln nie napawa Cię obawami to gratuluję majętności. Każdy trzeźwo myślący człowiek kupując auto UŻYWANE kalkuluje wcześniej ewentualne koszty napraw. Jeśli Ty nie zwracasz na to uwagi przy zakupie to również gratuluję majętności.

Skoro uważasz, że to, iż ktoś może lubić ręczne skrzynie/ręczne zmienianie biegów bo woli decydować o tym sam zamiast być zdanym na elektronikę jest czymś tak nienaturalnym, egzotycznym i odstającym od Twojego podejścia to ja już nie będę się wdawał w dalszą dysputę na temat - jaką skrzynię wziąć w takim kilku letnim e39 - bo widzę, że dyskusja schodzi na jakieś abstrakcyjne farmazony mające na celu wytknąć, ze ten to nie mówi szczerze bo lubi ręczne a ten to pewnie nie chce automatu bo się boi drobnych kilku tysięcy pln przy usterce takiej ASB - a niestety zdarzają się one dość często. Dodam tylko jeszcze, że mając takiego Steptronika dość często korzystałbym z ręcznego operowania biegami funkcją + - bo sprawiałoby mi to o wiele większą frajdę niż czekanie aż zrobi to za mnie elektronika. A gdybym się już zmęczył tym okrutnie wykańczającym ręcznie wajchowaniem, wtedy wykorzystałbym dobrodziejstwo automatycznego leniwca. No ale wg Twojej teorii widać jestem odmieńcem totalnym bo lubię mniej ryzykować kupując ręczną skrzynię w kilkuletnim aucie niż ASB, która niestety w tym konkretnym aucie nie jest zbyt idealna jeśli chodzi o jej bezawaryjność. Partactwo i amatorszczyznę polskich warsztatów gdzie "naprawiają" takie ASB pominę już brakiem komentarza bo jest dostatecznie wiele postów dokumentujących ten "profesjonalizm".

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybacz, ale cały Twój post wskazał nam, że nie masz pojęcia o ASB i nigdy nie miałeś auta z taką skrzynią czyli wyraźnie załapałeś się na kategorię tych co krytykują a nie używali. :)

 

A co do zakładania, że skrzynia się zepsuje to dziwię się, że masz turbodiesela na Common Rail skoro może Ci pójść wszystkie 6 wtryskiwaczy (używane koło 1500 zł sztuka o ile kojarzę), turbina (dobra regeneracja 1500-2000 zł), pompa wtryskowa (tutaj to nawet lepiej nie mówić o kosztach). W ogóle po co Ci BMW, kup sobie Corsę 1.2 i masz wszystko tanie jak barszcz, nie ma co się zepsuć i jesteś mega zabezpieczony. ;)

Opublikowano

Widzę, ze zaraz będziemy i oceniali cenę felg, karoserii i innych podzespołów w aucie. Sądziłem, że temat dotyczy skrzyni biegów...

Co do tych elementów, które tak wymieniłeś pięknie jednym ciurkiem i wymieniłeś ceny ich napraw to powiem krótko - zanim kupiłem auto długie tygodnie spędziłem na różnych forach robiąc rozeznanie jakie są koszty napraw tych głównych podzespołów generujących duże koszta w sytuacji awarii. I wziąłem je pod uwagę. I teraz skup się i zgadnij dlaczego zrezygnowałem z ASB na rzecz ręcznej skrzyni biegów??? Powiem Ci - bo koszt naprawy tych skrzyń dość mocno się różni. Skalkulowałem więc także koszty napraw skrzyni ręcznej (nawet ze sprzęgłem i dwumasą) i na tej podstawie wybrałem konkretne auto. Miałem wrażenie, że właśnie o to głównie chodzi autorowi postu i proponowałbym jednak skoncentrowanie się na tym a nie segregowaniu kto do jakiej kategorii ludzi należy i wypominanie komuś tego, że przed kupnem auta skalkulował koszty i to było podstawą wyboru jego auta.

Tak więc ja wymieniłem swoje argumenty za i przeciw skrzyni ASB vs Manual i Ty również się tego trzymaj w kwestii ASB - chwaląc wszystkie plusy wynikające z komfortu poruszania się itp nie zapomnij wymienić także ewentualne minusy związane z kosztami jej naprawy - chyba, że ich nie miałeś to wtedy możesz się zaliczyć do jednego ze szczęściarzy :wink:

A wszelkie komentarze typu "kup sobie Corsę żeby się zabezpieczyć" pozostaw dla siebie bo jesteś na forum BMW a nie na forum przedstawicieli wsi tańczącej i prostactwa - nie obrażając ludzi mieszkających na wsi :wink:

Większy pożytek z dyskusji będzie miał autor postu czytając spis argumentów za i przeciw konkretną skrzynią bo to na tej podstawie podejmie decyzję o ewentualnym kupnie auta - i to ON to zrobi a nie Ty, ja czy ktokolwiek kto się w tym temacie wypowiedział.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już pisałem, że lepiej skrzynię wymienić niż naprawiać i wtedy nagle z 5-10 tys zł robi się 3000 zł. Niedawno miałem 530d 99' i sprowadziłem ją z uszkodzoną ASB (szukałem rozbitej ale trafiła się taka) i wymiana skrzyni z robocizną kosztowała mnie łącznie około 3000 zł, doliczając podwójną wymianę oleju 3500 zł. Zrobiłem około 20 tys km i nie było problemów (z czego kilka tys km z ciężką lawetą).

 

Odbijając piłeczkę.. to Ty sprowadzasz dyskusję o tym jaki typ skrzyni jest lepszy do kalkulacji kosztów naprawy. Jak już pisałem kupując mądrze auto i dbając o skrzynię masz małą szansę na jej awarię i nie traktowałbym tego jako główny motyw do decyzji tak jak robiłeś to Ty (co dla mnie osobiście jest paranoją).

 

Reasumując ponieważ nie miałeś do czynienia z automatyczną skrzynią w E39 Twoje doradzanie sprowadza się do czysto finansowych spraw a przez to mącisz w głowie autorowi tematu, który może odnieść wrażenie, że jak kupi 530d z ASB to na 100% musi szykować 10 tys na remont skrzyni.

 

Miałem kilkanaście samochodów z ASB, jednymi jeździłem więcej innymi mniej, ale nigdy skrzynia mi się nie zepsuła. Tyle w temacie.

 

Problem z 530d i ASB niestety wywodzi się z tego, że ludzie, których nie stać na 530d chcą je mieć i szukają najtańszych ofert, czyli aut albo z ukrytymi problemami technicznymi albo z cofniętym galancie licznikiem km, a potem się dziwią się auto psuje. Jak mnie nie było stać na dobre 530d z uczciwym przebiegiem to najpierw kupiłem 525tds i nim pojeździłem pół roku odkładając na 530d. Więc zamiast siać panikę kupujcie auta rozsądnie to nie będzie problemów.

Opublikowano

I w tym rzecz - kupować rozsądnie auto.

I na koniec jeszcze pokaż mi moją wypowiedź, w której użyłem stwierdzenia że "na 100% musi szykować z 10 tys pln na remont skrzyni". Trzeba czytać ze zrozumieniem i z tego wyciągać wnioski. Tłumacząc na polski: biorąc jakiś element wyposażenia auta trzeba liczyć maksymalne kwoty w przypadku poważniejszej naprawy i takie koszty w razie "w" mieć w wyobraźni.

A co do skrzyń ASB to pisałem już chyba ze 2-3 razy, że obecnie kupując NOWE auto chętnie wziąłbym z ASB bo i lepiej dopracowane, z jeszcze lepszą kulturą pracy i lepiej zoptymalizowane na spalanie i ekonomię.

I to tyle w dyskusji na ten temat.

Pzdr.

Opublikowano

Reszta powodów wyboru manuala:

2) strach przed automatem z powodu obawy przed kosztami naprawy

Ktoś kto uważa, że po prostu lubi wajchować dźwignią i wciskać bez sensu co chwilę sprzęgło, to chyba raczej nie mówi tego szczerze a w głowie siedzi mu jeden z wyżej wymienionych powodów. ;)

 

Dodam tylko jeszcze, że mając takiego Steptronika dość często korzystałbym z ręcznego operowania biegami funkcją + - bo sprawiałoby mi to o wiele większą frajdę niż czekanie aż zrobi to za mnie elektronika. A gdybym się już zmęczył tym okrutnie wykańczającym ręcznie wajchowaniem, wtedy wykorzystałbym dobrodziejstwo automatycznego leniwca.

Pzdr.

 

Też mi się tak wydawało bo jestem miłośnikiem manuala, ale okazało się że wogóle nie używa się trybu manual bo skrzynia robi swoje lepiej niż manual, zresztą dodam że ten tryb manualny nie jest do końca taki manualny tam też komputer czuwa, ale powiem Ci że jak pojezdzisz ASB w BMW to innej skrzyni nie będziesz chciał , a do twojego modelu 525d to tego jestem pewny na 100%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

popieram to co pisze mistszu1

 

rowniez wole manual, ale od czasu zakupu automata (jakies 3 lata temu) uzylem tego trybu dokladnie 2 razy

 

skrzynia GM w e39 530d jest awaryjna i stracilem przez nia mnostwo nerwow, ale musze przyznac, ze w porownaniu z innymi np. w audi lub nawet skrzynia ZF w e60 lepiej zmienia biegi - to moja opinia i nie zamierzam nikogo do tego przekonywac :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
popieram to co pisze mistszu1

 

rowniez wole manual, ale od czasu zakupu automata (jakies 3 lata temu) uzylem tego trybu dokladnie 2 razy

 

skrzynia GM w e39 530d jest awaryjna i stracilem przez nia mnostwo nerwow, ale musze przyznac, ze w porownaniu z innymi np. w audi lub nawet skrzynia ZF w e60 lepiej zmienia biegi - to moja opinia i nie zamierzam nikogo do tego przekonywac :)

 

Powiem Ci że ja też tak uważam mam teraz e60 i wydaje mi się że w e39 /też była ZF/ skrzynia chodziła tak samo , albo lepiej, w e60 jest szóstka i może ztąd ta różnica , albo to że w e39 było 2,8 , a w e60 jest 2,5d, dodam jesze tyle że w e66 skrzynia jest niby ok jak dynamicznie jednostajnie przyspieszasz, ale jak robie coś inaczej :mrgreen: to się gubi i podszarpuje, ale w 66 nie będe grzebał jeszcze rok i puszczam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do +/- to w BMW niestety nie jest to zbyt mądrze rozwiązane. W Mercu dużo lepiej. Manualny tryb powinien służyć tak naprawdę do korekty w razie potrzeby, czyli szybkiej redukcji np w zakręcie albo przy wyprzedzaniu. Jak wiadomo w BMW trzeba dźwignię pociągnąć w lewo i dopiero do siebie. W Mercedesie wystarczy ruch dźwigni w lewo i mamy bieg zredukowany. Szybko, bez kombinacji. Wprawdzie generalnie i tak nowoczesne automaty nie stwarzają prawie nigdy sytuacji, że jest potrzeba korekty, ale do tego ten +/- powinien służyć a nie do dłuższej manualnej zmiany. Zresztą jak ktoś chce poszaleć z +/- to powinien sobie odwrotnie kabelki podłączyć bo w sekwencyjnych skrzyniach wyścigowych redukcja (-) jest do przodu a nie do siebie. :)

 

Co do "gładkości" skrzyń z E39 w porównaniu do nowszych ZFów w E60, to wynika ona wbrew pozorom z zacofania tych skrzyń. Zbyt wiele idzie tam przez konwerter. Fakt, że jest miło i płynnie ale niestety tracą na tym osiągi auta i zużycie paliwa. Nowe skrzynie działają bardziej bezpośrednio co powoduje, że ich szybsza i bardziej konkretna zmiana biegów jest niestety, przy sytuacjach nietypowych, bardziej odczuwalna. To samo jest w skrzyniach Merca, które z konwertera korzystają tylko do ruszania. Na szczęście najnowsze, dwusprzęgłowe skrzynie pozbawione konwertera DKG chyba rozwiązują te wszystkie problemy, aczkolwiek nie jeździłem i nie wiem jak to w praktyce się sprawdza.

Opublikowano (edytowane)
Co do +/- to w BMW niestety nie jest to zbyt mądrze rozwiązane. W Mercu dużo lepiej. Manualny tryb powinien służyć tak naprawdę do korekty w razie potrzeby, czyli szybkiej redukcji np w zakręcie albo przy wyprzedzaniu. Jak wiadomo w BMW trzeba dźwignię pociągnąć w lewo i dopiero do siebie. W Mercedesie wystarczy ruch dźwigni w lewo i mamy bieg zredukowany. Szybko, bez kombinacji. Wprawdzie generalnie i tak nowoczesne automaty nie stwarzają prawie nigdy sytuacji, że jest potrzeba korekty, ale do tego ten +/- powinien służyć a nie do dłuższej manualnej zmiany. Zresztą jak ktoś chce poszaleć z +/- to powinien sobie odwrotnie kabelki podłączyć bo w sekwencyjnych skrzyniach wyścigowych redukcja (-) jest do przodu a nie do siebie. :)

 

Co do "gładkości" skrzyń z E39 w porównaniu do nowszych ZFów w E60, to wynika ona wbrew pozorom z zacofania tych skrzyń. Zbyt wiele idzie tam przez konwerter. Fakt, że jest miło i płynnie ale niestety tracą na tym osiągi auta i zużycie paliwa. Nowe skrzynie działają bardziej bezpośrednio co powoduje, że ich szybsza i bardziej konkretna zmiana biegów jest niestety, przy sytuacjach nietypowych, bardziej odczuwalna. To samo jest w skrzyniach Merca, które z konwertera korzystają tylko do ruszania. Na szczęście najnowsze, dwusprzęgłowe skrzynie pozbawione konwertera DKG chyba rozwiązują te wszystkie problemy, aczkolwiek nie jeździłem i nie wiem jak to w praktyce się sprawdza.

 

 

Tak nowe DKG są rewelacyjne , ale ale kolega się tutaj pomylił bo w BMW przesuwając manetkę w lewo też jest redukcja i ona wynika z tego że skrzynia jets w trybie sport i właśnie dlatego jest redukcja, a następny ruch e góre lub w dół powoduje wejście w tryb manualny

Edytowane przez mistszu1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to chyba nie zawsze jest wtedy redukcja. Tryb sport utrzymuje skrzynię na wyższych obrotach ale przy pewnym ustawieniu pedału gazu. Normalnie, przy spokojnej jeździe, skrzynia w trybie sport raczej nie pracuje inaczej. Może się mylę, bo w swojej 530d w sumie nie korzystałem z tego zbytnio, ale wydaje mi się, że ruch w lewo nie zawsze powoduje redukcję.
Opublikowano

No fakt nie zawsze, ale wynika to z tego że czasami jak jedziesz 150-160 to nie może zredukować bo nie ma na co , ale jak jedziesz wolniej to zawsze redukuje

 

ps.ustawienie pedału gazu nie robi różnicy jak wbijasz sport

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zresztą jak ktoś chce poszaleć z +/- to powinien sobie odwrotnie kabelki podłączyć bo w sekwencyjnych skrzyniach wyścigowych redukcja (-) jest do przodu a nie do siebie. :)

 

ja tak wlasnie mam

 

tak jest w e39 chyba od modelu 2002, czyli od IX 2001, pamietam, ze ktos pisal, ze ma rocznik 2001 i ma (-) do tylu, ja mam samochod z 10.2001 i mam juz do przodu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jestem tu nowy, planuje zakup BMW e39 530D kombi, przeczytalem caly temat i niestety nie znalazlem w nim informacji ktore mnie interesuja.

Mianowicie to ma byc moje pierwsze BMW, w zwiazku z tym chcialbym uzyskac jak najwiecej informacji zwiazanych z interesujacym mnie modelem, takich jak koszty eksploatacji-klocki tarcze, olej, filtry itp itd, naprawy-te najczestsze zwiazane z najczestszymi usterkami, i no wlasnie jakie typowe usterki ma ten model i jakie koszty w zwiazku z nimi, co mozna zrobic samodzielnie przy samochodzie bez specjalistycznej aparatury-pytam bo nie mam dwoch lewych rak i najbardziej wieze sobie jak cos robie przy samochodzie, nastepna sprawa to skrzynia automatyczna,gdyz interesuje mnie zakup samochodu wlasnie z taka skrzynia, i powtorze pytanie, czy bardzo awaryjne, co nawala w skrzyniach i koszty- w zwiazku z pytaniem o skrzynie prosze o opinie wlascicieli ktorzy prywatnie eksploatuja te skrzynie, bo opinia kogos kto sie tylko przejechal automatem i pozniej gdzies naczytal w necie, sa niewiele przydatne, a narazie wtym watku pare stron zajela przepychanka na ogolniki dotyczace manualow i automatow. jesli o mnie chodzi jestem zdecydowany na automata i jestem wielkim zwolennikiem tych skrzyn, i podobnie jka ktos wyzej uwzam ze wiekszosc krytykuje te skrzynie z obawy przed nieznanym.

nastepna sprawa jaki jest optymalny wskaznik zakupu BMW w stosunku cena/jakosc(zuzycie) z tego co sie rozejrzalem to widze ze mozna kupic takie cudo za 12 tysi ale tez za ok 50 tysi, to sa skrajnosci i szukam czegos po srodku, ale bez ciagot w strone przeplacania.

Interesuje mnie zakup atrykcyjnego auta, z dobrym wypasem za rozsadne pieniadze i w rozsadnym stanie.

Pomimo ze interesuje mnie silnik 3.0 D, ciekawi mnie czym sie rozni silnik TDS, co to za stwor i czy warto sie tym interesowac.

Aha i jeszcze kwestia serii czy przed liftem czy po lifcie, jaka jest roznica, co bardziej awaryjne, drozsze w obsludze itp,pytam bo np w przypadku volvo V70 roznica miedzy liftowa ma wielkie znaczenie :wink:

 

sorka za wiekszosc lamerskich pytan, ale jak wspomnialem to ma byc moje pierwsze BMW.

Do tej pory jezdzilem Mercami i to tymi jednymi z ostatnich prawdziwych, pewnie wloze kij w mrowisko :twisted: ale moja opinia na temat mercow jest niepodwazalna, zeby takiego popsuc naprawde trzeba sie napracowac bez wzgledu czy to automat czy manual, ale to tylko te przed 95 rokiem :wink:

teraz chce kupic cos nowszego i jako ze okulrnik to lipa to chce sprobowac BMW, moze sie milo rozczaruje :wink:

 

troche sie napisalem, ale szczerze mam nadzieje ze mi pomozecie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Poczytaj forum, są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania.

Wielkie dzięki za tyle wpisów.pozdrawiam .( raczej odpuszcze diesla w 3.0 a bede szukał 2.5tds na 3.0 diesla nie stać mnie a aby trafić dobre auto z tym silnikiem to niestety sporo kasy trzeba mieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, jestem tu nowy, planuje zakup BMW e39 530D kombi, przeczytalem caly temat i niestety nie znalazlem w nim informacji ktore mnie interesuja.

Mianowicie to ma byc moje pierwsze BMW, w zwiazku z tym chcialbym uzyskac jak najwiecej informacji zwiazanych z interesujacym mnie modelem, takich jak koszty eksploatacji-klocki tarcze, olej, filtry itp itd,

Jeden telefon do ASO (autoryzowanego serwisu) w celu sprawdzenia ceny oryginalu, lub http://www.allegro.pl w celu zakupienia zamiennika.

 

naprawy-te najczestsze zwiazane z najczestszymi usterkami, i no wlasnie jakie typowe usterki ma ten model i jakie koszty w zwiazku z nimi, co mozna zrobic samodzielnie przy samochodzie bez specjalistycznej aparatury-pytam bo nie mam dwoch lewych rak i najbardziej wieze sobie jak cos robie przy samochodzie, nastepna sprawa to skrzynia automatyczna,gdyz interesuje mnie zakup samochodu wlasnie z taka skrzynia, i powtorze pytanie, czy bardzo awaryjne, co nawala w skrzyniach i koszty- w zwiazku z pytaniem o skrzynie prosze o opinie wlascicieli ktorzy prywatnie eksploatuja te skrzynie, bo opinia kogos kto sie tylko przejechal automatem i pozniej gdzies naczytal w necie, sa niewiele przydatne, a narazie wtym watku pare stron zajela przepychanka na ogolniki dotyczace manualow i automatow. jesli o mnie chodzi jestem zdecydowany na automata i jestem wielkim zwolennikiem tych skrzyn, i podobnie jka ktos wyzej uwzam ze wiekszosc krytykuje te skrzynie z obawy przed nieznanym.

Ten "specjalistyczny sprzet" kosztuje 200zl - to jest kabelek, ktorym podlaczasz samochod do kompa i wiesz o nim prawie wszystko, rowniez o skrzyni. Co do skrzyni (ASB) poszukaj jaki model skrzyni ma e39 530d i poszukaj tego symbolu tu na forum; byl tu temat o takiej samej nazwie... BARDZO obszerny temat, MEGA duzo wiedzy. BTW: 525d ma chyba te sama skrzynie.

 

 

nastepna sprawa jaki jest optymalny wskaznik zakupu BMW w stosunku cena/jakosc(zuzycie) z tego co sie rozejrzalem to widze ze mozna kupic takie cudo za 12 tysi ale tez za ok 50 tysi, to sa skrajnosci i szukam czegos po srodku, ale bez ciagot w strone przeplacania.

Musisz wiedziec czy chcesz biede, w ktorej znajdziesz tylko klimatyzacje, fotele i 4 kola, czy cos z navi, tv, masazami w skorzanych siedzeniach, PDC, fotochromami itd...

 

Interesuje mnie zakup atrykcyjnego auta, z dobrym wypasem za rozsadne pieniadze i w rozsadnym stanie.

"dobry wypas" za "rozsadne pieniadze" - to jak miec kobiete dziewice, swietna w lozku.

 

Pomimo ze interesuje mnie silnik 3.0 D, ciekawi mnie czym sie rozni silnik TDS, co to za stwor i czy warto sie tym interesowac.

Aha i jeszcze kwestia serii czy przed liftem czy po lifcie, jaka jest roznica, co bardziej awaryjne, drozsze w obsludze itp,pytam bo np w przypadku volvo V70 roznica miedzy liftowa ma wielkie znaczenie :wink:

TDS to starsza generacja silnikow. Informacje w tematach przyklejonych na samej gorze dzialu e39 powinny pomoc. Jaka jest roznica przed liftem i po lifcie - ponownie precyzyjne informacje w temacie przyklejonym na gorze dzialu e39.

 

sorka za wiekszosc lamerskich pytan, ale jak wspomnialem to ma byc moje pierwsze BMW.

Do tej pory jezdzilem Mercami i to tymi jednymi z ostatnich prawdziwych, pewnie wloze kij w mrowisko :twisted: ale moja opinia na temat mercow jest niepodwazalna, zeby takiego popsuc naprawde trzeba sie napracowac bez wzgledu czy to automat czy manual, ale to tylko te przed 95 rokiem :wink:

teraz chce kupic cos nowszego i jako ze okulrnik to lipa to chce sprobowac BMW, moze sie milo rozczaruje :wink:

 

troche sie napisalem, ale szczerze mam nadzieje ze mi pomozecie

Nie ma "lamerskich pytan". Kolega mmw napisal prawde: wszystkie informacje o ktore pytasz sa na tym forum a nawet duzo wiecej. Kazdy kto chce kupic 530d (a jest tych duzo) pytaja zawsze o to samo :duh: srednio 2-4x w tygodniu... Na forum masz opcje szukaj i jej uzyj :search:

 

ps. :duh: nie zobaczylem daty postu... :mad2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 lata później...
Opublikowano
Tak czytam i czytam panowie wasze wypowiedzi automat&Manual i koszty które są z tym związane Manual koło dwu-masowe + sprzęgło to ksozt ok 2.5tys plus robocizna ok 800zł albo więcej a automat naprawa skrzyni ok 3-4tyś więc ja nie widzę sensu kupowania manuala tym bardziej ze jest bardziej skatowany. Sm kupiłem e39 z 99r roku w automacie i odpukać ale na razie chodzi super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.